Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommer 2024

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

    Nej, men det er da ikke et argument for, at vi ikke kunne/kan gøre det bedre.
    Bare fordi man siger man vil gøre det bedre, er det ikke sikkert det er muligt. Hvis det var så nemt som som du får det til at lyde, så ville alle gøre det.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg

      Bare fordi man siger man vil gøre det bedre, er det ikke sikkert det er muligt. Hvis det var så nemt som som du får det til at lyde, så ville alle gøre det.
      Jeg har aldrig sagt det var nemt!

      TB sagde det ville tage to vinduer at rydde op og skabe et nyt hold/kultur.

      Nu er det første gået og må erkende, at jeg havde forventet mere.

      Tvivler på at vintervinduet rykker meget. så vi til næste sommer vil se et transfercirkus med mange udløbne kontrakter/nye spillere ind. Hvilket kan resultere i, at vi måske igen får en mareridtsstart på SL (hvis vi selvfølgelig er rykket op) og allerede i foråret er klar til at spille nedrykningsspil endnu en gang.

      Føler ikke at strategi og handlinger hænger sammen (men førstnævnte ændres vel bare igen, igen, igen...).

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

        Jeg har aldrig sagt det var nemt!

        TB sagde det ville tage to vinduer at rydde op og skabe et nyt hold/kultur.

        Nu er det første gået og må erkende, at jeg havde forventet mere.

        Tvivler på at vintervinduet rykker meget. så vi til næste sommer vil se et transfercirkus med mange udløbne kontrakter/nye spillere ind. Hvilket kan resultere i, at vi måske igen får en mareridtsstart på SL (hvis vi selvfølgelig er rykket op) og allerede i foråret er klar til at spille nedrykningsspil endnu en gang.

        Føler ikke at strategi og handlinger hænger sammen (men førstnævnte ændres vel bare igen, igen, igen...).
        Lige præcis: "TB sagde det ville tage to vinduer at rydde op og skabe et nyt hold/kultur". Men vel ikke at vi har et tophold for Superligaen klar med to vinduer. Og at vi er god i gang med oprydning kan man vel næppe betvivle Og at vi er god i gang med st skabe en ny kultur viser holdet på banen ja helt tydeligt. Der er sammenhold og fightervilje vi ikke havde set i mange år. Et hold som vil spille fodbold og ved at slås. At der skal tilføres kvalitetsspillere i de to næste vinduer om at øge vores konkurrencedygtighed i Superligaen er sikker nødvendigt.
        Men ser os på en helt god vej og er meget rilfreds med det Troels leverer hidtil.
        ​​​​​​
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Du skyder mig motiver i skoene og det gør det meget svært at forblive saglig.
          Jeg har helt forstået stedet, opgaven osv osv men det gavner ikke noget bygge et hold op hvis halvdelen af holdet ikke er her i næste sæson.
          Mickelson har kontraktudløb og der er ingen .. ikke en eneste VB i truppen efter man har skilt sig af med to af forskellige årsager.
          Ingen talenter ville komme i fare ved at hente en VB .. en ny spiller der ville være her i +3 år ville være med til at bygge en kultur op der ville fortsætte.
          Syntes du virkelig at kulturen er redet og opbygningen er perfekt??
          Jeg har ikke skrevet at man har misset opbygningen. Jeg har skrevet at man har misset et ud af tre vinduer for at bygge op. Jeg frygter en stor udskiftning til sommer ..

          Ved ikke om der ligger en grundig analyse bag vores ageren. Alle vi mandagstrænere har råbt efter det samme i +5 år..
          Og så falder jeg altså ikke på røven over at OB har vundet 8 kampe i 1. div. - Beklager men det gør jeg altså ikke .. der bør ambitionerne være større.
          Det er da flot, bevares og bedre end frygtet men jeg er ikke bange for at holdet ikke har kvalitet til at rykke op og SK har med sejrene også ændret holdning til det bedre men det kom også fra et lavt sted ..
          Mht tilfredshed så se hvad jeg oprindeligt svarede på. Det er en der er tilfreds med at man ikke handler ind fordi man er god nok til 1. div. - der tænker jeg bare lidt længere frem ..
          Hvilke motiver skyder jeg dig i skoene? Sorry men alle dine indlæg lyser langt væk af, at du har stadig ikke forstået det. Det må jeg bare sige. Du havde 100 % ikke regnet med, at vi var kommet så godt for land, ellers vis mig det indlæg hvor du har skrevet, at det var din forventning. Jeg tvivler meget på, at du ville have været tilfreds med en situation, hvor vi havde hentet en del spillere ind, og lige nu lå midt i rækken. Det du forsøger at gøre nu, er at snige dig uden om, at anerkende, hvor vild en præstation det har været siden i sommers for OBs ledelse. Du nægter at anerkende den, og min mistanke går på, at det er fordi du slet ikke har forstået den. Så skulle jeg skyde dig noget i skoene er det, at jeg tror du går mere op i regnskab og spændende transfers, og jeg vil gætte på, at du var noget mere begejstret sidste år, da BW jonglerede med en masse transfers ind og ud, så du kunne lave lange lister så øjnene rullede rundt i hovedet. Kan være jeg tager fejl, men det ville være de ting, jeg skyder dig i skoene, og så må du jo afvise det.

          Tilbage til sagen. Jeg synes, at du lige nu forsøger at tegne et billede af, at OBs præstation ikke er nogen specielt vildt, det var vel hvad man kunne forvente, og det var jo nærmest sket uanset hvad. Men sagen er jo bare den, at truppen var i total kaos og ruiner i sommers. Det tror jeg virkelig ikke du har forstået alvoren af, og vi kommer nok heller ikke meget videre, for jeg tror ikke du når frem til den forståelse. Vi kunne ikke have skabt det hold vi har nu, og samtidigt have hentet en masse spillere ind. Du lader som om, at de to ting godt kunne have sket. Men nej sådan er rækkefølgen ikke. Nu bygger vi fundament, så tilføjer vi senere, når vi ved, hvad vi skal have. Du aner da intet om hvorvidt Mickelson er væk eller ej? Der er da altid afgange i en trup hvert år, sådan er det, og så må man finde løsninger løbende. Man kan da ikke forvente, at man allerede nu, både bygger det her fundament op, og samtidigt køber et skyggehold ind, som er klar til at overtage, amen hvad fanden er det for tanke?!?!?! Hvorfor skulle vi nu i 1.division stå i en position, hvor vi som et andet FCK og FCM kan bygge op på den måde.

          Jeg synes, du har tabt fornemmelsen for virkeligheden, der er gået FM i den, undskyld mig, jeg kan ikke se du argumenterer sagligt for noget som helst her.

          Det der er sagligt er, at vi selvfølgelig får udfordringer fremover, fodbold er jo ekstremt dynamisk, og ja, vi skal da arbejde på hvordan truppen hele tiden kan forstærkes, men der skal også arbejdes med 10000 andre ting, som du ikke lige ser bag skærmen langt væk fra Ådalen, og de ting er endnu vigtigere end om vi køber Hans eller Børge til venstreback. Vi har i 15 år forsøgt at købe og sælge os til et stærkt hold, det mislykkedes alle 15 år, nu skal vi have det på plads, som vi hele tiden har manglet, nemlig kulturen og så tage den derfra.

          Men slut herfra, jeg bliver sgu bare virkelig frustreret og skuffet, når jeg læser dine indlæg i disse tider, for du har været med længe, og burde da forstå virkeligheden, havde regnet med mere.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

            Lige præcis: "TB sagde det ville tage to vinduer at rydde op og skabe et nyt hold/kultur". Men vel ikke at vi har et tophold for Superligaen klar med to vinduer. Og at vi er god i gang med oprydning kan man vel næppe betvivle Og at vi er god i gang med st skabe en ny kultur viser holdet på banen ja helt tydeligt. Der er sammenhold og fightervilje vi ikke havde set i mange år. Et hold som vil spille fodbold og ved at slås. At der skal tilføres kvalitetsspillere i de to næste vinduer om at øge vores konkurrencedygtighed i Superligaen er sikker nødvendigt.
            Men ser os på en helt god vej og er meget rilfreds med det Troels leverer hidtil.
            ​​​​​​
            Jeg forholder mig bare til udtalelser, handlinger og strategi.

            https://cde-ob-cms-prod.azureedge.ne...-offentlig.pdf

            Side 6

            Uden at starte på at lave fundamentet for skabe et SL "tophold" når vi vel ikke vores mål inden udgangen af 2026
            Last edited by Online; 06-09-2024, 13:34.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

              Hvilke motiver skyder jeg dig i skoene? Sorry men alle dine indlæg lyser langt væk af, at du har stadig ikke forstået det. Det må jeg bare sige. Du havde 100 % ikke regnet med, at vi var kommet så godt for land, ellers vis mig det indlæg hvor du har skrevet, at det var din forventning. Jeg tvivler meget på, at du ville have været tilfreds med en situation, hvor vi havde hentet en del spillere ind, og lige nu lå midt i rækken. Det du forsøger at gøre nu, er at snige dig uden om, at anerkende, hvor vild en præstation det har været siden i sommers for OBs ledelse. Du nægter at anerkende den, og min mistanke går på, at det er fordi du slet ikke har forstået den. Så skulle jeg skyde dig noget i skoene er det, at jeg tror du går mere op i regnskab og spændende transfers, og jeg vil gætte på, at du var noget mere begejstret sidste år, da BW jonglerede med en masse transfers ind og ud, så du kunne lave lange lister så øjnene rullede rundt i hovedet. Kan være jeg tager fejl, men det ville være de ting, jeg skyder dig i skoene, og så må du jo afvise det.

              Tilbage til sagen. Jeg synes, at du lige nu forsøger at tegne et billede af, at OBs præstation ikke er nogen specielt vildt, det var vel hvad man kunne forvente, og det var jo nærmest sket uanset hvad. Men sagen er jo bare den, at truppen var i total kaos og ruiner i sommers. Det tror jeg virkelig ikke du har forstået alvoren af, og vi kommer nok heller ikke meget videre, for jeg tror ikke du når frem til den forståelse. Vi kunne ikke have skabt det hold vi har nu, og samtidigt have hentet en masse spillere ind. Du lader som om, at de to ting godt kunne have sket. Men nej sådan er rækkefølgen ikke. Nu bygger vi fundament, så tilføjer vi senere, når vi ved, hvad vi skal have. Du aner da intet om hvorvidt Mickelson er væk eller ej? Der er da altid afgange i en trup hvert år, sådan er det, og så må man finde løsninger løbende. Man kan da ikke forvente, at man allerede nu, både bygger det her fundament op, og samtidigt køber et skyggehold ind, som er klar til at overtage, amen hvad fanden er det for tanke?!?!?! Hvorfor skulle vi nu i 1.division stå i en position, hvor vi som et andet FCK og FCM kan bygge op på den måde.

              Jeg synes, du har tabt fornemmelsen for virkeligheden, der er gået FM i den, undskyld mig, jeg kan ikke se du argumenterer sagligt for noget som helst her.

              Det der er sagligt er, at vi selvfølgelig får udfordringer fremover, fodbold er jo ekstremt dynamisk, og ja, vi skal da arbejde på hvordan truppen hele tiden kan forstærkes, men der skal også arbejdes med 10000 andre ting, som du ikke lige ser bag skærmen langt væk fra Ådalen, og de ting er endnu vigtigere end om vi køber Hans eller Børge til venstreback. Vi har i 15 år forsøgt at købe og sælge os til et stærkt hold, det mislykkedes alle 15 år, nu skal vi have det på plads, som vi hele tiden har manglet, nemlig kulturen og så tage den derfra.

              Men slut herfra, jeg bliver sgu bare virkelig frustreret og skuffet, når jeg læser dine indlæg i disse tider, for du har været med længe, og burde da forstå virkeligheden, havde regnet med mere.
              Igen et meget ensidigt, bedrevidende indlæg med angreb på personen (Plum).

              Beklager, at vi er nogen som ikke er blæst over af begejstring af SK og TBs indsats.

              Det paradoksale er, at vi der er lidt kritiske, åbenbart ikke fatter en brik om noget som helst og skal rette ind efter "lovers" (når vi andre nu er "haters") her på forummet.

              Jeg kan godt lide både SK og TB, men mener ikke de er de rette til at genskabe klubben. Det skal jeg hele tiden argumentere for, men der er sjældent argumenter den anden vej, udover "8 sejre"...

              Jeg fik skudt i skoene, at TB ikke er filosofisk, hvilket jeg kunne dokumentere... og så var der igen tavshed

              Jeg har kommenteret på "forfremmelsen" af TH... igen tavshed

              Ophævelserne af Saulis og Tylers kontrakter er jo ikke ligefrem sportsdirektørarbejde, der fortjener klapsalver

              TB der (offentligt) "sviner" tidligere medarbejderes arbejde for at stille sig selv i en bedre situation, hvis tingene nu skulle gå i den forkerte retning (han ikke selv leverer resultaterne).... det er bare MEGA dårlig stil !

              TB taler om kulturændring, hvor der reelt kun er tale om en organisationsændring (smid de utilfredse ud på "øen"), som i min verden viser manglende lederevner

              En sportsdirektør (med flere fyringer og et tidligere job, hvor han fik en smørrebrødsseddel af Zorninger), der er med til at evaluere og indsætte sig selv som chef, mens han vader rundt i en BIF trøje... jeg kan simpelthen ikke følge med i den forgudelse mange herinde har af ham

              Men jeg stopper her og vi ses til næste sommer

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                Jeg forholder mig bare til udtalelser, handlinger og strategi.

                https://cde-ob-cms-prod.azureedge.ne...-offentlig.pdf

                Side 6

                Uden at starte på at lave fundamentet for skabe et SL "tophold" når vi vel ikke vores mål inden udgangen af 2026
                Gu gør du da ej. Du skyder bare løs til højre og venstre ved hver given lejlighed.

                Du gav ikke engang projektet to måneder, måske ikke engang én, og så skød du det hele til hjørne.
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                  Jeg forholder mig bare til udtalelser, handlinger og strategi.

                  https://cde-ob-cms-prod.azureedge.ne...-offentlig.pdf

                  Side 6

                  Uden at starte på at lave fundamentet for skabe et SL "tophold" når vi vel ikke vores mål inden udgangen af 2026
                  Nååå, du taler om en udtalelse af TB og hvordan han ser den aktuelle situation og hvordan han vurderer hvad der bruges om at videreudvikle klubben. Og når jeg henviser. til at det passer i modsætning til din fortolkning helt fint til den aktuelle realitet i OB og til TBs ageren så kommer du nu med "strategien" fra 2021 hvor Troels var overhoved ikke i klubben og hvor klubbens situation var en helt anden end nu efter nedrykningen. Undskyld, men det er ikke kun som at sammenligne æbler og pærer, der er mere som en sammenligning af kartofler og svimmingpooler og det er svært at tage seriøst for mig.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                    Hvilke motiver skyder jeg dig i skoene? Sorry men alle dine indlæg lyser langt væk af, at du har stadig ikke forstået det. Det må jeg bare sige. Du havde 100 % ikke regnet med, at vi var kommet så godt for land, ellers vis mig det indlæg hvor du har skrevet, at det var din forventning. Jeg tvivler meget på, at du ville have været tilfreds med en situation, hvor vi havde hentet en del spillere ind, og lige nu lå midt i rækken. Det du forsøger at gøre nu, er at snige dig uden om, at anerkende, hvor vild en præstation det har været siden i sommers for OBs ledelse. Du nægter at anerkende den, og min mistanke går på, at det er fordi du slet ikke har forstået den. Så skulle jeg skyde dig noget i skoene er det, at jeg tror du går mere op i regnskab og spændende transfers, og jeg vil gætte på, at du var noget mere begejstret sidste år, da BW jonglerede med en masse transfers ind og ud, så du kunne lave lange lister så øjnene rullede rundt i hovedet. Kan være jeg tager fejl, men det ville være de ting, jeg skyder dig i skoene, og så må du jo afvise det.

                    Tilbage til sagen. Jeg synes, at du lige nu forsøger at tegne et billede af, at OBs præstation ikke er nogen specielt vildt, det var vel hvad man kunne forvente, og det var jo nærmest sket uanset hvad. Men sagen er jo bare den, at truppen var i total kaos og ruiner i sommers. Det tror jeg virkelig ikke du har forstået alvoren af, og vi kommer nok heller ikke meget videre, for jeg tror ikke du når frem til den forståelse. Vi kunne ikke have skabt det hold vi har nu, og samtidigt have hentet en masse spillere ind. Du lader som om, at de to ting godt kunne have sket. Men nej sådan er rækkefølgen ikke. Nu bygger vi fundament, så tilføjer vi senere, når vi ved, hvad vi skal have. Du aner da intet om hvorvidt Mickelson er væk eller ej? Der er da altid afgange i en trup hvert år, sådan er det, og så må man finde løsninger løbende. Man kan da ikke forvente, at man allerede nu, både bygger det her fundament op, og samtidigt køber et skyggehold ind, som er klar til at overtage, amen hvad fanden er det for tanke?!?!?! Hvorfor skulle vi nu i 1.division stå i en position, hvor vi som et andet FCK og FCM kan bygge op på den måde.

                    Jeg synes, du har tabt fornemmelsen for virkeligheden, der er gået FM i den, undskyld mig, jeg kan ikke se du argumenterer sagligt for noget som helst her.

                    Det der er sagligt er, at vi selvfølgelig får udfordringer fremover, fodbold er jo ekstremt dynamisk, og ja, vi skal da arbejde på hvordan truppen hele tiden kan forstærkes, men der skal også arbejdes med 10000 andre ting, som du ikke lige ser bag skærmen langt væk fra Ådalen, og de ting er endnu vigtigere end om vi køber Hans eller Børge til venstreback. Vi har i 15 år forsøgt at købe og sælge os til et stærkt hold, det mislykkedes alle 15 år, nu skal vi have det på plads, som vi hele tiden har manglet, nemlig kulturen og så tage den derfra.

                    Men slut herfra, jeg bliver sgu bare virkelig frustreret og skuffet, når jeg læser dine indlæg i disse tider, for du har været med længe, og burde da forstå virkeligheden, havde regnet med mere.
                    Er i tog så kan ikke overskue hele dit svar på mobil så det længere svar må komme senere men helt kort.
                    Du bliver ved med at adressere at jeg vil have en masse transfers, elsker regnskabet osv osv og det er simpelthen ikke rigtigt.
                    Jeg har skrevet at vi står foran 7 kontraktudløb til sommer og jeg frygter at vi risikerer at skulle skifte et halvt hold, hvorfor jeg gerne så at man hentede 2-3 i hvert vindue.
                    Du skriver at jeg vil have et skyggehold og det er simpelthen ikke rigtigt. Jeg har efterspurgt en 3. målmand og en VB da vi dels ikke har nogen og Mikkelsen der spiller den har kontraktudløb om 10 mdr.
                    Faktum er, at indtil han har forlænget så er konsekvensen at han (og flere) ikke er her om 10 mdr.
                    Og selvom han skulle forlænge så er det fint at han er 1. div. bedste vb - jeg tror bare ikke at han er blandt de 8 bedste vb i SL.
                    Må komme tilbage på det øvrige.

                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Er i tog så kan ikke overskue hele dit svar på mobil så det længere svar må komme senere men helt kort.
                      Du bliver ved med at adressere at jeg vil have en masse transfers, elsker regnskabet osv osv og det er simpelthen ikke rigtigt.
                      Jeg har skrevet at vi står foran 7 kontraktudløb til sommer og jeg frygter at vi risikerer at skulle skifte et halvt hold, hvorfor jeg gerne så at man hentede 2-3 i hvert vindue.
                      Du skriver at jeg vil have et skyggehold og det er simpelthen ikke rigtigt. Jeg har efterspurgt en 3. målmand og en VB da vi dels ikke har nogen og Mikkelsen der spiller den har kontraktudløb om 10 mdr.
                      Faktum er, at indtil han har forlænget så er konsekvensen at han (og flere) ikke er her om 10 mdr.
                      Og selvom han skulle forlænge så er det fint at han er 1. div. bedste vb - jeg tror bare ikke at han er blandt de 8 bedste vb i SL.
                      Må komme tilbage på det øvrige.
                      Når din analyse når frem til, at det er udtryk for defensiv tankegang og stillen sig tilfreds, når man undlader at hente flere nye spillere, når man har læst argumentationen for hvorfor man har handlet som man har, synes jeg man helt bevidst vælger at fejlfortolke situationen. Hvorfor har man et behov for det ? Det er det jeg simpelthen ikke forstår.

                      Klubben har stået i en ekstrem vanskelig situation, som man har løst bedre end nogen herinde og nogen andre steder havde turde drømme om. Hvordan hele puslespillet endeligt falder ud, må vi simpelthen vente med at bedømme, før vi kommer længere frem. Du har ingen forudsætninger overhovedet for at vurdere klubbens muligheder i markedet, kun dine fantasier. Så jeg synes bare du burde holde dig for god til, at køre en så usaglig og kværulantisk tone. Fint nok at pege på hvor der skal arbejdes, men du aner ikke hvilke forlængelser der kommer, hvilke sonderinger der er lavet osv.

                      Det du med sikkerhed ved er, at den nuværende ledelse indtil videre har løst en ekstremt vanskelig situation på eminent vis, det håber jeg virkelig du vil snart vil anerkende uden alle disse forbehold. Jeg havde bestemt håbet, at man kunne finde en god vb og en offensiv spiller mere, det har jeg også argumenteret for, men jeg anerkender fuldt ud argumentationen fra ledelsens side, og vælger at afvente situationen, og så må vi se, om tingene ikke bliver løst. Den centrale udfordring er blevet løst, nemlig at skabe et fundament, rom blev ikke bygget på en dag. Jeg vælger at nyde de fremskridt som jeg ikke har set i 20-25 år: et OB bygget på lokale profiler og det udtryk som jeg altid har forbundet OB med. Det virker ikke for mig, som om du værdsætter det på nogen måde, men stadig fabler løs om flere handler osv.

                      Nå det blev endnu et langt indlæg, men se det som udtryk for, at jeg virkelig undrer og ærger mig over nogle af debatterne herinde, hvor jeg synes man hele tiden bare kritiseret for kritikkens skyld, og nedtoner alt det gode. Jeg kan sagtens forstå vreden mod klubben generelt, men jeg har svært ved at forstå manglen på begejstring over, at se en flok unge fynske drenge gøre det så godt, og en ledelse der indtil videre har løst et morads af den anden verden til det optimale.

                      Tak for snakken

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                        Når din analyse når frem til, at det er udtryk for defensiv tankegang og stillen sig tilfreds, når man undlader at hente flere nye spillere, når man har læst argumentationen for hvorfor man har handlet som man har, synes jeg man helt bevidst vælger at fejlfortolke situationen. Hvorfor har man et behov for det ? Det er det jeg simpelthen ikke forstår.

                        Klubben har stået i en ekstrem vanskelig situation, som man har løst bedre end nogen herinde og nogen andre steder havde turde drømme om. Hvordan hele puslespillet endeligt falder ud, må vi simpelthen vente med at bedømme, før vi kommer længere frem. Du har ingen forudsætninger overhovedet for at vurdere klubbens muligheder i markedet, kun dine fantasier. Så jeg synes bare du burde holde dig for god til, at køre en så usaglig og kværulantisk tone. Fint nok at pege på hvor der skal arbejdes, men du aner ikke hvilke forlængelser der kommer, hvilke sonderinger der er lavet osv.

                        Det du med sikkerhed ved er, at den nuværende ledelse indtil videre har løst en ekstremt vanskelig situation på eminent vis, det håber jeg virkelig du vil snart vil anerkende uden alle disse forbehold. Jeg havde bestemt håbet, at man kunne finde en god vb og en offensiv spiller mere, det har jeg også argumenteret for, men jeg anerkender fuldt ud argumentationen fra ledelsens side, og vælger at afvente situationen, og så må vi se, om tingene ikke bliver løst. Den centrale udfordring er blevet løst, nemlig at skabe et fundament, rom blev ikke bygget på en dag. Jeg vælger at nyde de fremskridt som jeg ikke har set i 20-25 år: et OB bygget på lokale profiler og det udtryk som jeg altid har forbundet OB med. Det virker ikke for mig, som om du værdsætter det på nogen måde, men stadig fabler løs om flere handler osv.

                        Nå det blev endnu et langt indlæg, men se det som udtryk for, at jeg virkelig undrer og ærger mig over nogle af debatterne herinde, hvor jeg synes man hele tiden bare kritiseret for kritikkens skyld, og nedtoner alt det gode. Jeg kan sagtens forstå vreden mod klubben generelt, men jeg har svært ved at forstå manglen på begejstring over, at se en flok unge fynske drenge gøre det så godt, og en ledelse der indtil videre har løst et morads af den anden verden til det optimale.

                        Tak for snakken
                        For at være fair, Søren. Så er der altså ikke bygget noget som helst fundament, endnu. Den centrale udfordring er ikke "løst". Man har fået en rigtig god og helt igennem glædelig begyndelse på, hvad der kan blive et godt fundament. Både for nuværende og på længere sigt.

                        Det er realitetsforvrængning at tage 8 sejre og kalde dét for et fundament og at den centrale udfordring er løst. Det passer jo ikke.

                        Det er overkodylt mega fedt og spændende, at denne nye approach har fået en fantastisk start. Men intet er, endnu, løst. Det burde du, om nogen, vide når man starter noget, der har et endemål.

                        Vi er startet fra bunden, med en anden approach. Vi er på ingen måder dér, hvor man kan snakke om noget er "løst". Så enten sætter jeg det ned til (over)begejstring eller retorisk sjuskeri fra din side. Sorry. ;-)

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg

                          Når din analyse når frem til, at det er udtryk for defensiv tankegang og stillen sig tilfreds, når man undlader at hente flere nye spillere, når man har læst argumentationen for hvorfor man har handlet som man har, synes jeg man helt bevidst vælger at fejlfortolke situationen. Hvorfor har man et behov for det ? Det er det jeg simpelthen ikke forstår.

                          Klubben har stået i en ekstrem vanskelig situation, som man har løst bedre end nogen herinde og nogen andre steder havde turde drømme om. Hvordan hele puslespillet endeligt falder ud, må vi simpelthen vente med at bedømme, før vi kommer længere frem. Du har ingen forudsætninger overhovedet for at vurdere klubbens muligheder i markedet, kun dine fantasier. Så jeg synes bare du burde holde dig for god til, at køre en så usaglig og kværulantisk tone. Fint nok at pege på hvor der skal arbejdes, men du aner ikke hvilke forlængelser der kommer, hvilke sonderinger der er lavet osv.

                          Det du med sikkerhed ved er, at den nuværende ledelse indtil videre har løst en ekstremt vanskelig situation på eminent vis, det håber jeg virkelig du vil snart vil anerkende uden alle disse forbehold. Jeg havde bestemt håbet, at man kunne finde en god vb og en offensiv spiller mere, det har jeg også argumenteret for, men jeg anerkender fuldt ud argumentationen fra ledelsens side, og vælger at afvente situationen, og så må vi se, om tingene ikke bliver løst. Den centrale udfordring er blevet løst, nemlig at skabe et fundament, rom blev ikke bygget på en dag. Jeg vælger at nyde de fremskridt som jeg ikke har set i 20-25 år: et OB bygget på lokale profiler og det udtryk som jeg altid har forbundet OB med. Det virker ikke for mig, som om du værdsætter det på nogen måde, men stadig fabler løs om flere handler osv.

                          Nå det blev endnu et langt indlæg, men se det som udtryk for, at jeg virkelig undrer og ærger mig over nogle af debatterne herinde, hvor jeg synes man hele tiden bare kritiseret for kritikkens skyld, og nedtoner alt det gode. Jeg kan sagtens forstå vreden mod klubben generelt, men jeg har svært ved at forstå manglen på begejstring over, at se en flok unge fynske drenge gøre det så godt, og en ledelse der indtil videre har løst et morads af den anden verden til det optimale.

                          Tak for snakken
                          sjovt vi skal vente til vi er længere fremme med bedømme situationen - samtidig med du konkluderer at de har løst problemerne...og endda på eminent vis. Det er lidt en påstand syntes du ikke?

                          Men jeg er enig med dig - vi skal lidt længere frem for reelt at kunne se hvor vi står. Hvor står holdet når vi kommer bagud, eller på anden vis møder noget modstand. Det har der trods alt været for lidt af. Spillet har til tider været svingende, men resultaterne er det ret svært at sætte en finger på.
                          Mht modstand så glæder det mig at vi "rejste" os efter pokalkampen, spillet var usikkert og langt fra kønt - men man kom hurtigt tilbage på sejrssporet. Og den slags skal jeg se mere af før jeg for alvor tør tro på at en ny mentalitet har slået rod. ( men altså de må hjertens gerne blive ved med at vinde - det kan man godt blive helt vant til )

                          Og hvordan håndtere TB og Nagel de kommende transfer vinduer. Tesen bla herinde er at nu handlede man ikke dette vindue - fordi det bliver lettere til vinter. Det giver mening - og jeg håber det bliver det vi ser - et par signings til vinter og et par til næste sommer - så der bliver en mere gradvis overgang. Men også det må vi vente på at se.

                          Personligt har min kritik intet at gøre med at jeg ikke glæder mig, men det er meget i nuet og lige efter en kamp. Men jeg er også ret bevist om at vores nuværende niveau og trup næpper er nok til ret mange sejre næste år. Derfor dette fokus - fordi jeg godt kan li' at se OB vinde nogle kampe, og helst ikke vil tilbage til en tid hvor vi så stimer med 10 kampe i streg uden sejr.
                          Last edited by mhbp; 06-09-2024, 22:19.

                          Comment

                          Working...
                          X