Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Orskov Se indlæg

    Mihajlo kom fa en bund/midterklub i Serbien. Det er altså laangt under Championship rent niveaumæssigt og der var ikke mange herinde, der mente, at der var tale om en sikker forstærkning, da han blev hentet. Rami var der også mange, der var kritiske overfor, jf. hans manglende output og manglende evne til helt at slå igennem i Heerenveen.
    Mihajlo har vel ret beset heller ikke været specielt succesfuld - mange skader og kun helt på toppen i en kortere periode. Jeg er enig i, at vores tidligere strategi med Ole spion og sportsudvalget i spidsen gik på at hente “proven” danske profiler som var “over the Hill” i andre klubber - vi fik et bundniveau som betød at vi ikke rykkede ned, et topniveau so. Ikke rakte til top 6 og en økonomi uden “fare” for transferindtægter men med sikkerhed for store lønninger - det er jo heldigvis det som BW har stoppet - vores indkøb i denne sæson har vist fornuftige takter, vi har en fornuftig alder på de fleste og der er plads til et par som med lidt held kan sælges videre med fortjeneste. Intet tyder på at BW er til “proven” dansk kvalitet til dyre penge - han går efter at maksimere kvalitet pr. Indkøbskrone og vægter ungdom, sult og fart højt - jeg er fan. Hvis der sidst i vinduet dukker en appelsin op som kan løfte os kortvarigt fremad tænker jeg at han tager den - men jeg tror at vi for første gang i mange år har en mand som køber hvad der passer til koncept og spillestil - mere end hvad der lige er på det danske marked som vi fans kender.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

      Jeg håber da helt sikkert at Tyler er en de har fundet på samme måde end f.eks. Jelen eller DonD som sikkert kan blive til noget men formentligt ikke hjælper OB i top6 i denne sæson ..
      Sammenligner du niveauet på Tyler med Don.D? Fik da lige kaffen galt i halsen der.

      Comment


        Mouritzen til lægecheck i morgen

        Comment


          SF

          https://fyens.dk/ob/back-er-taet-paa...fX3Ke1Wy959BLc

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Attila Se indlæg
            Iflg. BT Transfervinduet er Mouritsen i dag ikke tæt på et skifte til OB, eftersom Helsingør ikke vil acceptere det aftalte (transfersum på et par hundrede tusinde), hvorimod Helsingør nu har skruet prisen gevaldigt op. Kan parterne ikke blive enige, vil OB gå på markedet efter en anden venstreback. Håber sgu ikke at vi henter ham. Gerne en proven spiller, eller i hvertfald på niveau med Owusu. Det er fint at der skal satses på de unge, men tænker ikke at Aske tager skade af, at en markant bedre spiller bliver hentet ind for at højne konkurrencen, som han samtidig kan læne sig op ad.
            https://fyens.dk/ob/back-er-taet-paa...getjek-torsdag

            enig. Havde håbet på et højere niveau.
            OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

            Comment


              Jeg er sgu ikke solgt! Det bringer minder tilbage på Jesper Hansen, imo...
              https://scontent.frke1-1.fna.fbcdn.n...4A&oe=66483523

              Comment




                Nå. Så kan man efterhånden kigge lidt på Truppen - efter BW’s udtalelser idag til SFÅ.

                Der mangler kun en VB, hvis jeg læser rigtigt af hvad han har sagt - jeg havde dog håbet på en allround midtbanespiller til at presse Manneh og Kohlerskab.

                Jeg tror (mere et håb) at BW godt kan hive minimum en kanin op af hatten, som han gjorde da vi hentede Gigovic.

                Start 11 som jeg ser den lige nu:

                MH

                LO BP Slots. Aske

                Manneh Sven

                Tongya Rami Charly

                Bash

                Reserverne

                HC
                GG Ivan. Sauli. Nico
                Max. Alen
                Tyler. Jenner. Selven/ Don D
                Turay

                Hvem er tættest på at spille sig på holdet?
                • Ivan - regner med han snart spiller i stedet for anføreren.
                • Tyler? Jeg sætter ham ikke i start 11, før jeg har set ham spille.
                • Turay og Kadrii er meget tæt på hinanden - men synes Rami og Kadrii har gevet os mere end Rami og Turay.
                • Aske og Nico er meget tæt på hinanden, men jeg vil til hver en tid tage en venstrefodet på venstresiden.

                Dem som som skal væk:

                Mucolli - For langt væk fra spilletid
                Nico eller Grubbe, når der bliver hentet en ny VB
                Kjerrumgaard - ham skal der findes en læsning på. Endnu et talent skal ikke gå tabt på bænken. Jeg vil udleje ham igen.
                Mustafic, hvis der opstår en gylden chance. Jeg tror ikke på han er god nok i vores system.

                Er jeg skuffet? Ja.

                Tror jeg på projektet?

                Havde jeg regnet med mere? Ja.

                Vi har fået væsentligt mere salgsværdi ind i truppen, hvis bare det kommer til at gå lidt godt næste sæson.
                Men er vores bredde, virkelig styrket? Jeg tvivler.
                Vores trup er klart fyldt op med mere potientale, men er det virkeligt, det som vi har brug for lige nu?
                Vi har solgt for knap 80 millioner. Hvorfor vil den sportslige ledelse gamble sådan, med vores målsætning?
                Der skulle have været en/to større profiler på vores hold end der er lige nu, før jeg vil kunne sige - at vores trup er Top 6 trup.

                Vi har mistet 4(5) store profiler:
                • Tver (Kohler er erstatning)
                • Minteh (Charly?)
                • Sabbi (Tyler)
                • Frø (Rami)
                • Skytta (Markus Jensen)
                Det er sådan jeg ser det ihvertfald.
                Scenarier:

                Kohler får en korsbåndskade i Oktober måned. Hvad gør vi? Stoler vi på Ejdum?

                Rami får en Downperiode som Aske pt, hvad gør vi? Sætter vi Markus Jensen ind på 10’eren?

                Potientale kan vi først bruge når vi har nået vores målsætning. Jeg vil se at de øverste ledere, viser at den Top 6 målsætning er så vigtig.

                Lige nu er jeg i tvivl om de virkelig mener det - eller om det bare er fordi Odense er en “stor” by i Danmark.

















                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg

                  Jeg er sgu ikke solgt! Det bringer minder tilbage på Jesper Hansen, imo...
                  Alle skal have en chance når de trækker den stribede trøje over hovedet.

                  Men er godt nok skuffet generelt set.
                  Og når Top 6 mislykkedes peger pilen kun 1 vej. Og det er ikke på Andreas, Søren, Thomas og Frank

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                    Mouritzen til lægecheck i morgen
                    Er det fordi man vil have en der er så dårlig, at han med sikkerhed ikke kan slå Aske af? Det giver ikke mening, at man køber en back, som så vil være truppens 4. bedste venstre back, da begge dem der spiller på højre back også er bedre end ham........hvis han er på niveau med Skjelvik til en 1/10 del af gagen, så er det godt set, men troede man ønskede at forstærke holdet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                      Er det fordi man vil have en der er så dårlig, at han med sikkerhed ikke kan slå Aske af? Det giver ikke mening, at man køber en back, som så vil være truppens 4. bedste venstre back, da begge dem der spiller på højre back også er bedre end ham........hvis han er på niveau med Skjelvik til en 1/10 del af gagen, så er det godt set, men troede man ønskede at forstærke holdet.
                      Nok nærmere 1/4… But point still stands…

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                        Nå. Så kan man efterhånden kigge lidt på Truppen - efter BW’s udtalelser idag til SFÅ.

                        Der mangler kun en VB, hvis jeg læser rigtigt af hvad han har sagt - jeg havde dog håbet på en allround midtbanespiller til at presse Manneh og Kohlerskab.

                        Jeg tror (mere et håb) at BW godt kan hive minimum en kanin op af hatten, som han gjorde da vi hentede Gigovic.

                        Start 11 som jeg ser den lige nu:

                        MH

                        LO BP Slots. Aske

                        Manneh Sven

                        Tongya Rami Charly

                        Bash

                        Reserverne

                        HC
                        GG Ivan. Sauli. Nico
                        Max. Alen
                        Tyler. Jenner. Selven/ Don D
                        Turay

                        Hvem er tættest på at spille sig på holdet?
                        • Ivan - regner med han snart spiller i stedet for anføreren.
                        • Tyler? Jeg sætter ham ikke i start 11, før jeg har set ham spille.
                        • Turay og Kadrii er meget tæt på hinanden - men synes Rami og Kadrii har gevet os mere end Rami og Turay.
                        • Aske og Nico er meget tæt på hinanden, men jeg vil til hver en tid tage en venstrefodet på venstresiden.

                        Dem som som skal væk:

                        Mucolli - For langt væk fra spilletid
                        Nico eller Grubbe, når der bliver hentet en ny VB
                        Kjerrumgaard - ham skal der findes en læsning på. Endnu et talent skal ikke gå tabt på bænken. Jeg vil udleje ham igen.
                        Mustafic, hvis der opstår en gylden chance. Jeg tror ikke på han er god nok i vores system.

                        Er jeg skuffet? Ja.

                        Tror jeg på projektet?

                        Havde jeg regnet med mere? Ja.

                        Vi har fået væsentligt mere salgsværdi ind i truppen, hvis bare det kommer til at gå lidt godt næste sæson.
                        Men er vores bredde, virkelig styrket? Jeg tvivler.
                        Vores trup er klart fyldt op med mere potientale, men er det virkeligt, det som vi har brug for lige nu?
                        Vi har solgt for knap 80 millioner. Hvorfor vil den sportslige ledelse gamble sådan, med vores målsætning?
                        Der skulle have været en/to større profiler på vores hold end der er lige nu, før jeg vil kunne sige - at vores trup er Top 6 trup.

                        Vi har mistet 4(5) store profiler:
                        • Tver (Kohler er erstatning)
                        • Minteh (Charly?)
                        • Sabbi (Tyler)
                        • Frø (Rami)
                        • Skytta (Markus Jensen)
                        Det er sådan jeg ser det ihvertfald.
                        Scenarier:

                        Kohler får en korsbåndskade i Oktober måned. Hvad gør vi? Stoler vi på Ejdum?

                        Rami får en Downperiode som Aske pt, hvad gør vi? Sætter vi Markus Jensen ind på 10’eren?

                        Potientale kan vi først bruge når vi har nået vores målsætning. Jeg vil se at de øverste ledere, viser at den Top 6 målsætning er så vigtig.

                        Lige nu er jeg i tvivl om de virkelig mener det - eller om det bare er fordi Odense er en “stor” by i Danmark.


                        Jeg synes du stiller de rigtige spørgsmål, men jeg synes også du drager nogle lidt for tidlige konklusioner på truppen.

                        Hvis vi forventede en spiller til at erstatte Sabbi, der er bedre end Burey formentligt viser sig at være - så må det simpelthen være fordi folk har glemt, hvor meget husleje Sabbi har feset af i snart 2,5 sæson siden han ankom. Han har manglet slutprodukt, fået dumme gule kort, slået op i banen og været tydeligt frustreret og irriteret på alt omkring sig. Nu har han haft et godt nedrykningsspil, og så virker det som om folk regner med vi henter Messi, fordi manden har præsteret topniveau i 4-5 måneder. Han var givetvis ekstremt lovende i træningskampene jeg har set, men Burey er formentligt en fuldgod erstatning for den gennemsnitlige Sabbi vi oplevede i Odense Boldklub.

                        Kohler, Rami, Leeroy, Sauli og Buya Turay er vel ikke potentialespillere, men spillere der skal præstere nu og her? Enig i betragtningen om at Selvén, Ejdum, Markus Jensen og til dels Don Deedson er spillere til den længere bane, men det er vel et fornuftigt mix af spillere der skal kunne noget i denne sæson, og spillere som skal kunne noget om 2-3 sæsoner? Forskellen på Tverskov, Skjelvik, Frøkjær og så Rami, Leeroy og Sven Kohler er vel at den gennemsnitlige alder på de sammenlignelige spillere er sænket med henholdsvis 4, 5 og 2 år - hvilket giver os nogle år at arbejde fremadrettet i? Man kan vel tale om, at stammen på holdet er blevet forynget.

                        Dine scenarier er egentlig meget fine, men det er lige så nemt at vende den rundt. Hvad hvis Kohler IKKE får en korsbåndsskade? Har vi så en dyr fuldgod erstatning, der ikke får ret meget spilletid og skubber egenudviklede talenter længere væk fra startopstillingen? Hvad hvis Rami ikke får et formdyk, men brænder banen af? Skal vi så have en 200.000 kroners løntung spiller siddende og skubbe Charly, Jensen og Kjerrumgaard længere væk fra startopstillingen? Hele transfervinduet handler jo om disse balancegange og knivsægge, og jeg forstår din pointe i forbindelse med den skuffelse du giver udtryk for - men jeg er nu meget tilfreds med, at vi ikke betaler store lønninger til udskiftere der måske ikke skal bruges i det omfang vi forestiller os. Blot for at skubbe egne fynske knægte i armene på FCM, FCN, FCK og BIF.

                        Jeg giver dig ret i, at vi har fået voldsomt meget mere salgspotentiale ind i OB. Jeg er dog ikke enig i din konklusion om, at bredden ikke er styrket. Når Mouritzen kommer har vi to spillere til alle positioner, og de er yngre, dygtigere og konsekvent scoutet til projektet. Jeg opfatter transfervinduet som en foryngelse af OB og en kulturændringsvindue. Der er masser der ikke er på plads endnu i spillet, og der vil sikkert komme skuffelser hen af vejen, ligesom der vil komme opløftende præstationer. Grundlæggende tror jeg ikke, det har været intentionen at tage et syvmileskridt og brænde penge af på markedet. Intentionen med vinduet, som jeg ser det, har været at tage et fint skridt i den rigtige retning, hente spillere fra en lidt højere hylde end sædvanligt. Strategi eller ej, jeg tror tiden for store transfersatsninger i dansk fodbold som i 00'erne er stort set slut.


                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

                          Alle skal have en chance når de trækker den stribede trøje over hovedet.

                          Men er godt nok skuffet generelt set.
                          Og når Top 6 mislykkedes peger pilen kun 1 vej. Og det er ikke på Andreas, Søren, Thomas og Frank
                          Hvis Top 6 mislykkedes.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af jojo Se indlæg

                            Er det fordi man vil have en der er så dårlig, at han med sikkerhed ikke kan slå Aske af? Det giver ikke mening, at man køber en back, som så vil være truppens 4. bedste venstre back, da begge dem der spiller på højre back også er bedre end ham........hvis han er på niveau med Skjelvik til en 1/10 del af gagen, så er det godt set, men troede man ønskede at forstærke holdet.
                            Jeg ser ikke nok NordicBet Liga til at udtale mig skråsikkert om hans niveau, men er han så pivringe, som du giver udtryk for?

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

                              Hvis Top 6 mislykkedes.
                              Ups…

                              Comment


                                Det bliver så til-afgang for førsteholdstruppen nummer 90 siden Alm tog over
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X