Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

SK kan jo heller ikke trylle middelmådige unge til gode spillere. Selvfølgelig kan man komme langt med målrettet hårdt arbejde (Thomas H er et godt eksempel), men talentet skal være der.
    Netop og på det tidspunkt var talentarbejdet meget middelmådigt i Brøndby og spillerne stod jo ikke ligefrem i kø for at komme i SL-truppen. AZ blev ansat for at vinde medaljer, ikke at være romantiker. Kan nemt se ham i Ådalen, da vi nu har et rigtigt veldrevet akademi, som løbende udvikler spændende spillere.

Ja, TH er skoleeksemplet på, at talentet skal være der, men disciplin og modenhed også skal være i den samlede pakke. (hvilket AZ efterlyste i BIF)

Comment

Tror ikke der er en sammenhæng mellem OB og Zorniger, men:

- OB spiller samme formation, som Zornigers foretrukne
      - Troels og Zorniger er nære venner
      - Zorniger står for lidt ala den spillestil OB gerne vil, udover talentarbejdet måske ikke er hans foretrukne
      - Der har ikke været noget nyt omkring Mads Lyngs fremtid i OB. Måske et signal?
      - Læste et sted at Zorniger gik gennem gågaden igår.

Jeg tror ikke, Zorniger er næste OB træner. Men vil nok heller ikke være overrasket hvis Søren Krogh blev assistent, til sommer, og vi hentede en ny ind.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Der er jo så også det absolut væsentligste kriterie for en cheftræner efter min mening. SK skulle aldrig have været valgt, spillet er ikke i udvikling i denne sæson, mon ikke Zorniger var der for anonymt at danne sig et indtryk af truppen, han blev så set af de fleste, men tilfældigt var det næppe. OB trænger til en resultatskaber og en erfaren træner, SK famler, lukker floskler ud og det bliver kun værre når presset stiger. Desværre endnu et eksempel i rækken af “ billigst muligt” ….
        Det er en virkelig usmagelig måde at gøre det på overfor SK, hvis der er en kontakt imellem OB og Zorniger. OB kan selvfølgelig ikke forhindre manden i at begå sig hvor han har lyst til at begå sig på stadion, men Zorniger burde udvise lidt mere plig, hvis der er drøftelser om en cheftrænerstilling imellem ham og OB.

Jeg tror dog ikke OB så tidligt i forløbet har truffet beslutning om at SK er færdig. Han har i efteråret leveret mere end man kunne forvente , med en trup der var flænset fra hinanden. Det første halve år kan man ikke have forventet nogen markant fremgang i spillet. Her handlede det om at implementere en vinderkultur, og det synes jeg langt henad vejen han er sluppet fint afsted med.

Denne halvsæson handler så i højere grad om at få udviklet spillet på banen. Det har TB også italesat ved flere lejligheder, og her tror jeg også SK er til eksamen dette forår. Det må forventes at vi dominere hold som Hillerød igennem alle 90 minutter. Det skal vi kunne som foråret skrider frem, ellers tror jeg utvivlsomt også at der bliver kigget andre steder hen.
        Og med TB's tidligere forhold til Zorniger, OB's ønske om at spille totalfodbold og Zornigers status som ledig, så er det da nærliggende at han er I puljen af potentielle alternativer

Comment

"Han har i efteråret leveret mere end man kunne forvente , med en trup der var flænset fra hinanden. "

Comment

Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
            "Han har i efteråret leveret mere end man kunne forvente , med en trup der var flænset fra hinanden. "

I hvert fald pointmæssigt.

Jeg tror OB kunne have godt af type som Bruce Rioch, en der kunne ruske op i klubben.

Comment

Det er nu ikke så svært at forstå hvis man lige vælger at bruge den indvendige side af hovedet og koble den til inden fingrene ryger på tastaturet. Det er jo fuldstændig rigtigt det som "Hankatten" skriver.. tænk på hvilket kaos der var i truppen med spilere der ville væk og spillere der "strejkede" osv osv. Det er hårde odds for en træner og en ny sportslig ledelse at "bygge Rom" på få uger. Der var næppe mange herinde der FØR sæsonstarten havde gættet på at vi ville have det pointsnit det blev til inden vinterpausen.
              Believe OB

½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

Ligegyldige kampe eksisterer ikke

Comment

Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Det er nu ikke så svært at forstå hvis man lige vælger at bruge den indvendige side af hovedet og koble den til inden fingrene ryger på tastaturet. Det er jo fuldstændig rigtigt det som "Hankatten" skriver.. tænk på hvilket kaos der var i truppen med spilere der ville væk og spillere der "strejkede" osv osv. Det er hårde odds for en træner og en ny sportslig ledelse at "bygge Rom" på få uger. Der var næppe mange herinde der FØR sæsonstarten havde gættet på at vi ville have det pointsnit det blev til inden vinterpausen.
                Prøv at se på jeres egne kommentarer fra den gang...

I kan ikke blive med at bruge BW som undskylding !

Fuldstændigt vanvittigt at sende spillere på en "øde ø" og samtidig prædikede god ledelsesstil....

Øøøhhh, jo alle (medier, klubben, fans) havde da ikke forventet andet med det budget og spillere

Comment

Jeg ved godt at Hillerød-kampen stadig fylder meget hos folk, og der naturligvis er utrolig meget skuffelse forbundet med det udtryk særligt 1. Halvleg efterlod. Jeg synes dog, at man her på Forum giver Søren Krogh en utrolig hård medfart - grænsende til det useriøse. Jeg mangler simpelthen et par nuancer hos mange af kritikerne. Verden bliver simpelthen forstået alt for binært i sort-hvid: “den og den er lort, og den og den kan redde det hele”. De fleste kommentarer er fyldt med selvmodsigelser a la “truppen er for dårlig” OG “man kan da kun forvente at vi domineret NBL med den trup og det budget”.

Søren Krogh er sgu ikke nogen perfekt træner, det var Kent Nielsen, Jacob Michelsen, Lars Olsen, Bruce Rioch, Henrik Clausen, Andreas Alm, Michael Hemmingsen, Poul Hansen, Jens Plambech, Klavs Rasmussen, Troels Bech eller Ove Pedersen sgu heller ikke. Men…

Søren Krogh har trods alt givet OB den bedste start på
                  Nordic Bet Ligaen et hold nogensinde har fået, og det er på trods af, at de spillere, og den forfatning førnævnte var i, slet ikke gjorde det til en selvfølge, at vi skulle være så resultatmæssigt dominerende som vi har været. Vi har også været stærkere end AaB, sønderjyske, AGF, EfB og Vejle, de gange de har været nede at vende. Og jeg køber ikke ind på det der pessimistiske narrativ, der bliver fortalt om “en historisk ringe 1. Division”, når alt data og statistik viser, at der aldrig har været flere fuldtidsproffer i den næstbedste danske række, og der aldrig er blevet solgt og købt for så store beløb, som der bliver lige nu. Kvaliteten er ubestrideligt mange niveauer bedre end den nogensinde har været før!

Spillet på banen er ikke perfekt, og kampen mod Hillerød var sgu ikke optimal. Men jeg synes sateme, folk er hårde ved manden. Særligt efter en bøvlet forårspremiere på en kunstgræsudebane efter at sygdom er skader er haglet ned over truppen i ugen op til kampen.

Jeg håber, der er mere besindelse og flere farver på Troels Bechs palette end blot sort/hvid - for med kun de to farver, så bliver virkeligheden sgu grå.

Comment

Prøv at se på jeres egne kommentarer fra den gang...

I kan ikke blive med at bruge BW som undskylding !

Fuldstændigt vanvittigt at sende spillere på en "øde ø" og samtidig prædikede god ledelsesstil....

Øøøhhh, jo alle (medier, klubben, fans) havde da ikke forventet andet med det budget og spillere
                    Den der “øde ø” eller SfÅ’s “de udstødtes ø”, synes jeg snart, vi skal have gjort lidt op med.

Det er blevet forklaret før, og det giver såmænd god mening. Øen handlede jo for så vidt ikke om, at folk ikke måtte være med, det handlede i højere grad om, de ikke ønskede at være en del af OB - og meldte det meget klart ud.

Jeg har intet problem med, at man i en tilspidset situation, hvor trupbalancen står og falder med ganske få marginaler, beskytter sammenholdet på bekostning af dem, der ikke vil mere.

Der var tale om spillere, der modtog kompetent og relevant træning i et professionelt setup, det er set før, at spillere er sendt på U19-holdet, denne løsning er i mine øjne fin, også selvom pressens sprogbrug kaster et særligt negativt og kontroversielt lys på tingene, men det er jo det, de lever af.

Comment

Working...
                    X