Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

Jeg frikender på ingen måde TB. Det er ham der har stillet en trup til rådighed uden at erstatte Bonde og Alasane.
    Hvis man havde beholdt Manneh og Fenger alt imens Bonde ikke havde været skadet så havde tingene nok også set anderledes ud for det pres der er på Krogh og Co.
    Så havde man fløjet igennem ligaen men nok forsømt nogle talenter

Myhra
    Owusu Bürgy Gomez Adam
    Manneh
    Ejdum Bonde
    Fenger Luca Grot

Bænk: Hansen,McCoy,Paulsen,DD,Nico,Jensen,Trybull,Grubbe

Ikke meget plads til at nogle kan slå igennem.
    Ville McCoy have taget springet?? Næppe
    Havde Askou fået en plads i alle vores hjerter ved at score game winning mål i overtiden mod Kolding? Næppe

Bliver spændende at se hvordan man vurderer denne sæson om en 2-3 års tid når tingene er kommet på afstand

Comment

Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

Hvis man havde beholdt Manneh og Fenger alt imens Bonde ikke havde været skadet så havde tingene nok også set anderledes ud for det pres der er på Krogh og Co.

Myhra
      Owusu Bürgy Gomez Adam
      Manneh
      Ejdum Bonde
      Fenger Luca Grot

Havde Askou fået en plads i alle vores hjerter ved at score game winning mål i overtiden mod Kolding? Næppe

Bliver spændende at se hvordan man vurderer denne sæson om en 2-3 års tid når tingene er kommet på afstand
      Hvis de havde haft den midtbane så var de fortsat med 442 med diamant også havde trybull spillet i stedet for Fenger

Comment

Oprindeligt indsendt af DD84 Se indlæg

Hvis de havde haft den midtbane så var de fortsat med 442 med diamant også havde trybull spillet i stedet for Fenger
        Måske, måske ikke.

Men bliver da spændende at se hvilket system men regner med skal være plan A næste sæson

Comment

Myhra
          Owusu Bürgy Gomez Adam
          Manneh
          Ejdum Bonde
          Fenger Luca Grot

Helt enig men så burde TB måske ændre sin kommunikation herefter ..

“niveauet bestemt heller ikke har været på topniveau.

Og det anerkender sportsdirektør i klubben, Troels Bech. OB-bossen har til klubbens hjemmeside lavet en længere evaluering af forårssæsonen indtil videre.

- Det er jo lidt dobbelt. Havde du spurgt mig inden sæsonstart, om vi ville være tilfredse med at føre med ni point inden slutspillet, så ville jeg have taget den.

- Samtidig er jeg jo ikke begejstret, og det tror jeg ingen af os er over den udvikling, vi har i spillet, hvor vi lige nu ikke kommer tættere på det udtryk, som vi gerne vil have.

- Det kan der være flere forklaringer på. Den mest klare er dog, at jo længere tid man spiller i første division, jo større er chancen for at spille som et første divisionshold.

- Vores eneste chance for at ændre på det er at blive ved med at træne som et superligahold, og det er en af vores fokuspunkter, at det niveau, kampene har, skal overgås hver dag på træningsbanen. Ellers ender vi ligesom alle andre superliganedrykkere på et tidspunkt med at blive et bedre første divisionshold i stedet for et ringere superligahold. Det har vi klart fokus på, siger han blandt andet.

Bech skjuler samtidig heller ikke, at OB's niveau skal højnes i fremtiden.

- Der er ikke nogen tvivl om, at vi kommer til at skulle skærpe os betragteligt i den sidste del.”

og så er spørgsmålet jo om OB har skærpet sig betragteligt i den sidste del og om han måske skulle indrømme at den mest klare grund til udviklingen ikke er at OB spiller i 1. div. men at man spiller med et ungdomshold tilsat enkelte erfarne spillere.

Hvis han mener at SK burde kunne præstere bedre med det der er til rådighed så ..

"Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Myhra
            Owusu Bürgy Gomez Adam
            Manneh
            Ejdum Bonde
            Fenger Luca Grot

men har man gjort så godt et arbejde med talenterne som det er nu? Et hold der ikke har fungeret - ja der har været spilletid, men virker ikke til der har været en ordenlig plan.

Syntes en af de ting der så ud til at virke, var den periode hvor Mickelson hele tiden blev skiftet efter 60 min - og McCoy kom ind, det virkede til der var lidt en plan der (måske det var fordi Mickelson var træt / småskadet) men det lignede der var en tanke bag. Og det kunne man jo sagtens have gjort med de andre. Der er stadig fem udskiftninger at gøre godt med - intet i vejen for man kunne lægge en længere plan for eks tre af de unge; McCoy, Martin og Markus J.

Jeg syntes forløbet i foråret har virket rodet. Jensen der starter inde tre kampe og så pludselig slet ikke er med, Martin en start - ud. Bojang deer pludselig bringes i spil - og så ser vi ikke mere til ham i en længere periode osv osv.

Comment

Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
              Parsum siger i den nye SFÅ at han tror Krogh fortsat er træner til den nye sæson. Men at Lyng bliver skiftet ud med Bisgaard...
              Hvad kan Bisgaard bidrage med i stedet for Lyng

Parsum...

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

Hvad kan Bisgaard bidrage med i stedet for Lyng

Parsum...
                det aner jeg ikke.

Det er jo hvad han hører - behøver ikke være rigtigt. Vi får se

Comment

det aner jeg ikke.

Det er jo hvad han hører - behøver ikke være rigtigt. Vi får se
                  Jeg hører noget andet, men kan selvfølgelig tage fejl (og vil gerne vedkende det bagefter)

Comment

Jeg hører noget andet, men kan selvfølgelig tage fejl (og vil gerne vedkende det bagefter)
                    jamen jeg håber så du får ret - mener det vil være en stor fejl at fortsætte med Krogh.

Comment

Jeg hører ikke noget, men sådan som Troels snakker ”Troels sprog” om trænersituationen, så er det spøjst, hvis Søren forsætter. Det havde været verdens nemmeste ting for TB at kommunikere, hvis Søren var/er vores træner når næste sæson starter.

Comment

Du må gerne fortælle

Comment

det er vi så også helt enige omkring.

men nu er det jo heller ikke fordi efteråret bød på så meget sprudlende spil. Resultaterne var gode ja. Spillet - noget mere hakkende
                          Enig, men jeg tror at man i efteråret, med god samvittighed, kunne dække sig ind under genopbygningen af kultur og samhørighed i truppen.
                          Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

Comment

Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlæg

Enig, men jeg tror at man i efteråret, med god samvittighed, kunne dække sig ind under genopbygningen af kultur og samhørighed i truppen.
                            Hvem udover TB og SK har talt om det og ikke mindst anerkendt, at der er sket noget

Kan ikke huske at Owusu, Michelson, Myhra, Trybull eller Don har talt om, fremhævet og/eller hyldet denne såkaldte "transformation".

Comment

Det kan til stadighed undre mig, at folk der debatterer fodbold i lange baner, stadig forfalder til forsimplede årsagssammenhænge og logikker, som at en mand skulle kunne gøre hele forskellen. Det kan ingen, hverken Klopp, Guardiola, Ancelotti, eller Søren Krogh. De er vigtige brikker, som den der har det overordnede ansvar for at lede et hold, de værdier og principper der ledes efter, samt de taktiske valg der endegyldigt træffes før og under en given kamp. Træneren er bakket op af assistenter, fysiske trænere, analytikere, og er derudover dybt afhængig af en sportslig ledelses evne til at rekruttere de rette folk.

Når alle disse mennesker tilsammen finder den rette kurs, hvor forskellighederne understøtter hinanden, så den enkeltes styrker bliver til klubbens fordel, og der individuelle svagheder ikke bliver en hæmsko.

Vi kan konstatere, at Søren Krogh ikke formåede at rette op på en synkende skude under BW. Han får dog under TB skabt en nærmest mirakuløs omstrukturering af holdet under sommerferien, og overrasker alle med en suveræn pointhøst i efteråret, ingen herinde havde troet det i deres vilde fantasier, i så fald skal I finde dokumentation frem, jeg tror jeg vil finde det modsatte, hvis jeg rodede de gamle tråde igennem.

Så har vi set et noget mere hakkende 2025, som trods alt skal ses i lyset af en markant svækket midtbane, hvor SK ikke får nogen erstatning. Den korrekte vurdering har været, at man godt kunne klare en oprykning, og man hellere ville vente med at rekruttere, til man helt sikkert kunne tilbyde superligabold efter sommerferien. Den anden vurdering, som er mere tvivlsom er den, at man samtidigt kunne man stille og roligt give flere unge en chance og bygge noget op. Om den plan helt har fungeret, mangler vi endnu at få svar på, for det afhænger jo af det niveau holdet har i superligaen, tilsat forstærkningerne. Måske er børnefejlene ryddet ud, måske har de unge fået nok spilletid, selvom jeg personligt, i modsætning til flertallet herinde, var fortaler for flere minutter til de unge. Det er en svær balancegang, men jeg havde bestemt også håbet, af afkastet i foråret var bedre end det har været, ikke så meget resultaterne, de er godkendt trods alt, men på udtrykket og spillet.

Er Krogh så den rette mand? Jeg tror, at det Bech tænker mest på er, om det samlede set-up er rigtigt skruet sammen. Jeg kan godt savne, at Krogh har noget mere pondus i medierne og connecter bedre med fans. Men jeg har ingen som helst indsigt i, og det her ingen af jer heller ikke, hvor fagligt dygtig han er på papiret. Vurderingen fra Bech har lydt, at han er en utrolig dygtig analytiker af spillet, hvilket Bech med selvsyn kunne observere på DBU uddannelsen som han var underviser på.

Man ikke med skyggen af seriøsitet påstå, at han ikke kan noget ift. mandskabspleje, når man så det mesterstykke han udførte sidste sommer og i efteråret 2024. Men jeg kan sagtens forstå dem, der er usikre på, om han kan formidle sin viden, sætte holdet godt nok sammen, og har sans for kampens udvikling og kan ændre den (der er forskel på at være god analytisk og så være intuitivt god i kampens hede). Her kan Morten Bisgaard måske være en forstærkning på den front, han er kendt som en vanvittig begavet taktiker i fodboldkredse.

Så hvad er det bedste at gøre? ja det er at sammensætte det bedst mulige set-up. Vi har set hvordan David Nielsen i nogle sammenhænge har fremstået som et trænergeni, og i andre sammenhænge faldet fuldstændigt igennem. Krogh er afhængig af gode kollegaer i det daglige, af en god sportslig ledelse, og af en økonomi som understøtter behovene. Søren Krogh kan selvfølgelig blive en bedre udgave af sig selv, hvis kollegaerne er nogle andre, men det kan også være, at hans mangler gør, at der skal laves for meget om på den samlede bemanding, og det derfor ville være bedre, hvis han fandt en anden stilling. Men uanset om han forsvinder eller ej, er det mest afgørende stadig, at det samlede set-up fungerer, Krogh eller ej.

Det kunne klæde debatten med nogle flere nuancer, noget mere eftertænksomhed, og måske en lille smule is på det hele :-)

Comment

Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                                Det kan til stadighed undre mig, at folk der debatterer fodbold i lange baner, stadig forfalder til forsimplede årsagssammenhænge og logikker, som at en mand skulle kunne gøre hele forskellen. Det kan ingen, hverken Klopp, Guardiola, Ancelotti, eller Søren Krogh. De er vigtige brikker, som den der har det overordnede ansvar for at lede et hold, de værdier og principper der ledes efter, samt de taktiske valg der endegyldigt træffes før og under en given kamp. Træneren er bakket op af assistenter, fysiske trænere, analytikere, og er derudover dybt afhængig af en sportslig ledelses evne til at rekruttere de rette folk.

Når alle disse mennesker tilsammen finder den rette kurs, hvor forskellighederne understøtter hinanden, så den enkeltes styrker bliver til klubbens fordel, og der individuelle svagheder ikke bliver en hæmsko.

Vi kan konstatere, at Søren Krogh ikke formåede at rette op på en synkende skude under BW. Han får dog under TB skabt en nærmest mirakuløs omstrukturering af holdet under sommerferien, og overrasker alle med en suveræn pointhøst i efteråret, ingen herinde havde troet det i deres vilde fantasier, i så fald skal I finde dokumentation frem, jeg tror jeg vil finde det modsatte, hvis jeg rodede de gamle tråde igennem.

Så har vi set et noget mere hakkende 2025, som trods alt skal ses i lyset af en markant svækket midtbane, hvor SK ikke får nogen erstatning. Den korrekte vurdering har været, at man godt kunne klare en oprykning, og man hellere ville vente med at rekruttere, til man helt sikkert kunne tilbyde superligabold efter sommerferien. Den anden vurdering, som er mere tvivlsom er den, at man samtidigt kunne man stille og roligt give flere unge en chance og bygge noget op. Om den plan helt har fungeret, mangler vi endnu at få svar på, for det afhænger jo af det niveau holdet har i superligaen, tilsat forstærkningerne. Måske er børnefejlene ryddet ud, måske har de unge fået nok spilletid, selvom jeg personligt, i modsætning til flertallet herinde, var fortaler for flere minutter til de unge. Det er en svær balancegang, men jeg havde bestemt også håbet, af afkastet i foråret var bedre end det har været, ikke så meget resultaterne, de er godkendt trods alt, men på udtrykket og spillet.

Er Krogh så den rette mand? Jeg tror, at det Bech tænker mest på er, om det samlede set-up er rigtigt skruet sammen. Jeg kan godt savne, at Krogh har noget mere pondus i medierne og connecter bedre med fans. Men jeg har ingen som helst indsigt i, og det her ingen af jer heller ikke, hvor fagligt dygtig han er på papiret. Vurderingen fra Bech har lydt, at han er en utrolig dygtig analytiker af spillet, hvilket Bech med selvsyn kunne observere på DBU uddannelsen som han var underviser på.

Man ikke med skyggen af seriøsitet påstå, at han ikke kan noget ift. mandskabspleje, når man så det mesterstykke han udførte sidste sommer og i efteråret 2024. Men jeg kan sagtens forstå dem, der er usikre på, om han kan formidle sin viden, sætte holdet godt nok sammen, og har sans for kampens udvikling og kan ændre den (der er forskel på at være god analytisk og så være intuitivt god i kampens hede). Her kan Morten Bisgaard måske være en forstærkning på den front, han er kendt som en vanvittig begavet taktiker i fodboldkredse.

Så hvad er det bedste at gøre? ja det er at sammensætte det bedst mulige set-up. Vi har set hvordan David Nielsen i nogle sammenhænge har fremstået som et trænergeni, og i andre sammenhænge faldet fuldstændigt igennem. Krogh er afhængig af gode kollegaer i det daglige, af en god sportslig ledelse, og af en økonomi som understøtter behovene. Søren Krogh kan selvfølgelig blive en bedre udgave af sig selv, hvis kollegaerne er nogle andre, men det kan også være, at hans mangler gør, at der skal laves for meget om på den samlede bemanding, og det derfor ville være bedre, hvis han fandt en anden stilling. Men uanset om han forsvinder eller ej, er det mest afgørende stadig, at det samlede set-up fungerer, Krogh eller ej.

Det kunne klæde debatten med nogle flere nuancer, noget mere eftertænksomhed, og måske en lille smule is på det hele :-)
                                Fint og langt indlæg, men hvad er pointen ?

Comment

Working...
                                X