Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Transfervinduet sommeren 2023

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Nicklas Mouritsen er en signing af Lasse Kryger, Thomas Mikkelsen, Jeppe Hansen-kaliber. Det er Jesper Hansen, når han var værst. En fin og teknisk god 1. divisionsback, men som til gengæld er svag på sit forsvarsspil selv i 1. division, og kommer til at blive totalt udstillet i Superligaen. Hvad tænker de dog på???

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
      Tror da ikke at man har droppet Gustav bare fordi man har hentet Owusu .. man må gerne forstærke truppen …
      Selvfølgelig har man ikke droppet ham, men lige nu er Owusu bare klart foran. Det er vel tæt på den position, hvor der er længst i niveau fra første- til andetvalg. Så må Grubbe udvikle sig. Hvem ved hvordan det ser ud om en sæson eller to.

      Men man har jo stadig en strategi med ret klare mål for hvor meget man skal satse på egne spillere. Det bliver man simpelthen også nødt til at have med i tankerne når man bygger truppen op. For mig giver det fint mening, at man kigger på hvad man kan få og så vælger man en af de to back positioner som man henter en profil ind til. Mens man vælger en billigere løsning på den anden, hvor konkurrencen er mere lige som udgangspunkt.

      Om Nicklas Mouritsen så er den rette løsning ved jeg ikke. Men på papiret har jeg ikke noget imod en 1. div-spiller.
      Last edited by Agbre; 15-08-2023, 16:21.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

        Selvfølgelig har man ikke droppet ham, men lige nu er Owusu bare klart foran. Det er vel tæt på den position, hvor der er længst i niveau fra første- til andetvalg. Så må Grubbe udvikle sig. Hvem ved hvordan det ser ud om en sæson eller to.

        Men man har jo stadig en strategi med ret klare mål for hvor meget man skal satse på egne spillere. Det bliver man simpelthen også nødt til at have med i tankerne når man bygger truppen op. For mig giver det fint mening, at man kigger på hvad man kan få og så vælger man en af de to back positioner som man henter en profil ind til. Mens man vælger en billigere løsning på den anden, hvor konkurrencen er mere lige som udgangspunkt.

        Om Nicklas Mouritsen så er den rette løsning ved jeg ikke. Men på papiret har jeg ikke noget imod en 1. div-spiller.
        Manden er 28, har spillet 19 superligakampe, er blevet vejet og fundet for let i FCN og Lyngby. Det er ikke et åbentlyst talent, vi er ved at hente.
        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

          Manden er 28, har spillet 19 superligakampe, er blevet vejet og fundet for let i FCN og Lyngby. Det er ikke et åbentlyst talent, vi er ved at hente.
          Korrekt. Men vi har forpligtet os til at spille med 3 akademispillere i snit i startopstillingen. Så giver det måske ikke så meget mening at vi henter to klasse backs ind som er åbenlyse startere når det er der vi har to af vores akademispillere.

          Jeg foreslog at man havde hentet en spiller som Musonda i Horsens som netop kan dække begge backpositioner, og så kunne man lade ham spille den back som man måske skulle se lidt mere fra og så lade den anden akademist spille den modsatte.

          Det synes jeg lidt at man har mulighed for at gøre med Owusu. Men det kan være at man vurderet at det der med at skifte på to positioner bliver for dyrt rent spillemæssigt.

          ​​​​​​

          Comment


            Men nu regner jeg da med at der er kommet bud på Grubbe eller Nico - ellers havde de jo ikke budt ind på en VB. BW har selv sagt der skal være 4 backs i truppen jo.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg

              Har ikke set ham spille, men har hørt ham omtalt som en fed spiller.

              Man kan mene en 28-årig fra 1. division er uambitiøst. Jeg har ikke noget stort problem med det. Jeg opfatter det mere som om, at man stadig har tiltro til Aske på den back. Der er andre positioner jeg hellere vil have vi lægger pengene på/henter profiler til. Ellers begynder det at blive svært at få øje på hvordan vi skal holde os til strategien med brug af egne talenter.
              enten sidder thorborg tungt på pengekassen eller også vil man ikke hente en klar nr 1 ind der sætter aske langt tilbage. Kan der jo for så vidt være godt mening i.

              selv om man henter en back vb i 1 div er det jo ikke ensbetydende med at der ikke kan hentes nogle profiler til andre pladser senere i vinduet.

              Jeg lever i håbet lidt endnu, og så bør klubben snart komme på banen med bare lidt info om hvad alle de penge skal bruges på. Blev det meldt ud af der skulle bruges X kr på træningsfaciliteter, akademi osv ville det nok også hjælpe lidt på hvad man går og har af forventninger.

              Jeg var begejstret for at OB med minteh endeligt lavede et stort salg - men ryger alle pengene i NTs lommer så er det ligesom ikke så fedt mere.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                Men har OB helt ærligt ikke brug for mere end en lille forbedring ..
                ser man et stort lys i aske skal han måske heller ikke sættes for langt bag i køen, men lige mærke der er en der ånder ham i nakken. Jørgen mener jeg også begyndte at spille bedre efter aske kom til.

                - og med en 28 årig 1 div spiller - så håber jeg ikke han er for dyr - hverken at hente eller i løn omkostninger. Så kunne det jo være der kommer noget lidt mere spændende til en kant, 10'er eller midten...man har jo lov at håbe

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                  Korrekt. Men vi har forpligtet os til at spille med 3 akademispillere i snit i startopstillingen. Så giver det måske ikke så meget mening at vi henter to klasse backs ind som er åbenlyse startere når det er der vi har to af vores akademispillere.

                  Jeg foreslog at man havde hentet en spiller som Musonda i Horsens som netop kan dække begge backpositioner, og så kunne man lade ham spille den back som man måske skulle se lidt mere fra og så lade den anden akademist spille den modsatte.

                  Det synes jeg lidt at man har mulighed for at gøre med Owusu. Men det kan være at man vurderet at det der med at skifte på to positioner bliver for dyrt rent spillemæssigt.

                  ​​​​​​
                  Nej, det har vi ikke forpligtet os til. Vi har et delmål om, at truppen skal bestå af 30% akademispillere.



                  Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                  Comment


                    Hvis han kan få det bedste ud af Aske og vi i stedet bruger de store transfers til offensiven, så lever jeg med det. Det signalere i hvert fald at man fortsat tror på Aske når man ikke henter en større profil. Jeg kender ikke Mouritsen, men med tanker på Christian Sørensen skal man jo aldrig helt afvise en 28-årig back fra 1. Div kan gøre en fin figur i superligaen.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                      Nej, det har vi ikke forpligtet os til. Vi har et delmål om, at truppen skal bestå af 30% akademispillere.


                      Er delmålet ikke at 25 - 30 procent af spilletiden skal gå til akademister? Det er sådan at jeg har forstået det.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                        Er delmålet ikke at 25 - 30 procent af spilletiden skal gå til akademister? Det er sådan at jeg har forstået det.
                        Jo, det er også et delmål, at de skal stå for 25% af den samlede spilletid. Men vi er ikke forpligtet til at starte med 3 i hver opstilling.
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg

                          Jo, det er også et delmål, at de skal stå for 25% af den samlede spilletid. Men vi er ikke forpligtet til at starte med 3 i hver opstilling.
                          Nej, fair nok, selvfølgelig kan man spekulere i hvordan man skal ligge minutterne.

                          Men helt basalt så er det jo 3ish talenter der spiller fuldtid.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

                            Manden er 28, har spillet 19 superligakampe, er blevet vejet og fundet for let i FCN og Lyngby. Det er ikke et åbentlyst talent, vi er ved at hente.
                            Det er klart. Men nogle spillere er late bloomers. Vildere ting er set end, at en spiller med hans CV kan vise sig som en solid superliga-spiller. Og mere behøver vi ikke nødvendigvis på den position. Vi mangler dog klare forstærkninger på andre positioner. Især højre kant.

                            Lad os se om han kommer og hvad han i så fald kan. Helsingør-tilhængerne roser ham ret meget: https://twitter.com/MonkBowl/status/1691473701399662593

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

                              Men har OB helt ærligt ikke brug for mere end en lille forbedring ..
                              Henter man den pågældende back, kan jeg kun se det som om, at man garderer venstrebacken billigt, for stadig at satse på Aske og så brænder man løn og transferkronerne af på en offensiv profil i stedet.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Striwetforlivet! Se indlæg

                                Nej, fair nok, selvfølgelig kan man spekulere i hvordan man skal ligge minutterne.

                                Men helt basalt så er det jo 3ish talenter der spiller fuldtid.
                                Ja, og jeg kan da også godt se din pointe.
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X