Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet!
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Søren Krogh cheftræner
Collapse
X
-
-
Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
Pengene skal selvfølgelig først bruges på at købe andele af NT (hvilket er en kamp i sig selv...).
BW har jo gjort klubben bæredygtig, så der er ikke underskud, der skal fyldes.
Utopisk mener jeg det bestemt ikke er, men ALT afhænger af NT !
De skal så samtidigt være parate til at smide penge i OB og lukke hullet op til toppen af dansk fodbold. Fordi, jeg tror ikke på at OB er bæredygtigt og slet ikke hvis OB skal spille med i den sjove ende.
Jeg kan Ikke se det, men fre' vær' me' det.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
Men det er altså langt fra sikkert at fire fynske milliardærer har lyst til først og smide 50 mill hver i OB og så derefter årligt at skulle tilføre midler for at lukke hullet op til dem der ligger foran og hvis de gør så er det nok fordi de kan se at der er en forretning at gøre der og den forretning den skulle jo så være bygget på fodboldfaglighed, hvor de større klubber indgår i internationale konstruktioner og trækker på de ressourcer der ligger der, jeg synes det lyder utopisk.
BW har jo gjort klubben bæredygtig, så der er ikke underskud, der skal fyldes.
Utopisk mener jeg det bestemt ikke er, men ALT afhænger af NT !
Leave a comment:
-
Det her er en Søren Krogh tråd. Hans forudsætninger har været håbløse, så jeg ved ikke, hvor dygtig han reelt er. Er der ikke for mange kokke omkring maden. Det fordærver den jo, som man siger.
Der skal igen igen bygges et hold op og det vil være lettere i 1. division, som IKKE består af lutter dårlige hold. Med en ny sportsdirektør (et must) og en mindre dumgrådig ledelse kan han komme til at blomstre - eller ikke. Ved det ikke. Men ved at 1.divisionsholdet OB med det dårlige rygte ikke vil være attraktivt som træner.
Jeg er med på der er nogle emner klubben kan afsøge, men en fugl i hånden er bedre end 10 på taget.
Både Sønderjyske og med lidt besvær AAB er atter Superligahold. Jeg håber vi kan vende skuden på en sæson.
Leave a comment:
-
Det gør der faktisk
Tror/ved også det er nemmere at dele det ud på fire personer end én enkelt ejer
Hvis hver smider 50 millioner er vi meget langt. Men afhænger igen af NTs prissætning
Leave a comment:
-
Det gør der faktisk
Hvis hver smider 50 millioner er vi meget langt. Men afhænger igen af NTs prissætning
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
Findes der overhovedet 4 fynske milliardærer?
Ove Sprogø med en rød kuffert
Jeg har svært ved at se at de lige skulle få lyst til at smide de penge i det projekt, det er mange penge der skal til og med en meget høj risiko for ikke at få afkast, hvilket nok trodsalt stadig er den største årsag til at nogen skulle gide investere deres formue i et projekt.
Leave a comment:
-
Jeg ser hellere, at fire lokale milliardærer går sammen i 20%-20%-20%-20% ejerandele og de sidste 20% kan erhverves af fans/mindre investorer.
På den måde kan én enkelt person ikke styre bestyrelsen/klubben.
Bare min drøm
P.S. Tror den nemmeste del er at finde de andre milliadærer, den sværeste del er at få NT til at sælge (til en fornuftig pris)
Ove Sprogø med en rød kuffert
Jeg har svært ved at se at de lige skulle få lyst til at smide de penge i det projekt, det er mange penge der skal til og med en meget høj risiko for ikke at få afkast, hvilket nok trodsalt stadig er den største årsag til at nogen skulle gide investere deres formue i et projekt.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlægJeg tror egentligt ikke at OB er "dårlige" jeg tror bare konkurrenterne er blevet væsentligt skrappere. Og der er OB bare en tung institution at danse med.
Jeg tror at hvis OB skal op og være en fast del af toppen i dansk fodbold så skal man have City football group eller Red Bull ind.
Ellers så kan man jo også bare være en fin hyggeklub der spiller lidt 1 division/superliga med nogle unge gutter nede fra akademiet. Det er jo også hyggeligt. Det er lidt ærgerligt for Odense som by, men så må man jo finde noget andet og være gode til.
På den måde kan én enkelt person ikke styre bestyrelsen/klubben.
Bare min drøm
P.S. Tror den nemmeste del er at finde de andre milliadærer, den sværeste del er at få NT til at sælge (til en fornuftig pris)Last edited by Online; 14-05-2024, 10:27.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Professionelle fodboldklubber er virksomheder og underlagt diverse lovgivninger under det.
Problemet er vel, at klubbens strategi ikke er en strategi. Det er en del mål/-sætninger, hvor alle måske ikke burde være offentlig kendte, men holdes internt.
Hvis jeg var salgschef, synes jeg bestemt ikke det var fedt, at mine kollegaer fra konkurrerede virksomheder, kan se mine salgsmål og agere ud fra det.
Synes hele det der "strategiprojekt" virker lettere amatøragtigt
Bør være noget af det første på listen når nu den formodede store udrensning kommer. Tænker hvem end der bliver ny fodbolddirektør skal være med inde over.
- Likes 1
Leave a comment:
-
Jeg tror egentligt ikke at OB er "dårlige" jeg tror bare konkurrenterne er blevet væsentligt skrappere. Og der er OB bare en tung institution at danse med.
Jeg tror at hvis OB skal op og være en fast del af toppen i dansk fodbold så skal man have City football group eller Red Bull ind.
Ellers så kan man jo også bare være en fin hyggeklub der spiller lidt 1 division/superliga med nogle unge gutter nede fra akademiet. Det er jo også hyggeligt. Det er lidt ærgerligt for Odense som by, men så må man jo finde noget andet og være gode til.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
igen; vi ved ikke hvor meget eller hvor lidt han blander sig.
- hvis man mister tilliden til, i dette tilfælde Björn - så fyr ham, det vil være langt bedre frem for at blande sig. Thorborg og bestyrelsen skal udstikke rammerne som deres fodbold direktør så skal udfylde. Han har et budget og nogle mål han skal opnå.
Og det er måske her et problem ligger; det er ikke defineret godt nok hvad man vil. Top 6 og sælge for 1 mill euro om året...ud fra det har BW trods alt leveret på 50% af sine målsætninger. At alt andet så åbenbart står i brand...
Træningsfaciliteter tror jeg bestemt betyder noget. Men hvis alt andet udenom sejler så hjælper det jo ikke noget. Det med at drive klubben som en virksomhed - gør det fleste hold ikke det i dag?
Igen - det kommer også an på hvad man vil, men hvis man igen vil være en top 6, måske top 4 klub på sigt med ture i europa - så kommer man vel ikke ud over "virksomhedsdelen", med andre ord - der skal nogle penge i kassen.
Problemet er vel, at klubbens strategi ikke er en strategi. Det er en del mål/-sætninger, hvor alle måske ikke burde være offentlig kendte, men holdes internt.
Hvis jeg var salgschef, synes jeg bestemt ikke det var fedt, at mine kollegaer fra konkurrerede virksomheder, kan se mine salgsmål og agere ud fra det.
Synes hele det der "strategiprojekt" virker lettere amatøragtigt
- Likes 1
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
1) Helt uenig. Uden faglighed kan man ikke sætte rammerne. Det er jo netop, hvad vi har se de sidste knap 15 år.
2) Helt enig. Jeg gruer på mange måder også ved tanken, men jeg kan ikke længere acceptere NTs måde at drive ejerskab på.
De to klubber kan vel godt sammenlignes, når man ser på strukturen med en fodbolddel og så andre ben indenfor hoteller m.m.
Her kunne bestyrelsen i OB lære en del af FCKs...
Leave a comment:
-
Jeg tror Søren Krogh overtager Bjørns stilling efter sæsonen, og at han sammen med Jimmi Nagel skal finde en ny træner.
Han havde jo også en ledende stilling i Aab.
Leave a comment:
-
Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
Jeg er helt på bølgelængde med jer. NT bør blande sig uden om. Men det er uhyggeligt svært når det drejer sig om ens virksomhed, passion og hjertebarn.
Og det lyder jo lidt til at det er prøvet med BW. Han fik praktisk talt nøglerne til OB. Og så ligner det bare at her sidst i forløbet har Thorborg mistet lidt af tilliden til Bjørn fordi man kunne se kaoset forude. Han var jo tæt på at få en fyreseddel i vinters siges det..
I viborg som virker veldrevet har de jo også ejere der blander sig og en bestyrelse uden den store fodboldviden hvor tingene skal igennem. Det fungerer jo fint umiddelbart. Så hvad gør forskellen? Jeg spørger fordi jeg ikke ved det og måske fordi jeg syntes det er lidt for letkøbt bare at sige hvis Thorborg stopper med at blande sig så bliver alt godt. For det tror jeg ikke på.
Jeg tror mere på at træningsfaciliteter og det at OB drives som en virksomhed med kunder og bundlinje og ikke en fodboldklub med fans og risikovillighed er den helt store synder. Ikke kun dette. Der er selvfølgelig andre faktorer som før nævnt.
Så løsriv OB fra OSE når de kommer op igen og få styr på stadion og træningsfaciliteterne. Så tror jeg vi er nået langt
- hvis man mister tilliden til, i dette tilfælde Björn - så fyr ham, det vil være langt bedre frem for at blande sig. Thorborg og bestyrelsen skal udstikke rammerne som deres fodbold direktør så skal udfylde. Han har et budget og nogle mål han skal opnå.
Og det er måske her et problem ligger; det er ikke defineret godt nok hvad man vil. Top 6 og sælge for 1 mill euro om året...ud fra det har BW trods alt leveret på 50% af sine målsætninger. At alt andet så åbenbart står i brand...
Træningsfaciliteter tror jeg bestemt betyder noget. Men hvis alt andet udenom sejler så hjælper det jo ikke noget. Det med at drive klubben som en virksomhed - gør det fleste hold ikke det i dag?
Igen - det kommer også an på hvad man vil, men hvis man igen vil være en top 6, måske top 4 klub på sigt med ture i europa - så kommer man vel ikke ud over "virksomhedsdelen", med andre ord - der skal nogle penge i kassen.
Leave a comment:
Leave a comment: