Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Træneremner

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    https://bold.dk/fodbold/klubber/hcke...-om-hacken-job

    NF, Henrik Jensen og Silberbauer er kandidater til Häcken-jobbet
    Believe OB

    ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

    Ligegyldige kampe eksisterer ikke

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg
      Jeg synes det er for simpelt at afskrive SK fordi han har været en del af trænerteamet hidtil. Hvem der har ledelsesansvaret har udover det rent taktiske en enorm betydning for, hvordan der arbejdes i klubben, hvad der prioritieres i det daglige. Her kan SK sagtens tage klubben i en anden retning, hvis han har andre idéer ift. eksempelvis mandskabsbehandling, klubkultur, mm. og everne til at være tydeligere ift. de ting, hvad det i mine øjne virker til, han har. Neestrup i FCK er et eksempel på en tidligere assistent, der er lykkedes fint med at tage sin klub et bedre sted hen end den var under hans forhenværende chef.
      Det er heller ikke så simpelt Jebola sætter det op. At Søren Krogh har været en del af Alms taberhold er blot ét af flere punkter der kan tale imod Søren Krogh. Der findes også mange trænere som simpelthen passer bedre som assistent. Søren Krogh er uden tvivl både dygtig og sympatisk, men vi har endnu ikke oplevet hvordan han reagerer på sidelinjen når lokummet for alvor brænder og den situation er der stor sandsynlighed for han vil havne i det kommende forår. Og når han allerede har nævnt at han ikke sov om natten og ikke havde tid til familien i den cheftræner tid han har haft, så er der bare nogle advarselslamper der blinker hos mig fordi det han har oplevet indtil nu er intet ved siden af hvad der venter hvis nedrykningsspøgelset for alvor banker på i OB når sæsonen nærmer sig afslutning.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

        Det er heller ikke så simpelt Jebola sætter det op. At Søren Krogh har været en del af Alms taberhold er blot ét af flere punkter der kan tale imod Søren Krogh. Der findes også mange trænere som simpelthen passer bedre som assistent. Søren Krogh er uden tvivl både dygtig og sympatisk, men vi har endnu ikke oplevet hvordan han reagerer på sidelinjen når lokummet for alvor brænder og den situation er der stor sandsynlighed for han vil havne i det kommende forår. Og når han allerede har nævnt at han ikke sov om natten og ikke havde tid til familien i den cheftræner tid han har haft, så er der bare nogle advarselslamper der blinker hos mig fordi det han har oplevet indtil nu er intet ved siden af hvad der venter hvis nedrykningsspøgelset for alvor banker på i OB når sæsonen nærmer sig afslutning.
        Helt enig i, at der også fremhæves andre argumenter, som helt klart bør tages i betragtning (selv er jeg hverken meget pro eller meget kontra Krogh). Men jeg er uenig i den måde både Jebola og Online, som jeg læser dem, mener at selve det faktum, at SK har været en del af det tidligere trænerteam, taler markant imod en ansættelse af ham. Der synes jeg i langt højere grad, han skal vurderes ift. hvilke justeringer, han efterfølgende har lavet, altså hvordan han har analyseret og adresseret de problemer, der var under hans tidligere chef.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

          Det er vidst heller ikke det jeg gør - men vi har jo ret til at være uenige.
          Det var egentlig argumentet som helhed, jeg adresserede og ikke så meget dit konkrete indlæg, hvor det i min læsning indgik som et af flere argumenter mod Krogh (du skriver at "Jeg er også af den generelle opfattelse at når man som SK har været en væsentlig del af den tidligere træners team - har man et stort medansvar når tingene ikke lykkes"). Det bliver ret itt fremført som argument både herinde og på SoMe, og i mine øjne er det bare i sig selv ikke et særligt tungtvejende argument. Og ja, det kan vi jo sagtens være uenige om - jeg har blot fremlagt mine tanker om, hvorfor jeg ikke synes det bør spille en rolle, at SK har været assistent i en trænerkonstellation, der ikke har haft succes.

          Comment


            https://www.transfermarkt.com/eirik-.../trainer/23209

            4-3-3 har ført Brann fra meget lidt til pokalmester og nr. 2 i Norge og JNJ har lige arbejdet sammen med ham .. kender ham ..
            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

            Venter man for længe, får man ingenting ...

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              https://www.transfermarkt.com/eirik-.../trainer/23209

              4-3-3 har ført Brann fra meget lidt til pokalmester og nr. 2 i Norge og JNJ har lige arbejdet sammen med ham .. kender ham ..
              Tror det er et rigtigt godt bud

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                https://www.transfermarkt.com/eirik-.../trainer/23209

                4-3-3 har ført Brann fra meget lidt til pokalmester og nr. 2 i Norge og JNJ har lige arbejdet sammen med ham .. kender ham ..
                Hvis han laver 2,12 i snit hos os, så kan jeg da godt acceptere en nordmand - til nøds forstås.

                Comment


                  Ved ingenting. Men hvis man havde løst knasterne med Krogh havde det nok været løst og annonceret nu(så er den jinxet og annonceres i morgen).
                  Og det ser ikke ud til at de kvalificerede danske trænere gider til OB. Det lugter langt væk af en svensker igen. Måske nordmand.
                  Skræmmende hvis man er nød til at tage en nederst på ønskelisten. Man kan så bare håbe at ledelsen lærer noget og forstår at det man havde gang ikke var godt og at der skal mere end snak og silhuetter af ambitioner til fremadrettet

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Ved ingenting. Men hvis man havde løst knasterne med Krogh havde det nok været løst og annonceret nu(så er den jinxet og annonceres i morgen).
                    Og det ser ikke ud til at de kvalificerede danske trænere gider til OB. Det lugter langt væk af en svensker igen. Måske nordmand.
                    Skræmmende hvis man er nød til at tage en nederst på ønskelisten. Man kan så bare håbe at ledelsen lærer noget og forstår at det man havde gang ikke var godt og at der skal mere end snak og silhuetter af ambitioner til fremadrettet
                    håber (måske lidt naivt) at man da har afsøgt mulighederne - og det er derfor intet er meldt ud endnu. Hvis man havde lagt sig fast på SK og ikke har kunnet nå til enighed - så er det i den grad bekymrende.

                    - Men få nu meldt ud inden juleferien, trækker man den meget længere vil det alt andet lige lægge på i fortællingen om kaos i OB. Ny træner, lidt ro på over julen og så kan man være klar til opstart efter nytår og til januar vinduet.

                    Jeg tager gerne en svensker eller nordmand - hvis bare det er en god nok træner - personligt vil ser jeg hellere det end f.eks riddersholm.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Ved ingenting. Men hvis man havde løst knasterne med Krogh havde det nok været løst og annonceret nu(så er den jinxet og annonceres i morgen).
                      Og det ser ikke ud til at de kvalificerede danske trænere gider til OB. Det lugter langt væk af en svensker igen. Måske nordmand.
                      Skræmmende hvis man er nød til at tage en nederst på ønskelisten. Man kan så bare håbe at ledelsen lærer noget og forstår at det man havde gang ikke var godt og at der skal mere end snak og silhuetter af ambitioner til fremadrettet
                      Har tænkt det samme vedr Søren Krogh, men på den anden side giver det også meget god mening at vente til vores nye rekrutteringschef Jimmi Nagel, er startet 1/1-24, så han har mulighed for at have indflydelse på hvilken cheftrænerprofil vi skal gå efter ud fra de muligheder der er realistiske for OB. Og det er absolut ikke usandsynligt Jimmi Nagel har et godt øje til både trænere og spillere fra den norske liga, når nu han har vært sportschef deroppe i de seneste 2,5 år.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                        Har tænkt det samme vedr Søren Krogh, men på den anden side giver det også meget god mening at vente til vores nye rekrutteringschef Jimmi Nagel, er startet 1/1-24, så han har mulighed for at have indflydelse på hvilken cheftrænerprofil vi skal gå efter ud fra de muligheder der er realistiske for OB. Og det er absolut ikke usandsynligt Jimmi Nagel har et godt øje til både trænere og spillere fra den norske liga, når nu han har vært sportschef deroppe i de seneste 2,5 år.
                        Nu står OB jo uden træner pr 1.1. Tænker ikke man først der skal finde en ny. Sagde Wesstrøm ikke det var afklaret før jul?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                          Har tænkt det samme vedr Søren Krogh, men på den anden side giver det også meget god mening at vente til vores nye rekrutteringschef Jimmi Nagel, er startet 1/1-24, så han har mulighed for at have indflydelse på hvilken cheftrænerprofil vi skal gå efter ud fra de muligheder der er realistiske for OB. Og det er absolut ikke usandsynligt Jimmi Nagel har et godt øje til både trænere og spillere fra den norske liga, når nu han har vært sportschef deroppe i de seneste 2,5 år.
                          Han kan jo sagtens hviske, at træner X er super, træner Y middel og træner Z uduelig.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                            Har tænkt det samme vedr Søren Krogh, men på den anden side giver det også meget god mening at vente til vores nye rekrutteringschef Jimmi Nagel, er startet 1/1-24, så han har mulighed for at have indflydelse på hvilken cheftrænerprofil vi skal gå efter ud fra de muligheder der er realistiske for OB. Og det er absolut ikke usandsynligt Jimmi Nagel har et godt øje til både trænere og spillere fra den norske liga, når nu han har vært sportschef deroppe i de seneste 2,5 år.
                            håber jeg da godt nok ikke - for skal han have nogen indflydelse så begynder man først processen når han ankommer - det er ikke holdbart

                            Comment


                              Bare mine tanker:

                              Tror efterhånden vi kan slå fast Søren Krogh, ikke bliver den nye træner - det virker ikke til at han er klar på det store pres.

                              Bjørn har flere gange udtalt at Søren Krogh er en klar førstekandidat, til cheftrænerposten - Krogh udtalte efter en uges tid, at der ikke er meget søvn, fordi tankerne bare køre rundt. Jeg tror at Søren Krogh mener jobbet, pt, er for stort.

                              Tror uden problember OB gerne vil have haft Søren som træner - tænker det er ham selv der har afvist det.

                              Men tænker efterhånden, at vi er langt nede på listen, når der trods alt er gået en måned, uden nogle rigtig fremgang.

                              Et bud fra hoften herfra vil nok være Erik Horneland. Jeg ved ikke noget, men Jimmi Nagel kender ham, han har leveret flotte resultater i Brann, og er vel efterhånden klar til en ny udfordring.


                              Men håber på Niels F. Ham tror jeg efterhånden slet ikke på.

                              Ej, hvor er det øv, at vores klub har sejlet rundt de sidste 6 måneder….

                              Comment


                                Kan det være en mulighed at vi har Søren Krogh indtil sommer, og så går efter en kandidat der har kontraktudløb til den tid?

                                I så fald må vi vel ikke begynde egentlige forhandlinger før 1/1, om end man nok har tjekket med baglandet hos de kandidater hvor der kunne være en mulighed. Bare et lille forsøg på at bevare lidt optimisme i en proces der ellers ser ud til at have taget længere end det burde.

                                Comment

                                Working...
                                X