Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

På nogle områder kunne vi helt sikkert godt klare forstærkninger. Trybull har ikke overbevist mig om, at han er førstevalget på den 6'er i Superligaen. Han er en god fyr, og god for truppens humør og tæft, men han er godt nok en langsom makker med den bold. Ny 6'er ville være at foretrække.

Minimum én 8'er, der kan supplere Ejdum, og som kan kæmpe med om pladsen med Bonde og Martin, som vi må formode man tror på i Superligaen. Jeg deler ikke din pessimisme omkring Gustav Grubbe, jeg synes faktisk han har spillet nogle fine kampe på den 8'er, men hans slutprodukt gør nok, at jeg mener han bør spille 6'er og ikke som førstevalg lige pt.

Så er det spændende, hvad der ellers sker i truppen. Jeg ville foretrække at få en klasse-wing, men de er fandeme dyre, og vi skal anerkende, at vi (stadig) har Jenner og Deedson i truppen, og de kan godt spille på SL-bundholdsniveau. Så hvem og hvor mange penge skal vi kaste efter vedkommende. Jeg ville være ked af, at købe for mange midtbanespillere med tanke på, at man i klubben har fidus til Noah Lassen og Juul-Sandberg. Men måske Juul-Sandberg skal have en sæson i Nordic Bet Ligaen, det kunne være oplagt med en tur til hans barndomsklub i Middelfart, hvis de rykker op. Generelt tror jeg, at Troels Bech og mange af vores talenter krydser fingre for at Middelfart klarer skærene, og kan give vores unge mennesker lidt tiltrængt hår på brystet og give MG&BK en sæson mere i landets næstfineste række.

Jeg kom væk fra emnet - beklager.

Midtbanefolk - jeg er helt enig og så måske en spitzenklasse wing med fart og schwung. Mathias Jørgensen måtte gerne komme "hjem". Altså min utopiske ønskeliste består af Mathias Jørgensen, Jacob Lungi og Rasmus Falk. Så tror jeg faktisk, jeg opnår en mindre transfergasme!
    Det var lidt noget rod jeg fik skrevet på de første to linjer (skulle være slettet) :-)

Jeg savner bare spidskompetencer fra Grubbe. Som 6'er så jeg gerne en spiller, der er mere sikker på kuglen og som 8'er skal der helst være lidt offensivt output. Vil medgive, at han blev bedre til at følge med i spillets tempo i løbet af foråret, men frygter han får det ekstra svært i Superligaen. Hvis jeg var hans træner ville jeg sige til ham: "Hvis du skal have succes som midtbanespiller i Superligaen skal du finde noget andet at bidrage med. Tag ved lære af Nicolai Poulsen og bliv ham modstanderne hader at stå overfor". Jeg frygter på hans vegne han bliver 6.-7. valg på midtbanen og må nøjes med nogle korte indhop.

Ellers er jeg enig i det meste. Jenner er måske på vej væk. Ham vil jeg generelt også gerne se noget mere fra. Han har teknik og viser potentiale i glimt, men kæmper også med at vænne sig til fysikken. Kanterne skal der i hvert fald ske noget på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg

Helt i orden at være uenig det er jo et debatforum

ja han har rykket os op…men det var så også ham der rykkede os ned

måske har jeg misset noget men hvad er det for problematikker og forklaringer…altså udover hans indimellem mærkværdige dispositioner

det er jo et trosspørgsmål men jeg tror en anden træner med en mere sikker hånd havde skabt et bedre fundament oven på den overståede sæson

Og så er jeg nysgerrig efter at høre hvorfor du tror hierakiet bliver pivåbent af der kommer en ny træner?
      Det bliver et lidt opdelt svar, for indledningsvist er vi jo enige om, at trænerskifter-debatten er lidt blevet et religionsspørgsmål, og jeg hører så til dem, der bare gerne vil have kontinuitet - næsten næsten næsten for enhver pris.

Andreas Bech eller Kim Engstrøm, kan ikke huske hvem, havde en fin redegørelse af, hvordan de rent trænermæssigt så på foråret, og det gav sgu god mening. For det første er man gået ind til halvsæsonen svækket, og det er man med åbne øjne, i og med man jo var så langt foran. Så det gode efterår, der tillod os, ikke at satse hele bolchefabrikken, er jo også en af årsagerne til, vi har sjusset os gennem foråret på en smal trup. Så er man blevet ramt af skader til nøglespillere, Owusu, Myhra, Bürgy, Sørensen, Grot, Ejdum, læg dertil Juul-Sandbergs sygdom, Bondes langtidsskade og Trybull on and off. Det har jo været kraftigt medvirkende til, at man ikke rigtig har fundet rytmen og melodien. Så er der noget med, hvor svært det rent menneskeligt er, at motivere spillere, når man er i en situation som OB stod i, det er - ifølge de professionelle - bare rigtig svært. Så argumenterede de også for, at OB også var blevet et hold modstanderen nu forsøgte at ødelægge. Man stiller sig dybt og afventer, hvilket også skaber de her mange uafgjorte kampe. Selv Fredericia og Horsens stillede sig til sidst bare ned og parerede - og det er en svær disciplin. Alt sammen ting vi har debatteret før, men jeg følte egentlig, at det gav god mening - og blev kvalificeret af en træneruddannet afsender.

Krogh har haft mærkelige dispositioner, og medmindre Jenner er fortid om lidt, så kan jeg slet ikke forstå, hvorfor han ikke har spillet fast.

Comment

Det bliver et lidt opdelt svar, for indledningsvist er vi jo enige om, at trænerskifter-debatten er lidt blevet et religionsspørgsmål, og jeg hører så til dem, der bare gerne vil have kontinuitet - næsten næsten næsten for enhver pris.

Andreas Bech eller Kim Engstrøm, kan ikke huske hvem, havde en fin redegørelse af, hvordan de rent trænermæssigt så på foråret, og det gav sgu god mening. For det første er man gået ind til halvsæsonen svækket, og det er man med åbne øjne, i og med man jo var så langt foran. Så det gode efterår, der tillod os, ikke at satse hele bolchefabrikken, er jo også en af årsagerne til, vi har sjusset os gennem foråret på en smal trup. Så er man blevet ramt af skader til nøglespillere, Owusu, Myhra, Bürgy, Sørensen, Grot, Ejdum, læg dertil Juul-Sandbergs sygdom, Bondes langtidsskade og Trybull on and off. Det har jo været kraftigt medvirkende til, at man ikke rigtig har fundet rytmen og melodien. Så er der noget med, hvor svært det rent menneskeligt er, at motivere spillere, når man er i en situation som OB stod i, det er - ifølge de professionelle - bare rigtig svært. Så argumenterede de også for, at OB også var blevet et hold modstanderen nu forsøgte at ødelægge. Man stiller sig dybt og afventer, hvilket også skaber de her mange uafgjorte kampe. Selv Fredericia og Horsens stillede sig til sidst bare ned og parerede - og det er en svær disciplin. Alt sammen ting vi har debatteret før, men jeg følte egentlig, at det gav god mening - og blev kvalificeret af en træneruddannet afsender.

Krogh har haft mærkelige dispositioner, og medmindre Jenner er fortid om lidt, så kan jeg slet ikke forstå, hvorfor han ikke har spillet fast.
        den der har jeg godt nok svært ved at accepterer - især når man siger man skal have en bedre kultur. Bedre kultur må bla. indbefatte en vinderkultur, hvad skal vi så med en træner der ikke formår at få spillerne til at præsterer?

Den svækkede trup køber jeg til dels - Krogh har ikke haft de bedste betingelser. Men spillet i efteråret var altså heller ikke noget at skrive hjem om. Resultaterne var rigtigt flotte. Men jeg mangler nogle aftryk på spillet - et eller andet så man kan se hvad det er OB vil. Og det mener jeg slet ikke han har formået.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

den der har jeg godt nok svært ved at accepterer - især når man siger man skal have en bedre kultur. Bedre kultur må bla. indbefatte en vinderkultur, hvad skal vi så med en træner der ikke formår at få spillerne til at præsterer?

Den svækkede trup køber jeg til dels - Krogh har ikke haft de bedste betingelser. Men spillet i efteråret var altså heller ikke noget at skrive hjem om. Resultaterne var rigtigt flotte. Men jeg mangler nogle aftryk på spillet - et eller andet så man kan se hvad det er OB vil. Og det mener jeg slet ikke han har formået.
          hørt læg dertil en træner der indimellem har tangeret den gode Hemmingsen i at virke totalt kejtet når han skulle forklare sig i medierne

Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
          2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Min pointe slår så ikke igennem .. det er en fejl af mig at jeg ikke får skrevet det direkte, men jeg mener faktisk at truppen på trods af prisen var dårligere end den er nu når den var så dysfunktionel som den på alle måder var. Ingen holdånd og lyst til at spille hinanden bedre som hold, ingen lyst at løbe de ekstra meter som vi for sent så i kampen mod RFC. Hvis du lige læser mit indlæg en gang mere vil du også se at jeg tvivler på at SK er den rigtige træner næste sæson.
            Ok ang. truppen er vi så uenig, når det kommer til truppen minus dysfunktionel. Men der har SK også et medansvar og det for begge dele. Ja, SK bør ikke stå i spidsen for holdet i næste sæson.

Comment

Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Søren Krogh var en del af det trænerteam der i så fald var med til at gøre den trup dysfunktionel og han endte med at gå fra assistent til cheftræner med denne “dysfunktionelle” trup og rykkede ned med et brag. Et trænerteam har altså også et stort ansvar for om en spillertrup fungerer eller ej (funktionel eller dysfunktionel). Vores nuværende trup har åbenlyse mangler, men det synes jeg også vores nuværende trænerteam har inkl Søren Krogh.
              Spot on

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Stoppe blødningen og skabe en bedre kultur - undskyld, men det bliver ikke mere vagt og fluffy end det. Hvad måler man iøvrigt denne her nye og forbedrede kultur på? Jeg har spurgt flere gange tidligere uden nogensinde at få et svar. (Ikke møntet på dig) Er den forbedrede kultur udelukkende fraværet af spillere som Helander, Köhler m.fl. der åbenlyst ikke gad med ned i første division, eller hvad er det for nogle parametre som vi måler denne her forbedrede kultur på? En kultur der igen og igen fremhæves som Kroghs store svendestykke.
                Du hopper iøvrigt elegant forbi det med det tydelige spillemæssige udtryk der sammen med en bedre kultur og sammenhængskraft blev udlagt som det primære mål for sæsonen. Hvordan synes du den opgave er blevet løst?
                Jeg har ikke facitlisten for hvordan og hvorledes. Jeg påpeger blot, at det var det primære. Det ændrer sig ikke ved, at vi ikke ved hvordan vi måler det. Jeg synes egentlig det var dig der let og elegant hoppede forbi. Derfor nævnte jeg det. Det tog du tungt.
                Hvad angår det spillemæssige udtryk, der er bestemt meget arbejde endnu. Det er ikke lykkedes for SK!
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Jeg er ikke Søren Krogh-fan, men jeg er uenig i dit postulat.

Jeg kan komme på både værre trænere og værre ting, der vil og kan ske, end at vi fortsætter et år mere med en træner, der har rykket OB op i Superligaen.

Det er naturligvis en debat, der altid vil bero utrolig meget på følelser, og jeg har da heller ikke været ved at falde i svime over vores forår, men jeg kan til fulde forstå de problematikker og forklaringer, der kan ligge til grund for vores hakkende forår. Søren Krogh har lavet fejl, det hører jeg ham også indrømme i både Fyens og SFÅ, men han har rykket os op igen.

Ville jeg hellere have en top-top træner? Ja da, naturligvis!
                  Tror jeg på vi kan hente en træner, der havde fået mere ud af OB's første divisionssæson end SK gjorde? Nææh ikke rigtig

Jeg er faktisk mere bange for at lave en AaB, ved at skifte træner nu efter at være rykket op, og så starte Superligaen med nul relationer og et helt pivåbent hieraki i truppen, der skal gøre sig til. Hvis vi skal gennem dén øvelse, skal det sgu være fordi, vi finder den helt rigtige profil.
                  Det fremstår du nu som, eftersom du forsvarer ham i tide og i utide og det både direkte og imellem linjerne. Hvilket selvsagt er helt fint, for det er din måde at se tingene på.
                  Last edited by Mwape; i går, 08:41.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

Der er flere ting i det. Det er utopi at tro på alle spillere vil gå ind til en kamp, som var den 100 vigtig, når den reelt set ikke betyder noget i tabellen. Spillere har forskellig indstillinger og nogen har også forskellige udgangspunkter. Nogen spiller måske med lidt ondt i kroppen og passer på sig selv, og nogen spiller med en slutrunde eller landsholdsopgaver for øje på den lidt længere bane. De små ting, hvor man lige trækker sig en lille smule fra en takling eller lige undviger at tage den sprint i dybden, som gør lidt ondt i benene, den gør bare en forskel, og det kan jeg sagtens følge de herre i har haft indflydelse på resultaterne.

Det ændre bare fortsat ikke i at jeg heller ikke synes SK har formet en spillestil vi kan læne os op af. Det ser for mig alt for tilfældigt ud nå vi bygger op. indimellem tjatter vi den lidt rundt i fase 1 med en 6'er der går langt ned. Når det er gjort et stykke tid, så kommer der en lang bold til Luca eller Grot (når han er med). Endnu værre ser det ud, når vi oplever modstandere gå højt på os, som Hvidovre eksempelvis gjorde. Her virker vi fuldstændig modløse, og kommer egentlig kun ind i sådan en kamp, fordi Hvidovre er et halvt hold af spillere, som kraftigt nærmer sig fodboldpensionsalderen. Det er bekymrende at vi ikke er dygtigere end at sådan et hold kan dominere os for hårdt i flere omgange, for her vil vi møde mange hold i superligaen, der vil angribe os på den måde, og de holder ikke kun på i 45 minutter.

Comment

Kunne godt forestille mig, at man overvejer Thomas Loft som ny assistent eller en anden rolle i klubben. Ingen rygter, men bare en mavefornemmelse, som måske er helt hen i vejret efter jeg spiste alt for stærk mad i går

Comment

Fyens stiller dette spørgsmål.

Er Søren Krogh cheftræner i OB, når truppen samles lørdag den 14. juni?

“Jeg ønsker ikke at diskutere gældende ansættelser”, svarede Troels Bech og dermed går alt og alle ud fra, at Søren Krogh møder op den 14. juni.​

Troels Bech fortsætter med ikke at ville frede Søren Krogh. Simpelthen for underligt hvis han er cheftræner 14/6.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

“Jeg ønsker ikke at diskutere gældende ansættelser”, svarede Troels Bech og dermed går alt og alle ud fra, at Søren Krogh møder op den 14. juni.​

Troels Bech fortsætter med ikke at ville frede Søren Krogh. Simpelthen for underligt hvis han er cheftræner 14/6.
                          På den anden side opfattes en fredning jo som et dødskys …

https://www.bt.dk/fodbold/fcm-floppe...an-doedskysset
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Der er virkelig en mærkelig formulering af TB. Han kunne så let som ingenting lukke sagen ved at svare ja til spørgsmålet.
                            Går de på ferie i morgen eller fredag?

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Der er virkelig en mærkelig formulering af TB. Han kunne så let som ingenting lukke sagen ved at svare ja til spørgsmålet.
                              Enig!!
                              Enten elsker Troels at lave gæk med os fans - og sætte en kæmpe tvivl, i de omtalende folk, eller også så er der gang i den helt store gryde nede i Ådalen.

Hvad skal man tro mest på?
                              Jeg tror mest på det der med at “opkvalificere”, som han så fint sagde sidste år.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

De fleste er gået på ferie. Men resten gik på ferie efter dagens kamp

Comment

Working...
                                X