Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Online
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Randers var aldrig interesseret i Sander Svendsen

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ke-ob-angriber
    Hvorfor bruge en artikel på det og hvorfor skal Randers "nægte" det.... lyder som agurketid !

    Leave a comment:


  • Superior
    replied
    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

    Ville i ikke få mere ud af at debattere dette på VBs forum. hvis et sådant eksisterer.
    Jo, god pointe. Jeg håber de to kamphaner kan flytte deres gensidige synspunktet et andet sted her, så vi andre ikke skal belemres med VB’s spillersammensætning..!

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Randers var aldrig interesseret i Sander Svendsen

    https://beta.bold.dk/fodbold/nyheder...ke-ob-angriber

    Leave a comment:


  • jj-baumspieler
    replied
    Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg

    Ville i ikke få mere ud af at debattere dette på VBs forum. hvis et sådant eksisterer.
    Det er min skyld Sinus. Et rant fra mig i Stemmer fra Ådalen tog jeg videre herover for at uddybe. Tror der er skrevet, hvad der skal skrives. Tak til Entusiasten for en fin debat - enig bliver vi nok ikke.

    Leave a comment:


  • sinus
    replied
    Oprindeligt indsendt af treboR Se indlæg

    Igen kan jeg godt forstå hvor du vil hen. Men må så bare sige, at i og omkring VBs startopstilling har vi følgende unge danskere fra eget adekami;

    17 årige Wahid Faghir
    19 årige Thomas Gundelund
    20 årige Lundrim Hetemi
    21 årige Arbnor Muccoli

    Ved ikke hvordan der står til i andre superligaklubber, men tænker ikke det er helt skidt?

    Deudover har man jo Malte Amundsen på 21 år, og så nu købt U21 landsholdsspilleren Lucas Engel også.
    Ville i ikke få mere ud af at debattere dette på VBs forum. hvis et sådant eksisterer.

    Leave a comment:


  • jj-baumspieler
    replied
    Oprindeligt indsendt af treboR Se indlæg

    Igen kan jeg godt forstå hvor du vil hen. Men må så bare sige, at i og omkring VBs startopstilling har vi følgende unge danskere fra eget adekami;

    17 årige Wahid Faghir
    19 årige Thomas Gundelund
    20 årige Lundrim Hetemi
    21 årige Arbnor Muccoli

    Ved ikke hvordan der står til i andre superligaklubber, men tænker ikke det er helt skidt?

    Deudover har man jo Malte Amundsen på 21 år, og så nu købt U21 landsholdsspilleren Lucas Engel også.


    Enig - og det er nogle store talenter. Rigtig fin nuance på mit rant.

    Leave a comment:


  • treboR
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    Jeg er til dels enig i nationalitetsdiskussionen, det handler mere om kultur og udtryk som så kan forsimples ned til nationalitet og. Derfor handler det mere for mig om at få nogle bestemte kulture og udtryk ind, da en gruppe vil dø ud hvis ikke den får output som udfordrer dem. Der mener jeg helt seriøst at OB har brug for noget Balkan-temperament. Afrika-lir har vi i form af Jebali og Sabbi (selvom han tæller som afrikaner)

    Hvordan Vejle rekrutterer ved jeg ikke, men jeg kan se at de hiver nogle interessante navne hjem og der er en større risikovillighed der, som jeg tror kan skæres ned til agenter. Det er meget high-risk/high win/loss vil jeg vurdere.

    Hvis man kigger på Transfermarkt (og hvis jeg har talt rigtigt) så har Vejle spillere fra 24 forskellige agentfirmaer, mens 8 spillere står repræsenteret uden agent eller med ukendt agent.

    Hvis man kigger på de skandinaviske ligaer, så ser snittet sådan her ud (jf. Transfermarkt):
    DK: 39,3%
    SE: 28,4
    NO: 23,2
    Igen kan jeg godt forstå hvor du vil hen. Men må så bare sige, at i og omkring VBs startopstilling har vi følgende unge danskere fra eget adekami;

    17 årige Wahid Faghir
    19 årige Thomas Gundelund
    20 årige Lundrim Hetemi
    21 årige Arbnor Muccoli

    Ved ikke hvordan der står til i andre superligaklubber, men tænker ikke det er helt skidt?

    Deudover har man jo Malte Amundsen på 21 år, og så nu købt U21 landsholdsspilleren Lucas Engel også.

    Leave a comment:


  • jj-baumspieler
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    Jeg er til dels enig i nationalitetsdiskussionen, det handler mere om kultur og udtryk som så kan forsimples ned til nationalitet og. Derfor handler det mere for mig om at få nogle bestemte kulture og udtryk ind, da en gruppe vil dø ud hvis ikke den får output som udfordrer dem. Der mener jeg helt seriøst at OB har brug for noget Balkan-temperament. Afrika-lir har vi i form af Jebali og Sabbi (selvom han tæller som afrikaner)

    Hvordan Vejle rekrutterer ved jeg ikke, men jeg kan se at de hiver nogle interessante navne hjem og der er en større risikovillighed der, som jeg tror kan skæres ned til agenter. Det er meget high-risk/high win/loss vil jeg vurdere.

    Hvis man kigger på Transfermarkt (og hvis jeg har talt rigtigt) så har Vejle spillere fra 24 forskellige agentfirmaer, mens 8 spillere står repræsenteret uden agent eller med ukendt agent.

    Hvis man kigger på de skandinaviske ligaer, så ser snittet sådan her ud (jf. Transfermarkt):
    DK: 39,3%
    SE: 28,4
    NO: 23,2

    Enig Frederik - jeg tror bestemt også på at man kan berige og inspirere. Min påstand er bare, at den vej kan være brolagt med problemer hvis man ikke tager hensyn til de mulige problemer. Altså grundlæggende at det kan blive for meget. At klubben kan tabe på det. Måske kan ejeren stadig flippe spillere, men som hold lykkes man potentielt set ikke hvis det går "amok. "
    Jeg synes det er en fin betragtning at sige det er high risk / high reward. Den køber jeg gerne. Jeg ville være dødtræt af det hvis det foregik sådan i OB. Det bliver uigennemskuelig hvad der er i gang. Bygger man et hold/klub op, eller benytter man ejermuligheden for at lave et stort gennemløb af spillere meget langt hjemmefra. Hvem gavner det mest? Agenten der laver 1-2 mio pr. handel eller den klub der skal bygge på og udvikle sig over tid?

    Leave a comment:


  • jj-baumspieler
    replied
    Oprindeligt indsendt af treboR Se indlæg


    Jeg forstår hvor du vil hen. Jacob Krüger har udtalt at man simpelthen ikke får nok for pengene i de danske spillere. Danske spillere koster simpelthen for meget at købe, og vil have for høj løn, hvis man sammenligner med hvad man ellers kan få.

    Vejle går rigtig meget op i videresalg, og ikke så meget op i nationalitet. Det meste af grundsstammen er dansk, hvilket jeg tror er sundt nok. Men lige på det punkt, er det selvfølgelig ærgerligt for VB at både Greve og Schoop er skadet her i opstarten, og næppe kommer i spil til startopstillingen lige foreløbig.
    Faren ved at udtale sig for skråsikkert om andre klubber er helt afgjort til stede, da jeg ikke følger VB så tæt som OB. Langt fra :-) Så min distancevurdering kan selvfølgelig være helt skæv. Min grundlæggende problematik er nok også bare en aversion mod klubopkøb og transferspekulation. Måske er det ikke så slemt i Vejle, som jeg gør det til. Måske var min udlægning mere præcis i den første fase, af det nye ejerskab og det finder et bedre leje nu? Et kig på transfermarkt siger dog, at Vejle gør tingene mere ekstremt end hvad man ellers ser for en klub på deres niveau.

    Min pointe er også bare, at Vejle fokus på videresalg som du siger, er at jeg synes en så gammel fin klub bliver omdannet til et instrument mere end en fodboldklub der forsøger at opnår noget for klubbens skyld. Hvis Vejle bygger på og der investeres i klubben, så er alt godt. Jeg tror dog de får svært ved kontinuerligt at præstere med så stort et mix, der udskiftes så hyppigt løbende i klubben.

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg

    Ja det tælles ret specielt sammen. Jeg har dog i min sammenligning taget højde for det. Nu er der to debatter for mig at se. At det skulle være direkte absurd at forholde sig til nationalitet (den diskussion forstår jeg ikke helt) og så hoveddiskussionen - er Vejle sunde eller usunde? Der postulerer og spekulerer jeg så absolut. Det kan man bare være uenig i.

    Men de er en ret stor afviger i vores nordlige kontekst. Er det så på baggrund af f.eks. stærk brug af data og netværk eller er det min negative udlægning i varierende grad en del af noget transferspekulation.
    Jeg er til dels enig i nationalitetsdiskussionen, det handler mere om kultur og udtryk som så kan forsimples ned til nationalitet og. Derfor handler det mere for mig om at få nogle bestemte kulture og udtryk ind, da en gruppe vil dø ud hvis ikke den får output som udfordrer dem. Der mener jeg helt seriøst at OB har brug for noget Balkan-temperament. Afrika-lir har vi i form af Jebali og Sabbi (selvom han tæller som afrikaner)

    Hvordan Vejle rekrutterer ved jeg ikke, men jeg kan se at de hiver nogle interessante navne hjem og der er en større risikovillighed der, som jeg tror kan skæres ned til agenter. Det er meget high-risk/high win/loss vil jeg vurdere.

    Hvis man kigger på Transfermarkt (og hvis jeg har talt rigtigt) så har Vejle spillere fra 24 forskellige agentfirmaer, mens 8 spillere står repræsenteret uden agent eller med ukendt agent.

    Hvis man kigger på de skandinaviske ligaer, så ser snittet sådan her ud (jf. Transfermarkt):
    DK: 39,3%
    SE: 28,4
    NO: 23,2

    Leave a comment:


  • treboR
    replied
    Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg

    Ja det tælles ret specielt sammen. Jeg har dog i min sammenligning taget højde for det. Nu er der to debatter for mig at se. At det skulle være direkte absurd at forholde sig til nationalitet (den diskussion forstår jeg ikke helt) og så hoveddiskussionen - er Vejle sunde eller usunde? Der postulerer og spekulerer jeg så absolut. Det kan man bare være uenig i.

    Men de er en ret stor afviger i vores nordlige kontekst. Er det så på baggrund af f.eks. stærk brug af data og netværk eller er det min negative udlægning i varierende grad en del af noget transferspekulation.

    Jeg forstår hvor du vil hen. Jacob Krüger har udtalt at man simpelthen ikke får nok for pengene i de danske spillere. Danske spillere koster simpelthen for meget at købe, og vil have for høj løn, hvis man sammenligner med hvad man ellers kan få.

    Vejle går rigtig meget op i videresalg, og ikke så meget op i nationalitet. Det meste af grundsstammen er dansk, hvilket jeg tror er sundt nok. Men lige på det punkt, er det selvfølgelig ærgerligt for VB at både Greve og Schoop er skadet her i opstarten, og næppe kommer i spil til startopstillingen lige foreløbig.

    Leave a comment:


  • jj-baumspieler
    replied
    Oprindeligt indsendt af bjerghest Se indlæg

    Transfermarkt tæller udlændinge på en mærkelig måde. Mucolli og Hetimi tæller som udlændig på trods af at de er født i DK, men repræsenterer Albanien, det samme med Moses Opondo der har dansk pas, men er født i Uganda. MOntano er ikke talt med da han er udlejet til Fredericia.

    Montano og Wahid bliver talt som danskere

    Hvis de er talt fra så er man på 65% udlændinge og Transfermarkt opgør det sådan her:

    Brasillen: 3
    Kroatien: 2
    Sverige: 2
    Rusland: 1
    Rusland/Nigeria: 1
    Frankrig/Cameroun: 2
    Ghana: 1
    Iran: 1
    Holland 1
    Tyskland: 1
    Ukraine/Congo: 1
    Finland: 1
    Færøerne: 1
    England/Guyana: 1
    USA: 1
    Elfenbenskysten: 1
    Gambia: 1
    Albanien/Kosovo: 1



    Ja det tælles ret specielt sammen. Jeg har dog i min sammenligning taget højde for det. Nu er der to debatter for mig at se. At det skulle være direkte absurd at forholde sig til nationalitet (den diskussion forstår jeg ikke helt) og så hoveddiskussionen - er Vejle sunde eller usunde? Der postulerer og spekulerer jeg så absolut. Det kan man bare være uenig i.

    Men de er en ret stor afviger i vores nordlige kontekst. Er det så på baggrund af f.eks. stærk brug af data og netværk eller er det min negative udlægning i varierende grad en del af noget transferspekulation.

    Leave a comment:


  • bjerghest
    replied
    Oprindeligt indsendt af treboR Se indlæg


    Jeg blev lige nødt til at svare på noget af alt det vås der bliver skrevet her.

    VBs ejere er fra Moldova og Danmark, der var på et tidspunkt Lucas Chang fra Kina, han er der ikke mere. Tilgengæld ejer den tidligere VB-spiller og DanCake direktør Klaus Eskildsen knap halvdelen af aktierne i Vejle Boldklub.

    Der blev hentet rigtig mange spillere, der den nye ejer kom til, da man faktisk kun havde to spillere på kontrakt, så ja, det ser meget voldsomt ud de første par år.

    Angående spillere i truppen, så formoder jeg du kigger på transfermarkt, hvor mange spillere der reelt ikke har noget med førsteholdet står.

    Lad os bare tage spillerlisten på vejle-boldklub.dk, den er dog ikke opdateret med de fire sidste køb, heraf en svensker og en sidste dansker.



    Der er 24 spillere:

    11 danskere
    3 skandinavere, Island, Sverige, Finland.

    Det er ikke helt så skidt som du gør det til, men man ser det man gerne vil se.


    Ved ikke om du bliver "snydt" af deres eksotiske navne

    Wahid Faghir - dansker
    Arbnor Muccoli - dansker
    Lundrim Hetimi - dansker
    Leonel Montano - dansker
    Diego Montiel - svensker
    Transfermarkt tæller udlændinge på en mærkelig måde. Mucolli og Hetimi tæller som udlændig på trods af at de er født i DK, men repræsenterer Albanien, det samme med Moses Opondo der har dansk pas, men er født i Uganda. MOntano er ikke talt med da han er udlejet til Fredericia.

    Montano og Wahid bliver talt som danskere

    Hvis de er talt fra så er man på 65% udlændinge og Transfermarkt opgør det sådan her:

    Brasillen: 3
    Kroatien: 2
    Sverige: 2
    Rusland: 1
    Rusland/Nigeria: 1
    Frankrig/Cameroun: 2
    Ghana: 1
    Iran: 1
    Holland 1
    Tyskland: 1
    Ukraine/Congo: 1
    Finland: 1
    Færøerne: 1
    England/Guyana: 1
    USA: 1
    Elfenbenskysten: 1
    Gambia: 1
    Albanien/Kosovo: 1




    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af hankatten Se indlæg

    Jeg har også tidligere argumenteret for det samme og jeg synes også det er en fair nok vej at gå, hvis det så betyder at Fenger går direkte ind nu og bryder alvorligt igennem. Det tror jeg bare ikke han gør. Til gengæld tror jeg Jebali er fortid i OB til sommer og i den forbindelse ville det bare være oplagt at have kadrii til at gribe stafetten. I Kadrii tror jeg nemlig ikke bare vi ville få en lejesvend. Vi ville få en angriber som kunne bombe de næste 2-3 sæsoner, være en inspiration og læremester for vores unge, og være med til at hæve niveauet lidt i truppen. Selvom vi har mange angribere lige nu, så tror jeg på den lange bane at han ville passe ideelt ind. Vi står til en oprydning i offensiven, hvor både Jebali nok trænger til luftforandringer, Svendsen SKAL videre og Lieder måske også snuser efter at følge med konen. Her kunne vi være lidt på forkant med en klassesigning vi nok får svært ved at efterleve til sommer.
    Enig enig enig. Vi står måske til at miste 3 angribere til sommer og en 4. som stadig er i lære. Det vil kun være god strategi at tage chancen mens den er der. Hvem siger vi får en lignende mulighed til sommer. Sommerens vindue bliver virkelig en mulighed for at frigøre luft i budgettet og det er vel kun ca 4 måneder der skal finansieres ydeligere. Ca 1-1,5 mill. Som måske betaler sig selv i en placering højere i foråret.

    Har sagt i flere uger nu at Aab nok løber med ham og det vil gøre rigtig ondt at se på ham i det nordjyske

    Leave a comment:


  • hankatten
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg
    Er det kun mig der ikke græder over at vi ikke henter Kadtii tilbage? Selvfølgelig ville han være en klar forstærkning og en konstellation med Kadrii, Jebali og Sabbi lyder enormt stærk, men jeg synes det vil være skørt at binde en så stor del af lønbudgettet på en ældre spiller før man kender den fremtidige træner. Der ud over må man bare sige at hvis vi mener det seriøst med talenterne bliver man som minimum nød til at spille med et talent som Frø. Han skal imo. spille fast. Hans efterår har ikke været fantastisk, og en tur på bænken kan sagtens være gavnlig når man rammer en bølgedal, men han skal have regelmæssig spilletid.

    Det sagt har transfervinduet været dødsygt, men fiaskoen ligger for mig ikke i de manglende transfers, så meget som det ligger i den absurde uafklarede trænersituation.
    Jeg har også tidligere argumenteret for det samme og jeg synes også det er en fair nok vej at gå, hvis det så betyder at Fenger går direkte ind nu og bryder alvorligt igennem. Det tror jeg bare ikke han gør. Til gengæld tror jeg Jebali er fortid i OB til sommer og i den forbindelse ville det bare være oplagt at have kadrii til at gribe stafetten. I Kadrii tror jeg nemlig ikke bare vi ville få en lejesvend. Vi ville få en angriber som kunne bombe de næste 2-3 sæsoner, være en inspiration og læremester for vores unge, og være med til at hæve niveauet lidt i truppen. Selvom vi har mange angribere lige nu, så tror jeg på den lange bane at han ville passe ideelt ind. Vi står til en oprydning i offensiven, hvor både Jebali nok trænger til luftforandringer, Svendsen SKAL videre og Lieder måske også snuser efter at følge med konen. Her kunne vi være lidt på forkant med en klassesigning vi nok får svært ved at efterleve til sommer.

    Leave a comment:

Working...
X