Oprindeligt indsendt af Plum
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Søren Krogh cheftræner
Collapse
X
-
-
https://ob.dk/nyheder/2024/juni/nyt-...bW15MTZieXRlcw
øv…
SK bliver - det tror jeg er en fejl … FH er ikke en del af det fremadrettede og Helveg bliver scout ..
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Det hørte jeg også og tænker nøjagtig det samme. Det er nok heller ikke usandsynligt at dialogen med TB er startet langt tidligere og Enrico eller Thorborg har anbefalet TB at invitere SK til en snak i Bech Bag Bolden her midt i april, så han havde et alibi for at danne sig et mere indgående indtryk af SK.
Så BW vidste nok, da han stod foran fansne i Viborg, at det var sidste gang han så dem.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægJeg tror vi er enige her også. Jeg lyttede en SFÅ udsendelse i går og de gjorde sg tanker om, og snakkede om at da Troels havde underskrevet aftalen med OB for 14 dage siden skete der en stilændring til HIF-kampen og i særdelshed til RFC-kampen som de mente ville være den måde TB foretrækker at spille på, med hidsigt genpres når bolden tabes. Så måske han allerede der har gjort sin indflydelse gældende der (behind the scenes, selvf.) Skal vores træner så fremad så hedde Krogh, Engstrøm eller måske Glenn må analysegruppen ganske rigtigt anbefale.
- Likes 4
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
Hvis man kun kigger på at præstere i 1. division (oprykning) ville Michael Hansen fra Fredericia, i mine øjne, være bedste bud.- Han er tidligere rykket op fra 1. division. Han rykkede SIF op som 1'er i 2018/19 efter de var rykket ned sæsonen før. Det var dengang Kent Nielsen var blevet ansat, men først startede et år senere. Kent Nielsen rykkede så ned i første sæson han tog over.
- Han har generelt gjort det godt i Fredericia. Har leveret både i liga og pokal.
- Det ville svække Fredericia. Formentligt en af de største konkurrenter til oprykning.
- Han må om nogen kende rækken og modstanderne.
- Uden at vide alt om deres hold så består det jo som regel i ret høj grad af lejespillere. Opgaven med at træne et hold med mange nye ansigter kan ikke være fjern for ham.
- Han har en fortid i OB. Om det er positivt eller negativt må man selv vurdere.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Elvic Se indlæg
Hvad har Kim E vist?? Han er vel lige så uprøvet som SK i en klub med noget der ligner forventning, så kan ikke se han er hverken mere eller mindre lottokupon.
Hvis vi kun tænker oprykning, så vil DN være en fin kandidat, men vil han være den rigtige til at bringe akademiet tættere på 1. holdet.
For mig er en hurtig oprykning ikke lige så vigtig som at vi får lavet det rigtige bund. I den lort nedrykningen er har vi endelig fået muligheden for at rydde ordentlig op. Selv ledelsen ligner nogen der har fundet ud af de sidste 13 års lort ikke har været godt.- Han er tidligere rykket op fra 1. division. Han rykkede SIF op som 1'er i 2018/19 efter de var rykket ned sæsonen før. Det var dengang Kent Nielsen var blevet ansat, men først startede et år senere. Kent Nielsen rykkede så ned i første sæson han tog over.
- Han har generelt gjort det godt i Fredericia. Har leveret både i liga og pokal.
- Det ville svække Fredericia. Formentligt en af de største konkurrenter til oprykning.
- Han må om nogen kende rækken og modstanderne.
- Uden at vide alt om deres hold så består det jo som regel i ret høj grad af lejespillere. Opgaven med at træne et hold med mange nye ansigter kan ikke være fjern for ham.
- Han har en fortid i OB. Om det er positivt eller negativt må man selv vurdere.
- Likes 2
Leave a comment:
-
Hvad har Kim E vist?? Han er vel lige så uprøvet som SK i en klub med noget der ligner forventning, så kan ikke se han er hverken mere eller mindre lottokupon.
Hvis vi kun tænker oprykning, så vil DN være en fin kandidat, men vil han være den rigtige til at bringe akademiet tættere på 1. holdet.
For mig er en hurtig oprykning ikke lige så vigtig som at vi får lavet det rigtige bund. I den lort nedrykningen er har vi endelig fået muligheden for at rydde ordentlig op. Selv ledelsen ligner nogen der har fundet ud af de sidste 13 års lort ikke har været godt.
Hvis vi ikke rykker op i første omgang er jeg ret sikker på at vi ikke kan køre med samme budget eller tiltrække de samme spillere mv. Så tror jeg det bliver langt mere svært at rykke op igen. Men ja, naturligvis skal der ryddes op inkl. på cheftræner posten!
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlæg
Kim E., ja selv David Nielsen f.eks. Der var heller ikke mange der troede at vi kunne trække TB tilbage til fodbolden og til OB. Tror NT er klar til at lægge kassen mv. for den rigtige. Desuden er jobbet heller ikke helt utiltrækkende. Både med akadamiet samt budget.
Har vi tid og råd til at lige at se om SK nu kan klare opgaven? Han viste med alt tydelig at det kunne han ikke i sidste sæson og lad os heller ikke glemmer at han også havde medansvar under Alm. Det er ligesom om at situationens alvor ikke er gået op for alle. Vi er nød til at have et så sikkert cheftræner kort som muligt og SK er for uerfaren og det er ALT for risikabelt at fortsætte med ham. Han har vist hvad han kan og ikke helt kan. Og så til det fremhævede, jeg tror ikke han rykker ned med os igen til 2, div ;)
For mig er en hurtig oprykning ikke lige så vigtig som at vi får lavet det rigtige bund. I den lort nedrykningen er har vi endelig fået muligheden for at rydde ordentlig op. Selv ledelsen ligner nogen der har fundet ud af de sidste 13 års lort ikke har været godt.Last edited by Elvic; 29-05-2024, 08:15.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Hvilken træner med erfaring og succes med den spillestil og kendskab til dansk fodbold tænker du lige vi kan tiltrække. Det er jo ikke et tag selv bord af trænere vi har at vælge imellem.
Jeg er langt fra overbevist om at SK er den rette, men tænker at ligesom flere af vores talenter måske kan blomstre her i 1. div, så kan SK også udvikle sig og få den erfaring der skal bruges når/hvis vi kommer tilbage til 1 div.
Har vi tid og råd til at lige at se om SK nu kan klare opgaven? Han viste med alt tydelig at det kunne han ikke i sidste sæson og lad os heller ikke glemmer at han også havde medansvar under Alm. Det er ligesom om at situationens alvor ikke er gået op for alle. Vi er nød til at have et så sikkert cheftræner kort som muligt og SK er for uerfaren og det er ALT for risikabelt at fortsætte med ham. Han har vist hvad han kan og ikke helt kan. Og så til det fremhævede, jeg tror ikke han rykker ned med os igen til 2, div ;)
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Mwape Se indlægDet er da et kæmpe sats og skal vi bruge vores klub på og se om SK kan gøre det og i den nuværende situation vores klub er i!? Det vil da være fuldstændigt sindsygt og til grin i mine øjne. OB har været nok prøveklud for ham. Vi bør i mine øjne få en der allerede erfaring og success med den spillestil og har kendskab til dansk fodbold. Vi har virkelig ikke på nogen måde råd eller tid til flere forsøg med uerfarne trænere hvis spillestil ikke passer til klubben!
Jeg er langt fra overbevist om at SK er den rette, men tænker at ligesom flere af vores talenter måske kan blomstre her i 1. div, så kan SK også udvikle sig og få den erfaring der skal bruges når/hvis vi kommer tilbage til 1 div.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægJeg tror vi er enige her også. Jeg lyttede en SFÅ udsendelse i går og de gjorde sg tanker om, og snakkede om at da Troels havde underskrevet aftalen med OB for 14 dage siden skete der en stilændring til HIF-kampen og i særdelshed til RFC-kampen som de mente ville være den måde TB foretrækker at spille på, med hidsigt genpres når bolden tabes. Så måske han allerede der har gjort sin indflydelse gældende der (behind the scenes, selvf.) Skal vores træner så fremad så hedde Krogh, Engstrøm eller måske Glenn må analysegruppen ganske rigtigt anbefale.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægTroels var fremme med en sammenligning om at OB var/er/skulle være mere Frem Valby end FCN. Krogh er vel hentet i sin tid, fordi der i den måske hedengangne strategi var kikke meget mod FCN. Spørgsmålet måske om han kan blive "omvendt" til en anden type fodbold hvor "vilje og hjerte" bliver prioriteret højt, og gerne højere end "tika-taka" delen af spillet. Af dem du nævner vil Kim Engstrøm være min favorit men andre kan sikkert også gøre jobbet .. måske også Krogh.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlægDet nogle tydeligvis vælger fuldstændigt at overse er, at Krogh valgte at tage et assistenttræner job i klubben efter, at Alm allerede havde været 6 måneder i klubben. Det vil altså sige, at Krogh allerede i ansættelsessamtalerne vidste hvad det var han gik ind til, når det kom til spillestil. Hvis OB bare er det mindste professionelle i sådan en ansættelsesproces, har de selvfølgelig diskuteret spillestil ud fra det de allerede var godt i gang med, og det har Krogh jo så sagt, at han godt kunne støtte op om og være en del af, enten fordi at han var enig i det man havde gang i, og dermed har han også et kæmpe medansvar for tiden under Alm, og alternativt har han taget jobbet under falske forudsætninger og reelt ikke bakket op om den retning der var i gang under Alm, hvilket vil gøre ham til et utroligt usympatisk menneske og dårlig kollega.
Jeg føler mig ret sikker på, hvilket af de to scenarier der er virkeligt. Krogh virker ikke som en anløben person der lyver sig til et job for så at underminere sin nærmeste chef og kollega, det tror jeg han er for godt og reelt et menneske til. Det er langt mere sandsynligt, at han har købt reelt ind på projektet under Alm og været enig i retningen, og dermed har han også et kæmpe medansvar for, at det gik så dårligt under Alm, og han har selvsagt et endnu større ansvar for, at vi klaskede sammen efter at han overtog styringen.
Alene af den grund KAN MAN IKKE fortsætte med Krogh som cheftræner. Han er fedtet ind af alt for meget af det der ikke har fungeret i de sidste 2 år, han har haft muligheden for både at få det oprindelige projekt til at fungere, og han har haft muligheden for at rette op på det kuldsejlede projekt og præge det lige på den måde han har lyst til, og begge opgaver har han fejlet.
Hvorfor i alverden skulle han fortjene at få en 3. chance? Han har ingen erfaring som cheftræner overhovedet at kunne fremvise, ikke engang som ungdomstræner. Han har været assistent på det beskyttede værksted oppe i Farum i næsten 10 år, og så har han haft en rolle i AaB, hvor han har arbejdet med spillestil og trænerudvikling, og som man allerede efter 18 måneder fandt ud af, at han ikke duede til.
Der er intet i Kroghs CV der tilsiger, at han nogensinde skulle have chancen som cheftræner i OB, han har intet bevist som cheftræner for at gøre sig fortjent til sådan et job. Nu har han så "bevist" at han kan rykke OB ud af Superligaen, og nu diskuterer vi om han skal have lov til at fortsætte. Det er simpelthen useriøst for mig. Ansæt en der bare har skyggen af meritter og har gjort sig fortjent til et cheftrænerjob i OB.Last edited by claudes1; 29-05-2024, 06:44.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg
Det er rigtigt at SK ikke har haft anledning til at sætte sit præg på spillestilen indtil aller sidst, hvor alt nok bare pegede i retning af at han måtte vælge dem som ville klubben mest.
Her skal han så også have ros for at se rigtigt. Ift. De første 5-6 kampe af slutspillet, så ændre han jo holdet radikalt. Han strikker jo faktisk et hold sammen, der slet ikke er sammenspillet, men levere den fornødne indsats, der skal til for at skrabe sejre sammen og levere en indsats, der skabte en magisk stemning imod Randers i vores sidste hjemmekamp.
Det er sådan noget man kan tage med videre. Om så man mener man kan få en anden end SK til at bygger videre på det bedre end han kan, det er op til analysegruppen. Jeg er bare i tvivl og synes SK I den situation handlede i en retning man kan bygge videre på, med ham ved roret, og med opbakning fra en direktør, der omfavner kulturen mere helhjertet end jeg har haft indtryk af BW gjorde.
- Likes 1
Leave a comment:
Leave a comment: