Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Med mindre TB lægger sig fladt ned og indrømmer at han ikke har givet SK mulighed for at have de spillere til rådighed der gjorde at man kunne skabe det udtryk han selv havde som 1. prioritet, så forstår jeg ikke at SK kan fortsætte.
    Hvis SK fortsætter uden en reel og ikke bortforklaring har jeg mistet utrolig meget respekt og tiltro til TB.

https://sport.tv2.dk/live/fodbold/20...b-4b5504b77a5f
    ​​​​​​​
    Enig. Kigger man på perioden fra da nedrykningen var en realitet og frem til idag er der som minimum 1 af de to herre, TB og SK, der har dumpet. Den primære opgave blev ihverfald på ingen måde løst. Om det er SKs manglende evner eller TB det forsømte at give Krogh de rette forudsætninger for at løse opgaven kan man diskutere, men man har ganske enkelt ikke handlet som man prædikede og det bør give anledning til selvransagelse.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

ja det er mange penge - men der kommer jo nok også en pænt sjat ind den anden vej, tv penge, placeringspenge, sponsorrater, salg af spillere, indtægter fra kampdag, trøjesalg osv.

Selvfølgelig går OB ikke ud og brænder 100 mill af denne sommer, tænker jeg heller ikke der er nogen der taler for. Men man slipper omvendt næppe hellere igennem uden at finde tegnebogen frem.
      Det er heller ikke 50 nu og her men over 3 år .. men skal det ske i hvert vindue? Imellem hver sæson? .. så løber det hurtigt op akkumuleret hvis ikke der også kan skydes nogen afsted ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Det jeg prøvede at skrive var at der er forskel på trup og hold … truppen var mand for mand dygtigere og dyrere men som hold var det ringe ..
        Truppen er vel ikke bedre bare fordi den er dyr .. ingen kæde er stærkere end det svageste led

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Det er heller ikke 50 nu og her men over 3 år .. men skal det ske i hvert vindue? Imellem hver sæson? .. så løber det hurtigt op akkumuleret hvis ikke der også kan skydes nogen afsted ..
          det er jeg med på. Men der er jo også løbende indtægter - og det er jo også derfor man gerne vil lave nogle min. transferindtægter. Får man styr på kontraktlængder, handlet ordenligt ind osv. mon så ikke det bliver noget i den stil. Tænker vintervinduet bliver stille - en enkelt signing og så 3-4 om sommeren, så omkring 2 pr. vindue. Og så mere hvis man sælger en del spillere i samme vindue.

Men det er jo lidt den der planlægning på længere sigt som det ligner man har manglet. Man lavede 1 signing sidste sommer. Og skubbede derved alt foran sig. Lidt det samme i vinters da man ikke gjorde noget ved midtbanen. Nu kan man snart ikke vente mere.

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Truppen er vel ikke bedre bare fordi den er dyr .. ingen kæde er stærkere end det svageste led
            My point exactly .. men du vil åbenbart ikke forstå at jeg mener at der er forskel på en trup og et hold … og ser bort fra at jeg også skrev dygtigere mand for mand og ikke kun dyrere ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

My point exactly .. men du vil åbenbart ikke forstå at jeg mener at der er forskel på en trup og et hold … og ser bort fra at jeg også skrev dygtigere mand for mand og ikke kun dyrere ..
              Rolig nu .. trup og hold skal imø fungere som en enhed uden alle mulige individuelle agendaer uanset prisen på den enkelte spiller. Jeg foreslår at vi er enige om at vi ikke ser helt ens på sagerne og lader uenigheden ligge.

Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Begge dele kan jo være sandt, og nu deler i retoriske hårstrå på langs med en sløv kødøkse.

OB's trup rent CV-mæssigt, spiler for spiller, hvis livet var et FIFA-spil, var markant bedre end nu.

I den virkelige verden, hvor form og udvikling ikke altid er opadgående og progressiv, og hvor menneskelig indstilling, vilje og inkompetence er ægte faktorer, så er OB's trup markant bedre rustet til at klare sig i Superligaen 25/26 end truppen 23/24 var det.

Den trup AaB rykker ned med har én eller maksimalt to spillere, jeg vurderer ville være gode nok til at starte inde på det bedste OB-hold vi kan stille lige nu. Mathias Jørgensen og MÅSKE Lars Kramer. Her tager jeg højde for at Melker Widell er solgt til Swansea. Det er piv-elendigt, og jeg kan slet ikke forstå, at vi sammenligner os med dem. Vi er et meget, meget, meget bedre sted end AaB er/var. Vejle bliver oppe, og jeg vurderer stadig, at der nok kun er Thomas Gundelund, German Onughka og MÅSKE Lundrim Hetemi, der kan spille sig på vores start-11'er, og Onughka skal slå både Jay-Roy og Luca af lige nu.

Jeg ser ikke, at truppen er så dårligt et sted. Den skal tilsættes tre gode kvalitetsspillere, og så skal vi have Ejdum, Bonde, Jay-Roy Grot tilbage fra skader. Nej - nej - vi angriber måske ikke top 4 i den næste sæson, men hvis vi ellers holder snuden i sporet og undgår at gøre noget overilet, så tror jeg altså nok vi skal klare os med de to-tre gode spillere.

Men det er så bare min måde at vurdere tingene på.

Comment

Det er simpelthen en kæmpefallit erklæring hvis Søren Krogh fortsætter næste sæson længere er den ikke
                  Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                  2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Enig. Kigger man på perioden fra da nedrykningen var en realitet og frem til idag er der som minimum 1 af de to herre, TB og SK, der har dumpet. Den primære opgave blev ihverfald på ingen måde løst. Om det er SKs manglende evner eller TB det forsømte at give Krogh de rette forudsætninger for at løse opgaven kan man diskutere, men man har ganske enkelt ikke handlet som man prædikede og det bør give anledning til selvransagelse.
                    Den primære opgave var vel at stoppe blødningen, i form af det rod og delvis opløsning OB var i da nedrykningen var en realitet, og få skabt en sundere kultur i OB. Det var det man prædikede, og har gjort sidenhen, og det er det man har handlet på. Man er selvfølgelig ikke i mål endnu, og der er andre ting der halter, ingen tvivl om det.
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                      Det markerede må stå for din egen regning. Jeg vil til min sidste dag fortælle omverdenen at den trup SK overtog nok var en forholdsvis dyr en, men den var godt nok også fuldstændig dysfunktionel. Om det gør SK til den rigtige træner i næste sæson er jeg i tvivl om, men det er heldigvis heller ikke min beslutning. Jeg er med på at SK overtog en trup over nedrykningsstregen, men også med en mængde spillere der ikke ønskede at være her.
                      Søren Krogh var en del af det trænerteam der i så fald var med til at gøre den trup dysfunktionel og han endte med at gå fra assistent til cheftræner med denne “dysfunktionelle” trup og rykkede ned med et brag. Et trænerteam har altså også et stort ansvar for om en spillertrup fungerer eller ej (funktionel eller dysfunktionel). Vores nuværende trup har åbenlyse mangler, men det synes jeg også vores nuværende trænerteam har inkl Søren Krogh.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Begge dele kan jo være sandt, og nu deler i retoriske hårstrå på langs med en sløv kødøkse.

OB's trup rent CV-mæssigt, spiler for spiller, hvis livet var et FIFA-spil, var markant bedre end nu.

I den virkelige verden, hvor form og udvikling ikke altid er opadgående og progressiv, og hvor menneskelig indstilling, vilje og inkompetence er ægte faktorer, så er OB's trup markant bedre rustet til at klare sig i Superligaen 25/26 end truppen 23/24 var det.

Den trup AaB rykker ned med har én eller maksimalt to spillere, jeg vurderer ville være gode nok til at starte inde på det bedste OB-hold vi kan stille lige nu. Mathias Jørgensen og MÅSKE Lars Kramer. Her tager jeg højde for at Melker Widell er solgt til Swansea. Det er piv-elendigt, og jeg kan slet ikke forstå, at vi sammenligner os med dem. Vi er et meget, meget, meget bedre sted end AaB er/var. Vejle bliver oppe, og jeg vurderer stadig, at der nok kun er Thomas Gundelund, German Onughka og MÅSKE Lundrim Hetemi, der kan spille sig på vores start-11'er, og Onughka skal slå både Jay-Roy og Luca af lige nu.

Jeg ser ikke, at truppen er så dårligt et sted. Den skal tilsættes tre gode kvalitetsspillere, og så skal vi have Ejdum, Bonde, Jay-Roy Grot tilbage fra skader. Nej - nej - vi angriber måske ikke top 4 i den næste sæson, men hvis vi ellers holder snuden i sporet og undgår at gøre noget overilet, så tror jeg altså nok vi skal klare os med de to-tre gode spillere.

Men det er så bare min måde at vurdere tingene på.
                        Har mistet overblikkwt over hvilke tidspunkter trupperne sammenlignes ud fra. Vil gerne anfægte, at der var så markant mere kvalitet i seneste Superliga-efterår end i f.eks. efteråret. Det mest markante vi mistede var vel Köhler

Kan godt følge din pointe, men synes du overdriver lidt.

Jeg hørte Mediano's 1. divisions-magasin for en måneds tid siden, hvor de kort forsøgte at sammensætte den bedste start11'er fra de fire bundhold i Superligaen og OB. Jeg tror de fik plads til 5 eller 6 OB'ere (Myhra, Sørensen, Ejdum, Luca, Grot og Gomez/Bürgy). Synes ikke det var helt hen i vejret. Så jeg er enig, i at på topkvalitet er vi ok med lige nu.

Men vi er også bare meget smalle.

Og synes vi har nogle områder på banen, hvor vi nok er de svageste. Midtbanen. Især når Ejdum er ude. Synes desværre Grubbe måske er den starter jeg ser mindst lys i, på tværs af alle holdene. Så kan nok finde 1-2 midtbanespillere jeg tror vil kunne forstærke os på hvert hold.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

Den primære opgave var vel at stoppe blødningen, i form af det rod og delvis opløsning OB var i da nedrykningen var en realitet, og få skabt en sundere kultur i OB. Det var det man prædikede, og har gjort sidenhen, og det er det man har handlet på. Man er selvfølgelig ikke i mål endnu, og der er andre ting der halter, ingen tvivl om det.
                          Stoppe blødningen og skabe en bedre kultur - undskyld, men det bliver ikke mere vagt og fluffy end det. Hvad måler man iøvrigt denne her nye og forbedrede kultur på? Jeg har spurgt flere gange tidligere uden nogensinde at få et svar. (Ikke møntet på dig) Er den forbedrede kultur udelukkende fraværet af spillere som Helander, Köhler m.fl. der åbenlyst ikke gad med ned i første division, eller hvad er det for nogle parametre som vi måler denne her forbedrede kultur på? En kultur der igen og igen fremhæves som Kroghs store svendestykke.
                          Du hopper iøvrigt elegant forbi det med det tydelige spillemæssige udtryk der sammen med en bedre kultur og sammenhængskraft blev udlagt som det primære mål for sæsonen. Hvordan synes du den opgave er blevet løst?

Comment

Oprindeligt indsendt af Bossy Se indlæg
                            Det er simpelthen en kæmpefallit erklæring hvis Søren Krogh fortsætter næste sæson længere er den ikke
                            Jeg er ikke Søren Krogh-fan, men jeg er uenig i dit postulat.

Jeg kan komme på både værre trænere og værre ting, der vil og kan ske, end at vi fortsætter et år mere med en træner, der har rykket OB op i Superligaen.

Det er naturligvis en debat, der altid vil bero utrolig meget på følelser, og jeg har da heller ikke været ved at falde i svime over vores forår, men jeg kan til fulde forstå de problematikker og forklaringer, der kan ligge til grund for vores hakkende forår. Søren Krogh har lavet fejl, det hører jeg ham også indrømme i både Fyens og SFÅ, men han har rykket os op igen.

Ville jeg hellere have en top-top træner? Ja da, naturligvis!
                            Tror jeg på vi kan hente en træner, der havde fået mere ud af OB's første divisionssæson end SK gjorde? Nææh ikke rigtig

Jeg er faktisk mere bange for at lave en AaB, ved at skifte træner nu efter at være rykket op, og så starte Superligaen med nul relationer og et helt pivåbent hieraki i truppen, der skal gøre sig til. Hvis vi skal gennem dén øvelse, skal det sgu være fordi, vi finder den helt rigtige profil.

Comment

Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

Har mistet overblikkwt over hvilke tidspunkter trupperne sammenlignes ud fra. Vil gerne anfægte, at der var så markant mere kvalitet i seneste Superliga-efterår end i f.eks. efteråret. Det mest markante vi mistede var vel Köhler

Kan godt følge din pointe, men synes du overdriver lidt.

Jeg hørte Mediano's 1. divisions-magasin for en måneds tid siden, hvor de kort forsøgte at sammensætte den bedste start11'er fra de fire bundhold i Superligaen og OB. Jeg tror de fik plads til 5 eller 6 OB'ere (Myhra, Sørensen, Ejdum, Luca, Grot og Gomez/Bürgy). Synes ikke det var helt hen i vejret. Så jeg er enig, i at på topkvalitet er vi ok med lige nu.

Men vi er også bare meget smalle.

Og synes vi har nogle områder på banen, hvor vi nok er de svageste. Midtbanen. Især når Ejdum er ude. Synes desværre Grubbe måske er den starter jeg ser mindst lys i, på tværs af alle holdene. Så kan nok finde 1-2 midtbanespillere jeg tror vil kunne forstærke os på hvert hold.
                              På nogle områder kunne vi helt sikkert godt klare forstærkninger. Trybull har ikke overbevist mig om, at han er førstevalget på den 6'er i Superligaen. Han er en god fyr, og god for truppens humør og tæft, men han er godt nok en langsom makker med den bold. Ny 6'er ville være at foretrække.

Minimum én 8'er, der kan supplere Ejdum, og som kan kæmpe med om pladsen med Bonde og Martin, som vi må formode man tror på i Superligaen. Jeg deler ikke din pessimisme omkring Gustav Grubbe, jeg synes faktisk han har spillet nogle fine kampe på den 8'er, men hans slutprodukt gør nok, at jeg mener han bør spille 6'er og ikke som førstevalg lige pt.

Så er det spændende, hvad der ellers sker i truppen. Jeg ville foretrække at få en klasse-wing, men de er fandeme dyre, og vi skal anerkende, at vi (stadig) har Jenner og Deedson i truppen, og de kan godt spille på SL-bundholdsniveau. Så hvem og hvor mange penge skal vi kaste efter vedkommende. Jeg ville være ked af, at købe for mange midtbanespillere med tanke på, at man i klubben har fidus til Noah Lassen og Juul-Sandberg. Men måske Juul-Sandberg skal have en sæson i Nordic Bet Ligaen, det kunne være oplagt med en tur til hans barndomsklub i Middelfart, hvis de rykker op. Generelt tror jeg, at Troels Bech og mange af vores talenter krydser fingre for at Middelfart klarer skærene, og kan give vores unge mennesker lidt tiltrængt hår på brystet og give MG&BK en sæson mere i landets næstfineste række.

Jeg kom væk fra emnet - beklager.

Midtbanefolk - jeg er helt enig og så måske en spitzenklasse wing med fart og schwung. Mathias Jørgensen måtte gerne komme "hjem". Altså min utopiske ønskeliste består af Mathias Jørgensen, Jacob Lungi og Rasmus Falk. Så tror jeg faktisk, jeg opnår en mindre transfergasme!

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg er ikke Søren Krogh-fan, men jeg er uenig i dit postulat.

Jeg kan komme på både værre trænere og værre ting, der vil og kan ske, end at vi fortsætter et år mere med en træner, der har rykket OB op i Superligaen.

Det er naturligvis en debat, der altid vil bero utrolig meget på følelser, og jeg har da heller ikke været ved at falde i svime over vores forår, men jeg kan til fulde forstå de problematikker og forklaringer, der kan ligge til grund for vores hakkende forår. Søren Krogh har lavet fejl, det hører jeg ham også indrømme i både Fyens og SFÅ, men han har rykket os op igen.

Ville jeg hellere have en top-top træner? Ja da, naturligvis!
                                Tror jeg på vi kan hente en træner, der havde fået mere ud af OB's første divisionssæson end SK gjorde? Nææh ikke rigtig

Jeg er faktisk mere bange for at lave en AaB, ved at skifte træner nu efter at være rykket op, og så starte Superligaen med nul relationer og et helt pivåbent hieraki i truppen, der skal gøre sig til. Hvis vi skal gennem dén øvelse, skal det sgu være fordi, vi finder den helt rigtige profil.
                                Helt i orden at være uenig det er jo et debatforum

ja han har rykket os op…men det var så også ham der rykkede os ned

måske har jeg misset noget men hvad er det for problematikker og forklaringer…altså udover hans indimellem mærkværdige dispositioner

det er jo et trosspørgsmål men jeg tror en anden træner med en mere sikker hånd havde skabt et bedre fundament oven på den overståede sæson

Og så er jeg nysgerrig efter at høre hvorfor du tror hierakiet bliver pivåbent af der kommer en ny træner?
                                Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                                2025 stadig med armene over kors

Comment

Working...
                                X