Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Sjovt at…

    Årets største investering i faciliteter er noget kommunen betaler
    Årets største investering i stadion og boder er noget Albani betaler
    Det er det jeg mener med lappe løsninger.

    OB må kr*ftedme få pengene op af lommen senest til sommer.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

      Ganske enig. Godt skriv

      Min “krav” er bare at man på et tidspunkt deler nogle af planerne med os.
      Eller visionerne. Hvad har dette vindue betydet for klubben. Hvad betyder det for fremtiden.

      Og hvorfor skal jeg som sponsor og fan betale 20-40% mere for deres produkt når de ikke selv vil investere ekstra i 1.Holdet som jo mere eller mindre er det man betaler for når man køber et sponsorat, sæsonkort eller en simpel billet? I en tid hvor millionerne vælter ind.

      Det er det eneste jeg beder om
      Det er vel for tidligt at evaluere på vinduet ud over, hvad der allerede er sagt i medierne. 1. Man er tilfredse med den kvalitet der er hentet ind, og truppen vurderes stærkere end sidste sæson. 2. Man er tilfredse med at have haft de økonomiske muskler til at have hentet tidligt i vinduet, i stedet for at vente til senere (som sædvanlig).

      Af ovenstående årsag - at det er for tidligt at evaluere - tror jeg ikke vi får en "det her har vinduet betydet for klubben og fremtiden", den evaluering får du til december.

      Du skal som sponsor og fan betale 20-40% mere fordi der bliver investeret i det sportslige setup, den generelle inflation i kongeriget står ud af ørerne på alle og man vurderer truppen er bedre end sidste år. Der er de sidste fem år investeret tungt i at bringe et ekstremt haltende sportsligt setup med ind i det 20. århundrede. Tænk blot på Superligahuset. Så jeg er ikke enig i, at man ikke ønsker at investere ekstra, det sker løbende og tager den tid det tager.

      Millionerne vælter ganske vidst ind - for tiden - og jeg er lykkelig over, at vi ikke bare kaster dem ud af vinduet og brænder dem af på store og flotte transfers, som isoleret set får svært ved at flytte klubben. Lidt laissez-faire hovedregning indikerer, at OB bruger væsentligt flere lønkroner end hidtil - eller som minimum er parat til at spendere flere lønkroner. Buya Turay, Leeroy Owusu, Rami Al-Hajj og Sven Köhler har måske været hentet gratis, men jeg tror de tilsammen hæver højere løn over længere tid end Zohore, Skjelvik, Frøkjær og Tverskov - plus sign on fees til tre styks. Så den der 1 mio euro handel eller 2 endda er udeblevet, men villigheden til at bruge lønkroner på spillere fra en bedre hylde er da slående. Jeg mener da at Turay, Owusu, Rami og Köhler, har bevist mere og har flottere CV'er end Mustafic, Ivancevic, Mucolli, Manneh og lignende, som det førhen blev til.

      Så jeg opfatter faktisk dette vindue som det første skridt ud af dyndet. Vi har lagt på ifht. niveauet hos dem vi har hentet, de skal stadig slå til, men det er mindre et spørgsmål OM de slår til, men HVORNÅR de slår til. Det er nok den store forskel. Gør Alm sit arbejde, og OB ender i en gunstig position, med gode præstationer på nøglepositioner, så kommer vi til at se flere salg og dem vi henter i stedet for, bliver gradvist bedre og bedre og dyrere og dyrere. Men det er satset, at bruge 10 millioner på Chukwuani og 22,5 millioner på Jacob Rasmussen HVIS vi ender i nedrykningsspillet. :D

      Kald mig en jubeloptimist, men jeg ser vinduet som en 10/10.

      Vi har endda formået at tjene 10 millioner kroner på en offensiv midtbanespiller med 1 år tilbage af sin kontrakt, og som indtil for en sæson siden var indskifter. Det er godt købmandsskab.

      Comment


        Så er "Falk-geden" vist barberet .. han bliver i FCK.

        https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...g-bliver-i-fck
        Believe OB

        ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

        Ligegyldige kampe eksisterer ikke

        Comment


          Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
          Så er "Falk-geden" vist barberet .. han bliver i FCK.

          https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...g-bliver-i-fck
          Ja, men så kan vi begynde at spekulere i hvornår han så kommer

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

            Hvem er det der mangler erstatning for? Jeg ved godt at det ikke er 1:1 men det er også sagt at truppen skal slankes:
            Sven Köhler Transferfri 30.06.2026 Jeppe Tverskov Kontraktudløb
            Leroy Owusu Transferfri 30.06.2026 Jørgen Skjelvik Kontraktudløb
            Max Ejdum (central midt) Rykket op 30.06.2026 Aron Thrandarson Kontraktudløb
            Markus Jensen (offensiv midtbane) Rykket op ? Naatan Skytta/Jebali Kontraktudløb
            Sauli Väisänen Transferfri 30.06.2026 Omar Jebali Kontraktudløb
            Luca Kjerumgaard Retur fra udlejlning 30.06.2025 Kenneth Zohore Kontraktudløb
            Mohamed Buya Turay Transferfri 30.06.2025 Musa Juwara Fritstillet
            Don Deedson Louicius Transferfri 30.06.2027 Yankuba Minteh Solgt til Newcastle
            Johannes Selven Transferfri 30.06.2026 Jakob Breum Solgt til Go Ahead eagles
            Rami Al-Haji Transferfri 30.06.2026 Mads Frøkjær-Jensen Solgt til Preston
            Joel King Retur fra udlejning (Sidney) 30.06.2024 Joel King Solgt til Sydney FC
            Christian Vestergaard Retur fra udlejning (Kolding) 30.06.2024 Christian Vestergaard Udlejet til Kolding
            Max Fenger Retur fra udlejning (Mjallby) 30.06.2025 Max Fenger
            Troels Kløve Retur fra udlejning (SønderJ) 30.06.2024 Troels Kløve
            Yaya Bojang (Akademi) Leje fra Real De Banjul FC 31.12.2023
            Lasse Embring Andersen (Akademi) Kontrakt 30.06.2026
            Kevin Kofi Bakke Møller (Akademi) Kontrakt 30.06.2026
            Noah Barholt Rasmussen (Akademi) Kontrakt 30.06.2025
            Valdemar Bolander Hansen (Akademi) Stopper Kontrakt 30.06.2026
            Tobias Elnegaard (Akademi) Målmad Kontrakt 30.06.2026
            Theo Hansen (Akademi) Kontrakt ?
            Mads Riis Abrahamsen (Akademi) Kantspiller Forlænget kontrakten 30.06.2026
            Noah Lassen (Akademi) Midtbane Forlænget kontrakten 30.06.2026
            Og så vil jeg godt påpege at der endnu aldrig er trukket udbytte ud af hverken OB A/S eller OS&E A/S i den tid NT har været ejer - Altså har ejer ikke "trukket midler ud af maskinen".

            Om man så har trukket midler ud af fodbolddelen for at bruge dem andre steder i koncernen kan man ikke se af regnskaberne. Der er umiddelbart heller ikke betalt ekstraordinært af på de lån som NT og hans selskaber løbende har givet til OS&E. Om der bliver betalt af på lånene efter almindelige vilkår ved jeg ikke men de er stillet på almindelige markedsvilkår for at undgå fiksfakserier.
            To hurtige svar:

            1. Frø
            2. nej, ikke ind til nu, men det er også første gang, at der har været noget at trække ud. Problemet i denne sammenhæng er, at der ikke er klar kommunikation om hvad pengene går til, og derfor kan alle mulige forestillinger opstå.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

              To hurtige svar:

              1. Frø
              2. nej, ikke ind til nu, men det er også første gang, at der har været noget at trække ud. Problemet i denne sammenhæng er, at der ikke er klar kommunikation om hvad pengene går til, og derfor kan alle mulige forestillinger opstå.
              1) Rami har vel overtaget for Frø? Det er vel mere Jebali der blev erstattet med Skytta der er blevet erstattet med Markus der halter lidt .. hvis Sven har erstattet Tverskov så har Manneh erstattet Gigo … det er vel der balancen tipper lidt ..

              2) men det er jo så ikke klubben men andre der forestiller sig …

              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                Dygtig kommunikation er jo ikke lige med en tryllestav og magten til at ændre det hele dag til dag.

                Jeg tror 100 procent, at den sportslige ledelse dybest set er tilfredse med den nuværende trup. Der kan opstå muligheder, og der kan komme bud ind - for store til at sige nej til. Derved er erstatninger nok også i klubbens (og i min) optik hentet.

                Fortællingen har vel været at man ville prioritere det sportslige setup uden om spillerne mere end hidtil, og i større grad professionalisere klubben. Opgraderingen fra en til to assistenttrænere, tilførelsen af Thomas Helveg, en assisterende sportsdirektør, en chefspejder (som vi leder efter en ny af) og senest en Øens Hold koordinator vidner om at setuppet i Ådalen dramatisk opprioriteres disse år. Det er da at gøre, hvad man siger.

                Jeg har ikke lige et retningsskifte fra Bjørn Wesstrøm som jeg kan tage udgangspunkt i, men min klare fornemmelse er, at han ikke bullshitter nogen. Hvis tingene er lort, så siger han det, og hvis tingene var på en måde i går og en anden måde i dag, så forklarer han, hvorfor det må være sådan.

                I min optik har han for mig som almen OB-fan afmystificeret professionel fodbold i Ådalen, og gemmer sig ikke bag floskler eller skæve smil, han er så ærlig som jobbet tillader og det har jeg kæmpe respekt for.

                Hvis hybridbanerne ikke er kommet endnu, vil jeg garantere, at der sikkert er en ganske udmærket forklaring på hvorfor. Om du så godtager den, ved jeg ikke, men det er jo heller ikke os der skal betale. Jeg er helt ind i mavsen overbevist om, at der ikke er noget NT hellere ville end at få afklaret den proces og bygget de baner.
                Din første linje er netop min pointe. Ser man bort fra de kulturelle risici ved den måde klubben drives, er jeg overbevist om, at vi har er langt mere dygtigt setup end i mange år. Jeg er således grundlæggende positiv. Men man kan ikke forandre en klub over natten, fordi man kommunikerer skarpere.

                Min pointe er netop, at fordi Bjørn taler så klart, at det er svært at kalde bullshit, så lader vi tvivlen komme ham til gode oftere end vi ville gøre med hans forgængere i de samme situationer.

                Den fortælling du nævner (at man ville bruge de primære midler til at opgradere forhold i klubben) har faktisk ikke været ekspliciteret i en grad, så det stod klart, at der ikke skulle handles fra højere hylde eller at Frø ikke skulle erstattes.

                Det kunne være det første eksempel.

                Et andet at vores transferstrategi er, at købe lokalt og nationalt og derpå fra nabolande. Når Bjørn konfronteres, er svarene skiftet lidt over det seneste års tid, men det er endt med st være at danskerne er dyrere.

                Det er jo en god forklaring, så lad os være ærgerlige - det er ikke vores strategi længere, fordi noget andet er vigtigere.

                Et tredje eksempel kunne være sidste vinters transfervindue, hvor man solgte chancen for top 6, for at få transferindtægter. Bjørn var langt mere klar i mælet end sine forgængere. Nu skulle flere halvgode afløse få gode, og sådan var det. Og derfor blev hans forklaringer godtaget, selvom det ikke var ret meget on strategy med korte lejeaftaler.

                Et fjerde eksempel er den korte kontrakt til Minteh som Bjørn helt ind i foråret havde en forventning om skulle forlænges. Det er blevet OBs flotteste salg nogensinde, og vi kender ikke omstændighederne der førte til at hans kontrakt blev så lort i første omgang, men vi kan i hvert fald i bagklogskabens lys sige, at man nok med fordel kunne have lavet en længere og større kontrakt med ham. Så havde vi måske nu haft 80+ mio. at bruge i stedet for 50+.

                Og ja, hybridbanerne. Det er der en god grund til - og derfor kan det blive eksempel nummer fem. Man kan nemlig ikke bare pege på noget en kommune ejer, og sige, at her skal der anlægges hybridbaner, uden først at have drøftet det med ejeren og uden at ane hvad sådan nogle koster og hvor besværlige de er at anlægge. Da slet ikke hvis man mener kommunen skal betale.

                Det er nogle enkelte eksempler, der for mig viser, at Bjørn netop ikke med et trylleslag har gjort alt fantastisk i OB.

                Lad mig igen sige, at vi har scoret over niveau med Bjørn. Han er skide dygtig, jeg mener bare at der er tilfælde, hvor der stilles færre spørgsmål til klubbens dispositioner end vi har gjort i lignende tilfælde før.

                Jeg tror der er tilfælde, hvor vi kunne stå endnu bedre end vi gør nu, hvis vi kunne diskutere klubbens tilstand og ledelsens handlinger endnu mere nuanceret end vi gør.
                Last edited by B(ob); 06-08-2023, 08:19.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                  Det er vel for tidligt at evaluere på vinduet ud over, hvad der allerede er sagt i medierne. 1. Man er tilfredse med den kvalitet der er hentet ind, og truppen vurderes stærkere end sidste sæson. 2. Man er tilfredse med at have haft de økonomiske muskler til at have hentet tidligt i vinduet, i stedet for at vente til senere (som sædvanlig).

                  Af ovenstående årsag - at det er for tidligt at evaluere - tror jeg ikke vi får en "det her har vinduet betydet for klubben og fremtiden", den evaluering får du til december.

                  Du skal som sponsor og fan betale 20-40% mere fordi der bliver investeret i det sportslige setup, den generelle inflation i kongeriget står ud af ørerne på alle og man vurderer truppen er bedre end sidste år. Der er de sidste fem år investeret tungt i at bringe et ekstremt haltende sportsligt setup med ind i det 20. århundrede. Tænk blot på Superligahuset. Så jeg er ikke enig i, at man ikke ønsker at investere ekstra, det sker løbende og tager den tid det tager.

                  Millionerne vælter ganske vidst ind - for tiden - og jeg er lykkelig over, at vi ikke bare kaster dem ud af vinduet og brænder dem af på store og flotte transfers, som isoleret set får svært ved at flytte klubben. Lidt laissez-faire hovedregning indikerer, at OB bruger væsentligt flere lønkroner end hidtil - eller som minimum er parat til at spendere flere lønkroner. Buya Turay, Leeroy Owusu, Rami Al-Hajj og Sven Köhler har måske været hentet gratis, men jeg tror de tilsammen hæver højere løn over længere tid end Zohore, Skjelvik, Frøkjær og Tverskov - plus sign on fees til tre styks. Så den der 1 mio euro handel eller 2 endda er udeblevet, men villigheden til at bruge lønkroner på spillere fra en bedre hylde er da slående. Jeg mener da at Turay, Owusu, Rami og Köhler, har bevist mere og har flottere CV'er end Mustafic, Ivancevic, Mucolli, Manneh og lignende, som det førhen blev til.

                  Så jeg opfatter faktisk dette vindue som det første skridt ud af dyndet. Vi har lagt på ifht. niveauet hos dem vi har hentet, de skal stadig slå til, men det er mindre et spørgsmål OM de slår til, men HVORNÅR de slår til. Det er nok den store forskel. Gør Alm sit arbejde, og OB ender i en gunstig position, med gode præstationer på nøglepositioner, så kommer vi til at se flere salg og dem vi henter i stedet for, bliver gradvist bedre og bedre og dyrere og dyrere. Men det er satset, at bruge 10 millioner på Chukwuani og 22,5 millioner på Jacob Rasmussen HVIS vi ender i nedrykningsspillet. :D

                  Kald mig en jubeloptimist, men jeg ser vinduet som en 10/10.

                  Vi har endda formået at tjene 10 millioner kroner på en offensiv midtbanespiller med 1 år tilbage af sin kontrakt, og som indtil for en sæson siden var indskifter. Det er godt købmandsskab.
                  Det virker desværre ikke som om at du helt forstår hvad jeg mener…

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                    1) Rami har vel overtaget for Frø? Det er vel mere Jebali der blev erstattet med Skytta der er blevet erstattet med Markus der halter lidt .. hvis Sven har erstattet Tverskov så har Manneh erstattet Gigo … det er vel der balancen tipper lidt ..

                    2) men det er jo så ikke klubben men andre der forestiller sig …
                    Nej. Udtalelsen om at alle salg skulle erstattes (implicit: til samme kvalitet hvis muligt) lå før Frø blev solgt. Og det er som sådan ikke fordi jeg synes det er forkert eller dumt hvis han erstattes af Markus, jeg påpeger blot at det nok ikke helt var hvad Bjørn insinuerede.

                    Comment


                      Jeg er meget enig med B(ob). BW er på mange måder en gave for OB; vi har uden tvivl scoret over evne, men jeg tror virkelig BW har købt ind på projektet.

                      Men han får også en del foræret qua sine meritter og særlige udstråling. Særligt vores transferstrategi falder mig for brystet. Det blev jo meldt direkte ud, at vi scoutede først lokalt, så nationalt, så skandinavisk og sidst globalt.

                      Den strategi har jo været opspind eller ønsketænkning, for vi gør det modsatte. Og sådanne ting glider BW ligesom hen over.

                      Jeg er med på, at det er det muliges kunst, men det ville være at tage os seriøst, hvis man så melder ud, at det er, hvad man vælger at gøre økonomisk grundet x, y og z.

                      Og hvis den forjættede top 6 glipper igen, igen - hvad er så planen? Mere af det samme? Sadle helt om igen (igen, igen)?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

                        Nej. Udtalelsen om at alle salg skulle erstattes (implicit: til samme kvalitet hvis muligt) lå før Frø blev solgt. Og det er som sådan ikke fordi jeg synes det er forkert eller dumt hvis han erstattes af Markus, jeg påpeger blot at det nok ikke helt var hvad Bjørn insinuerede.
                        Det ved jeg godt men det tænker jeg hænger sammen med at der er handlet ind før at der er solgt.
                        Havde Bjørn ventet med at købe Rami til efter Frøkjær var solgt så havde det jo ikke været et issue .. men nu prioriterede han at have alle nye spillere på plads til første træning.
                        Men lad os så sige at Rami var Skytta’s (Jebali) erstatning så man stadig mangler en (start11) spiller i truppen. Er det så Rami der skal på bænken? Og så er der en for meget i truppen når Markus er kommet op hvilket betyder at BW ikke lever op til at slanke truppen eller sætte talenterne forrest .. det er ikke nemt ..
                        Jeg tænker at i forhold til truppen nu så skal der en højre back ud og en venstre back ind.
                        Sabbi sælges og en ny kantspiller ind. Betyder det at Tongya igen bliver reserve kan man forestille sig at han bliver solgt men nok ikke bliver erstattet for at slanke truppen.
                        Kan forestille mig at Mucolli finder en anden klub for at slanke truppen.
                        Måske Mustafic også leder efter en anden klub men bliver erstattet at en der kan være backup for Sven og Manneh sammen med Ejdum..
                        Jeg tror ikke at OB er færdig med at handle i dette vindue men at man venter på at der er nogen med kvalitet der leder efter klub i den sidste uge - det er loddet.
                        Og så kommer det nok an på Sabbi .. tror ikke at man er helt tilfreds med Deedson eller Tongya og havde nok regnet med Sabbi eller en ny med kvalitet på højrekanten ..

                        "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                        "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                        Venter man for længe, får man ingenting ...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                          Jeg er meget enig med B(ob). BW er på mange måder en gave for OB; vi har uden tvivl scoret over evne, men jeg tror virkelig BW har købt ind på projektet.

                          Men han får også en del foræret qua sine meritter og særlige udstråling. Særligt vores transferstrategi falder mig for brystet. Det blev jo meldt direkte ud, at vi scoutede først lokalt, så nationalt, så skandinavisk og sidst globalt.

                          Den strategi har jo været opspind eller ønsketænkning, for vi gør det modsatte. Og sådanne ting glider BW ligesom hen over.

                          Jeg er med på, at det er det muliges kunst, men det ville være at tage os seriøst, hvis man så melder ud, at det er, hvad man vælger at gøre økonomisk grundet x, y og z.

                          Og hvis den forjættede top 6 glipper igen, igen - hvad er så planen? Mere af det samme? Sadle helt om igen (igen, igen)?
                          Jeg tænker det er sundt at være kritisk og sætte spørgsmålstegn ved de ting man oplever som ikke hænger sammen, men ovenstående synes jeg måske bliver lige krakilsk nok. Björn har tideligt præsenteret tilgangen til hvordan scoutingen i OB forgår,(akademi -> lokalt -> regionalt -> nationalt -> skandinavien -> europa -> verden), men ud over målsætningen om akademispillere er der mig bekendt aldrig blevet lavet en målsætning om at x procentdel af truppen skal være dansk, og scouting er altså ikke lig med rekruttering.
                          jeg synes det er helt ok at være ærgerlig hvis man oplever at flere danske kulturbærere bliver udskiftet med udenlandsk arbejdskraft, men jeg er uenig i at der er blevet bundet os en fortælling på ærmet som siden har vist sig ikke at holde vand.
                          Last edited by stonebear; 06-08-2023, 09:17.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                            Jeg tænker det er sundt at være kritisk og sætte spørgsmålstegn ved de ting man oplever som ikke hænger sammen, men ovenstående synes jeg måske bliver lige krakilsk nok. Björn har tideligt præsenteret tilgangen til hvordan scoutingen i OB forgår,(akademi -> lokalt -> regionalt -> nationalt -> skandinavien -> europa -> verden), men ud over målsætningen om akademispillere er der mig bekendt aldrig blevet lavet en målsætning om at x procentdel af truppen skal være dansk, og scouting er altså ikke lig med rekruttering.
                            jeg synes det er helt ok at være ærgerlig hvis man oplever at flere danske kulturbærere bliver udskiftet med udenlandsk arbejdskraft, men jeg er uenig i at der er blevet bundet os en fortælling på ærmet som siden har vist sig ikke at holde vand.
                            Det er måske sandt. Scouting er selvfølgelig forskellig fra rekruttering.

                            Men hvad gør vi, hvis det fejler? Er der en kultur at falde tilbage på, og skal vi udskifte holdet igen om et år? Jeg er dybt i tvivl om alle disse ting.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
                              Så er "Falk-geden" vist barberet .. han bliver i FCK.

                              https://bold.dk/fodbold/klubber/fc-k...g-bliver-i-fck
                              Han har også vist højt niveau her i starten af sæsonen. Var jo nok kun aktuelt hvis det kneb med spilletiden.

                              Men der skal nok ske noget mere.


                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                                Jeg er meget enig med B(ob). BW er på mange måder en gave for OB; vi har uden tvivl scoret over evne, men jeg tror virkelig BW har købt ind på projektet.

                                Men han får også en del foræret qua sine meritter og særlige udstråling. Særligt vores transferstrategi falder mig for brystet. Det blev jo meldt direkte ud, at vi scoutede først lokalt, så nationalt, så skandinavisk og sidst globalt.

                                Den strategi har jo været opspind eller ønsketænkning, for vi gør det modsatte. Og sådanne ting glider BW ligesom hen over.

                                Jeg er med på, at det er det muliges kunst, men det ville være at tage os seriøst, hvis man så melder ud, at det er, hvad man vælger at gøre økonomisk grundet x, y og z.

                                Og hvis den forjættede top 6 glipper igen, igen - hvad er så planen? Mere af det samme? Sadle helt om igen (igen, igen)?
                                Sidste sommer blev Tobias Slotsager, Aske Adelgaard, og Charly Nouck hentet ind i truppen, begge må siges at være lokale, og nu også faste spillere i truppen.

                                Denne sommer har man hentet Max Ejdum, Markus Jensen og Luca Kjerrumgaard.

                                Før det har vi indlemmet Jakob Breum, Max Fenger, Oliver Christensen, HC Bernat og Gustav Grubbe.

                                Det kan da næsten ikke blive mere lokalt?

                                medmindre du ikke tæller tilgange fra vores eget akademi med, så forstår jeg ikke din kritik af manglen på lokale og nationale spillere der hentes ind til førsteholdet?

                                Det kan selvfølgelig godt være, at det ikke tæller som en transfer i traditionel forstand, men det er truptilgange og de skal tælles med.

                                i den henseende synes jeg faktisk, at Bjørn har meldt åbent ud, at det er akademispillere der står for det danske islæt på holdet. Senest mod Brøndby da han korrigerede en journalist med seriøs bias.

                                journalist: “i har en strategi der siger, at i vil hente nationale spillere, hvorfor har i så hentet 7 udlændinge”

                                Bjørn: “fordi de erstatter de 7 udlændinge der er stoppet i klubben”

                                han meldte også ud i SFÅ, at det er akademispillere der kommer som danske, lokale spillere, som skal krydres med kvalitet. Helst dansk, men danske (og udenlandske) spillere i Superligaen koster for tiden kassen. Der føler jeg da ikke, at han forsøger at undsige sig den strategi han skal arbejde inden for.

                                Buya Turay, Rami Al-Hajj, Selvén og Sauli Vaisanen er endda skandinaviske, mens Owusu og Köhler er hhv. hollandsk og tysk. Det er jo ikke ligefrem - trods pigmentering - lottokuponer fra eksotiske destinationer der bliver hevet til Ådalen.

                                At man ikke er tilfreds eller føler, at klubben gør som de har sagt i strategien, er en fair holdning, men det er vel en tand for unuanceret at påstå de gør det stik modsatte.

                                Comment

                                Working...
                                X