Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Jeg kommer hverken til at buhe eller klappe af Tverskov når han kommer til Odense næste gang, han har ikke fortjent nogen af delene. I mine øjne har han aldrig formået at gøre noget nævneværdigt væsen af sig, hverken til den gode eller dårlige side. Man kan sige at han har været anføren for superligaens grå mus, en William Kvist agtig-jeg-træder-ikke-nogen-over-tæerne-boldflytter-type.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg

      Uanset om man så forstår hvorfor han smutter, så er ansvaret for at han havner i Nordsjælland stadig Tverskovs. Han må så ikke ha fået særligt gode tilbud fra udlandet. Og så kan jeg jo være lidt fræk at sige, at så god må han så ikke ha været, siden han vælger at blive i Superligaen.

      Det får lidt et skær af idealisering for mig. Hvor man har været så vant til middelmådighed, at man måske.... overvurderer spillere, der så har været bedre end de middelmådige.

      Jeg noterer mig også at vi IGEN mister en profil til en anden dansk klub, ganske gratis. Så ja, det er ærgerligt at vores ledelse ikke været mere dygtige til at skabe gode nok hold, så Tverskov ikke ser sig nødsaget til at opfylde sine behov. Ingen er mere ærgerlige over det end alle os. Men Tverskov havde valget at tage til udlandet, og tog den ikke. Det kan man ikke klandre ledelsen for.

      For mig virker den hyldest stadig som hvis man overøste en person med gaver for at denne ikke skulle vælge én man kender, bare for at se den person vælge én man kender, selv om man havde muligheden for at vælge en anden.

      Havde man givet ham dén grad af hyldest hvis han havde offentliggjort skiftet til Nordsjælland før den sidste kamp? Giver man ikke kun hyldester til folk, man opfatter som loyale nok til at vælge noget andet, der IKKE er i ens egen andedam?

      Den havde ikke bare karakter af hyldest af 7 år i klubben. Det var "farvel og held og lykke i udlandet" Man giver ikke T shirts med logoer fra visse fanfraktioner, blomster og hele moletjavsen for at sige "held og lykke i Nordsjælland".

      Tverskov var god. Men så god var han heller ikke. Imo.

      MvH ChrisOB
      For at tage det sidste først. Jo, Tverskov var og er virkelig, virkelig god på den 6'er position (den bedste i OBs historie IMHO) og jeg tror der sidder en del der bliver overrasket over hvor god han er, når han kommer ind på et hold med bedre medspillere. Det er en hovedet på blokken udmelding og så kan vi jo tage den efter næste sæson.

      OB er middelmådige, det er ikke en accept af at OB skal være middelmådige, det er en erkendelse af at det er sådan det forholder sig. Skal man pege på nogen der ikke har været middelmådige, kontinuerligt, over de seneste 7 år, så må det jo netop blive Tverskov.

      Der har jo været bud efter Tverskov før i 2019 var Brøndby ret lune på Tverskov og de vinder altså mesterskabet i 2021. Det er jo altså ikke umuligt at de havde kunne få skudt Jeppe af til udlandet tidligere i hans karriere. Der er ihvertfald (pre bw) intet der tyder på at man har været rigtig gode til at få solgt sine spillere. Der vælger Jeppe at forlænge kontrakten med OB fordi han bliver lovet at der bliver trådt på speederen, det går der så ikke. Jeppe har aldrig været bitter over OB, han er aldrig slået op i banen, han har altid leveret og det som regel som en af banens bedste. Det skal man hyldes for og så må man rette sin skuffelse mod OB, det giver ingen mening på nogen anden måde.
      ​​​​​​
      ​​​​​​Som sagt jeg er også ærgerlig over at se en legende som Jeppe spille i en anden dansk klub. Men når jeg lige mærker efter så forstår jeg ham godt. Jeg ved også godt hvilken ørkenvandring de sidste 7 år har været.
      ​​​​​​

      Comment


        Nå ja og så er der nogen der må lave en OB all-stars tråd hvor vi endelig kan nå til enighed om hvem de bedste 11 i OBs historie er.
        ​​​​​​

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg
          Nå ja og så er der nogen der må lave en OB all-stars tråd hvor vi endelig kan nå til enighed om hvem de bedste 11 i OBs historie er.
          ​​​​​​
          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-all-star-hold

          Tverskov var ikke kommet på holdet

          Comment


            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...-all-star-hold

            Tverskov var ikke kommet på holdet
            Ja, jeg ved godt den er lavet, men det der er jo sådan noget konsensus pjat, det er der jo ikke meget fodbold snak i jo

            Tembo var en herlig fodboldspiller, god motor på ham og alt det der. Ikke bedre end Tverskov.

            ​​​​​​

            ​​​​​

            Comment


              Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

              Jeg er meget på linje, selvom det sætter mit pis i kog at klubber som FCM og FCN er mere eftertragtede at spille for end OB. Forhåbentlig spreder forbandetheden sig hele vejen op til Thorborgs hoveddør ved Langelinje. Forbandetheden over at to kæmpe profiler indenfor et halvt år skifter OB ud med to historieløse provinsklubber uden nævneværdig fanbase. Det er en tendens der bare skal stoppes!
              Nu var den ene “kæmpeprofil” jo kun en pisse-i-bukserne løsning som BW måtte ty til i erkendelse af at truppen var elendig og der skulke handles kvalitet. Han blev aldrig OB spiller, men blot en intetsigende lejesvend. Det kan jeg ikke tro Thorborg er det fjerneste berørt af, tværtimod så må det vel anses for en god redningsnanøvre.

              At Jeppe blev i OB så længe hænger sammen med at Jeppe ikke har haft kvalitet nok til at vække interessen i bedre klubber.
              Hvis OB igen bliver næsten nummer 6 i grundspillet, og næsten nummer et i taberslutspillet , så spekulerer NT sikkert ikke over hvor 2 eks spillere er taget hen.
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

                Nu var den ene “kæmpeprofil” jo kun en pisse-i-bukserne løsning som BW måtte ty til i erkendelse af at truppen var elendig og der skulke handles kvalitet. Han blev aldrig OB spiller, men blot en intetsigende lejesvend. Det kan jeg ikke tro Thorborg er det fjerneste berørt af, tværtimod så må det vel anses for en god redningsnanøvre.

                At Jeppe blev i OB så længe hænger sammen med at Jeppe ikke har haft kvalitet nok til at vække interessen i bedre klubber.
                Hvis OB igen bliver næsten nummer 6 i grundspillet, og næsten nummer et i taberslutspillet , så spekulerer NT sikkert ikke over hvor 2 eks spillere er taget hen.
                Der har jo været bud efter Jeppe. Han har et nyligt interview med SFÅ hvor han udtaler at det altid har været sådan at OB har ment at han var mere værd som spiller end det de kunne få for ham på markedet.

                Comment


                  Beklager. Men for mig rimer “legende” ikke med Jepp Tverskov.
                  For mig er han en sympatisk, fornuftig fodboldspiller. Godt lært op i Lyngby.
                  Tak til Jeppe for den tid du var i OB. Og så skal vi videre.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                    Der har jo været bud efter Jeppe. Han har et nyligt interview med SFÅ hvor han udtaler at det altid har været sådan at OB har ment at han var mere værd som spiller end det de kunne få for ham på markedet.
                    Selvfølgelig, hvis der har været bud omkring 3-5-7 mill så har det ikke været interessant for OB, jeg tænker også Tverskovs agent afsøgte interessen i 2019 inden Jeppe forlængede med OB. Ingen klubber må have været tilstrækkelig interesseret.
                    Med det uendelige mylder af nulbonner der har været omkring OB især i JH’s tid, så er det klart at en god spiller som Jeppe fremstår som enormt god sammenlignet med dem.
                    817 ⚪️
                    Y.N.W.A ❤️

                    Comment


                      Der kommer åbenbart to mere ind i denne uge. En kant (Don D) og en erstatning for Tverskov.

                      https://www.bt.dk/transfervinduet/de...diimUwBWhm1bh6 5e1yaz6UR9Kj6DMUtWs5zAAUtFjOE1jM


                      Han slår fast, at OB skal af med en angriber for at skabe en bedre konkurrencesituation, mens spillere som forsvarstalentet Tobias Slotsager, kreatøren Mads Frøkjær og angriber Emmanuel Sabbi er ombejlede navne.
                      Vi må se, hvad der sker med Slotsager. Han er en rigtig god spiller med et kæmpe potentiale, og der er gode klubber fra gode ligaer, der er interesseret i ham. Men det er endnu ikke konkrete bud,« siger Wesström og tilføjer:

                      »Men skal vi sælge en af Danmarks bedste forsvarer målt på potentiale, så kommer det helt klart til at koste dyrt.«

                      »Sabbi og Frøkjærs situationer er ens. Vi må vurdere, om deres sportslige niveau modsvarer de penge, vi kan få. Der er vi ikke i dag, og derfor er de OB-spillere i morgen.«

                      »Der er interesse for begge spillere, men ikke på det niveau, vi forventer.«

                      OB-direktøren afviser desuden, at klubben skulle være i dialog med italienske AC Reggiana om en aftale for kantspilleren Franco Tongya.

                      »Vi vil overveje et salg, hvis der kommer et kæmpe bud på ham, men lige nu er der ikke nogen anden plan for ham, end at han fortsætter i OB.«


                      Men, Bjørn: glem det at sælge Slotsager, tak!!! Ham skal vi nyde på vores hold stadig for en tid før han sætter fødderne ude til en storklub i Europa. Der kræver nit OB-hjerte!
                      "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                      - Norbert Elgert -

                      Comment


                        Hvis der ikke var et godt bud fra en europæisk klub så lyder det sportsligt som et fornuftigt valg af Tverskov. Hvad ikke forstår så ret er at han udtalte sig om den fantastiske støtte han fik fra fansene i OB, hvor specielt det var for ham og om betydningen af stemningen og fanscenen og nu skifter han til Farum som har så mange fans på stadion som en uagtsom tønrer har fingre. I den hensigt er det ja flere kæmpe steps ned.
                        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                        - Norbert Elgert -

                        Comment


                          Tverskov er fra nu af en ligegyldig spiller i en ligegyldig klub. (Fedt mens han var her og så var det heller ikke større).

                          Comment


                            Er der ikke gået for meget JT i denne transfertråd ?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
                              Er der ikke gået for meget JT i denne transfertråd ?
                              Jo, så absolut.

                              Comment


                                .. i øvrigt stærkt, at vores seneste transfer aktivitet, i form af en tidligere (nuværende?) finsk landsholdspiller ikke har haft nyhedsværdi nok til, at ramme et eneste landsdækkende medie.

                                Comment

                                Working...
                                X