Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Enig i han kunne lukke den. Men hvorfor så vente?

Troels elsker vel bare at trække folk rundt i næsen. Han nyder magten
    SK må ikke vælge sine nye assistent hvilket ville være normalt..
    Tb gør intet for at sige at Sk er garanteret sit job ....
    rygterne svirre
    Og alligevel sidder man man med følelsen af en klassisk Odense ......Sk bliver og der kommer en vattet udtale.
    Nemt level Odense klassisk....man aner ikke om man skal grine eller græde

Comment

Søren Krogh fortsætter som træner i OB. Det tyder alt på.
      Umiddelbart. Jeg hører bare om det modsatte fra SÅ mange sider at noget må ha foregået bag kulisserne. Noget forarbejde/sondering.
      At man så beslutter at det måske ikke bliver til noget og Søren fortsætter er bestemt muligt..

Vi må se. Mon ikke ledelsen mødes i denne uge for at evaluere sæsonen og tage nogle beslutninger

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Umiddelbart. Jeg hører bare om det modsatte fra SÅ mange sider at noget må ha foregået bag kulisserne. Noget forarbejde/sondering.
        At man så beslutter at det måske ikke bliver til noget og Søren fortsætter er bestemt muligt..

Vi må se. Mon ikke ledelsen mødes i denne uge for at evaluere sæsonen og tage nogle beslutninger
        Jeg er helt enig med dig. Jeg tror beslutningen om at Mads Lyng skulle stoppe har været undervejs rigtig længe - men har sonderet markedet - spurgt Bisgaard om han kunne være interreseret, i assistentrollen - HVIS Søren er cheftræner efter sommer.

Mens man hele tiden har undersøgt andre muligheder, set hvad man kan få ind (som Troels siger “opkvalificere sig”), haft samtaler - og så mødes man start denne uge og finder ud af hvad man skal i ledelsen.

Hvilket måske også giver mening ift Campos artikel med de hører Søren er cheftræner.

Så melder man ud til stab i dag eller i morgen, og har tid til at få det sidste på plads med en cheftræner, som så kan præsenteres slut denne uge eller start næste.

Det er bare mit bud på hvad der sker.

Jeg tror personligt selv at ledelsen, hele tiden har været fast besluttet på at sondere markedet. Ellers havde Troels Bech fredet Søren Krogh. Alt andet er simpelthen underligt.

Og ligesom dig - hører jeg også fra så mange forskellige om det modsatte.

Comment

Enig i han kunne lukke den. Men hvorfor så vente?

Troels elsker vel bare at trække folk rundt i næsen. Han nyder magten
          det virker ihvertfald til han nyder at spinne den, særligt når han ikke bryder sig om spørgsmål og/eller præmis. Som i; "Krogh har kontrakt et år endnu hvorfor skulle jeg (TB) så komme med en udmelding?" "Det er en ikke historie"...og for så vidt er det jo ikke en historie - ikke før Krogh bliver fyret. Men havde da været lettere bare at få den lukket ned.

Men kunne jo også bare være fordi der faktisk har været holdt "sonderinger" - det kan jo også være man har en linet op - at der bare ikke er skrevet under endnu, sæsonen er også kun lige lukket ned - så man har da lov at håbe lidt endnu.

Men sker der ikke noget senest tidligt i næste uge - så tror jeg desværre man fortsætter med Krogh.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg læser ikke, eller skriver heller ikke, at jeg er imod dem, der ikke kan lide Søren Krogh. Jeg skriver heller ikke, at jeg ikke kan finde gode argumenter for at skifte træner. Tværtimod.

Det jeg reagerer på, og der hvor Mwape træder på en tå, er, at jeg erklærer mig en "ikke Søren Krogh-fan", og han svarer "sådan fremstår du, du har forsvaret ham". Måske lod jeg mig provokere, men det var i princippet, det jeg reagerede på.

Jeg er udmærket klar over, at vi to tilgår fodbold på to helt fundamentalt forskellige måder, og det har jeg i princippet dyb respekt for. Jeg har intet mod, at folk ikke kan lide Søren Krogh, det må de jo gøre som de vil, og hvilke grunde, de går og tumler med, må være deres eget. Er de grunde så funderet i mave, lever, hjerne, nyre, æggestokke eller testikler - det rager mig en papand, jeg forbeholder mig retten til at føle, det bliver entydigt dumt at høre på.

Jeg mener, og har hele tiden ment (angiveligt alt for fornuftsbetonet), at nogle ting sagtens kan tilskrives Søren Krogh, og der skal placeres noget ansvar på hans tallerken. Så har jeg også ment, at der kan være omstændigheder, der af den ene eller anden grund formilder, undskylder eller forklarer dele af det ansvar, der retteligt tilhører en cheftræners lod. Det er så bare min måde at anskue verden, fodbold, livet på - jeg går til fodbold med mine følelser, jeg stirrede tomt ud i luften i 30 minutter, da nedrykningen var en realitet, og min kæreste er træt af, hvordan mit humør påvirkes af OB's givne situation - så jeg er ikke nogen grad mindre fodboldfan end dig, fordi jeg kan trække vejret og tælle til ti inden jeg dømmer folk inde eller ude og fordi jeg kan sætte mig i andres sko end mine egne fansko.

At du så bliver enormt provokeret af mine nuancer, det kan jeg da på dine vegne kun beklage, det må og er jo tydeligvis ubehagelig læsning for dig, det må være træls, men det er nu engang sådan jeg er, sådan jeg debatterer og argumenterer. Du kan sagtens mene mine slutninger er fejlslutninger, og det er sgu helt fair. Det er der rum nok i mig til at tænke over, om de mon er, men det ændrer ikke grundlæggende på, at hvis vi to debatterer OB og fodbold, så vil jeg vende og dreje en sag fra flere synsvinkler, finde for og imod og i sidste ende træffe de slutninger, jeg mener giver bedst mening for OB's interesser på kort og lang sigt. Så kan jeg godt lægge en dårlig kamp mod Hobro og endda også en nedrykning til side, hvis jeg føler argumenterne derfor er gode nok. Det afhænger jo simpelthen af, hvilke argumenter du tillægger vægt. ret simpelt.

At du så ikke kan snuppe - no offense taken - sådan nogle mennesker, der forsøger at skyde fornuft ind i fodbold, det er jo helt fair, det synes jeg så bare er tosset, for fodbold er ikke KUN følelser. Fodbold er ikke kun voksne mænd på tribunen, der græder. Ud af 15.000 mennesker har kun 100 romerlys med på stadion. Det stille flertal kommer og ser fodbold og støtter klubben på tusind andre måder end din. Og dem skal der også være plads til. Både på forum og på stadion.

Nu læser du måske også ud af mit indlæg, at jeg per definition så er i opposition til alle, der mener, vi skal have et trænerskifte. Det er bare langt fra sandheden. Vi to kan sagtens debattere om træneren skal skiftes, og blive enige. Mine overvejelser er bare, at det kommer med mindst lige så mange risici som at beholde Søren Krogh. Der ved jeg godt, at jeg måske ikke vinder flertallets stemme, men det er nu engang sådan jeg opfatter virkeligheden.

Jeg holder nu engang med OB med det menneske jeg er, ikke med en kropsdel - og jeg bruger ikke mine følelser til at forklare, hvorfor jeg mener som jeg mener. Jeg er bare mig, og jeg holder med OB, og jeg drømmer om at OB klarer sig bedst muligt, med de ressourcer, de nu engang har til rådighed. Det tænker jeg, der er plads til.
            Om du er for eller imod om vi skal holde på Søren Krogh eller ej (SK-fan) må du selv vurdere, men i mine øjne bliver du ved med at insinuere, at os der ikke mener SK er den rette træner til OB, ikke er lige så fornuftige, indsigtsfulde og reflekterede som dig selv. At kritikken af SK primært bunder i nogle irrationelle følelser. Dem er der skam også…..men ikke kun.

Jeg køber ikke præmissen om at Søren Krogh har haft meget vanskelige arbejdsbetingelser som cheftræner i OB og at han fra dag ét skulle have haft kæmpe odds imod sig og at han på trods af det har præsteret en kæmpe præstation at rykke op.

Min vurdering er at NordicBet ligaen er pænt ringe (sammenlignet med Superligaen) og at OB fra dag ét i ligaen har haft det med afstand bedste spillermateriale og undervejs har fået tilført mere superligaklasse i form af Bonde, Bürgy, Adam Sørensen og Grot samt forlængelse med Trybull, suppleret med et af landets bedste akademier med fri adgang til en kæmpe talentmasse.

De kampe jeg har set live med OB dette forår (bl.a. ude og hjemme mod Hvidovre) har spillemæssigt og taktisk været tæt på det dårligste fodboldspil jeg nogensinde har set fra et førstehold fra OB. Og det vel at mærke i kampe, hvor Søren Krogh mere eller mindre har haft hele spillertruppen til rådighed (minus Bonde og Myhra). Jeg har ikke set nogen overbevisende udvikling i vores spillestil og jeg har oplevet en cheftræner der har famlet både mht. spillestil og positioner for de enkelte spillere og eksempelvis en OK træner som Per Frandsen har i mine øjne og ved selvsyn vist, hvordan man med helt få og og simple greb taktisk kan overmatche Søren Kroghs mandskab.

Hvis vi fortsætter med Søren Krogh som cheftræner så viser det mig at ambitionsniveauet i OB ikke har rykket sig de seneste par år, hverken spille- eller resultatmæssigt.

Talenter som Anders Klynge, Hornemann, Breum, Adelgaard og nu måske Marcus Jensen er måske (mit gæt) blevet skræmt væk af trænere som Alm og Krogh. Og så er jeg da spændt på hvor mange assistenttrænere Søren Krogh skal prøve af før man finder den rigtige konstellation til ham.

Det handler IKKE om at jeg ikke kan lide Søren Krogh som person, jeg synes bare OB som superligaklub bør have større ambitioner også på cheftrænerposten.

Comment

Working...
            X