Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Enig. Hvis TB ikke ligger sig fladt ned og indrømmer at han ikke gav SK forudsætningerne for at kunne skabe en spillestil og udtryk (hvilket ellers var 1. prioritet og oprykning et biprodukt) ved ikke at styrke holdet i vinters med Bondes skade og salget af Manneh, så mister han utrolig meget troværdighed ..
    Det er ikke længe siden han selv var ude og sige at han ikke havde set det udtryk han efterlyste og i øvrigt selv har skabt noget usikkerhed ved SK’ position med udtalelser til Fyens’ .. det er vel i og for sig ham selv der har bragt brænde til bålet når det kommer til den uro der har været omkring SK ..
    Det lyder snart som om SK slet ikke har haft et hold at gøre med. Han har haft det stærkeste hold, flest spillere at tage af, i en liga hvor konkurrenterne jo også mister deres profiler igen igen.
    SK er vel nok den træner der haft haft de bedste forudsætninger for at skabe et udtryk og en spillestil siden OB sidst var i 1. Division.
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg

Det skulle også være nu, hvis man ville fyre Krogh…men i mine øjne betyder det også, at Bech har lænket sig selv til Krogh; for nu har Bech tilvalgt Krogh på trods af afvikling i niveau henover sæsonen, og ikke blot “arvet” ham fra BW/Thorborg. I højere grad end nogensinde deler de skæbne. Jeg håber på det bedste for næste sæson, men gruer for den.
      det gjorde han jo allerede i nogen grad sidste sommer. Krogh havde lige rykket holdet ned, det gik ikke godt under Alm - men tror ikke han havde rykket ned med holdet. Så der var al mulig grund til at skifte træner der.

Og allerede den gang var der problemer med at "rode i værktøjskassen" og ændre taktik for sent - det har Krogh jo selv sagt, og de problemer er fortsat i denne sæson.

Vi håber jo alle OB kommer til at klare sig godt, og dermed også Krogh - hvis han, som alt desværre tyder på, fortsætter. Men vi kan jo også alle se de tydelige mangler der er, tendenser der ikke ligefrem skaber ro. Og mere end en trænerfyrning midt i sæsonen så frygter jeg en ny kontrakt til træneren, for at skabe ro, lukke munden på pressen, og så derefter at man bliver nødt til at skille sig af med ham.

Ny sæson, ny liga - men det betyder jo ikke at Krogh starter helt fra ny, presset er allerede på ham, og da vi må formodes at komme til at ligge i bunden hele sæsonen så skal der ikke mange nederlag til før presset stiger markant.

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvis det er den vej man vælger at gå.

Comment

Oprindeligt indsendt af OBtimatoren Se indlæg
        Som jeg hører det i den seneste SFÅ-podcast, lyder det mere eller mindre som en bekræftelse fra Troels Bech på, at Søren Krogh fortsætter som cheftræner i den kommende sæson. Det lader til, at det kun er Mads Lyng, der udskiftes i trænerteamet, da Troels vurderer, at man med denne mindre ændring – og uden at lave en større rokade – kan ændre dynamikken i teamet.
        Har lige hørt podcasten. Man bliver jo ikke ligefrem superoptimist når TB udtaler sig.
        Nøj hvor mangler den mand entusiasme.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Har lige hørt podcasten. Man bliver jo ikke ligefrem superoptimist når TB udtaler sig.

Jeg synes man har det lige modsat.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Det lyder snart som om SK slet ikke har haft et hold at gøre med. Han har haft det stærkeste hold, flest spillere at tage af, i en liga hvor konkurrenterne jo også mister deres profiler igen igen.
            SK er vel nok den træner der haft haft de bedste forudsætninger for at skabe et udtryk og en spillestil siden OB sidst var i 1. Division.
            Jeg syntes at din pointe er helt valid men allerede i vinters syntes jeg at man skulle have forstærket sig til det der skulle bliver superligaholdet … det gjorde TB ikke ..

Jeg syntes slet ikke at man skal sammenligne sig med andre hold i 1. div. Der var ingen tvivl om at OB ville rykke op igen - den eneste tvivl var den SK kunne bibringe - men det viste sig så at TB var klar til at gamble for at få de nye unge frem og det syntes jeg mislykkedes.
            Jeg ser ikke nogen af de unge som nogen der kan være startere for OB i SL og her tæller jeg ikke Luca og Ejdum med for de var allerede i start11.
            Satset er også faldet sammen grundet SK’s frygt og deraf behov for at spille de “sikre” ældre spillere, hvorfor der er flyttet rundt på Owusu, Bjørn og Nico i stedet for reelt at satse på de unge … med de mange uafgjorte, få sejre og et par nederlag syntes jeg ikke missionen er lykkedes for SK heller.
            McCoy og Martin har vist sig flot frem i 1. div. men de har ikke sikret sig en startplads og så er de heller ikke klar til den i SL.
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Han har jo heller ikke hjertet med i dette projekt (bare min total subjektive mening, som de fleste nok kender efter hans (selv-)ansættelse)

Comment

Ja Søren Krogh fortsætter uden den mindste tvivl. TB er ved at male sig godt og grundigt op i et hjørne.
                Nu er det 3.vindue han begynder på, og nu skal han virkelig bevise han kan sammensætte et slagkraftig hold.

Udtryk og spillestil bliver det helt store problem at opbygge den kommende sæson. (Havde været skide smart at starte på det i 1.division)
                Lykkedes det ikke kan vi lynhurtigt komme i samme båd som Aab.
                Og så pege pilen kun en vej, nemlig på TB.
                Jeg synes også nu er et oplagt tidspunkt at skifte træner. Det kunne nemt bringe noget mere tro på hele projektet ind på holdet og for alle omkring OB. Jeg er klart for en SK-fyring. Også fordi han havde en væsentlig andel i nedrykningen (og en OB-træner nærmest per automatik ikke bør kunne overleve en nedrykning). Jeg kan dog godt forstå hvorfor TB ikke havde lyst til at gøre det fra starten. Men det ændrer ikke på, at SK var bagud på point fra starten. Kravet var både sikker oprykning og tydelig positiv udvikling i spillet på banen. Det sidste har vi ikke set (især i foråret). Det gør, at jeg - som mange andre - ikke har tro på, at han kan flytte holdet.

Men jeg synes også Krogh bliver omtalt lidt respektløst for tiden. Det her med, at han skulle være den dårligste træner i mange år, eller at alle og enhver kunne have leveret det samme som ham i efteråret fordi vores trup var SÅ meget bedre end de andre, er en klar overdrivelse i mine øjne. Jeg føler også jeg har set nok hold udvikle sig over tid til at indse, at den udvikling vi ønsker at se bare ikke altid kommer så lineært. Synes ofte jeg har set hold der pludselig begynder at klikke efter lang tid, hvor der ellers ikke har været de store tegn på det.

Problemet med Søren Krogh er så (også), at han aldrig tidligere har leveret resultater som cheftræner eller endda har været cheftræner. Hvis man skal give den tillid til, at en træner skal lykkes skal det helst være til en, der tidligere har vist, at han kan få et hold til at præstere. F.eks. synes jeg jo vores sæson på mange måder ligner FCMs. Det er klart de spiller på et højere niveau og har bedre modstandere. Men når jeg ser på hvad jeg har set og hørt de har sagt om, hvordan de gerne vil spille (som også har en del fællestræk ift. den smule vi har hørt fra SK og TB) og hvad de har vist på banen i de fleste kampe, så har de ret langt igen.

Forskellen er så, at jeg har ret stor tiltro til, at Thomasberg kan udvikle holdet og "få det vendt". Den samme tillid har Krogh jo bare ikke gjort sig fortjent til. Jeg tror ikke selv på det, men jeg kan heller ikke afvise, at kan gå hurtigt hvis man får 1-2 rigtige spillere ind på de rigtige pladser.

Men det er godt nok en ærgerlig situation vi står i nu. Vi er lige rykket op og der burde være håb og hype omkring klubben. Men som vi har spillet er det naturligt der ikke er. Jeg frygter, at de undervurderer hvor meget mismod der generelt er. Vi er vel et par dårlige præstationer og nederlag i de første kampe, før stemningen for alvor kan blive giftig med "Krogh raus!" chants og bannere. Når det dertil er en fyring 4-5 kampe senere nærmest uundgåelig. Og vi ville have smidt al momentum vi trods alt har nu.

Ift. det sidste er jeg da enig. Hvis vi laver en AaB og rykker ned igen peger pilen klart på TB. Men det er også lige at tage sorgerne på forskud. AaB har virkelig fejlet grumt og har et ret ringe hold. Selv hvis vi får en ringe start og f.eks. må fyre Krogh efter 8 runder, bør vi kunne vende det og blive oppe. Indtil videre har vi haft resultatmæssig succes under TB. Lad os se hvordan han og klubben reagerer hvis det for alvor begynder at gå den forkerte vej.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Jeg synes også nu er et oplagt tidspunkt at skifte træner. Det kunne nemt bringe noget mere tro på hele projektet ind på holdet og for alle omkring OB. Jeg er klart for en SK-fyring. Også fordi han havde en væsentlig andel i nedrykningen (og en OB-træner nærmest per automatik ikke bør kunne overleve en nedrykning). Jeg kan dog godt forstå hvorfor TB ikke havde lyst til at gøre det fra starten. Men det ændrer ikke på, at SK var bagud på point fra starten. Kravet var både sikker oprykning og tydelig positiv udvikling i spillet på banen. Det sidste har vi ikke set (især i foråret). Det gør, at jeg - som mange andre - ikke har tro på, at han kan flytte holdet.

Men jeg synes også Krogh bliver omtalt lidt respektløst for tiden. Det her med, at han skulle være den dårligste træner i mange år, eller at alle og enhver kunne have leveret det samme som ham i efteråret fordi vores trup var SÅ meget bedre end de andre, er en klar overdrivelse i mine øjne. Jeg føler også jeg har set nok hold udvikle sig over tid til at indse, at den udvikling vi ønsker at se bare ikke altid kommer så lineært. Synes ofte jeg har set hold der pludselig begynder at klikke efter lang tid, hvor der ellers ikke har været de store tegn på det.

Problemet med Søren Krogh er så (også), at han aldrig tidligere har leveret resultater som cheftræner eller endda har været cheftræner. Hvis man skal give den tillid til, at en træner skal lykkes skal det helst være til en, der tidligere har vist, at han kan få et hold til at præstere. F.eks. synes jeg jo vores sæson på mange måder ligner FCMs. Det er klart de spiller på et højere niveau og har bedre modstandere. Men når jeg ser på hvad jeg har set og hørt de har sagt om, hvordan de gerne vil spille (som også har en del fællestræk ift. den smule vi har hørt fra SK og TB) og hvad de har vist på banen i de fleste kampe, så har de ret langt igen.

Forskellen er så, at jeg har ret stor tiltro til, at Thomasberg kan udvikle holdet og "få det vendt". Den samme tillid har Krogh jo bare ikke gjort sig fortjent til. Jeg tror ikke selv på det, men jeg kan heller ikke afvise, at kan gå hurtigt hvis man får 1-2 rigtige spillere ind på de rigtige pladser.

Men det er godt nok en ærgerlig situation vi står i nu. Vi er lige rykket op og der burde være håb og hype omkring klubben. Men som vi har spillet er det naturligt der ikke er. Jeg frygter, at de undervurderer hvor meget mismod der generelt er. Vi er vel et par dårlige præstationer og nederlag i de første kampe, før stemningen for alvor kan blive giftig med "Krogh raus!" chants og bannere. Når det dertil er en fyring 4-5 kampe senere nærmest uundgåelig. Og vi ville have smidt al momentum vi trods alt har nu.

Ift. det sidste er jeg da enig. Hvis vi laver en AaB og rykker ned igen peger pilen klart på TB. Men det er også lige at tage sorgerne på forskud. AaB har virkelig fejlet grumt og har et ret ringe hold. Selv hvis vi får en ringe start og f.eks. må fyre Krogh efter 8 runder, bør vi kunne vende det og blive oppe. Indtil videre har vi haft resultatmæssig succes under TB. Lad os se hvordan han og klubben reagerer hvis det for alvor begynder at gå den forkerte vej.
                  altså nederlagen de kommer, og væsenligt flere end sidste år. Men skal Krogh have en chance for at holde på jobbet hele sæsonen, så skal han ikke sammensætte lange stimer af dårlige resultater. Og nok vigtigst for mig er præstationerne og udtrykket - fortsætter den tendens der har været hvor man ikke kan se hvad holdet vil, det ikke ligner der er en klar plan så bliver det problematisk.

Hvis præstationerne ser fornuftige ud og der løbende kommer point på kontoen så vi ikke bliver isoleret i bunden - så tror jeg sagtens Krogh kan overleve.

MEN - jeg forstår ganske enkelt ikke rationalet bag at beholde ham.

Comment

Jeg har også hørt den og jeg synes det var ganske opløftende og var glad og tilfreds med det hele. TB er jo ikke ansat til at være en klon af capo Chris eller Rasmus Tello, men til at få genskabt en fodboldklub der ikke er tilfreds med en 7. plads, og heller ikke en 6. plads osv. og det synes jeg kommer fint ud.
                    Believe OB

œ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Hvornår har TB sidst været en succes i OB ?

https://www.transfermarkt.com/troels...l/trainer/2895

Last edited by Online; i går, 11:25.

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Jeg syntes at din pointe er helt valid men allerede i vinters syntes jeg at man skulle have forstærket sig til det der skulle bliver superligaholdet … det gjorde TB ikke ..

Jeg syntes slet ikke at man skal sammenligne sig med andre hold i 1. div. Der var ingen tvivl om at OB ville rykke op igen - den eneste tvivl var den SK kunne bibringe - men det viste sig så at TB var klar til at gamble for at få de nye unge frem og det syntes jeg mislykkedes.
                        Jeg ser ikke nogen af de unge som nogen der kan være startere for OB i SL og her tæller jeg ikke Luca og Ejdum med for de var allerede i start11.
                        Satset er også faldet sammen grundet SK’s frygt og deraf behov for at spille de “sikre” ældre spillere, hvorfor der er flyttet rundt på Owusu, Bjørn og Nico i stedet for reelt at satse på de unge … med de mange uafgjorte, få sejre og et par nederlag syntes jeg ikke missionen er lykkedes for SK heller.
                        McCoy og Martin har vist sig flot frem i 1. div. men de har ikke sikret sig en startplads og så er de heller ikke klar til den i SL.
                        Det er også en helt valid pointe du bringer. Jeg mener så ikke rigtig det ændrer på, at SK har haft gode forudsætninger. De kunne have blevet bedre, det kan de altid, men de har stadig været endog rigtig gode som de nu engang var.

Nej, det skal man da ikke nødvendigvis, det er blot for at påpege at det er vilkårene, også for OB.
                        Jeg ved ikke hvor meget gamble det er. Mener bestemt der er gamblet mere tidligere. Jeg kan heller ikke rigtig se det ligefrem er mislykkedes, men jeg er enig så langt at jeg også havde forventet mere.
                        Men det er altså også svært, at få 17-18 årige knægte til at blive Superliga spillere på en enkelt sæson i 1. Division.

Men for at vende tilbage, så er jeg helt enig med dig omkring SK. Det er slet ikke lykkedes ham at "sætte sit hold" og skabe hverken udtryk eller stil. Han skulle muligvis have haft lidt mere hjælp af TB, i form af en stiver mere i korsettet, men jeg er meget skuffet over han slet ikke er lykkedes med tingene.

Der bliver helt sikkert noget arbejde for TB og den givne træner.

Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                          Jeg har også hørt den og jeg synes det var ganske opløftende og var glad og tilfreds med det hele. TB er jo ikke ansat til at være en klon af capo Chris eller Rasmus Tello, men til at få genskabt en fodboldklub der ikke er tilfreds med en 7. plads, og heller ikke en 6. plads osv. og det synes jeg kommer fint ud.
                          Det er slet ikke det jeg hører. Det lyder mere som vi skal være lykkelige for at overleve de næste par år i superligaen. Han sammenligner det med at rykke op i prl.
                          Jeg hører mere de skal sætte sig ned i rundkreds, og få 2 + 2 til at blive 5.
                          Og træne sig bedre. Det lykkedes nok ikke til at overleve.
                          Man havde muligheden nu for at få en ny optimisme ind i byen, med flere tilskuere til følge med ny træner.
                          Det forsømmer man, og står vi med 1 point efter 5 kampe går det kun en vej.
                          Det nye er at en 10.plads er at spille til par.
                          Sådan hørte jeg den podcast.

Comment

Det er slet ikke det jeg hører. Det lyder mere som vi skal være lykkelige for at overleve de næste par år i superligaen. Han sammenligner det med at rykke op i prl.
                            Jeg hører mere de skal sætte sig ned i rundkreds, og få 2 + 2 til at blive 5.
                            Og træne sig bedre. Det lykkedes nok ikke til at overleve.
                            Man havde muligheden nu for at få en ny optimisme ind i byen, med flere tilskuere til følge med ny træner.
                            Det forsømmer man, og står vi med 1 point efter 5 kampe går det kun en vej.
                            Det nye er at en 10.plads er at spille til par.
                            Sådan hørte jeg den podcast.

Horsens har lige meldt ud, at deres spillerbudget kommer til at flugte vores i den kommende sæson.

Ja, de har et kæmpe underskud og folk griner af dem, men tror ejerne mener deres arrangement meget seriøst !

Vi bliver stille og roligt overhalet indenom...
                            Last edited by Online; i går, 11:36.

Comment

De store fremskridt du nævner.

Som klub, trup og mandskab. Kan du uddybe dem lidt? Det virker lidt som en gratis omgang.
                              Okay? Jamen jeg tager dig da gerne gennem, hvordan jeg opfatter forskellene fra maj 2024 til maj 2025.

1. Jeg opfatter truppens tilstand i foråret 2024 som værende under alt kritik. Jeg har aldrig oplevet et sammenbrud som det, og flere spillere og stabsmedlemmer har været ude og sige, at der var noget rivravruskende galt. Konkret har vi alle sammen kunne læse om "spillere, der ikke ville være her" og grupper der gik og "pissede i hjørnerne". Spillere som Sven Köhler, Rami Al-Hajj, Charly Nouck og Aske Adelgaard virker decideret til at have meldt ud, at de ikke gider mere - og deres præstation var derefter. Søren Krogh melder ud efter en kamp noget i stil med "spillerne gør ikke, hvad jeg beder dem om på banen" og han virker tydeligt frustreret over, hvad det er, der foregår. Kan vi så tilskrive det til Søren Krogh, var Søren Krogh en del af den syge kultur, eller en del af kuren? Hvis han var blevet fyret ved nedrykningen, så havde jeg sagt, at han var en del af det. Nu - Maj 2025, har vi vundet NBL. Vi har ikke spillet prangende, men selv når vi har været allerværst, og spillet har skrantet allermest, har vi fået point. Spillerne virker harmoniske og glade sammen, spillerne virker både til træning og kamp glade for Søren Krogh. Der er en anden stemning i truppen. Det vil jeg kalde et stort fremskridt.

2. Klubben der i maj 2024 rykkede ned havde en DMW af en sportsdirektør, der satte sig på trænerbænken ved siden af Søren Krogh, og det virkede til hele topledelsen var i absolut vildrede. Der var ingen sikre hænder på rattet, kun riven og flåen i håndtager med potentielle løsninger. Vi havde kort forinden fyret Steffen Nielsen i en penibel sag, og vi var ikke rigtig klub noget at skrive hjem om. Vi havde hentet lidt i øst og vest, indtil vinteren 23/24, og så havde vi genudlejet mange af de værste beslutninger igen. Sådan gik hverdagen sin kaotiske gang i den klub, der rykkede ned. Maj 2025 virker klubben udefra set - stabil. Vi har handlet ind i begrænset omfang, vi har ikke lavet nogle store skift i ledelse eller stab henover året. Troels Bech virker til at have fået nøglerne, og han rykker klubben små stabile skridt ad gangen. Vi har som klub holdt fast i vores tilskuerstøtte i første division, hvilket også er en kæmpe cadeaus til fans og klub. Jeg vil mene, at OB som klub er et meget bedre sted i maj 2025 end i 2024. Det kalder jeg også et stort fremskridt.

3. Vi kan debattere om trup og mandskab ikke lidt hører under samme kategori, men de træninger jeg har set, og de gange jeg har observeret interaktion mellem stab, spillere og ledelse vurderer jeg faktisk, at tingene virker bedre i dag end for et år siden. Sejre og oprykning har naturligvis meget at skulle have sagt​, det har vi så skaffet og det hjælper alt sammen.

Overordnet set er OB vel i maj 2025 et meget, meget bedre sted end vi var i maj 2024 - på næsten alle måder. Men det er så bare min (gratis) vurdering af situationen.

Du skal være velkommen til at fremlægge, hvorfor du synes, vi IKKE er et bedre sted, eller hvorfor der ingen fremgang har været at spore?

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

det gjorde han jo allerede i nogen grad sidste sommer. Krogh havde lige rykket holdet ned, det gik ikke godt under Alm - men tror ikke han havde rykket ned med holdet. Så der var al mulig grund til at skifte træner der.

Og allerede den gang var der problemer med at "rode i værktøjskassen" og ændre taktik for sent - det har Krogh jo selv sagt, og de problemer er fortsat i denne sæson.

Vi håber jo alle OB kommer til at klare sig godt, og dermed også Krogh - hvis han, som alt desværre tyder på, fortsætter. Men vi kan jo også alle se de tydelige mangler der er, tendenser der ikke ligefrem skaber ro. Og mere end en trænerfyrning midt i sæsonen så frygter jeg en ny kontrakt til træneren, for at skabe ro, lukke munden på pressen, og så derefter at man bliver nødt til at skille sig af med ham.

Ny sæson, ny liga - men det betyder jo ikke at Krogh starter helt fra ny, presset er allerede på ham, og da vi må formodes at komme til at ligge i bunden hele sæsonen så skal der ikke mange nederlag til før presset stiger markant.

Jeg forstår ganske enkelt ikke hvis det er den vej man vælger at gå.
                                Jeg er slet ikke uenig, og jeg tænker at min kritik mod at fastholde Krogh i kølvandet på nedrykningen - faktisk allerede da vi var godt på vej mod den - er velkendt. Ikke desto mindre var der et modargument blandt Kroghs støtter, der gik på, at Krogh var det eneste konstante i en trup med mange udskiftninger foran sig, og en sportsdirektør der var på vej ud. Og at vi skulle starte som en 1. divisionsklub efter sidste sommer. Jeg syntes dengang, såvel som nu, at "kontinuitet" ikke burde blive Kroghs redning, men jeg anerkendte at nogle syntes, at 1) Krogh kunne præstere bedre med en mere harmonisk trup og 2) at ved at fyre Krogh, ville der skulle starte en spritny sportslig ledelse pr. 1. juli 2024 og at det ville blive en ægte Stunde Null. Igen, det havde ikke gjort mig det fjerneste. Jeg ville også godt kunne forstå, hvis Bech på daværende tidspunkt vurderede, at der ikke ville være nogen markant opgradering at finde til trænerposten til en falleret og nyligt nedrykket superligaklub med en spillertrup i laser og med et stort pres på at rykke op med det samme ved at vinde divisionen. Zorniger ville ikke drømme at træne en førstedivisionsklub, og det er den kvalitet (og i øvrigt i mine øjne, den type) træner vi har haft brug for i over et år.

Comment

Working...
                                X