Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Ny træner Andreas Alm

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    På en måde er det fedt at rygtet ikke vil dø, så vi kan da håbe på at det er/bliver til reel interesse så det bliver svenskerne der skal vride Alm ud af OB og ikke OB der skal kompensere Alm hvis han fyres. BW skal så tage en beslutning OM han skal have lov til tage tilbage til Sverige hvis skuden forhåbentlig vendes og spillet ser stabilt godt ud, og der kommer points på kontoen.
    Det har jo aldrig været et rygte - Det er jo blot et par eksperter der foreslår at AIK skal gå efter AA.

    Jeg håber heller ikke at folk vil kalde det et rygte blot fordi at Stig Tøfting foreslår vi skal hente XX spiller fra Klub YY

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    På en måde er det fedt at rygtet ikke vil dø, så vi kan da håbe på at det er/bliver til reel interesse så det bliver svenskerne der skal vride Alm ud af OB og ikke OB der skal kompensere Alm hvis han fyres. BW skal så tage en beslutning OM han skal have lov til tage tilbage til Sverige hvis skuden forhåbentlig vendes og spillet ser stabilt godt ud, og der kommer points på kontoen.
    Vi skal naturligvis ikke stå i vejen, hvis der er bud efter Alm fra andre klubber.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    På en måde er det fedt at rygtet ikke vil dø, så vi kan da håbe på at det er/bliver til reel interesse så det bliver svenskerne der skal vride Alm ud af OB og ikke OB der skal kompensere Alm hvis han fyres. BW skal så tage en beslutning OM han skal have lov til tage tilbage til Sverige hvis skuden forhåbentlig vendes og spillet ser stabilt godt ud, og der kommer points på kontoen.

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...erliga-traener

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Gensyn med AA ?

    https://bold.dk/fodbold/klubber/aik/...cheftraeneren/

    Leave a comment:


  • Henning001
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Om vi så ansatte Pep eller Klopp tror jeg aldrig BK ville blive tilfreds eller scorer flere mål... vi skal have en ny 9'er og så må BK fortsætte brokkeriet på bænken eller et andet sted.

    Desuden håber jeg ikke det er rigtigt, at han udtrykker sig negativt om AA på offentlige steder.
    Jeg har lidt svært ved at forstå alt der her. Måske er der nogen, der kan hjælpe mig lidt?
    Vi har haft et konsulentbureau til at håndplukke en træner, der passede til klubbens strategi.
    Man fandt frem til Alm, der tilsyneladende var en glimrende træner. I 10 sæsoner i Sverige blev han aldrig dårligere placeret end nr. 4. Han har haft ry for især at benytte de unge spillere. Han har tidligere haft et godt samarbejde med BW i mange år, og efter sigende var de to en kæmpe gevinst for AIK.
    Og nu vil alle eksperterne så have ham fyret.
    Hmm, Hvordan gør vi så det? Kan man fyre ham, uden også at forkaste den strategi, han er udvalgt til?
    Og hvorfor skal man fyre ham?
    Ja, jeg er med på, at vi har haft en elendig sæsonstart. Vi var nogenlunde med i 1. halvleg mod FCM, indtil det så ramlede efter pausen. Vi kunne sagtens have tabt i Randers, selvom vi var bedst i det meste af kampen. Ingen tvivl om, at resultaterne kunne kave været bedre, men vi har så også bare set et hav af personlige fejl, og haft stort set halvdelen af den normale startopstilling skadet lige siden opstarten.
    Den ideelle trup er jo slet ikke på plads, og BW har udtalt, at det kommer til at tage flere transfervinduer, inden vi når dertil. Og når vi så samtidig har en masse skader, i en ikke-optimal trup, så ville de fleste hold nok få problemer.
    I sidste sæson synes jeg egentlig, det gik væsentlig bedre. Resultatmæssigt nej, men spillemæssigt. Vi var dominerende i langt de fleste kampe, men nåede i mange tilfælde så alligevel at smide sejren til sidst på en eller anden tåbelig fejl. Der var mange kampe, hvor vi endte med at få færre points ud af det, end vi egentlig havde fortjent, og såvidt jeg husker var der kun et enkelt tilfælde, hvor det lykkedes os at stjæle et point i en kamp, vi burde have tabt.
    Nå, Det er også i denne sæson, vi har problemet, der gør at eksperterne er enige om, at vi skal fyre Alm.
    Det ville da også give god nok mening, hvis det var sådan, at Alm havde tabt omklædningsrummet. Det er der bare intet, der tyder på. Der er ingen spillere der antyder at der skulle være noget galt på den front. Og hvis man læser artiklen på Fyens.dk, hvor de skriver om at Sabbi var blevet skadet igen, så lyder det da godt nok, som om, der bliver gået til den. Intet der tyder på manglende opbakning fra spillertruppen.
    Nå, men nu vil eksperterne så have ham fyret. Hvad sker der så, hvis vi gør det?
    ​​​​​​​Ja, så går han nok hjem, og hæver sin løn, mens vi så skal lede efter en ny træner, vi kan betale løn til. Det vil alt andet lige betyde færre penge til spillerindkøb. Hvis der endelig var lidt penge i overskud, så var det da noget mere fornuftigt at bruge dem på en mental-træner, en ekstra assistenttræner, eller hvor vi nu ellers måtte halte bagefter.
    Stort set samtlige eksperter, incl. Martin Davidsen, er enige om, at det sikkert ikke kommer til at hjælpe et klap, hvis vi fyrer træneren. Statistikken fortæller, at det ikke haft nogen som helst positiv effekt, de sidste mange gange, vi har gjort det. BW har udtalt, at vi skal væk fra den kotume med at fyre trænere i tide og utide, men istedet tage fat om de udfordringer, der er. Hvorfor mener alle eksperterne så at vi skal fyre manden, når man samtidig mener, at det sikkert ikke hjælper?
    OK, Han skal så åbenbart fyres. Hvem skal vi så have istedet?.
    Vi må selv finde ham, for Gaarde har jo vist, at han ikke duede til det.
    Forhåbentlig kan vi da så finde en kompetent træner, der kan klare det bedre.
    Og så er det eksperterne er på banen igen. Vi bør simpelt hen gå efter David Nielsen eller Bo Henriksen. De er lige blevet fyret, for deres tidligere arbejdsgivere mente, de ikke var gode nok, men derfor kan det jo godt være, de vil være bedre for OB.
    Det er så godt nok almindeligt kendt, at begge de to er udfordrede sådan rent taktisk, men så længe, der er nogle dygtige assistenter, så går det nok.
    Jamen Hallo! - Hvis de er taktisk udfordrede, hvad i alverden skal de så bidrage med?
    Ja altså David Nielsen er da kendt for at kunne sætte spillerne op, så de performer bedre, og Bo er god til at skabe stemning.
    OK, Ja men så ansæt dog David som sportspsykolog, og så kan vi give den anden en rolle, hvor han løber lidt rundt ude ved sidelinien, som en del af en omvandrende tifo... men hvis de er taktisk udfordrede, så skal de da bare holdes langt væk fra trænergerningen i OB.
    Det må da kunne gøres bedre?

    Leave a comment:


  • Larsbo79
    replied
    Oprindeligt indsendt af Victor2 Se indlæg
    Jeg hørte dette fra en ven igår , hans datter havde været på Café i Odense , hvor Bashkim og Jebali var kommet ind , og da de sad og snakkede var det ikke de kønneste gloser der kom om Alm .
    Hvis den er sand , hvilket jeg ikke aner meget om , men burde Alm så ikke væk meget snart??
    Men det er noget af det samme som Farzam sagde i BTs transfervinduet i sidste uge, da sagde han at han have hørt at nogle spiller var utilfreds med Alm.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Victor2 Se indlæg
    Jeg hørte dette fra en ven igår , hans datter havde været på Café i Odense , hvor Bashkim og Jebali var kommet ind , og da de sad og snakkede var det ikke de kønneste gloser der kom om Alm .
    Hvis den er sand , hvilket jeg ikke aner meget om , men burde Alm så ikke væk meget snart??
    Det kan det være. Normalt er det reseeverne der ikke kan lide træneren. Ved at mange spillere talte dårligt om JM og Blond.
    Alm må hænge i en tynd tåd og skal vel hente 6 point i de næste 3 kampe hvis han skal overleve.
    Personligt håber jeg vi lister os op over nedrykningsstregen inden julepausen og benytter den til at skifte Alm.
    Får vi ikke de 6 point, så må de gerne skyde ham af nu.

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Om vi så ansatte Pep eller Klopp tror jeg aldrig BK ville blive tilfreds eller scorer flere mål... vi skal have en ny 9'er og så må BK fortsætte brokkeriet på bænken eller et andet sted.

    Desuden håber jeg ikke det er rigtigt, at han udtrykker sig negativt om AA på offentlige steder.

    Leave a comment:


  • OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Ruben Se indlæg

    Jamen, hvad med de to nye assistenttrænere. De må da også have et ansvar - og nogle kompetencer til at supplere Alm.
    Hvis ikke vi kan lokke Bo Henriksen til eller ikke har råd, så synes jeg Frank Hjortebjerg skal forfremmes. Projekt Alm er der ingen perspektiver i, hverken på kort eller lang sigt.
    Og hvis vi alligevel skulle ende med at rykke ned på trods af en trænerfyring, så vil jeg stadig hellere have Bo Henriksen og/eller Frank Hjortebjerg til at stå for at bygge vores hold op i endnu mere symbiose med akademiet.

    Leave a comment:


  • manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Min pointe er, at det har været sådan hele tiden under Alm. Det er ikke kun nu, hvor man har ekstra fokus på defensiven. Det er super farligt hvis man er så personafhængig. Det skal helst være sådan at alle offensive spillere ved hvad de skal gøre, når de kommer ind på deres plads. Men det ser det desværre ikke ud til at de gør.
    det tror jeg egentlig fu ret i .. Bashkim har påpeget noget lign. tidligere og jeg mener at erindre AA hsr sagt noget lign. som offensiven er så god st de finder deres egne løsninger

    Leave a comment:


  • Victor2
    replied
    Jeg hørte dette fra en ven igår , hans datter havde været på Café i Odense , hvor Bashkim og Jebali var kommet ind , og da de sad og snakkede var det ikke de kønneste gloser der kom om Alm .
    Hvis den er sand , hvilket jeg ikke aner meget om , men burde Alm så ikke væk meget snart??

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Ja enig. Som jeg ser det har det foreløbig været, at lade Jebali finde på noget.
    i jebalis fravær har offensiven bestået i at sende hornemann i dybden.

    Jeg tror man har rigtig meget fokus på at lukke af i defensiven, men der burde være overskud til en offensiv plan også.
    og offensioffen har vel aldrig sprudlet under Alm, på trods af masser af offensivt indstillede typer.
    Min pointe er, at det har været sådan hele tiden under Alm. Det er ikke kun nu, hvor man har ekstra fokus på defensiven. Det er super farligt hvis man er så personafhængig. Det skal helst være sådan at alle offensive spillere ved hvad de skal gøre, når de kommer ind på deres plads. Men det ser det desværre ikke ud til at de gør.

    Leave a comment:


  • Ruben
    replied
    Oprindeligt indsendt af Lennon Se indlæg

    Ja enig. Som jeg ser det har det foreløbig været, at lade Jebali finde på noget.
    i jebalis fravær har offensiven bestået i at sende hornemann i dybden.

    Jeg tror man har rigtig meget fokus på at lukke af i defensiven, men der burde være overskud til en offensiv plan også.
    og offensioffen har vel aldrig sprudlet under Alm, på trods af masser af offensivt indstillede typer.
    Jamen, hvad med de to nye assistenttrænere. De må da også have et ansvar - og nogle kompetencer til at supplere Alm.

    Leave a comment:


  • Lennon
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg

    Jeg har skrevet det mange gange: jeg kan simpelthen ikke se hvad OB vil offensivt. Man ser aldrig to angreb, som er ens bygget op. Det hele virker til at man tager det som det kommer. Det virker ikke til at der er løbemønstre, så den der har bolden, ved hvad der skal ske.
    Der er to muligheder. 1. Spillerne kan ikke omsætte det system Alm lærer dem. 2. Der eksistere ikke et decideret system. I stedet er de offensive meget frie i deres roller og løbemønstre.
    Ja enig. Som jeg ser det har det foreløbig været, at lade Jebali finde på noget.
    i jebalis fravær har offensiven bestået i at sende hornemann i dybden.

    Jeg tror man har rigtig meget fokus på at lukke af i defensiven, men der burde være overskud til en offensiv plan også.
    og offensioffen har vel aldrig sprudlet under Alm, på trods af masser af offensivt indstillede typer.

    Leave a comment:

Working...
X