Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
    hmmm hvis nu falk ville have 2 år mere end ob ville give ham….
    Eller Falk kun vil give OB et år, med en option på et enkelt mere, hvis vi nåede top-6 strategien. Det ville sikre, at Falk ikke "for tidligt" kom til en dødssejler, hvis projektet ikke levede op til Bjørns og Falks forhåbninger. OB kræver 3 år - minimum 2, men Falk er bange for at binde sig til en bundklub, så længe han har et potentielt mesterskab eller to mere i sig.

    Så kunne OB risikere at købe en aldrende spiller i en "konkurrerende" dansk klub for 10-15 millioner, og skulle se ham smutte igen om ni måneder, hvis resultaterne ikke blev som håbet.

    Det giver da fremragende mening, at de to parter har svært ved at blive helt enige.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

      Eller Falk kun vil give OB et år, med en option på et enkelt mere, hvis vi nåede top-6 strategien. Det ville sikre, at Falk ikke "for tidligt" kom til en dødssejler, hvis projektet ikke levede op til Bjørns og Falks forhåbninger. OB kræver 3 år - minimum 2, men Falk er bange for at binde sig til en bundklub, så længe han har et potentielt mesterskab eller to mere i sig.

      Så kunne OB risikere at købe en aldrende spiller i en "konkurrerende" dansk klub for 10-15 millioner, og skulle se ham smutte igen om ni måneder, hvis resultaterne ikke blev som håbet.

      Det giver da fremragende mening, at de to parter har svært ved at blive helt enige.
      Som udgangspunkt, så skrives der 3 eller 4 år med spillere man betaler transfer for, for at sikre transfersummen, og at man kan skrive det som et aktiv.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af longway78 Se indlæg
        hmmm hvis nu falk ville have 2 år mere end ob ville give ham….
        Så havde man nok blevet enig om en 3 årig hvis viljen var til stede

        Comment


          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

          hvis det er en "profil" selv efter OBs standarder så har man vel hele tiden skulle have tegnedrengen frem for at få dem til Odense.

          - og mon ikke også der er betalt for de transferfrie spillere, ikke en transfer til deres tidligere klub men så måske sign-on fee, eller der er lagt lidt ekstra i lønposen for at gøre os attraktive.

          Uanset så tror jeg også det vil gøre godt for folk at se OB hente noget ind der kan løfte holdet. Men så mange penge ind så skal vi kunne se det på banen også.

          Grunden til man kan blive begejstret over et stort salg af minteh er jo de muligheder de penge bringer med sig - hvis de bare skal stå og trække 0% på en bankbog så ryger begejstringen ret hurtigt.
          Ikke hvis man kan få dem transferie som i starten af et vindue. En Rami Al-Hajj kunne nemt have kostet 6-8 mill hvis vi skulle have købt

          Når man henter en transferfri bliver der lavet en lønpakke. Hvilken ratio der så er på løn/sign on betyder ikke det store. Det hele ryger ind i lønbudgettet
          Det gør en transfer så vidt jeg ved ikke

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

            Det er nemt at snakke :).

            Det, der kan undre mig, er at vi faktisk har hentet en stor kapacitet i BW, og så udnytter man det ikke rigtigt.

            Nuværende transferstrategi har givet os en langt svagere trup end sidste sæson
            Det kan jo være, at ideen med at hente en sådan kapacitet, er for at få mere ud af det samme budget.

            Feks. som da man hentede Kent, som skulle få mere ud af truppen end den egentlig var til, som han gjorde det i AaB og AC.

            Hvis jeg skal tyde mig frem til en eller anden strategi hos OB/Thorborg/Sportsudvalget, så hælder jeg til, at det er det vi er ude i, endnu engang.
            Til-afgange under Alm: 96 - still counting

            Comment


              Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

              så sent er det jo heller ikke - start august, næsten 4 uger tilbage

              Jeg kan ikke forestille mig at man ikke henter noget ind - mener også Bjørn selv har udtalt at der skal spillere ind ved salg. Frø mener jeg stadig ikke er blevet erstattet - lyder til man mener den kan klares med en u19 spiller - syntes jeg er lidt tamt, havde man forlænget hans kontrakt var det lidt en anden sag.

              jeg håber også på et par "profiler" - men hvad er det lige? skal det være spillere folk kender? Så snakker vi vel primært fra den danske liga - og så tænker jeg man bliver skuffet.

              Jebali var der vel heller ikke mange der betragtede som en profil da han kom ind - tror bare det manglende kendskab betyder meget.

              Hvis man virkeligt mener det med top 6 alvorligt så skal man også vise det
              Ifølge Fyens vil OB lægge et bud på Alaa Ghram fra Tunesiske CS Sfsxien. 22 årig stopper.
              OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Nu skal vi lige huske at Sabbi nok selv modtager en del af transfersummen selv. Men mon ikke vi selv får 11-12 mill

                Stadig en fin handel og det giver OB absolut ingen undskyldninger for at gå ud og være aggressive her de sidste uger. For vi mangler kvalitet
                Og vi skal nok også huske at selvom Farzam er dygtig, så er hans kilde formentlig tæt på OB, der - særligt i denne situation - har en interesse i at presse fortællingen om prisen op.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                  Ifølge Fyens vil OB lægge et bud på Alaa Ghram fra Tunesiske CS Sfsxien. 22 årig stopper.
                  Problemet er vel bare at det ikke vil styrke os på den korte bane. Så har vi bare 3 centerbacks siddende på bænken eller tribunen.

                  Samme person der der for nogle dage siden, fortalte mig at vi havde afvist endnu et bud på Sabbi, denne gang fra Frankrig fortalte mig også at vi har et tilbud liggende fra Dortmund på Tobias Slotsager. Så det kunne måske være grunden til at vi kigger på ham her.
                  Jeg var faktisk lidt lunken over for kilden men jeg må jo bare indrømme at den første information mere eller mindre holdt stik.
                  Så derfor deler jeg denne her nu selvom jeg stadig ikke er 100% sikker

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                    Og vi skal nok også huske at selvom Farzam er dygtig, så er hans kilde formentlig tæt på OB, der - særligt i denne situation - har en interesse i at presse fortællingen om prisen op.
                    Yeps. De 15 mill kan sagtens være incl nogle bonusser. Men vi håber da at det er den udmeldte pris

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                      Problemet er vel bare at det ikke vil styrke os på den korte bane. Så har vi bare 3 centerbacks siddende på bænken eller tribunen.

                      Samme person der der for nogle dage siden, fortalte mig at vi havde afvist endnu et bud på Sabbi, denne gang fra Frankrig fortalte mig også at vi har et tilbud liggende fra Dortmund på Tobias Slotsager. Så det kunne måske være grunden til at vi kigger på ham her.
                      Jeg var faktisk lidt lunken over for kilden men jeg må jo bare indrømme at den første information mere eller mindre holdt stik.
                      Så derfor deler jeg denne her nu selvom jeg stadig ikke er 100% sikker
                      Jeg tænkte også at det da kun kan betyde det er fordi BW kan mærke det bærer hen imod et salg af Slotsager, da jeg læste om ham Tuneseren. Jeg tror ikke på vi betaler en transfer for at have ekstra gardering, fordi vi frygter for BP's og Ivans skadeskvaler. I så fald fatter jeg ikke prioriteringen, da vi har større mangler på andre positioner.

                      Comment


                        https://www.instagram.com/reel/CvtqJ...d-c0065534895d

                        Forhåbentlig giver det BW lidt mere at lege med...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                          https://www.instagram.com/reel/CvtqJ...d-c0065534895d

                          Forhåbentlig giver det BW lidt mere at lege med...
                          Det vælter bare ind med penge i 2023. Tænker der nok skal falde 2-3 mill af til OB

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                            Det vælter bare ind med penge i 2023. Tænker der nok skal falde 2-3 mill af til OB
                            Jeps

                            Som tidligere nævnt fik jeg det til omkring 1,4 millioner for solidaritetspengene (ved et salg på 40 millioner). Ved dog ikke, hvad en eventuel videresalgsklausul er værd

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                              Jeps

                              Som tidligere nævnt fik jeg det til omkring 1,4 millioner for solidaritetspengene (ved et salg på 40 millioner). Ved dog ikke, hvad en eventuel videresalgsklausul er værd
                              Mon ikke det er 10% af forskellen mellem 22,5 og de 37,5-45 mill der nævnes. Og så 1,4 mill oven i

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                                Mon ikke det er 10% af forskellen mellem 22,5 og de 37,5-45 mill der nævnes. Og så 1,4 mill oven i
                                Jamen, så bliver det jo nok lidt over 3 millioner, hvilket vel er penge man ikke havde kalkuleret med i dette vindue.

                                Comment

                                Working...
                                X