Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Og den viser vel tydeligt hvad jeg har parlamenteret for flere gange. Vi er ikke interesseret i at bruge penge og er ikke særlig risikovillige med de penge der er tjent ift andre hold i superligaen.
    Tiden må vise om vi bare er kloge til at scoute gratis spillere eller det i sidste ende stadig bare er en klub der stadig forsøger at skrabe sig igennem med de mindste marginaler
    Hvis Tipsbladets opgørelse er korrekt har du ret - med mindre BW bruger penge ti slut i vinduet på et par markante indkøb - det tyder hans udtalelser desværre ikke på.

    Comment


      Vores succes vil blive målt på, hvilken placering vi har efter 22 kampe. Er vi i top-6, så har BW og klubben klaret "cuttet", om de så har "fedtet" den hjem eller ej. Men selv med den forholdsvis gode start vi har fået er der lang vej hjem.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

        Tja - det er jeg sådan set enig i et stykke hen ad vejen - så er der jo heller ikke grund til at hente en aldrende, lidt slidt og meget dyr spiller retur - blot fordi han engang har spillet i klubben. Hvis det skal være en objektiv og professionel beslutning skal han jo forstærke os markant på en position hvor vi har et gabende hul - og ikke kan scoote et yngre og billigere emne med videresalgspotentiale - derfor er RF på dine parametre heller ikke relevant for os - med mindre vi som glade amatører gerne vi bringe en af fortidens helte og byens sønner “hjem”….
        Du har helt rigtigt fat i noget fundamentalt.
        Een gang OB er ikke altid OB, når man kommer op i årene og “bare skal forstærke OB, fordi man tidligere var en helt, men valgte noget andet og “bedre””.
        Vi er lige nu i en situation, hvor vi er i gang med at sammenspille et nyt og noget yngre hold. Så, hvorfor RF..? Enig i, at han er en dygtig og kreativ spiller på et dygtig og godt FCK-hold, så hvad i alverden skulle der til, for at RF ville vælge retur til OB…? Nostalgi, penge og “hjem” til sit hus på Langelinie..!
        Og, hvorfor skulle OB vælge at skrive med RF, andet end reklameværdi og selvfølgelig hans dygtige og gode tekniske evner, men vil det ikke koste på den lange bane med de initiativer, og nye dygtige spillere, som også er yngre og burde kunne holde niveau i flere år, med et større salgspotentiale, end RF..?
        Svært dilemma, men jeg hælder mest til, at vi takker RF for den tid han HAR givet OB, og så spiller han færdig i FCK.
        Det et min oprigtige og helt ærlige holdning.
        Og I kan være enige eller uenige med mig, men sådan føler jeg det

        Comment


          Falk kunne have valgt tusind svar, som viste mindre hjerte. Jeg blev oprigtigt glad for hans respons på Bjørns udtalelse. Også selv om han “først” kommer til vinter…

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

            Hvis Tipsbladets opgørelse er korrekt har du ret - med mindre BW bruger penge ti slut i vinduet på et par markante indkøb - det tyder hans udtalelser desværre ikke på.
            Nej han plejer at gøre hvad han siger. Men man håber vel altid på lidt ekstra. Specielt med penge på lommen

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg
              Vores succes vil blive målt på, hvilken placering vi har efter 22 kampe. Er vi i top-6, så har BW og klubben klaret "cuttet", om de så har "fedtet" den hjem eller ej. Men selv med den forholdsvis gode start vi har fået er der lang vej hjem.
              Enig.

              Vinderen har altid ret. Og vi ser det om 20 kampe

              Men så skal han simpelthen også tage de tæsk der kommer med værdighed og ydmyghed hvis det ikke lykkedes. Jeg gider simpelthen ikke at høre så meget som en undskyldning. For vi kan alle se at der er svagheder i truppen der bør forstærkes. Og det burde han både have tid ,penge og mulighed for.

              Jeg stoler stadig på Bjørn. Mere end nogen anden sportchef i OBs historie. Og jeg har på fornemmelsen at det ikke er ham der holder igen. Det er nok nærmere Thorborg og Enrico der for alt i verden ønsker at komme ud med et kanonregnskab i OSE. Det frygter jeg er det vigtigste. At vise virksomheden endelig har sin berettigelse.
              OB er også vigtig for dem. Det tvivler jeg ikke på.
              Jeg tror bare ikke at hjertet og prioriteten er samme sted som andre klubber hvor jagten på sportslig succes er vigtigere end regnskaber

              Comment


                Jeg vil mene at hvis rf ikke er her senest til vinter.
                så når han ikke ob toget.
                vi er på vej frem. Syntes tydelig man kan se vores vej frem.
                og er ikke sikker på at rf er en forstærkning på vores hold om et år.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
                  Jeg vil mene at hvis rf ikke er her senest til vinter.
                  så når han ikke ob toget.
                  vi er på vej frem. Syntes tydelig man kan se vores vej frem.
                  og er ikke sikker på at rf er en forstærkning på vores hold om et år.
                  Ganske uenig. Hvis han holder sig skades fri vil han stadig være en af holdets bedste i OB om 1 år.
                  Jeg kan ikke se nogen satsning i spillertruppen der gør at man skulle tro andet

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                    Enig.

                    Vinderen har altid ret. Og vi ser det om 20 kampe

                    Men så skal han simpelthen også tage de tæsk der kommer med værdighed og ydmyghed hvis det ikke lykkedes. Jeg gider simpelthen ikke at høre så meget som en undskyldning. For vi kan alle se at der er svagheder i truppen der bør forstærkes. Og det burde han både have tid ,penge og mulighed for.

                    Jeg stoler stadig på Bjørn. Mere end nogen anden sportchef i OBs historie. Og jeg har på fornemmelsen at det ikke er ham der holder igen. Det er nok nærmere Thorborg og Enrico der for alt i verden ønsker at komme ud med et kanonregnskab i OSE. Det frygter jeg er det vigtigste. At vise virksomheden endelig har sin berettigelse.
                    OB er også vigtig for dem. Det tvivler jeg ikke på.
                    Jeg tror bare ikke at hjertet og prioriteten er samme sted som andre klubber hvor jagten på sportslig succes er vigtigere end regnskaber
                    Ja. Jeg tror, du har ret. BW er nok det bedste der er sket i de sidste mange år, men spørgsmålet er, hvor bundet han er af økonomien. Jeg har stadig en stor frygt for, at man prøver på at fedte sig igennem til top-6.
                    Og lykkes det ikke, så er jeg sikker på, at der kommer et hav af dødsyge (sø)forklaringer, samtidig med at det ikke medfører nogen større konsekvenser. Men igen, vi har jo lov til at håbe, og der er da klare forbedringer at se.
                    Det der mest gør mig urolig lige nu er, at man kan risikere at lade sig forblænde af især sejren i BIF. Nu begyndte jeg jo selv med at sige, at det er resultaterne der tæller (vinderen har altid ret). Men ret beset kunne kampen i BIF jo også have haft et andet udfald, og et sejrsmål scoret i absolut sidste øjeblik betyder jo også, at modstanderen ikke kan nå at reagere. Men mandag aften omkring klokken 21.00 er vi igen klogere, for så har vi mødt tre af de hold, som vi må forventes at skulle slås med om de sidste pladser i top-6 (FCK, FCM og FCN anser jeg for forholdsvis sikre, så der er tre pladser som 6 hold skal kæmpe om, VB, HIF og LB må kæmpe om at undgå de to sidste pladser).

                    Comment


                      Nok ikke passende tråd men OC som Grabaras afløser i Fiorentina eller FCK?

                      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/gene...-afloeser-klar

                      OC i FCK? Så har han en dårlig dag 5 kampe i sæsonen ..
                      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                      Venter man for længe, får man ingenting ...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Memoryhof Se indlæg

                        Ja. Jeg tror, du har ret. BW er nok det bedste der er sket i de sidste mange år, men spørgsmålet er, hvor bundet han er af økonomien. Jeg har stadig en stor frygt for, at man prøver på at fedte sig igennem til top-6.
                        Og lykkes det ikke, så er jeg sikker på, at der kommer et hav af dødsyge (sø)forklaringer, samtidig med at det ikke medfører nogen større konsekvenser. Men igen, vi har jo lov til at håbe, og der er da klare forbedringer at se.
                        Det der mest gør mig urolig lige nu er, at man kan risikere at lade sig forblænde af især sejren i BIF. Nu begyndte jeg jo selv med at sige, at det er resultaterne der tæller (vinderen har altid ret). Men ret beset kunne kampen i BIF jo også have haft et andet udfald, og et sejrsmål scoret i absolut sidste øjeblik betyder jo også, at modstanderen ikke kan nå at reagere. Men mandag aften omkring klokken 21.00 er vi igen klogere, for så har vi mødt tre af de hold, som vi må forventes at skulle slås med om de sidste pladser i top-6 (FCK, FCM og FCN anser jeg for forholdsvis sikre, så der er tre pladser som 6 hold skal kæmpe om, VB, HIF og LB må kæmpe om at undgå de to sidste pladser).
                        Fedte sig igennem til top6 er vel egentlig også godt nok så ang tid fingeren stadig er på pulsen og der er mulighed for tilføjelser hvis det er nødvendigt p.gr.a. enten det spillemæssige, eller trupstatus med mange skader osv osv. der kan true en top6 placering. Top6 efter grundspil anser jeg kun som et delmål i jagten på noget endnu bedre. Så top6 ved vinterpause og så yderligere en tilføjelse (eller to) for at cementere at denne gang VIL vi i det rigtige slutspil er imø en farbar vej. Udvikling af klubben er også super vigtig så vi uden at "transferdopingfixe" kan placere os i den del af sl som NT har sagt ved flere lejligheder er målet.

                        Believe OB

                        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                        Comment


                          Jeg kan ikke se hvordan OB skal komme i top seks uden at fedte sig igennem.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af BoBoBaBa Se indlæg

                            Det var den gode Jesper Hansen, der signede Sabbi, så vidt jeg lige kan huske.
                            Jep , en af de spillere JH kun kunne hente ved at give en fuldstændig hjernedød løn. Men mu er der heldigvis også ved at være renset ud efter rædsels årene med JH.
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Fedte sig igennem til top6 er vel egentlig også godt nok så ang tid fingeren stadig er på pulsen og der er mulighed for tilføjelser hvis det er nødvendigt p.gr.a. enten det spillemæssige, eller trupstatus med mange skader osv osv. der kan true en top6 placering. Top6 efter grundspil anser jeg kun som et delmål i jagten på noget endnu bedre. Så top6 ved vinterpause og så yderligere en tilføjelse (eller to) for at cementere at denne gang VIL vi i det rigtige slutspil er imø en farbar vej. Udvikling af klubben er også super vigtig så vi uden at "transferdopingfixe" kan placere os i den del af sl som NT har sagt ved flere lejligheder er målet.
                              Tror ikke så meget det er et spørgsmål om at transferdopingfixe i vores tilfælde
                              For det hentyder vel i fodboldens verden til at man gør noget man egentlig ikke har råd til?? At man går ud over sin økonomiske formåen for at opnå et hurtigt resultat.

                              Vi har jo netop skabt en sund økonomi vha salg som hele tiden har været BWs mål for at kunne øge budgettet. For at kunne købe endnu dygtigere unge spillere der kan sælges endnu dyrere. Altså træde et skridt op når det blev muligt. Den mulighed er der nu. Man har bare ikke gjort det IMO. Fortidens spøgelser hærger stadig i ådalen.
                              Det er fint for mig at vi ikke prøver at hoppe 3-4 trin på trappen med frygt for at falde.

                              Men jeg forventer altså at vi strækker benene lidt og viser sponsorer, fans og omverden at vi vil det her rent sportsligt. At det er en fodboldklub og ikke bare en virksomhed der er sat i søen for at tjene penge. Det er det mindste man kan gøre nu når man har den “frækhed” at sætte billetter,sæsonkort,sponsorater osv osv op med 20-40% i et regnskabsår der begynder at ligne noget med 50-100 mill i overskud
                              Last edited by fmprOB; 05-08-2023, 08:04.

                              Comment


                                Men hvor fedt er det at fedte sig igennem til top 6? Det er et åbent spørgsmål. Er den hellige gral - altså den mytiske top 6-placering - virkelig så hellig? Vil I føle jeres ambitioner for OB opfyldt, hvis vi sniger os med på en 5 eller 6 plads og så i øvrigt har udspillet vores rolle?

                                Jeg så gerne noget andet og mere. At vi som landets tredjestørste by kunne være med, hvor det er rigtigt sjovt.

                                Samtidigt har jeg det åbentlyst svært med tanken om at vi skal købe et halvt udenlandsk hold hver sæson og sælge vores talenter, inden de har etableret sig.

                                Måske er det den eneste måde i moderne fodbold. Jeg ved det ikke.

                                Er det for mig et rimeligt bytte, hvis vi ender som 6er med så få spillere, som jeg reelt føler har OB-kultur i sig? Det ved jeg sgu heller ikke.

                                Comment

                                Working...
                                X