Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Troels har taget sit valg. Og jeg er sikker på det er et klogt valg. Men tiden må jo vise det.
    Jeg forstår alle rokeringer og “fyringer”.

    Alle undtagen Helveg som scout. Lyder mere som en nem måde at fyre en OB legende ved at give ham et scouting job på deltid(som det jo nok er) og undgå en masse ballede hos fans og presse.

    Mon ikke vi kan forvente lidt flere personale udmeldinger på spiller siden i næste uge inden træningsopstarten

    Comment


      Det kan jo også være, at Helveg bare ikke gad mere? Så interessant har det sikkert heller ikke været. Scout-stillingen virker dog lidt fjollet.

      Hvad FH angår, har jeg på fornemmelsen (rent gæt), at der ligger noget bag.

      Undrer mig dog lidt over vores valg af assistent, men jeg baserer det ikke på noget ud over gængse fordomme.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
        Troels har taget sit valg. Og jeg er sikker på det er et klogt valg. Men tiden må jo vise det.
        Jeg forstår alle rokeringer og “fyringer”.

        Alle undtagen Helveg som scout. Lyder mere som en nem måde at fyre en OB legende ved at give ham et scouting job på deltid(som det jo nok er) og undgå en masse ballede hos fans og presse.

        Mon ikke vi kan forvente lidt flere personale udmeldinger på spiller siden i næste uge inden træningsopstarten

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Men det er jo en kontinuitet i dårlige beslutninger og kultur der gjorde at OB rykkede ned. Er det værd at holde fast i?

          SK har købt ind på at OB skal spille 433 med en 6’er og to 8’ere men en enkelt angriber og to kanter (for at kunne sælge spiller).
          Det er af nød for at lukke ned for at gavebutikken blev ved med at lukke mål ind at Alm gik over til 523 som SK kørte videre med indtil at erfarne spillere gav op på projektet.

          Jeg kan simpelthen ikke se hvad SK kan andet end at “sige det rigtige” til fansarrangementer ..

          Tror simpelthen ikke på at han skaber en vinderkultur.
          Jeg regner med at OB rykker op pga kvalitetsforskel men har svært tavse hvad han kommer med .. det vil jeg gerne have at vide .. at spille med de unge var for fuck sake mere af nød end af lyst selvom vi herinde har skreget på det i måneder ..

          TB skal melde klart ud hvilken spillestil og system at OB skal spille og at SK har købt 100% ind på det for at jeg har den mindste smule tro på det og så er det op til SK klart at melde ud hvad det er han vil for at overbevise mig om han skal have en chance ..

          .. og det skal sq være ambitiøst.

          ​​​​​​… og OB skal ikke spille for at sælge spillere .. det er en del af gamet men ikke gamet ..
          Enig.
          De griner stadig i Vejle og Lyngby. Søren Krogh har en kæmpe aktie i hvor forfærdeligt vi har præsteret de sidste par år, først som assistent og nu som cheftræner.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
            Troels har taget sit valg. Og jeg er sikker på det er et klogt valg. Men tiden må jo vise det.
            Jeg forstår alle rokeringer og “fyringer”.

            Alle undtagen Helveg som scout. Lyder mere som en nem måde at fyre en OB legende ved at give ham et scouting job på deltid(som det jo nok er) og undgå en masse ballede hos fans og presse.

            Mon ikke vi kan forvente lidt flere personale udmeldinger på spiller siden i næste uge inden træningsopstarten
            Jeg har desværre ikke tillid til at Troels kan tage kloge fodbold faglige valg. Jeg kan ikke mindes at have set fodbold faglige fremskridt under ham nogen steder.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

              Fair nok. Jeg har nok formuleret mig lidt for skarpt. Selvfølgelig har SK en aktie i hvor vi står og selvfølgelig er det helt legitimt at sætte spørgsmålstegn ved, om SK som træner er den bedste vej fremad herfra. Om han er det, har jeg egentlig heller ikke selv udtalt mig om og jeg ved ærlig talt ikke helt hvad jeg selv synes. Men jeg kan godt se argumenterne for, at han kan blive det - og jeg kan godt lide, at TB har brugt tid på at vurdere det i stedet for per automatik at trykke på fyringsknappen.
              Er meget enig. SK havde ikke evner som redningsmand, det kan man vel klar sige. Men nu står vi foran en helt anden opgave så lad iys se om han har evnerne som opbygningsmand. Og der stoler på TB vurdering og er optimistisk.
              "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
              - Norbert Elgert -

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Il Corvo Se indlæg

                Jeg har desværre ikke tillid til at Troels kan tage kloge fodbold faglige valg. Jeg kan ikke mindes at have set fodbold faglige fremskridt under ham nogen steder.
                Hov hov... han er kun blevet fyret tre gange før (kun i OB)... giv nu manden en chance !
                Last edited by Online; 16-06-2024, 12:56.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                  BW mente også vi lige så godt kunne rive det hele op med rode fordi det jo alligevel var en taberkultur, der var i klubben. Men måske lidt mere kontinuitet alligevel havde været fint? Nu får vi markant udskiftning i spillertruppen og ender forhåbentlig med en, der mentalt og kulturelt er er langt bedre sted.
                  Og så er det altså voldsomt forsimplet at sige, at SK har købt ind på en spillestil med henblik på st skulle sælge spillere. Det har han ikke haft noget som helst med at gøre. Men ja, han har været assistent i klubben, mens der blev spillet den 4-3-3, der var dikteret oppefra. Hvorfor SK skal stilles til indtægt for BW og Thornings transfershow kan jeg ikke rigtigt greje.
                  Men der betyder jo åbenlyst ikke, at han ikke kan sætte er hold op til at spille andet (ligesom talkombinationerne ikke er så synderligt vigtige, man kan spille tiki-taka og gegenpres med de samme opstillinger på papiret).

                  Og ja, selvfølgelig skal SK købe ind på den stil, TB rænker skal tegne OB fremover, hvis han skal fortsætte. Det er åbentlyst. (Det der med at diktere en specifik og ufravigelig talkombination synes jeg til gengæld er fjollet og noget vi forhåbentlig er gået væk fra).
                  Jeg er som sådan ikke “pro-Krogh” og havde ikke råbt op, hvis han var blevet fyret. Men jeg synes det er fint, han ikke blev det som en automatreaktion, men at det i stedet blev evalueret, hvordan og om han passer ind i TBs vision for fremtidens OB. Og det må TB have ment, han gjorde. Om det er en rigtig eller forkert vurdering vil vise sig - jeg er nok mere tilbøjelig til at tro på det end du er, men er på ingen måde sikker.
                  Jeg var heller ikke uenig med BW men at han gik så meget ind på et muligt potentiale var til grin .. set blev jo bare til en anden tabermentalitet under hans ledelse.
                  Jeg tror i øvrigt ikke på markante ændringer. Jo der er mange der forlader klubben og flere der burde forlade klubben men reelt så er der en kæmpe trup så kan man holde på de seneste start11 og tilføje to måske tre bærende spillere tænker jeg at det kan få OB til at rykke op og være en god platform at udvikle videre på i SL.
                  Kom SK ikke til efter BW? Så har han vel købt ind på det og skal nu se om han kan købe ind på noget andet.
                  Jeg har bestemt ikke stillet SK til indtægt for den trup BW og Thorninger? Har givet men han forvaltede satme dårligt. Alm gjorde det bedre og blev fyret .. jeg så på intet tidspunkt at han kunne sætte et hold op til at vinde en kamp ..
                  Kan godt være at du syntes at det er fjollet og ikke er vigtigt med talkombinationer men det gør de så både på træneruddannelser, i taktiske oplæg og i træningssesionerne fordi det er et udtryk for et fælles sprog så der ikke render 11 mand hovedløst rundt på banen og ikke ved hvad de skal .. men når man tænker over det virker det så som om SK er enig med dig ..
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                    Jeg var heller ikke uenig med BW men at han gik så meget ind på et muligt potentiale var til grin .. set blev jo bare til en anden tabermentalitet under hans ledelse.
                    Jeg tror i øvrigt ikke på markante ændringer. Jo der er mange der forlader klubben og flere der burde forlade klubben men reelt så er der en kæmpe trup så kan man holde på de seneste start11 og tilføje to måske tre bærende spillere tænker jeg at det kan få OB til at rykke op og være en god platform at udvikle videre på i SL.
                    Kom SK ikke til efter BW? Så har han vel købt ind på det og skal nu se om han kan købe ind på noget andet.
                    Jeg har bestemt ikke stillet SK til indtægt for den trup BW og Thorninger? Har givet men han forvaltede satme dårligt. Alm gjorde det bedre og blev fyret .. jeg så på intet tidspunkt at han kunne sætte et hold op til at vinde en kamp ..
                    Kan godt være at du syntes at det er fjollet og ikke er vigtigt med talkombinationer men det gør de så både på træneruddannelser, i taktiske oplæg og i træningssesionerne fordi det er et udtryk for et fælles sprog så der ikke render 11 mand hovedløst rundt på banen og ikke ved hvad de skal .. men når man tænker over det virker det så som om SK er enig med dig ..
                    Thorning skulle have været Thorborg, autokorrekt…
                    Og du misforstår min pointe omkring talkombinationerne. Selvfølgelig sætter man en opstilling op i en formation, men det siger bare ikke nødvendigvis ret meget om et holds stil eller udtryk. Og langt de fleste trænere i dag opererer med forskellige formationer med og uden bold, i forskellige opspilsfaser mm. Derfor er det nogle andre ting end talkombinationen, der skal afstemmes, hvis man gerne vil se et bestemt udtryk i en klub.
                    Og nej, Søren Krogh blev ikke hentet af Wesstrøm, men Hemmingsen (eller i hvert fald præsenteret af ham, er i tvivl om det er fra perioden hvor Hemme og BW begge var i klubben): https://ob.dk/nyheder/2022/januar/so...nttraener-i-ob

                    Jeg håber du har ret og vi ikke behøver skifter voldsomt ud i truppen, der ville være ideelt. Men det kræver, at TB får fuld gevinst på sine gode talegaver og selv det tror jeg desværre ikke er nok.

                    Endelig et fun fact i hele SK Frem Valby/FC Nordsjælland diskussionen, som jeg ikke havde tænkt over før: Søren Krogh har som spiller en fortid i FC Nordsjælland, men har spillet marginalt flere kampe for... Frem (hvis ellers man kan stole på Wikipedias kampstatistiker)

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                      Thorning skulle have været Thorborg, autokorrekt…
                      Og du misforstår min pointe omkring talkombinationerne. Selvfølgelig sætter man en opstilling op i en formation, men det siger bare ikke nødvendigvis ret meget om et holds stil eller udtryk. Og langt de fleste trænere i dag opererer med forskellige formationer med og uden bold, i forskellige opspilsfaser mm. Derfor er det nogle andre ting end talkombinationen, der skal afstemmes, hvis man gerne vil se et bestemt udtryk i en klub.
                      Og nej, Søren Krogh blev ikke hentet af Wesstrøm, men Hemmingsen (eller i hvert fald præsenteret af ham, er i tvivl om det er fra perioden hvor Hemme og BW begge var i klubben): https://ob.dk/nyheder/2022/januar/so...nttraener-i-ob

                      Jeg håber du har ret og vi ikke behøver skifter voldsomt ud i truppen, der ville være ideelt. Men det kræver, at TB får fuld gevinst på sine gode talegaver og selv det tror jeg desværre ikke er nok.

                      Endelig et fun fact i hele SK Frem Valby/FC Nordsjælland diskussionen, som jeg ikke havde tænkt over før: Søren Krogh har som spiller en fortid i FC Nordsjælland, men har spillet marginalt flere kampe for... Frem (hvis ellers man kan stole på Wikipedias kampstatistiker)
                      Jeg er stadig meget skeptisk omkring tanken om Søren Krogh som cheftræner i OB, men det er en virkelig sjov Fun Fact du kom med der, som også var gået min næse helt forbi.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                        Jeg er på linje med Orskov. Det er umuligt at vide, hvad SK kan.

                        Han overtog et rod af kosmiske dimensioner og en forfærdeligt ledet klub på snart femtende år.


                        Ingen træner har gjort det godt i ovenstående kontekst. Det ville være typisk OB at skifte træner nu. Og det er ved at være tid til at stoppe med de her typiske ting.

                        OB skal være noget andet. Det håber jeg begynder nu. Lad os se an med SK i første division.
                        Der er bare et eller andet der skriger til himlen der. Men vi må da håbe NT og co. ved hvad han kan, for det er da uden tvivl første forudsætning for at det kan vende.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                          Jeg er på linje med Orskov. Det er umuligt at vide, hvad SK kan. Han overtog et rod af kosmiske dimensioner og en forfærdeligt ledet klub på snart femtende år.

                          Ingen træner har gjort det godt i ovenstående kontekst. Det ville være typisk OB at skifte træner nu. Og det er ved at være tid til at stoppe med de her typiske ting.

                          OB skal være noget andet. Det håber jeg begynder nu. Lad os se an med SK i første division.
                          Måske umuligt at vide hvad han kan men det er åbenbart mindre end Alm kunne med samme trup. Dog fik SK flere spillere og et nedrykningsspil mod bundklubberne ..
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Måske umuligt at vide hvad han kan men det er åbenbart mindre end Alm kunne med samme trup. Dog fik SK flere spillere og et nedrykningsspil mod bundklubberne ..
                            Jeg tvivler på at Alm havde gjort det bedre, da de spiller der er blevet hentet af Bjørn er blevet hentet grundet der fysik og ikke mentalitet. Det er der nu fokus på med en fuldtids mental træner og så må Troels have den overbevisning at SK er den bedste træner til at skabe kultur og sammenhold for at gøre OB til et hold og ikke 11 individualister.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Troels har taget sit valg. Og jeg er sikker på det er et klogt valg. Men tiden må jo vise det.
                              Jeg forstår alle rokeringer og “fyringer”.

                              Alle undtagen Helveg som scout. Lyder mere som en nem måde at fyre en OB legende ved at give ham et scouting job på deltid(som det jo nok er) og undgå en masse ballede hos fans og presse.

                              Mon ikke vi kan forvente lidt flere personale udmeldinger på spiller siden i næste uge inden træningsopstarten
                              må erkende jeg ikke helt forstår de her rokeringer. For kort tid siden skulle OB have 2 assistener - fordi det er sådan man gør mange steder. Nu er det så ikke længere det rigtige? Syntes det var en ting hvis man ikke mente Hjortebjerg var den rigtige og så fandt en anden...

                              Og så er jeg stadig noget loren ved Krogh - ja det har været en tid med meget uro - men han har også lavet sin del af fejl. Håber de har fået talt tingene igennem og er enige om hvad vej vi skal...og så må han jo have chancen.
                              Vi krydser fingre og håber TB har truffet de rigtige valg.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                                må erkende jeg ikke helt forstår de her rokeringer. For kort tid siden skulle OB have 2 assistener - fordi det er sådan man gør mange steder. Nu er det så ikke længere det rigtige? Syntes det var en ting hvis man ikke mente Hjortebjerg var den rigtige og så fandt en anden...

                                Og så er jeg stadig noget loren ved Krogh - ja det har været en tid med meget uro - men han har også lavet sin del af fejl. Håber de har fået talt tingene igennem og er enige om hvad vej vi skal...og så må han jo have chancen.
                                Vi krydser fingre og håber TB har truffet de rigtige valg.
                                Det er korrekt at man også omtalte at to assistenter var noget de fleste klubber havde, men det tungtvejende argument var jo at Alm krævede det, så når man nu valgte ham til, så måtte man jo gå den vej.
                                Nu har man så fået en træner, som er meget tættere på truppen end Alm. Derudover går SK jo også en virkelighed i møde, hvor der ikke står 7-8 mikrofoner klar til en kommentar efter hver kamp, som det jo forholder sig i superligaen. Nu er det max SFÅ og Fyens, der står klar, så det frigøre også nogen ressourcer for cheftræneren, der udvander behovet for 2 assistenter. Jeg tror vi hyrer endnu en fuldtidsassistent igen, den dag vi rykker op.

                                Comment

                                Working...
                                X