Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af kyhn Se indlæg

    Ifølge transfermarket har han spillet 15 kampe i sin karriere som midterforsvarer, det er næsten 4 gange så mange kampe som Owusu med 4 kampe og 15 gange så mange som Mickelson med 1 kamp som midterforsvarer. Jeg kan dog ikke udtale mig om kvaliteten af de kampe, da jeg ikke kender ham. Men tænker også at han er bedst som venstre back, med 8 mål og 22 assists i 155 kampe.
    Det gør jeg så, og jeg kan oplyse om, at det kan han IKKE spille på noget der minder om et tilfredsstillende niveau i Superligaen, med hvad der kræves.

    Og nu vi er i gang med at bruge Transfermarkt tal som en lidt arbitrær argumentation, så kan jeg jo så oplyse om, at hvor Mouritsen har spillet 15 kampe i sin karriere som stopper (de fleste af dem i en 3-backkæde er vigtigt også at huske på), så har Skjelvik spillet 114 kampe som stopper, og har en helt anden skoling, fysik og erfaring på højere niveau i forhold til at løse sådan en opgave end Mouritsen har, så at anse Mouritsen som en "Skjelvik-type" der kan dække begge positioner på noget der minder om det niveau Skjelvik kunne løse begge positioner med, er at skyde helt ekstremt forbi målet.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

      Det gør jeg så, og jeg kan oplyse om, at det kan han IKKE spille på noget der minder om et tilfredsstillende niveau i Superligaen, med hvad der kræves.

      Og nu vi er i gang med at bruge Transfermarkt tal som en lidt arbitrær argumentation, så kan jeg jo så oplyse om, at hvor Mouritsen har spillet 15 kampe i sin karriere som stopper (de fleste af dem i en 3-backkæde er vigtigt også at huske på), så har Skjelvik spillet 114 kampe som stopper, og har en helt anden skoling, fysik og erfaring på højere niveau i forhold til at løse sådan en opgave end Mouritsen har, så at anse Mouritsen som en "Skjelvik-type" der kan dække begge positioner på noget der minder om det niveau Skjelvik kunne løse begge positioner med, er at skyde helt ekstremt forbi målet.
      Pt er der jo heller ingen der betragter ham som en Skjelvik type der dækker begge pladser. Det er en spekulation.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
        Jeg er enig, men jeg tror nu alle har håbet på et par indkøb med WOW-effekt, men ingen snakker jo om at der er uambitiøst af SIF at hente spillere fra bl.a. Hvidovre og andre lavere rangerede klubber. Jeg har stadig fuld tillid til at BW ved hvad han gør, og mon ikke han får lov at svare på et spørgsmål om vores nye NM når der SFÅ-special engang .. eller måske i et andet medie
        Der er også en lille forskel på hvilke ambitioner og målsætninger SIF har i forhold til OB. Uden at have undersøgt det, så tror jeg de på det punkt har højere succes rate end vores 8 %

        Deres selvforståelse er markant anderledes end vores.
        817 ⚪️
        Y.N.W.A ❤️

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg
          Hvordan vil folk gætte på OB præsentere Mouritsen imorgen?

          Hvis han var til lægetjek hertil eftermiddag, og skrev under - har kommunikationsafdelingen haft massere af tid til at forbedrede noget fuldstændig ligegyldigt på en VB.
          Han kommer fra Helsingør, så han bliver præsenteret som Holger Danske. Siddende stille på bænken ;-)
          817 ⚪️
          Y.N.W.A ❤️

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

            Det tror jeg godt nok ikke... Eller lad mig sige det sådan, hvis det er tilfældet at dette er seriøs og ligeværdig konkurrence for Adel, så må jeg helt kort bare konstatere, at Adel ikke er god nok til OB.
            ​​​​​​
            Hvordan vil du så beskrive ham? .. du kender ham åbenlyst bedre end jeg gør (der skal ikke meget til), men i FS/SF beskrives han som hårdtarbejdende, med forcer pasningsspillet og en MEGET god venstrefod. I de unge seniorår i FCN stod han bag en vis Mtiliga som jo var landsholdsspiller på det tidspunkt. De kampe han har spillet i cf. var i den periode han var i B93, med andre ord en rendyrket venstre back som gør truppen mere fuldendt/komplet end den var i går. Aske har før vist niveauet så jeg ser ingen hindring i at han kan finde det igen.
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

              Der er også en lille forskel på hvilke ambitioner og målsætninger SIF har i forhold til OB. Uden at have undersøgt det, så tror jeg de på det punkt har højere succes rate end vores 8 %

              Deres selvforståelse er markant anderledes end vores.
              Hvad er SIFs målsætning og ambition? Jeg kender intet til SIFs ambitioner og målsætninger endsige deres selvforståelse, men de er til alle tider nemmere at opfylde hvis det går på at undgå nedrykning, og ellers placere sig så godt som muligt. OBs ambition om at være en fast bestanddel af top6 og spille offensiv fodbold er selvsagt sværere at opnå.
              Last edited by manner; 18-08-2023, 06:53.
              Believe OB

              ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

              Ligegyldige kampe eksisterer ikke

              Comment


                Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                Hvordan vil du så beskrive ham? .. du kender ham åbenlyst bedre end jeg gør (der skal ikke meget til), men i FS/SF beskrives han som hårdtarbejdende, med forcer pasningsspillet og en MEGET god venstrefod. I de unge seniorår i FCN stod han bag en vis Mtiliga som jo var landsholdsspiller på det tidspunkt. De kampe han har spillet i cf. var i den periode han var i B93, med andre ord en rendyrket venstre back som gør truppen mere fuldendt/komplet end den var i går. Aske har før vist niveauet så jeg ser ingen hindring i at han kan finde det igen.
                Jeg vil beskrive ham, som værende for langt væk fra et niveau for en klub som OB.
                ​​​​​​Nej det var Mtiliga ikke. Han var fra 33 til 35 år, da Mouritsen så i sidste ende så sig nødsaget til noget andet, og havde i øvrigt ikke været på landsholdet siden 2012.
                Åbenbart ikke mere rendyrket, end han allerede også bliver udpeget som en der kan spille CF.... men jo, vi har da en ekstra VBer nu, som "fuldender" truppen, men altså, så kan man sgu hurtigt fuldende en trup. :-/
                ​​​​​​
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  I optakten til OB-AGF i mediano superliga prewiew, snakker de lidt om Mou. Rasmus Monnerup, som har arbejdet med ham, giver ham et godt skudsmål og beskriver gode kvaliteter. Spørgsmålet er så nok bare om de også er det på superliga niveau.

                  Comment


                    Det er altså et hidsigt transfervindue superligaen har gang i, i år.

                    Der er vel rimelig sandsynlighed for at vi ender på den anden side af en milliard i spillersalg?

                    ​​​​​​Til og med Isaksen salget var der solgt for 520 mill.

                    Siden er Engel +20 mill Sabbi 15 mill og Gaaei 40 mill røget.

                    Man må regne med at spillere som Nagalo og Nuamah også ryger, måske Grabara. Plus det løse.

                    Bliver de penge investeret i ligaen så begynder superligaen for alvor at trække fra i Skandinavien.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                      Bliver spændende at se hvad Viborg gør med 57,5 mill på lommen efter 2 store salg. Går de helt amok her til sidst eller gemmer de dem også under hovedpuden
                      Generelt kan holdene i DK (med undtagelse af muligvis kun FCK), slet ikke bruge det samme som de sælger for, jeg har tidligere hørt noget i retning af 33%, det er en del år siden men en god kilde.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                        Nok mere at han kan bruges på 2 pladser så de kan spare en lønning i det centrale forsvar og ikke skal have en af dem uden for truppen konstant
                        Jeg tænker det godt kan være de fremhæver han kan spille på flere positioner. Som det vel næsten er standard med spillerpræsentationer. Det er jo altid en fordel.

                        Men tror ikke på, at hvis vi lejer Ivancevic ud så er det fordi de tænker, at NM skal være 4. valg på den position. Har ikke set ham spille, men alt hvad man hører om ham tyder ikke på, at det er hans styrke. Det er heller ikke meget han har spillet der. Og så er han "lille" (180cm). Hvis der er en ting jeg synes man kan konkludere om vores scouting/BWs præferencer for spillere er det, at de fysisk skal matche et klassisk billede af positionen. Kantspillerne er hurtige og kan udfordre 1-mod-1, angriberne er hurtige eller fysisk stærke og midterforsvarerne er fremfor alt store. Bjørn Paulsen, Omar Jebali, Sauli, Yaya Bojang, Ivancevic (selvom han nok var scoutet og så-godt-som signet inden BW startede). Slotsager rager godt op. Alaa Ghram som har været rygtet til os har jeg set listet som 190.

                        Hvis Ivancevic lejes ud tror jeg, 1) vi henter en ny ind (Ghram?) eller 2) har stor tiltro til Yaya. Og mest af alt håber jeg det er fordi de har indset, at defensiven er vores største udfordring. Har meget svært ved at se os spille til 0 - og så er det altså svært at komme i den bedste halvdel. En profil i midterforsvaret tror jeg kunne forbedre os markant.
                        Last edited by Agbre; 18-08-2023, 08:12.

                        Comment


                          Jeg må sige at jeg lader tvivlen komme OB/Mouritzen til gode... Jeg nægter simpelthen at tro, at OB vælger at "panikkøbe" en spiller, når det er så meget tilbage af transfervinduet.
                          Jeg regner med - og stoler på at det er lavet en grundig undersøgelse på Mouritzens kvaliteter og at det giver mening at købe ham.
                          Hvis OB ikke havde ment at han var god nok til at bidrage og være med til at føre holdet/klubben fremad, havde "vi" næppe hentet ham, når det er så meget tid tilbage af transfervinduet.
                          Hvis købet var sket den 31 august, havde jeg straks været mere tvivlende...

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                            Jeg vil beskrive ham, som værende for langt væk fra et niveau for en klub som OB.
                            ​​​​​​Nej det var Mtiliga ikke. Han var fra 33 til 35 år, da Mouritsen så i sidste ende så sig nødsaget til noget andet, og havde i øvrigt ikke været på landsholdet siden 2012.
                            Åbenbart ikke mere rendyrket, end han allerede også bliver udpeget som en der kan spille CF.... men jo, vi har da en ekstra VBer nu, som "fuldender" truppen, men altså, så kan man sgu hurtigt fuldende en trup. :-/
                            ​​​​​​
                            Jeg citerer kun FS/SF og du har jo din vurdering. Jeg aner ikke hvor du har den fra, måske ser du ofte Helsingørs kampe. Jeg vil citere @O’ens om at et panikkøb hvor der ingen scouting har været er pt er usandsynligt så jeg tror der er mening med “galskaben” og forventer da at BW får lov at svare når han medvirket i SFÅs liveshow fra Storms

                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Hvad er SIFs målsætning og ambition? Jeg kender intet til SIFs ambitioner og målsætninger endsige deres selvforståelse, men de er til alle tider nemmere at opfylde hvis det går på at undgå nedrykning, og ellers placere sig så godt som muligt. OBs ambition om at være en fast bestanddel af top6 og spille offensiv fodbold er selvsagt sværere at opnå.
                              De har blandt andet en målsætning om at 40% af spillerne skal være egen avl, de vil være en A-licens klub og være blandt de bedste i talent udvikling. De han en målsætning om at være en etableret superligaklub .

                              OB melder selv deres målsætning og ambition ud, vores ejer siger top4, og top 6 i dårlige sæsoner.
                              Det må så være det udgangspunkt der sættes når indkøb/handlinger bliver vurderet.
                              Med en succes rate på 8 % så er det klart at kritikken er hård og konstant fra os fans.


                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Så “breaker” OB igen på twitter

                                Comment

                                Working...
                                X