Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
    Det fremstår du nu som, eftersom du forsvarer ham i tide og i utide og det både direkte og imellem linjerne. Hvilket selvsagt er helt fint, for det er din måde at se tingene på.
    Men det er jeg nu ikke - da jeg jo skriver det sort på hvidt. Det er en besynderlig mccarthyisme, der udøves, hvor vi skal udpege, hvilke typer der mon støtter ham Søren Krogh. "Du siger du ikke er det, men sådan virker du - du forsvarede ham også engang - SYNDER!". Men jeg er godt opmærksom på, at nuancer har det med at forvirre et vist segment af folk, der er bedst tjent med simple sætninger med mange pauser. "Krogh god? Nej! Krogh dum!"

Der er masser af ting jeg er fan af herunder OB (duh!), men hvad jeg derimod er imod, er bullshit argumenter, unuanceret RAUS-kritik og scapegoatism, hvor vi kaster modtageren af denne uges galde under bussen og unuanceret tilskriver en-to-tre mennesker alt dårligdom som fx. en oprykning fire runder før sæsonen sluttede - skandale forresten.

Jeg nægter at springe på den vogn, hvor Søren Krogh er den "vigtigste transfer", som om at Zorniger, Tobiasen eller Nørgaard lige pludselig kan forløse det enorme talent, der ligger i truppen..

Jeg kan sagtens se ganske gode argumenter for, hvorfor man skal skifte træner, men jeg er ikke absolutist, der mener, at alt ondt på det fodboldhold er skabt af dårlige Krogh-beslutninger.

Som jeg har sagt i en god rum tid. Hvis OB fyrer Søren Krogh, så ligger jeg ikke søvnløs over det, men så håber jeg da for afløseren, at han hurtigt får bevist, hvor fantastisk dårlig en træner Krogh er, med flydende spil og lutter sejre fra en skadesramt og decimeret trup! Hvis Søren Krogh bliver, så støtter jeg op om det, men jeg anerkender - som mange andre - at undskyldningerne svinder lidt ind. Nu er klubbens narrativ, at vi rykker op i Superligaen og skal forsøge at overleve, lever han ikke op til det mål - ved for eksempel at tabe de første ni kampe i streg, så er det da klart, at der skal ske et eller andet. Men jeg er sgu lidt græsk katolsk omkring, hvorvidt vi skifter træner eller ej - jeg opfatter ikke Søren Krogh som inkompetent, eller enhver given afløser som en frelser, uanset hvor meget heksejagt, der bliver kørt på manden på facebook, forum eller instagram.

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
      Kunne godt forestille mig, at man overvejer Thomas Loft som ny assistent eller en anden rolle i klubben. Ingen rygter, men bare en mavefornemmelse, som måske er helt hen i vejret efter jeg spiste alt for stærk mad i går
      Hvis din curry eller tikka masala giver dig gode staldtips om transfers og trænerrygter, så vil jeg godt til middag hos dig min ven.

Comment

Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

Enig!!
        Enten elsker Troels at lave gæk med os fans - og sætte en kæmpe tvivl, i de omtalende folk, eller også så er der gang i den helt store gryde nede i Ådalen.

Hvad skal man tro mest på?
        Jeg tror mest på det der med at “opkvalificere”, som han så fint sagde sidste år.
        Jeg tænker det godt kan være begge dele: Der er både gang i den helt store gryde og samtidig elsker TB at køre journalister rundt i manegen ;-)

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Men det er jeg nu ikke - da jeg jo skriver det sort på hvidt. Det er en besynderlig mccarthyisme, der udøves, hvor vi skal udpege, hvilke typer der mon støtter ham Søren Krogh. "Du siger du ikke er det, men sådan virker du - du forsvarede ham også engang - SYNDER!". Men jeg er godt opmærksom på, at nuancer har det med at forvirre et vist segment af folk, der er bedst tjent med simple sætninger med mange pauser. "Krogh god? Nej! Krogh dum!"

Der er masser af ting jeg er fan af herunder OB (duh!), men hvad jeg derimod er imod, er bullshit argumenter, unuanceret RAUS-kritik og scapegoatism, hvor vi kaster modtageren af denne uges galde under bussen og unuanceret tilskriver en-to-tre mennesker alt dårligdom som fx. en oprykning fire runder før sæsonen sluttede - skandale forresten.

Jeg nægter at springe på den vogn, hvor Søren Krogh er den "vigtigste transfer", som om at Zorniger, Tobiasen eller Nørgaard lige pludselig kan forløse det enorme talent, der ligger i truppen..

Jeg kan sagtens se ganske gode argumenter for, hvorfor man skal skifte træner, men jeg er ikke absolutist, der mener, at alt ondt på det fodboldhold er skabt af dårlige Krogh-beslutninger.

Som jeg har sagt i en god rum tid. Hvis OB fyrer Søren Krogh, så ligger jeg ikke søvnløs over det, men så håber jeg da for afløseren, at han hurtigt får bevist, hvor fantastisk dårlig en træner Krogh er, med flydende spil og lutter sejre fra en skadesramt og decimeret trup! Hvis Søren Krogh bliver, så støtter jeg op om det, men jeg anerkender - som mange andre - at undskyldningerne svinder lidt ind. Nu er klubbens narrativ, at vi rykker op i Superligaen og skal forsøge at overleve, lever han ikke op til det mål - ved for eksempel at tabe de første ni kampe i streg, så er det da klart, at der skal ske et eller andet. Men jeg er sgu lidt græsk katolsk omkring, hvorvidt vi skifter træner eller ej - jeg opfatter ikke Søren Krogh som inkompetent, eller enhver given afløser som en frelser, uanset hvor meget heksejagt, der bliver kørt på manden på facebook, forum eller instagram.
          Det vil altid undre mig, at du forsøger at bringe "fornuft" og din evige pragmatisme ind i noget så ufornuftigt og ulogisk som et tilhørsforhold til en fodboldklub. Det er som Sisyphus, der kæmper en kamp, han er dømt til at tabe. Jeg holder ikke med OB, fordi jeg ønsker "fornuft". Jeg følger ikke fodbold, fordi jeg, i dette tilfælde, vil følge pragmatik. Personligt ville jeg ikke kunne være hverken OB eller fodboldfan, hvis jeg konstant skulle tænke rationelt og finde nuancer til højre og venstre. Fodbold er, i bund og grundt, meget mere sort/hvid, end du måske personligt bryder dig om; hvorfor du vil blive mødt med anklager om, at du forsvarer Søren Krogh. Beslutningen om hans dårligdomme er taget. It's over. Og ved du ved hvad? Jeg synes faktisk ikke, at der er nogen, der skylder hverken dig eller nogen som helst anden en forklaring end sige en nuanceret vurdering af, hvorfor den beslutning er taget. Jeg forestiller mig, at du sidder og river dig selv i enten hår/skæg eller begge dele, når du læser de beskeder; men guess what. Det er ikke bullshit. Uanset om du ikke bryder dig om det. Om en beslutning er taget med maven eller hovedet er totalt ligegyldig, når det gælder passion/tilhørsforhold til en fodboldklub.

Jeg gider ikke fornuft, når det gælder OB. Det kan jeg bruge, når jeg ikke beskæftiger mig med OB. Og at give Søren Krogh det overordnede (med)ansvar for både nedrykning og udtryk i 1. Division, er ikke scapegoatism. Det må stå helt for din egen regning. Det er ikke bullshit. Og du er faktisk, efter min mening, absolutist. I og med at du mener at alle, der ikke kommer med én eller anden standard for argumenter, som du selv administrerer, de kommer med "bullshit". Hvis jeg stiller mig op og direkte siger, at jeg mener, at Søren Krogh var en stor del af forklaringen på, hvorfor vi rykkede ned til at starte med, og siden også ansvarlig for den mildest talt hakkende anden halvdel af sæsonen, hvor vi kun vandt 4 kampe ud af 15, så er det ikke bullshit. Og jeg skylder heller ikke dig nogen som helst nuancer. Det handler om tillid. Og den er mistet. Og jeg skylder ikke dig nogen som helst yderlig uddybning, andet end jeg mener, at Søren Krogh med sine dispositioner, ikke har overbevist mig om, at der er gemt en god nok træner i ham.

Så jeg er i den grad del af RAUS segmentet. Og det er jeg faktisk stolt af. For nogle gange kan man altså ikke blive ved med at finde nuancer og nuancer. I mine øjne bliver det bare én lang udenomssnak. Du nægter at tro på 2-3 mennesker kan have indflydelse på, hvordan et fodboldhold præsterer. Det kalder JEG så bullshit. For det er det. 2-3 mennesker, ja selv én kan have meget stor indflydelse på, hvordan helheden bliver.

For mig at se, virker det som om, at du mener dem, der mener dette, er "dumme"? Eller læser jeg for meget ind i din (tirade)?

Jeg kan virkelig ikke snuppe, no offense, folk der forsøger at skyde fornuft ind i fodbold. For hvis det var fornuftigt, holdte ingen af os (stadig) med OB. Så havde jeg vejet alle fornuftige og pragmatiske følelser i min krop og tænkt: Fuck det her, det her gider jeg ikke. Romerlys, skrigen og råben! Fy føj da! "Tag jer sammen!" Nej hvor uforskammet, de gør deres bedste! Fyr fyr fyr Troels Bech! Kom dummere!

Jeg holder med OB med hjertet, ikke hjernen. Og gudskelov for det.

MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

Det vil altid undre mig, at du forsøger at bringe "fornuft" og din evige pragmatisme ind i noget så ufornuftigt og ulogisk som et tilhørsforhold til en fodboldklub. Det er som Sisyphus, der kæmper en kamp, han er dømt til at tabe. Jeg holder ikke med OB, fordi jeg ønsker "fornuft". Jeg følger ikke fodbold, fordi jeg, i dette tilfælde, vil følge pragmatik. Personligt ville jeg ikke kunne være hverken OB eller fodboldfan, hvis jeg konstant skulle tænke rationelt og finde nuancer til højre og venstre. Fodbold er, i bund og grundt, meget mere sort/hvid, end du måske personligt bryder dig om; hvorfor du vil blive mødt med anklager om, at du forsvarer Søren Krogh. Beslutningen om hans dårligdomme er taget. It's over. Og ved du ved hvad? Jeg synes faktisk ikke, at der er nogen, der skylder hverken dig eller nogen som helst anden en forklaring end sige en nuanceret vurdering af, hvorfor den beslutning er taget. Jeg forestiller mig, at du sidder og river dig selv i enten hår/skæg eller begge dele, når du læser de beskeder; men guess what. Det er ikke bullshit. Uanset om du ikke bryder dig om det. Om en beslutning er taget med maven eller hovedet er totalt ligegyldig, når det gælder passion/tilhørsforhold til en fodboldklub.

Jeg gider ikke fornuft, når det gælder OB. Det kan jeg bruge, når jeg ikke beskæftiger mig med OB. Og at give Søren Krogh det overordnede (med)ansvar for både nedrykning og udtryk i 1. Division, er ikke scapegoatism. Det må stå helt for din egen regning. Det er ikke bullshit. Og du er faktisk, efter min mening, absolutist. I og med at du mener at alle, der ikke kommer med én eller anden standard for argumenter, som du selv administrerer, de kommer med "bullshit". Hvis jeg stiller mig op og direkte siger, at jeg mener, at Søren Krogh var en stor del af forklaringen på, hvorfor vi rykkede ned til at starte med, og siden også ansvarlig for den mildest talt hakkende anden halvdel af sæsonen, hvor vi kun vandt 4 kampe ud af 15, så er det ikke bullshit. Og jeg skylder heller ikke dig nogen som helst nuancer. Det handler om tillid. Og den er mistet. Og jeg skylder ikke dig nogen som helst yderlig uddybning, andet end jeg mener, at Søren Krogh med sine dispositioner, ikke har overbevist mig om, at der er gemt en god nok træner i ham.

Så jeg er i den grad del af RAUS segmentet. Og det er jeg faktisk stolt af. For nogle gange kan man altså ikke blive ved med at finde nuancer og nuancer. I mine øjne bliver det bare én lang udenomssnak. Du nægter at tro på 2-3 mennesker kan have indflydelse på, hvordan et fodboldhold præsterer. Det kalder JEG så bullshit. For det er det. 2-3 mennesker, ja selv én kan have meget stor indflydelse på, hvordan helheden bliver.

For mig at se, virker det som om, at du mener dem, der mener dette, er "dumme"? Eller læser jeg for meget ind i din (tirade)?

Jeg kan virkelig ikke snuppe, no offense, folk der forsøger at skyde fornuft ind i fodbold. For hvis det var fornuftigt, holdte ingen af os (stadig) med OB. Så havde jeg vejet alle fornuftige og pragmatiske følelser i min krop og tænkt: Fuck det her, det her gider jeg ikke. Romerlys, skrigen og råben! Fy føj da! "Tag jer sammen!" Nej hvor uforskammet, de gør deres bedste! Fyr fyr fyr Troels Bech! Kom dummere!

MvH ChrisOB
            Hej Chris
            Vi er sjældent helt enige om ret meget, heller ikke her, jeg forstår både dig og Christian, fodbold er følelser og fodbold er også pragmatisme ( som du kalder det) samt nuancer - i hverfald for mange af os. Og det er nok nøglen til fælles forståelse - vi ser alle forskelligt på fodbold, og den enes holdning er "ikke mere rigtigtig eller bedre" end andres - hver af os synes jo at vores eget take på hvordan fodbold skal opfattes er den rigtigste.
            Jeg får mine input fra alle (næsten) som skriver herinde, oplysninger, rygter, personlige holdninger m.v. - det kan jeg så fortolke/forkaste efter min vinkel på fodbolden/OB, men alt i alt oplever jeg at vide/fornemme mere end uden forum - derudover er jeg godt underholdt og får lejlighed til at sige min mening blandt andre med samme interesse. Det kræves for mig ikke at jeg altid "forstår" hvorfor de øvrige debattører har deres mening - bare tonen er sober og man holder sig nogenlunde til sandheden ( rygter altid sjove at høre).
            Der skal være plads til alle - så jeg forstår ikke at du "ikke kan snuppe" når folk taler fornuft - for mig er det en god balance til dine meget følelsesladede indlæg.
            Iøvrigt synes jeg at både mine facts og følelser siger mig at SK meget gerne skal skiftes ud - men jeg tænker at det snart skal være hvis det sker - hvad jeg desværre tvivler meget på.

Comment

Jeg skriver bare hvordan JEG ser det samt at du har lov til at have den holdning som du har og jeg forbeholder mig retten til at mene hvad jeg nu engang mener. Det der intet mccarthyisme i, men jeg har da tydeligvis ramt en nerve... Hvis du ikke mener du er SK fan det fint, men jeg forbeholder mig retten til at mene noget andet end dig. Det er vel tilladt? Du har rykket dig lidt og blevet lidt mere kritisk overfor SK end i efteråret. Men det ændre ikke det generelle billede for mig. Men det tror jeg vi begge kan leve med.

Jeg mener at SK langtfra er god nok som cheftræner og han har været her siden Alm. Han burde være røget sammen med Alm, resultatet ved at have så uerfaren en træner har vi set. Manglende styr på både trup og taktik. Dermed ikke sagt at det er hans skyld alene og alt er super, når vi får en ny træner. Det er det langt fra, da skal flere nye spillere end og rigtig mange, hvis vi vil fastholde 4-3-3, hvilket jeg ikke håber vi gør. Da jeg er sikker på vi kommer mere til at skulle forsvarre os end i denne sæson plus det som nævnt vil kræve flere spillere ind. Men jo hurtigere SK er ude af døren desto bedre, så vi kan få en erfaren cheftræner ind, som har mere end en plan a i skuffen.
              Last edited by Mwape; i går, 07:43.

Comment

Hvis din curry eller tikka masala giver dig gode staldtips om transfers og trænerrygter, så vil jeg godt til middag hos dig min ven.
                Hahaha... du er altid mere end velkommen

Comment

Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

MvH ChrisOB
                  Jeg læser ikke, eller skriver heller ikke, at jeg er imod dem, der ikke kan lide Søren Krogh. Jeg skriver heller ikke, at jeg ikke kan finde gode argumenter for at skifte træner. Tværtimod.

Det jeg reagerer på, og der hvor Mwape træder på en tå, er, at jeg erklærer mig en "ikke Søren Krogh-fan", og han svarer "sådan fremstår du, du har forsvaret ham". Måske lod jeg mig provokere, men det var i princippet, det jeg reagerede på.

Jeg er udmærket klar over, at vi to tilgår fodbold på to helt fundamentalt forskellige måder, og det har jeg i princippet dyb respekt for. Jeg har intet mod, at folk ikke kan lide Søren Krogh, det må de jo gøre som de vil, og hvilke grunde, de går og tumler med, må være deres eget. Er de grunde så funderet i mave, lever, hjerne, nyre, æggestokke eller testikler - det rager mig en papand, jeg forbeholder mig retten til at føle, det bliver entydigt dumt at høre på.

Jeg mener, og har hele tiden ment (angiveligt alt for fornuftsbetonet), at nogle ting sagtens kan tilskrives Søren Krogh, og der skal placeres noget ansvar på hans tallerken. Så har jeg også ment, at der kan være omstændigheder, der af den ene eller anden grund formilder, undskylder eller forklarer dele af det ansvar, der retteligt tilhører en cheftræners lod. Det er så bare min måde at anskue verden, fodbold, livet på - jeg går til fodbold med mine følelser, jeg stirrede tomt ud i luften i 30 minutter, da nedrykningen var en realitet, og min kæreste er træt af, hvordan mit humør påvirkes af OB's givne situation - så jeg er ikke nogen grad mindre fodboldfan end dig, fordi jeg kan trække vejret og tælle til ti inden jeg dømmer folk inde eller ude og fordi jeg kan sætte mig i andres sko end mine egne fansko.

At du så bliver enormt provokeret af mine nuancer, det kan jeg da på dine vegne kun beklage, det må og er jo tydeligvis ubehagelig læsning for dig, det må være træls, men det er nu engang sådan jeg er, sådan jeg debatterer og argumenterer. Du kan sagtens mene mine slutninger er fejlslutninger, og det er sgu helt fair. Det er der rum nok i mig til at tænke over, om de mon er, men det ændrer ikke grundlæggende på, at hvis vi to debatterer OB og fodbold, så vil jeg vende og dreje en sag fra flere synsvinkler, finde for og imod og i sidste ende træffe de slutninger, jeg mener giver bedst mening for OB's interesser på kort og lang sigt. Så kan jeg godt lægge en dårlig kamp mod Hobro og endda også en nedrykning til side, hvis jeg føler argumenterne derfor er gode nok. Det afhænger jo simpelthen af, hvilke argumenter du tillægger vægt. ret simpelt.

At du så ikke kan snuppe - no offense taken - sådan nogle mennesker, der forsøger at skyde fornuft ind i fodbold, det er jo helt fair, det synes jeg så bare er tosset, for fodbold er ikke KUN følelser. Fodbold er ikke kun voksne mænd på tribunen, der græder. Ud af 15.000 mennesker har kun 100 romerlys med på stadion. Det stille flertal kommer og ser fodbold og støtter klubben på tusind andre måder end din. Og dem skal der også være plads til. Både på forum og på stadion.

Nu læser du måske også ud af mit indlæg, at jeg per definition så er i opposition til alle, der mener, vi skal have et trænerskifte. Det er bare langt fra sandheden. Vi to kan sagtens debattere om træneren skal skiftes, og blive enige. Mine overvejelser er bare, at det kommer med mindst lige så mange risici som at beholde Søren Krogh. Der ved jeg godt, at jeg måske ikke vinder flertallets stemme, men det er nu engang sådan jeg opfatter virkeligheden.

Jeg holder nu engang med OB med det menneske jeg er, ikke med en kropsdel - og jeg bruger ikke mine følelser til at forklare, hvorfor jeg mener som jeg mener. Jeg er bare mig, og jeg holder med OB, og jeg drømmer om at OB klarer sig bedst muligt, med de ressourcer, de nu engang har til rådighed. Det tænker jeg, der er plads til.

Comment

Troels søger selvfølgelig markedet for trænere. Og hvis han ikke finder noget overbevisende kan der komme en sæson mere med Søren K.

Comment

Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg
                      Troels søger selvfølgelig markedet for trænere. Og hvis han ikke finder noget overbevisende kan der komme en sæson mere med Søren K.
                      Hvis vi skifter tror jeg det er i morgen eller fredag. Ellers tror jeg Søren Krogh er træner når vi starter op igen.

Comment

Hvis vi skifter tror jeg det er i morgen eller fredag. Ellers tror jeg Søren Krogh er træner når vi starter op igen.
                        Det sker ikke IMO på en helligdag - så håber på fredag men tror det desværre ikke og istedet så kan vi fyre SK et par mdr inde i sæsonen fordi man naivt beholdte ham selv om at alle vidste at det skulle være sket

Comment

Søren Krogh fortsætter som træner i OB. Det tyder alt på.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Ja tiden tyder på det. Men Troels Bechs udtalelser siger det modsatte. Han bruger jo ikke mulighederne på at frede ham - men istedet lade spekulationen kører.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Det synes jeg nu ikke at man kan konkludere - hvis det var planen, kunne Bech jo så let som ingenting have lukket lukket den for længe siden. Jeg tror der er noget i gære...

Comment

Oprindeligt indsendt af cykelmyggen Se indlæg

Det synes jeg nu ikke at man kan konkludere - hvis det var planen, kunne Bech jo så let som ingenting have lukket lukket den for længe siden. Jeg tror der er noget i gære...
                                Enig i han kunne lukke den. Men hvorfor så vente?

Troels elsker vel bare at trække folk rundt i næsen. Han nyder magten

Comment

Working...
                                X