Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Leander
    replied
    Oprindeligt indsendt af Bobolarsen Se indlæg

    Har du noget input/info omkring ham? Tror du han er den rigtige mand?
    Husker ikke rigtig spillestil, men AIK var fast i top 4 i de 5-ish år han var i klubben, dog uden at nå HELT til top. Men en 2-3 sølvmedaljer blev det da til.

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg

    Det var helt sikkert ikke en nem opgave, men at blive nr. 9 i 1. division, 6 point fra nedrykning, og ende under hold som Skive og Nykøbing, når man har spillere som Schoop, Allan Souza, Louati, Ba Loua, Bajza og rækkens bedste angriber i Vinicius, er sgu heller ikke just nogen overpræstation. Der kommer 20 spillere ind i løbet af den sæson han er i Vejle, men der kommer så også 18 nye ind i den følgende sæson, hvor Sormani er der, og da rykker de rimeligt suverænt op, selvom de endda mister Vinicius halvvejs.

    Det er svært at spinne hans Vejle-ophold som andet end et flop. Når man har rækkens dyreste hold og bliver 9 ud af 12, så er det ikke ret godt, uanset hvor mange der så er nye.
    Det synes jeg godt nok er at stramme den. Vejle skiftede jo stort hele holdet, kun 7 spiller blev tilbage og resten var hentet udefra. Opholdet kan godt kategoriseres som en katastrofe, men jeg synes det er at fordreje virkeligheden.

    Sousa kom desuden først til klubben et halvt år inde i den sæson og i den halvsæson scorede han 1 mål, 1 assist i 13 kampe.
    Schoop havde været uden spilletid i 9 måneder før han fik sin første kamp i Vejle
    Bajza var hentet i slovakisk 1. division
    Louati kom først til klubben samme tid som Sousa.

    Jeg indrømmer gerne at han skuffede i Vejle, men det var godt nok heller ikke de bedste betingelser han fik.

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    Mærkeligt de offentliggør det nu. Han har en pokalfinale mod Hammerby den 30. maj, som kan give europæisk fodbold.
    Nogle der ved hvor den kan ses henne?

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Jeg hører han er en meget stille og velovervejet person. Vi må se. Har lige snakket med min kontakt fra VB. Det var bare ikke et godt match dengang men indrømmer at meget lå på dem også. Det var en klub i kaos og han trives bedst under ro og kontinuitet
    "Meget stille og velovervejet" er ja allerede et step op for os i hensigt af kommunikationen.

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg

    Godt kaldt.

    Det er fint med en ny træner på plads og så starter vi igen med en ny træner og ledelsen præsenterer ham lige som forgængerne som værende en fantastisk træner som man er stolte over at vi er i stand til st tiltrække, lidt lige som man prøver at få det til at lyde som om han havde nogle større muligheder. Samme opskrift man bruger når man køber den ene middelmådige spiller efter den anden og prøver at sælge nyheden til omverdenen som værende et godt køb senest med Okosun.
    Det mest positive er for mig at man ikke igen valgte en af de danske nul bonner, og jeg glæder mig meget til at se hvad han kan og hvad han står for.
    Men hvad får han at arbejde med, forventer ledelsen at nu bliver truppen pludselig en sten sikker top 6 klub med top 4 som ambitionen?
    Ja.

    Det her er en klassisk Thorborg-ansættelse, hvorfor jeg også kunne kalde den for 6 måneder siden. Vi tager bare det til enhver tid hotte navn på markedet vi kan få, det plejer at være i Danmark, men nu endte Niels Frederiksen med at forlænge, så vi måtte en tur over sundet i stedet, og så sætter vi vores lid til at træneren skal redde det hele. Det er samme mønster hver eneste gang og det går aldrig godt. Held og lykke til Alm siger jeg bare, han har sat sig i en uriaspost.

    Leave a comment:


  • Ricardo
    replied
    MH "- Vi har ansat Andreas, fordi vi synes, han er en rigtig dygtig træner, og fordi vi mener, at det er ham, der kan bringe os videre i løbet af de kommende tre år, siger Hemmingsen.

    - Han står for en fremadrettet og fysisk tilgang til spillet, og på den måde passer han rigtig godt ind i den måde, som vi ønsker at spille fodbold på.

    - Vi har præsenteret ham for vores tanker omkring en ensartethed i klubbens udtryk, og den måde vi gerne vil spille fodbold på, og det er Andreas klar på.

    - Han kan se sig selv løse opgaven ud fra den strategi, som vi har vist ham, og vi er sikre på, at han er den rigtige til at føre den spillestil videre i de kommende tre å
    r."

    https://www.bold.dk/fodbold/nyheder/...-stil-med-alm/

    Syntes det er fint at det er noget af det bedste vi glimtvis ser fra holdet nu, der skal bygges på, og den spillestil der passer med vores traditioner.

    Håber han er god til at pege de rigtige spillere ud, der passer til strategien

    Leave a comment:


  • Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Kaldte den allerede i december. I kunne jo bare have ringet OB, i stedet for at skulle vente et halvt år og spilde penge på Allan Gaarde.

    https://forum.ob.dk/forum/club-ob-s-...934#post269934
    Godt kaldt.

    Det er fint med en ny træner på plads og så starter vi igen med en ny træner og ledelsen præsenterer ham lige som forgængerne som værende en fantastisk træner som man er stolte over at vi er i stand til st tiltrække, lidt lige som man prøver at få det til at lyde som om han havde nogle større muligheder. Samme opskrift man bruger når man køber den ene middelmådige spiller efter den anden og prøver at sælge nyheden til omverdenen som værende et godt køb senest med Okosun.
    Det mest positive er for mig at man ikke igen valgte en af de danske nul bonner, og jeg glæder mig meget til at se hvad han kan og hvad han står for.
    Men hvad får han at arbejde med, forventer ledelsen at nu bliver truppen pludselig en sten sikker top 6 klub med top 4 som ambitionen?

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg


    Ja. Og læste lige på Wikipedia at han arbejdede også som journalist efter spillerkarriere. Så stepper vi i hvert fald op i hensigt af kommunikation, interviews og offentlighedsarbejde i sammenligning med den aktuelle præstation der.
    Jeg hører han er en meget stille og velovervejet person. Vi må se. Har lige snakket med min kontakt fra VB. Det var bare ikke et godt match dengang men indrømmer at meget lå på dem også. Det var en klub i kaos og han trives bedst under ro og kontinuitet

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
    Velkommen til. Ved intet om ham men håber det bedste. Er det en træner som kan videreudvikle unge talenter?
    Måske, men det er ikke noget han rigtigt har bevist i Häcken. De har solgt ret få spillere i den tid han har været i klubben og ikke for særligt store beløb, det er nok lavere end hvad der har været solgt spillere for i OB i samme periode. Han kan i hvert fald slet ikke sammenlignes med Gustavsson, som videreudviklet og været med til at skyde spillere af for flere hundrede millioner i de senere år, men han har så også været i en lidt større klub.

    Leave a comment:


  • Jeppetoje
    replied
    Mærkeligt de offentliggør det nu. Han har en pokalfinale mod Hammerby den 30. maj, som kan give europæisk fodbold.

    Leave a comment:


  • andlox
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Han hedder jo også Andreas kan kun blive godt

    Ja. Og læste lige på Wikipedia at han arbejdede også som journalist efter spillerkarriere. Så stepper vi i hvert fald op i hensigt af kommunikation, interviews og offentlighedsarbejde i sammenligning med den aktuelle præstation der.

    Leave a comment:


  • El Profesor
    replied
    Jeg kender ikke rigtigt til ham, udover et mislykket ophold i Vejle, som dog var en klub i kaos dengang. Det ligner rent resultatmæssigt, at han har gjort det godt i Häcken, men jeg er ikke begejstret, især ift. en kandidat som Ole Tobiasen, som lød til at have nogle rigtigt spændende idéer ift. spillestil. Er der nogle, der kender til Alms spillestil? Hemmingsen beskriver den som "fysisk og fremadrettet" = tonserbold? Jeg ved ikke helt, om det passer på vores trup, men vi må give det en chance.

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jopsen Se indlæg
    Jeg tror han er alt for ALMindelig. Dog fører han OB til Europa League eller Conference League og AGF i første division.



    Og ja, jeg meldte mig ind for at skrive det.
    Velkommen i hvert fald

    Leave a comment:


  • Bobolarsen
    replied
    Oprindeligt indsendt af Leander Se indlæg
    Som semi-AIK'er, er jeg ret godt tilfreds :)
    Har du noget input/info omkring ham? Tror du han er den rigtige mand?

    Leave a comment:


  • Sheed
    replied
    Oprindeligt indsendt af sjn Se indlæg
    Var det ikke også noget med han kom til Vejle. Dengang Vejle hentede alle de der nye spillere til klubben, ja nærmest et helt hold. Så var det jo heller ikke lige de nemmeste forudsætninger han havde der
    Det var helt sikkert ikke en nem opgave, men at blive nr. 9 i 1. division, 6 point fra nedrykning, og ende under hold som Skive og Nykøbing, når man har spillere som Schoop, Allan Souza, Louati, Ba Loua, Bajza og rækkens bedste angriber i Vinicius, er sgu heller ikke just nogen overpræstation. Der kommer 20 spillere ind i løbet af den sæson han er i Vejle, men der kommer så også 18 nye ind i den følgende sæson, hvor Sormani er der, og da rykker de rimeligt suverænt op, selvom de endda mister Vinicius halvvejs.

    Det er svært at spinne hans Vejle-ophold som andet end et flop. Når man har rækkens dyreste hold og bliver 9 ud af 12, så er det ikke ret godt, uanset hvor mange der så er nye.

    Leave a comment:

Working...
X