Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Søren Krogh cheftræner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Jeg tror forklaringen er, at TB, i modsætning til størstedelen af forum, ikke tænker i "ansvar for hvor vi står," men "hvordan vi bedst kommer videre herfra."
    Skrevet andetsteds:
    Syntes det skriger til himlen at TB snakker om at vi skal spille mere Frem Valby end FCN og så fastholder en træner der er opdraget i FCN og gerne vil spille på den måde.
    Det var jo kun SK’s egen famlen rundt og udmeldingerne fra de erfarne spillere der gjorde at han hev de unge ind af nød.
    Kan man tænke det, kan man opnå det. Kan man visualisere det, kan man opnå det. Kan man udtale det, kan man opnå det - men SK snakkede kun om at undgå nedrykning .. ikke et fokus på at vinde, kun ikke at tabe.
    Kan godt være at man kan skose Rami og Sven for at snakke om at gå efter 7. pladsen men prof atleter kigger opad, ikke nedad. Hvis vores erfarne spillere vil væk er det måske fordi de vil væk fra en uambitiøs træner ..​
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Vi må se hvad der sker. Nu hvor Søren er valgt, så må vi give ham chancen. Men jeg er skeptisk, synes han har lavet nogle meget fejlagtige beslutninger, som har kostet nedrykningen. Men hvis vi ikke ligger omkring oprykning efter 10 kampe, så skal han ud af vagten.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

        Skrevet andetsteds:
        Syntes det skriger til himlen at TB snakker om at vi skal spille mere Frem Valby end FCN og så fastholder en træner der er opdraget i FCN og gerne vil spille på den måde.
        Det var jo kun SK’s egen famlen rundt og udmeldingerne fra de erfarne spillere der gjorde at han hev de unge ind af nød.
        Kan man tænke det, kan man opnå det. Kan man visualisere det, kan man opnå det. Kan man udtale det, kan man opnå det - men SK snakkede kun om at undgå nedrykning .. ikke et fokus på at vinde, kun ikke at tabe.
        Kan godt være at man kan skose Rami og Sven for at snakke om at gå efter 7. pladsen men prof atleter kigger opad, ikke nedad. Hvis vores erfarne spillere vil væk er det måske fordi de vil væk fra en uambitiøs træner ..​

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

          Skrevet andetsteds:
          Syntes det skriger til himlen at TB snakker om at vi skal spille mere Frem Valby end FCN og så fastholder en træner der er opdraget i FCN og gerne vil spille på den måde.
          Det var jo kun SK’s egen famlen rundt og udmeldingerne fra de erfarne spillere der gjorde at han hev de unge ind af nød.
          Kan man tænke det, kan man opnå det. Kan man visualisere det, kan man opnå det. Kan man udtale det, kan man opnå det - men SK snakkede kun om at undgå nedrykning .. ikke et fokus på at vinde, kun ikke at tabe.
          Kan godt være at man kan skose Rami og Sven for at snakke om at gå efter 7. pladsen men prof atleter kigger opad, ikke nedad. Hvis vores erfarne spillere vil væk er det måske fordi de vil væk fra en uambitiøs træner ..​
          Det er sgu meget tankevækkende det der.
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

            Så længe vi ikke ved hvem truppen består af i næste sæson, er det svært at forholde sig til en hurtig oprykning.
            Der er alt for mange ubekendte.
            11 runder inde i efteråret når vi har mødt alle 1 gang, har vi et mere klart billede.
            Nu skrev jeg også “forhåbentligt”. Derudover er det ikke rigtigt særlig vigtigt ift min evaluering. (Men altså, vi bør uanset spillerudskiftning have bedre forudsætninger end nogle andre klubber i rækken, og det siger jeg som en der modsat visse andre ikke var skråsikker grænsende til det arrogante ift nedrykningsrisikoen sidste sæson).

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

              Skrevet andetsteds:
              Syntes det skriger til himlen at TB snakker om at vi skal spille mere Frem Valby end FCN og så fastholder en træner der er opdraget i FCN og gerne vil spille på den måde.
              Det var jo kun SK’s egen famlen rundt og udmeldingerne fra de erfarne spillere der gjorde at han hev de unge ind af nød.
              Kan man tænke det, kan man opnå det. Kan man visualisere det, kan man opnå det. Kan man udtale det, kan man opnå det - men SK snakkede kun om at undgå nedrykning .. ikke et fokus på at vinde, kun ikke at tabe.
              Kan godt være at man kan skose Rami og Sven for at snakke om at gå efter 7. pladsen men prof atleter kigger opad, ikke nedad. Hvis vores erfarne spillere vil væk er det måske fordi de vil væk fra en uambitiøs træner ..​
              Jeg køber ikke rigtigt den der med at en træner for evigt er fastlåst i en stil eller er system fordi det er der, de har fået deres fodboldopdragelse. Jeg synes der var meget lidt FCN over det, SK prøvede at gøre som cheftræner sidste sæson, især i de sidste tre kampe, men også inden da, hvor vi spillede direkte og prøvede (men ofte mislykkedes med) at få fyldt op i feltet. SK spillede
              med BP som rambuk på højre wingback i flere kampe - det rimer ikke ligefrem på FC Nordsjælland.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                Jeg køber ikke rigtigt den der med at en træner for evigt er fastlåst i en stil eller er system fordi det er der, de har fået deres fodboldopdragelse. Jeg synes der var meget lidt FCN over det, SK prøvede at gøre som cheftræner sidste sæson, især i de sidste tre kampe, men også inden da, hvor vi spillede direkte og prøvede (men ofte mislykkedes med) at få fyldt op i feltet. SK spillede
                med BP som rambuk på højre wingback i flere kampe - det rimer ikke ligefrem på FC Nordsjælland.
                Var Bjørn førstevalget eller sidste mulighed?
                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                Venter man for længe, får man ingenting ...

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                  Var Bjørn førstevalget eller sidste mulighed?
                  Han blev blandt andet valgt foran Owusu efter han var klar igen. Og man lagde spillestilen efter det.

                  Edit: men mener du alvorligt, at en træner ikke kan udvikle sig på spillestil og system?

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                    Han blev blandt andet valgt foran Owusu efter han var klar igen. Og man lagde spillestilen efter det.

                    Edit: men mener du alvorligt, at en træner ikke kan udvikle sig på spillestil og system?
                    Det er ikke en mening jeg har givet udtryk for. Jeg konstaterer bare at han kommer med et andet mindset og i lang tid har spillet i en opstilling men har givet udtryk for at vi skal noget andet og det var ikke Frem Valby.

                    Det er andre trænere der kan Frem Valby så hvorfor “udvikle SK” ?? Hvad er det SK har gjort der gør at man kan have tiltro til ham..

                    man kan jo ikke bruge alle trænere eller spillere for den sags skyld hvis bare man giver dem tid til at udvikle sig til noget andet .. det er OB om nogen et bevis for ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                      Det er ikke en mening jeg har givet udtryk for. Jeg konstaterer bare at han kommer med et andet mindset og i lang tid har spillet i en opstilling men har givet udtryk for at vi skal noget andet og det var ikke Frem Valby.

                      Det er andre trænere der kan Frem Valby så hvorfor “udvikle SK” ?? Hvad er det SK har gjort der gør at man kan have tiltro til ham..

                      man kan jo ikke bruge alle trænere eller spillere for den sags skyld hvis bare man giver dem tid til at udvikle sig til noget andet .. det er OB om nogen et bevis for ..
                      Nu har han jo været væk fra FCN i en del år allerede og har som sagt allerede som cheftræner praktiseret en stil (opstillingen er ikke så vigtig i den sammenhæng), der ikke giver minder om FCN…
                      Og altså, der er da en del potentielle grunde til at holde fast i en træner fremfor at skifte ham ud, her primært at fastholde en eller anden form for kontinuitet og kultur i en sommer, hvor der kommer ualmindeligt meget udskiftning i og omkring truppen. Derudover forestiller jeg mig, at SK og TB er meget på samme linje, når det gælder den genopbygning af kulturen, der er brug for i OB langsigtet. Det forestiller jeg mig også vægter højt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                        Jeg tror forklaringen er, at TB, i modsætning til størstedelen af forum, ikke tænker i "ansvar for hvor vi står," men "hvordan vi bedst kommer videre herfra."
                        Det udelukker ikke, at det kan være risikabelt at fortsætte med nogen i en ret ledende position der, ligesom stort set alle andre OSE/Thorborg ansættelser siden 2011, ikke formåede at leve op til den erklærede målsætning.

                        Søren Krogh har også en aktie i at vi står, hvor vi gør.

                        Så jeg mener, at du tager fejl.

                        Jeg tror dette forum, i modsætning til dig, er skeptiske overfor om det vitterlig ER den bedste måde at komme videre herfra, ud fra hvem der har og har haft ansvaret for, hvor vi står.

                        Det synes jeg er en meget tydelig og fair konsekvens. Ingen tillid til nogen, der ikke har gjort sig fortjent til tillid.

                        MvH ChrisOB
                        1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

                          Nu har han jo været væk fra FCN i en del år allerede og har som sagt allerede som cheftræner praktiseret en stil (opstillingen er ikke så vigtig i den sammenhæng), der ikke giver minder om FCN…
                          Og altså, der er da en del potentielle grunde til at holde fast i en træner fremfor at skifte ham ud, her primært at fastholde en eller anden form for kontinuitet og kultur i en sommer, hvor der kommer ualmindeligt meget udskiftning i og omkring truppen. Derudover forestiller jeg mig, at SK og TB er meget på samme linje, når det gælder den genopbygning af kulturen, der er brug for i OB langsigtet. Det forestiller jeg mig også vægter højt.
                          Men det er jo en kontinuitet i dårlige beslutninger og kultur der gjorde at OB rykkede ned. Er det værd at holde fast i?

                          SK har købt ind på at OB skal spille 433 med en 6’er og to 8’ere men en enkelt angriber og to kanter (for at kunne sælge spiller).
                          Det er af nød for at lukke ned for at gavebutikken blev ved med at lukke mål ind at Alm gik over til 523 som SK kørte videre med indtil at erfarne spillere gav op på projektet.

                          Jeg kan simpelthen ikke se hvad SK kan andet end at “sige det rigtige” til fansarrangementer ..

                          Tror simpelthen ikke på at han skaber en vinderkultur.
                          Jeg regner med at OB rykker op pga kvalitetsforskel men har svært tavse hvad han kommer med .. det vil jeg gerne have at vide .. at spille med de unge var for fuck sake mere af nød end af lyst selvom vi herinde har skreget på det i måneder ..

                          TB skal melde klart ud hvilken spillestil og system at OB skal spille og at SK har købt 100% ind på det for at jeg har den mindste smule tro på det og så er det op til SK klart at melde ud hvad det er han vil for at overbevise mig om han skal have en chance ..

                          .. og det skal sq være ambitiøst.

                          ​​​​​​… og OB skal ikke spille for at sælge spillere .. det er en del af gamet men ikke gamet ..
                          Last edited by Plum; 16-06-2024, 07:18.
                          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                          "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                          Venter man for længe, får man ingenting ...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                            Men det er jo en kontinuitet i dårlige beslutninger og kultur der gjorde at OB rykkede ned. Er det værd at holde fast i?

                            SK har købt ind på at OB skal spille 433 med en 6’er og to 8’ere men en enkelt angriber og to kanter (for at kunne sælge spiller).
                            Det er af nød for at lukke ned for at gavebutikken blev ved med at lukke mål ind at Alm gik over til 523 som SK kørte videre med indtil at erfarne spillere gav op på projektet.

                            Jeg kan simpelthen ikke se hvad SK kan andet end at “sige det rigtige” til fansarrangementer ..

                            Tror simpelthen ikke på at han skaber en vinderkultur.
                            Jeg regner med at OB rykker op pga kvalitetsforskel men har svært tavse hvad han kommer med .. det vil jeg gerne have at vide .. at spille med de unge var for fuck sake mere af nød end af lyst selvom vi herinde har skreget på det i måneder ..

                            TB skal melde klart ud hvilken spillestil og system at OB skal spille og at SK har købt 100% ind på det for at jeg har den mindste smule tro på det og så er det op til SK klart at melde ud hvad det er han vil for at overbevise mig om han skal have en chance ..

                            .. og det skal sq være ambitiøst.

                            ​​​​​​… og OB skal ikke spille for at sælge spillere .. det er en del af gamet men ikke gamet ..
                            BW mente også vi lige så godt kunne rive det hele op med rode fordi det jo alligevel var en taberkultur, der var i klubben. Men måske lidt mere kontinuitet alligevel havde været fint? Nu får vi markant udskiftning i spillertruppen og ender forhåbentlig med en, der mentalt og kulturelt er er langt bedre sted.
                            Og så er det altså voldsomt forsimplet at sige, at SK har købt ind på en spillestil med henblik på st skulle sælge spillere. Det har han ikke haft noget som helst med at gøre. Men ja, han har været assistent i klubben, mens der blev spillet den 4-3-3, der var dikteret oppefra. Hvorfor SK skal stilles til indtægt for BW og Thornings transfershow kan jeg ikke rigtigt greje.
                            Men der betyder jo åbenlyst ikke, at han ikke kan sætte er hold op til at spille andet (ligesom talkombinationerne ikke er så synderligt vigtige, man kan spille tiki-taka og gegenpres med de samme opstillinger på papiret).

                            Og ja, selvfølgelig skal SK købe ind på den stil, TB rænker skal tegne OB fremover, hvis han skal fortsætte. Det er åbentlyst. (Det der med at diktere en specifik og ufravigelig talkombination synes jeg til gengæld er fjollet og noget vi forhåbentlig er gået væk fra).
                            Jeg er som sådan ikke “pro-Krogh” og havde ikke råbt op, hvis han var blevet fyret. Men jeg synes det er fint, han ikke blev det som en automatreaktion, men at det i stedet blev evalueret, hvordan og om han passer ind i TBs vision for fremtidens OB. Og det må TB have ment, han gjorde. Om det er en rigtig eller forkert vurdering vil vise sig - jeg er nok mere tilbøjelig til at tro på det end du er, men er på ingen måde sikker.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

                              Det udelukker ikke, at det kan være risikabelt at fortsætte med nogen i en ret ledende position der, ligesom stort set alle andre OSE/Thorborg ansættelser siden 2011, ikke formåede at leve op til den erklærede målsætning.

                              Søren Krogh har også en aktie i at vi står, hvor vi gør.

                              Så jeg mener, at du tager fejl.

                              Jeg tror dette forum, i modsætning til dig, er skeptiske overfor om det vitterlig ER den bedste måde at komme videre herfra, ud fra hvem der har og har haft ansvaret for, hvor vi står.

                              Det synes jeg er en meget tydelig og fair konsekvens. Ingen tillid til nogen, der ikke har gjort sig fortjent til tillid.

                              MvH ChrisOB
                              Fair nok. Jeg har nok formuleret mig lidt for skarpt. Selvfølgelig har SK en aktie i hvor vi står og selvfølgelig er det helt legitimt at sætte spørgsmålstegn ved, om SK som træner er den bedste vej fremad herfra. Om han er det, har jeg egentlig heller ikke selv udtalt mig om og jeg ved ærlig talt ikke helt hvad jeg selv synes. Men jeg kan godt se argumenterne for, at han kan blive det - og jeg kan godt lide, at TB har brugt tid på at vurdere det i stedet for per automatik at trykke på fyringsknappen.

                              Comment


                                Jeg er på linje med Orskov. Det er umuligt at vide, hvad SK kan. Han overtog et rod af kosmiske dimensioner og en forfærdeligt ledet klub på snart femtende år.

                                Ingen træner har gjort det godt i ovenstående kontekst. Det ville være typisk OB at skifte træner nu. Og det er ved at være tid til at stoppe med de her typiske ting.

                                OB skal være noget andet. Det håber jeg begynder nu. Lad os se an med SK i første division.

                                Comment

                                Working...
                                X