Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

    Sæsonen har ikke meget med vinduet at gøre og håber da ikke at man har ændret planer fordi det går godt lige nu.

    Planen for vinduet var at man skulle skille sig af med de spillere der ikke var en del af holdet fremadrettet og hente spillere der er gode nok til at få OB i SL og gøre OB gældende i SL.

    Der mangler stadig et par spillere ud og hvis muligt et par spillere ind.

    Om det så er en angriber man går efter ved jeg ikke men jeg syntes lidt, at det med at være tilfreds med Mickelson på VB fordi han gør det godt er ærgerligt.
    Dels fordi han næppe vil være blandt de bedre VB i SL men også har kontraktudløb til sommer - så bør man som minimum forlænge med ham og decideret omskole ham og ikke “bare” bruge ham i mangel på alternativer.

    Den der tilfredshed syntes jeg godt man kunne skærpe lidt.

    Og så har OB sagt farvel til to VB så at hente en ind ville jo ikke være ramaskrig eller forklejne Mickelsons indsats.

    Er det så ikke muligt at hente bedre spillere p.t. givet at man har års dårlig historik kultur/rygte og ligger i 2. række er så hvad det er.
    Så må man i vintervinduet vise at man dels ligger godt til oprykning og dels har fået en bedre kultur.
    Men der kommer til at ske udskiftninger, også i start11 inden næste sæson starter..
    Der har så også været rygter om at vi netop har jagtet en VB i Brann, så noget kunne tyde på at man har anerkendt situationen ikke et optimal. Men hvis det er den hylde man vil hente fra, så er det selvfølgelig svært. Man har måske så plantet et frø hos Brann og den her spiller, hvor Nagel har lidt tråde at trække i, og så kan han måske lokkes til enten til vinter, hvor sæsonen er overstået eller næste sommer, hvor vi med al sandsynlighed er et superligahold igen.

    Comment


      Jeg mener ikke vi skal hente spillere bare for at få truppen bredere, kan vi hente noget til sidst i vinduet som har kvalitet til mindst midten af superligaen, så skal vi da slå til. Der er bare noget der tyder på at den kvalitet vi søger efter ikke vil til en 1, divisions klub. Så er det langt bedre at vente med at hente spillere, og så gemme lønkronerne til at give Slotsager et bedre tilbud på en forlængelse af aftalen.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
        Jeg mener ikke vi skal hente spillere bare for at få truppen bredere, kan vi hente noget til sidst i vinduet som har kvalitet til mindst midten af superligaen, så skal vi da slå til. Der er bare noget der tyder på at den kvalitet vi søger efter ikke vil til en 1, divisions klub. Så er det langt bedre at vente med at hente spillere, og så gemme lønkronerne til at give Slotsager et bedre tilbud på en forlængelse af aftalen.
        Hvis Rami,Tyler og måske Selven/Ivan forlader klubben vil OB efter mine estimater have skåret lønbudgettet med over 15 mill.
        Altså 25% af det samlede spillerbudget og måske næsten 1/3 af det samlede lønbudget for spillere

        Der er RIGELIGT penge til at Slotsager for en forbedret kontrakt. Men noget siger mig at det her ikke(kun) handler om penge. Så ville det være løst

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
          Jeg mener ikke vi skal hente spillere bare for at få truppen bredere, kan vi hente noget til sidst i vinduet som har kvalitet til mindst midten af superligaen, så skal vi da slå til. Der er bare noget der tyder på at den kvalitet vi søger efter ikke vil til en 1, divisions klub. Så er det langt bedre at vente med at hente spillere, og så gemme lønkronerne til at give Slotsager et bedre tilbud på en forlængelse af aftalen.
          Enige. Langt hen ad vejen bør egne talenter starte som bredespillere og over tid presse de etablerede spillere men det kan ikke gælde på alle pladser og konstant.
          Bør kun hente spillere der kan presse start11 selvom det nok er svært at hente f.eks. en ny målmand hvis man ønsker tre og så skubbe Myhra og Hansen en tak ned.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

          Venter man for længe, får man ingenting ...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Det er jo sådan noget her, der gør, at jeg kalder dine indlæg for det rene vrøvl.

            Det er jo helt skørt og grebet ud af den blå luft. Sådanne mavefornemmelser - hvilken interesse har de dog for andre?

            Du bryder dig ikke om TBs ‘intellektuelle’ facon. Det er fair. Men hold nu dine sære mavefornemmelser og spekulationer for dig selv og tag lidt kritik ind.
            Jeg aner ikke, hvad I 2 har kørende. Men hvis man ikke her har ret til at lufte sin mavefornemmelse - uanset om det handler om transfers, opstillinger, sportsdirektører eller andet, der har med OB at gøre, hvor må man egentlig så? Og de fornemmelser kan man jo så være enig eller uenig i.

            Men man kunne jo med rette spørge: hvilken interesse har din holdning til vedkommendes mavefornemmelse for os andre - hold den for dig selv. Det tænker jeg ikke, du har i sinde at gøre - men fanger du pointen? Sikke noget vrøvl, at det ikke kan være sandsynligt, at TB er væk næste sommer. Alt er vel gætteri for de fleste af os - med undtagelse af de ganske få, der har noget insider, vi andre menige ikke har...

            Comment


              Synes det er godt man statuerer et eksempel med Rami, der har sagt han gerne vil spille for OB igen. Og klubben har sagt nej tak til ham.
              Nu står han uden nogle seriøse tilbud, og kan se frem til måske en kontrakt i Burkina faso.
              Det kan måske være det kan være med til at kommende spillere tænker sig lidt om.
              Er overbevist om OB bruger ham i deres sags tjeneste.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                Synes det er godt man statuerer et eksempel med Rami, der har sagt han gerne vil spille for OB igen. Og klubben har sagt nej tak til ham.
                Nu står han uden nogle seriøse tilbud, og kan se frem til måske en kontrakt i Burkina faso.
                Det kan måske være det kan være med til at kommende spillere tænker sig lidt om.
                Er overbevist om OB bruger ham i deres sags tjeneste.
                Hvornår har Rami sagt det? Bare af interesse.

                Såfremt det er sandt, håber jeg, at han og agenten får en revselse, man fremsætter en ny kontrakt uden klausuler, og markerer hvor skabet står (har han ikke kun 16 måneder tilbage af sin nuværende?)

                Er han blevet klogere, og vil klubben, gentager jeg mit motto som for Trybull. Velkommen tilbage, hold kæft, og præstér.
                Fas est et ab hoste doceri.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                  Synes det er godt man statuerer et eksempel med Rami, der har sagt han gerne vil spille for OB igen. Og klubben har sagt nej tak til ham.
                  Nu står han uden nogle seriøse tilbud, og kan se frem til måske en kontrakt i Burkina faso.
                  Det kan måske være det kan være med til at kommende spillere tænker sig lidt om.
                  Er overbevist om OB bruger ham i deres sags tjeneste.
                  Mon ikke det største problem i den sag er Ramis agent - som meget hurtigt var vokal om at Rami IKKE skulle spille 1 division - som eksempel tænker jeg ikke det har nogen større effekt på kommende spillere - men det kunne være OB skulle gå uden om spillere med den pågældende agent ?
                  Jeg tænker dog at der er over 1 uge tilbage af vinduet - så mon ikke Rami kommer væk - han må være den mest attraktive af de spillere OB stadig har som skal væk.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                    Hvornår har Rami sagt det? Bare af interesse.

                    Såfremt det er sandt, håber jeg, at han og agenten får en revselse, man fremsætter en ny kontrakt uden klausuler, og markerer hvor skabet står (har han ikke kun 16 måneder tilbage af sin nuværende?)

                    Er han blevet klogere, og vil klubben, gentager jeg mit motto som for Trybull. Velkommen tilbage, hold kæft, og præstér.
                    Helt enig. Vi har intet ud af at smide ham på u19 eller andet, såfremt han ikke sælges.
                    Jeg forstår dog helt og holdent OB, hvis Rami har tilkendegivet han vil tilbage og kæmpe, at de lige trækker den til vinduet er lukket. Det kan gå stærkt den sidste uge, så hvis der dukker noget op, så kan det forstyrre mere end gavne, hvis han pludselig møder op, men efter et par dage skal en tur til Grækenland, fordi der står en ukendt midterklub og mangler en kreativ kraft.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

                      Helt enig. Vi har intet ud af at smide ham på u19 eller andet, såfremt han ikke sælges.
                      Jeg forstår dog helt og holdent OB, hvis Rami har tilkendegivet han vil tilbage og kæmpe, at de lige trækker den til vinduet er lukket. Det kan gå stærkt den sidste uge, så hvis der dukker noget op, så kan det forstyrre mere end gavne, hvis han pludselig møder op, men efter et par dage skal en tur til Grækenland, fordi der står en ukendt midterklub og mangler en kreativ kraft.
                      Jeg tænker også man afventer vinduets afslutning. Er han der stadig til den tid må man selvfølgelig finde ud af, hvor han står og hvad der giver mest mening for klubben fremadrettet. At have ham rendende og træne for sig selv eller u19 giver selvfølgelig ikke mening, hvis han gerne vil spille og give sig for holdet. Men det er også klart, at han nok ikke skal forvente at gå direkte tilbage i startopstillingen, og samtidig er det også lidt svært at se ham passe ind i nuværende spillestil. Så
                      mon ikke TB og co i virkeligheden håber der kommer et pænt bud på ham?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                        Synes det er godt man statuerer et eksempel med Rami, der har sagt han gerne vil spille for OB igen. Og klubben har sagt nej tak til ham.
                        Nu står han uden nogle seriøse tilbud, og kan se frem til måske en kontrakt i Burkina faso.
                        Det kan måske være det kan være med til at kommende spillere tænker sig lidt om.
                        Er overbevist om OB bruger ham i deres sags tjeneste.
                        Hvor og hvornår har Rami meldt ud at han er klar til holdet og hvor og hvornår har OB meldt ud at det ikke kommer til at ske?
                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Jeg tænker også man afventer vinduets afslutning. Er han der stadig til den tid må man selvfølgelig finde ud af, hvor han står og hvad der giver mest mening for klubben fremadrettet. At have ham rendende og træne for sig selv eller u19 giver selvfølgelig ikke mening, hvis han gerne vil spille og give sig for holdet. Men det er også klart, at han nok ikke skal forvente at gå direkte tilbage i startopstillingen, og samtidig er det også lidt svært at se ham passe ind i nuværende spillestil. Så
                          mon ikke TB og co i virkeligheden håber der kommer et pænt bud på ham?
                          Hvordan tænker du ikke han passer ind?

                          Det er ikke fordi jeg er uenig, men måske mangler noget taktisk know-how og er interesseret i vinklen. Kan man ikke spille med de 2 6'ere som i vores nuværende opstilling med en oprydder, alá Manneh, og en kreatør, der er lidt mere fremadskuende?
                          Fas est et ab hoste doceri.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                            Hvordan tænker du ikke han passer ind?

                            Det er ikke fordi jeg er uenig, men måske mangler noget taktisk know-how og er interesseret i vinklen. Kan man ikke spille med de 2 6'ere som i vores nuværende opstilling med en oprydder, alá Manneh, og en kreatør, der er lidt mere fremadskuende?
                            Jeg tænker primært det er noget med presintensiteten, der ikke rigtigt rimer på at være 8’er (eller sekundær 6’er) i vores nuværende spillestil. Så skal han i hvert fald vise det mere kontinuerligt end han gjorde, da han spillede 8’er i foråret. Manneh har jo heller ikke den største presradius og fungerer imo rigtig fint i nuværende opstilling fordi han har to løbestærke 8’ere omkring sig. Ham og Rami samtidig ville i mine øjne give et noget andet spillemæssigt udtryk, upåagtet at de begge er virkeligt dygtige fodboldspillere.

                            Comment


                              Rami kan sagtens passe ind i spillestilen, men uden noget er meldt ud, så tror jeg at Kadrii og Køhlers afgange har haft betydning for hans motivation i OB. Uden at vide det så vil Rami nok helst noget andet, ligesom OB gerne vil noget andet. Det ligner en afgang, men alt er vel i spil, kunne godt se en fransk midter klub som sandsynlig, han er jo ikke ligefrem boldmogol.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Mhjortebjerg Se indlæg

                                Hvornår har Rami sagt det? Bare af interesse.

                                Såfremt det er sandt, håber jeg, at han og agenten får en revselse, man fremsætter en ny kontrakt uden klausuler, og markerer hvor skabet står (har han ikke kun 16 måneder tilbage af sin nuværende?)

                                Er han blevet klogere, og vil klubben, gentager jeg mit motto som for Trybull. Velkommen tilbage, hold kæft, og præstér.
                                Han har 2 år tilbage

                                Comment

                                Working...
                                X