Oprindeligt indsendt af Sheed
Se indlæg
Men jeg vil give dig ret i, at det har været forudsigeligt. Ved Kent Nielsen var det måske overraskende, at det var muligt, men det viste sig at være en forfejlet og halvhjertet forsøg på at replikere hvad han lavede i AaB. Efter ham var Michelsen den helt oplagte da han var ledig og et år tidligere havde leveret gode resultater i SønderjyskE. Det havde vidst også stor betydning, at man i ledelsen var blevet trætte af uendeligt kedelige kampe og låste taktik under KN. JM står på mange måder af det helt modsatte ift. at være pragmatisk og direkte. Der glemte man lidt, at man egentlig allerede havde snakket om en strategi for spillestil.
I øvrigt synes jeg mange af de dårlige ting man kan sige om OBs ageren på dette område kan siges om f.eks. AGFs ditto. Selvom de uden tvivl ser mere kompetente ud i dag. Fra Erik Rasmussen til Peter Sørensen til Wieghorst til Riddersholm til David Nielsen. Ved samtlige synes jeg at huske det som den klare favorit til jobbet ift. at være "hot", ledig og helst ikke minde for meget om den seneste. Nu har de så ramt noget med DN, der virker til at have vendt op og ned på meget i klubben. Hans energiske og "hårde" udtryk har man været god til at gribe på flere niveauer i klubben. De har også formået at bygge på succesen ved at satse og investere i de rigtige spillere+positioner.
Mener også der har været flere forlydender om, at de var meget tæt på at fyre DN ved vinterpausen 2018, hvor de nærmest lå til nedrykning efter en sløj første sæson. Havde de gjort det, havde de med stor sandsynlighed ansat Michelsen der på det tidspunkt lige var blevet ledig.
Præcis hvad pointen med det er, ved jeg ikke helt - udover at man som klub også kan være heldig med, at en identitet lidt dumper lige ned i skødet på en og man får succes på de rigtige tidspunkter.
Grundlæggende deler jeg din skepsis overfor ledelsen og fremtiden. Der har været en hel del at ryste på hovedet af siden MH tog over. Dog virker det som om de rent faktisk har gjort sig nogle længeresigtede stratetiske tanker. Også ift. træneren.
Jeg tænker i hvert fald det langt henad vejen var derfor MH og JM eftersigende ragede uklar. Fordi man gerne vil indskrænke trænerens magt og på de store linjer få førsteholdet til at følge klubbens og akademiets visioner for spillestil. Sikkert nogle andre vilkår end JM blev ansat under.
Om man rent faktisk så formår at efterleve det på længere sigt har jeg klart mine tvivl på. Man kan nemt sidde med fornemmelsen, at "strategi-projektet" er noget de primært gør fordi omverdenen sukker efter det. Jeg synes f.eks. ikke det er en god "start" at give en længere kontrakt til en 29-årig norsk venstre back, der har sine skader. Jeg frygter også vi henter flere middelmådige og aldrende spillere fra Sverige/Norge. Men som fan har jeg bare en trang til - og føler et lille ansvar for - at tro på projektet og at det bliver bedre.
Leave a comment: