Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

    Jeg synes du stiller de rigtige spørgsmål, men jeg synes også du drager nogle lidt for tidlige konklusioner på truppen.

    Hvis vi forventede en spiller til at erstatte Sabbi, der er bedre end Burey formentligt viser sig at være - så må det simpelthen være fordi folk har glemt, hvor meget husleje Sabbi har feset af i snart 2,5 sæson siden han ankom. Han har manglet slutprodukt, fået dumme gule kort, slået op i banen og været tydeligt frustreret og irriteret på alt omkring sig. Nu har han haft et godt nedrykningsspil, og så virker det som om folk regner med vi henter Messi, fordi manden har præsteret topniveau i 4-5 måneder. Han var givetvis ekstremt lovende i træningskampene jeg har set, men Burey er formentligt en fuldgod erstatning for den gennemsnitlige Sabbi vi oplevede i Odense Boldklub.

    Kohler, Rami, Leeroy, Sauli og Buya Turay er vel ikke potentialespillere, men spillere der skal præstere nu og her? Enig i betragtningen om at Selvén, Ejdum, Markus Jensen og til dels Don Deedson er spillere til den længere bane, men det er vel et fornuftigt mix af spillere der skal kunne noget i denne sæson, og spillere som skal kunne noget om 2-3 sæsoner? Forskellen på Tverskov, Skjelvik, Frøkjær og så Rami, Leeroy og Sven Kohler er vel at den gennemsnitlige alder på de sammenlignelige spillere er sænket med henholdsvis 4, 5 og 2 år - hvilket giver os nogle år at arbejde fremadrettet i? Man kan vel tale om, at stammen på holdet er blevet forynget.

    Dine scenarier er egentlig meget fine, men det er lige så nemt at vende den rundt. Hvad hvis Kohler IKKE får en korsbåndsskade? Har vi så en dyr fuldgod erstatning, der ikke får ret meget spilletid og skubber egenudviklede talenter længere væk fra startopstillingen? Hvad hvis Rami ikke får et formdyk, men brænder banen af? Skal vi så have en 200.000 kroners løntung spiller siddende og skubbe Charly, Jensen og Kjerrumgaard længere væk fra startopstillingen? Hele transfervinduet handler jo om disse balancegange og knivsægge, og jeg forstår din pointe i forbindelse med den skuffelse du giver udtryk for - men jeg er nu meget tilfreds med, at vi ikke betaler store lønninger til udskiftere der måske ikke skal bruges i det omfang vi forestiller os. Blot for at skubbe egne fynske knægte i armene på FCM, FCN, FCK og BIF.

    Jeg giver dig ret i, at vi har fået voldsomt meget mere salgspotentiale ind i OB. Jeg er dog ikke enig i din konklusion om, at bredden ikke er styrket. Når Mouritzen kommer har vi to spillere til alle positioner, og de er yngre, dygtigere og konsekvent scoutet til projektet. Jeg opfatter transfervinduet som en foryngelse af OB og en kulturændringsvindue. Der er masser der ikke er på plads endnu i spillet, og der vil sikkert komme skuffelser hen af vejen, ligesom der vil komme opløftende præstationer. Grundlæggende tror jeg ikke, det har været intentionen at tage et syvmileskridt og brænde penge af på markedet. Intentionen med vinduet, som jeg ser det, har været at tage et fint skridt i den rigtige retning, hente spillere fra en lidt højere hylde end sædvanligt. Strategi eller ej, jeg tror tiden for store transfersatsninger i dansk fodbold som i 00'erne er stort set slut.

    Nu har vi haft 10-15 år med 1 TOP 6 placering - jeg gentager 1!!

    Derfor havde jeg forventet/håbet på mere, men det er jo bare min ting at vurdere tingene på

    Jeg vil bare gerne have spillere som kan presse hinanden over hele linjen.
    Vi så selv sidste forår, hvor meget Gigo og Tverksov bliv presset til at levere.
    Vi havde en rigtig god offensiv sidste sæson - med Frø, Jebali, Minteh, Sabbi, Tongya og Sabbi.

    Det føler jeg ikke vi har på samme måde i denne sæson med Turay, Bash, Tongya, Charly og Tyler.

    Men jeg bliver gerne overrasket.

    Og hvor meget kan Aske egentligt få gavn af Mouritsen? Ja - han kan presse på ift. spilletid, men jeg ser da ikke ligefrem at Aske kan lære af ham.

    Derfor så jeg meget hellere at vi fx hentede Barrett, en spiller som har været i udlandet, haft en større karriere erfaringsmæssigt - Det tror JEG Aske vil kunne gå gavn af.

    Men er glad for at vi er enige om langt det meste.

    Comment


      Havde vi dog også bare solgt for 50 mill kroner…. Nåh ja

      https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...tage-skridt-op

      Dette her siger jo bare alt om forskellen mellem en forretning hvor regnskabet er vigtigst og en fodboldklub hvor resultater er vigtigst

      Man melder høje ambitioner ud ift toppen af dansk fodbold og skal nok også reagere efter sine udtalelser

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
        Chooooooooook, Ajax henter en spiller fra Championship

        https://bold.dk/fodbold/stillinger/h...ship-topscorer

        Ja, dum kommentar fra mig... men viser bare at Championship ikke kun er affald fra England, men en liga som tages seriøst. Ajax tager den åbenlyse (obligationen) vi tager satset (aktien).... Plum, tror du kan følge mine metaforer
        Din analogi passer bare ikke for så vidt, at der jo ikke er chance for større gevinst i vores tilfælde.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

          Jeg synes du stiller de rigtige spørgsmål, men jeg synes også du drager nogle lidt for tidlige konklusioner på truppen.

          Hvis vi forventede en spiller til at erstatte Sabbi, der er bedre end Burey formentligt viser sig at være - så må det simpelthen være fordi folk har glemt, hvor meget husleje Sabbi har feset af i snart 2,5 sæson siden han ankom. Han har manglet slutprodukt, fået dumme gule kort, slået op i banen og været tydeligt frustreret og irriteret på alt omkring sig. Nu har han haft et godt nedrykningsspil, og så virker det som om folk regner med vi henter Messi, fordi manden har præsteret topniveau i 4-5 måneder. Han var givetvis ekstremt lovende i træningskampene jeg har set, men Burey er formentligt en fuldgod erstatning for den gennemsnitlige Sabbi vi oplevede i Odense Boldklub.

          Kohler, Rami, Leeroy, Sauli og Buya Turay er vel ikke potentialespillere, men spillere der skal præstere nu og her? Enig i betragtningen om at Selvén, Ejdum, Markus Jensen og til dels Don Deedson er spillere til den længere bane, men det er vel et fornuftigt mix af spillere der skal kunne noget i denne sæson, og spillere som skal kunne noget om 2-3 sæsoner? Forskellen på Tverskov, Skjelvik, Frøkjær og så Rami, Leeroy og Sven Kohler er vel at den gennemsnitlige alder på de sammenlignelige spillere er sænket med henholdsvis 4, 5 og 2 år - hvilket giver os nogle år at arbejde fremadrettet i? Man kan vel tale om, at stammen på holdet er blevet forynget.

          Dine scenarier er egentlig meget fine, men det er lige så nemt at vende den rundt. Hvad hvis Kohler IKKE får en korsbåndsskade? Har vi så en dyr fuldgod erstatning, der ikke får ret meget spilletid og skubber egenudviklede talenter længere væk fra startopstillingen? Hvad hvis Rami ikke får et formdyk, men brænder banen af? Skal vi så have en 200.000 kroners løntung spiller siddende og skubbe Charly, Jensen og Kjerrumgaard længere væk fra startopstillingen? Hele transfervinduet handler jo om disse balancegange og knivsægge, og jeg forstår din pointe i forbindelse med den skuffelse du giver udtryk for - men jeg er nu meget tilfreds med, at vi ikke betaler store lønninger til udskiftere der måske ikke skal bruges i det omfang vi forestiller os. Blot for at skubbe egne fynske knægte i armene på FCM, FCN, FCK og BIF.

          Jeg giver dig ret i, at vi har fået voldsomt meget mere salgspotentiale ind i OB. Jeg er dog ikke enig i din konklusion om, at bredden ikke er styrket. Når Mouritzen kommer har vi to spillere til alle positioner, og de er yngre, dygtigere og konsekvent scoutet til projektet. Jeg opfatter transfervinduet som en foryngelse af OB og en kulturændringsvindue. Der er masser der ikke er på plads endnu i spillet, og der vil sikkert komme skuffelser hen af vejen, ligesom der vil komme opløftende præstationer. Grundlæggende tror jeg ikke, det har været intentionen at tage et syvmileskridt og brænde penge af på markedet. Intentionen med vinduet, som jeg ser det, har været at tage et fint skridt i den rigtige retning, hente spillere fra en lidt højere hylde end sædvanligt. Strategi eller ej, jeg tror tiden for store transfersatsninger i dansk fodbold som i 00'erne er stort set slut.

          Man må dog sige, at starten på sæson har vist, at vores problem netop er 1) når starterne har udfald og 2) at vi ikke har nogle at sætte ind som kan hæve niveauet. Der står vi også i morgen.

          Som jeg ser det, skal vi sætte vores lid til at den her trup lidt halvmirakuløst bliver spillet meget hurtigt sammen og realiserer sit potentiale, der gerne skal være højere end de har vist hidtil. Og at skader og karantæner bliver få, eller at vores unge reserver mod forventning slår meget hurtigt til.

          Sker det i normalt tempo, så er det første næste sæson, vi nærmer os noget - men tror vi reelt på, at vi holder fast på den her trup over så lang tid med den transfermodel vi bruger?
          Last edited by B(ob); 16-08-2023, 22:56.

          Comment


            Jeg tror, at diskussionen om hvorvidt en spiller er en profil eller ej, maskerer hvad det egentlig handler om - i hvert fald for mig.

            Jeg har det svært med det virvar af spillere ind og ud. Hvem er det, jeg skal identificere mig med eller føle noget særligt for?

            Jeg tror, at en stærk kultur er det vigtigste overhovedet. Og jeg tror ikke, at den kun kommer oppefra og med. FCK har en kerne af spillere, der har været der over år - også ad flere omgange. Derfor - blandt andet - kan de integrere og bære at hente spillere udefra.

            Vi har jo ikke rigtigt nogen kerne længere.

            Og dét kæmper jeg sgu lidt med. Er det virkelig vejen frem? Måske. Men der gør altså noget ved mit tilhørsforhold at vi har skiftet stort set hele holdet i jagten på en top-6-placering.

            Og vel gør det igen, hvis det heller ikke lykkes denne gang.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg

              Sammenligner du niveauet på Tyler med Don.D? Fik da lige kaffen galt i halsen der.
              Hvorfor det .. for det første kan man da godt sammenligne en Tuborg med en Albani .. at sammenligne en Albani med en anden Albani giver mindre mening ..

              For det andet så tror jeg at du overså “end” i sætningen ..
              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

              Venter man for længe, får man ingenting ...

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                Jeg ser ikke nok NordicBet Liga til at udtale mig skråsikkert om hans niveau, men er han så pivringe, som du giver udtryk for?
                Han er bestemt ikke en forstærkning, hvis Oliver Lund ville trække i støvlerne igen, så ville jeg foretrække ham.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                  Han er bestemt ikke en forstærkning, hvis Oliver Lund ville trække i støvlerne igen, så ville jeg foretrække ham.
                  Men Fyens melder ham altså til lægetjek idag torsdag- så det ser ud til at ske

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                    Jeg ser ikke nok NordicBet Liga til at udtale mig skråsikkert om hans niveau, men er han så pivringe, som du giver udtryk for?
                    Han er 28 år, 19 superligakampe i bagagen, vejet og fundet for let i FCN og Lyngby. Der er ikke udviklings ell videresalgspotientale. Men det er vel hvad Bjørns pengepung rækker til. Det er et helt forkert signal at sende.
                    OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                    Comment


                      Kender ham ikke, men positivt, hvis vi ikke kaster Aske "under bussen".

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                        Han er 28 år, 19 superligakampe i bagagen, vejet og fundet for let i FCN og Lyngby. Der er ikke udviklings ell videresalgspotientale. Men det er vel hvad Bjørns pengepung rækker til. Det er et helt forkert signal at sende.
                        Og jeg tænker også, hvad man mon har stillet ham i udsigt ift. spilletid, hvis det stadig er meningen, at Aske skal udvikles og gerne være førstevalg på den plads. Han må næsten have fået at vide, at han er tiltænkt backup på venstre back. Men for filan, hvor er det uambitiøst at hente en spiller som backup, der ikke engang kunne komme på holdet i Lyngby...

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                          Han er 28 år, 19 superligakampe i bagagen, vejet og fundet for let i FCN og Lyngby. Der er ikke udviklings ell videresalgspotientale. Men det er vel hvad Bjørns pengepung rækker til. Det er et helt forkert signal at sende.
                          Signalet for mig at se er, at vi satser på Aske.
                          Derfor skal vi have én som ikke overstråler ham, men samtidig kan tage backen, hvis Aske skal have pause.

                          Jeg er med på sådan en transfer ikke oser af x-faktor, men det behøver den heller ikke.

                          Jeg lever fint med udsigten.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                            Signalet for mig at se er, at vi satser på Aske.
                            Derfor skal vi have én som ikke overstråler ham, men samtidig kan tage backen, hvis Aske skal have pause.

                            Jeg er med på sådan en transfer ikke oser af x-faktor, men det behøver den heller ikke.

                            Jeg lever fint med udsigten.
                            Men hvordan tænker vi, Aske skal blive bedre af, at vi henter en spiller fra 1. division, som end ikke kunne komme på holdet i Lyngby? Jeg tænker ikke, det er sådan en spiller, han skal læne sig op af og udvikle sig af. Og hvor meget (eller hvor lidt?) pres lægger vi på Aske ved at hente Mouritzen? Vi må da ikke håbe, Aske spiller sig af, så vi skal have en 1. divisionsspiller til at dække venstre back. Så klart hellere Mickelson.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

                              Signalet for mig at se er, at vi satser på Aske.
                              Derfor skal vi have én som ikke overstråler ham, men samtidig kan tage backen, hvis Aske skal have pause.

                              Jeg er med på sådan en transfer ikke oser af x-faktor, men det behøver den heller ikke.

                              Jeg lever fint med udsigten.
                              Syntes du ikke rent sportsligt det er lidt uambitiøst at Aske på en måde nu får at vide at han skal bare sørge for at være bedre end ham den 28 årige der ikke var god nok til FCN og Lyngby. Det stinker langt væk af fynsk middelmådighed.
                              Oven i det lagt at man kun ønsker at bruge 300.000-400.000kr i et år hvor man har tjent op mod 100 mill på transfers og bonusser.

                              At man forstærker holdets svageste punkt længe med sådan en kvalitet er mig en gåde. Det er åbenbart vigtigere at nurse en spiller så han måske kan blive et godt salg senere hen end at forstærke holdet på et svagt punkt så man endnu stærkere kan jagte det mega ambitiøse Top 6 mål….

                              Håber det bedste for vores nye mand i striber. Hvis han gør sit bedste på banen med jord på knæene skal vi alle nok støtte ham.. Det er ikke ham personligt der skydes på. Jeg er heller ikke sikker på det er BW. For han bruger det budget han har til rådighed. Det er øverst oppe den er helt gal
                              Last edited by fmprOB; 17-08-2023, 07:57.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af kroggaard Se indlæg

                                Men hvordan tænker vi, Aske skal blive bedre af, at vi henter en spiller fra 1. division, som end ikke kunne komme på holdet i Lyngby? Jeg tænker ikke, det er sådan en spiller, han skal læne sig op af og udvikle sig af. Og hvor meget (eller hvor lidt?) pres lægger vi på Aske ved at hente Mouritzen? Vi må da ikke håbe, Aske spiller sig af, så vi skal have en 1. divisionsspiller til at dække venstre back. Så klart hellere Mickelson.
                                Aske bliver bedre af at spille. Det er fair nok at han lige får en tur på bænken, indtil han får sit hoved med i sit spil igen, men derfra så bliver han bedre af at spille.

                                Han har også andre kompetente backs i truppen at læne sig op af og der render også en Helveg rundt dernede som nok også kan lære fra sig.

                                Mouritsen er hentet ind som gardering og det er fint nok.

                                Og jeg synes også at man i vinduet har hentet fra en hylde under hvad jeg lige havde håbet på.

                                Comment

                                Working...
                                X