Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker/Spekulationer Vintervindue 2021

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg
    Selvfølgelig er fodbold blevet mere international - det har du helt ret i. Jeg taler også om spillere fra forskellige kulturer.

    Min pointe er at man i Kroatien har mange spillere fra nabolandene ud fra samme nærhedsprincip som vi har omkring Skandinavien. Det er også fakta. Der er flere svenskere end rumænere i Superligaen af flere naturlige årsager. Bl.a rekrutteringsstrategi. Det er i øvrigt også fakta, at de fleste klubber har de parametre med jeg taler om udover kvalitet i deres rekrutteringsstrategi. Jeg tolker Vejle ud fra min beskrivelse i indlægget herover. For mig lugter det af en agent-mølle (det kan man så mene om hvad man vil) fremfor god klubopbygning

    Jeg er sikker på man har hentet dem fordi man tror på dem i VB. Jeg tror dog lige så meget på at de er hentet til dansk fodbold som udtryk for dels ejerens netværk, men også formål med Vejle.

    SønderjyskE har lige returneret Onazii, som har spillet over 50 landskampe for Nigeria og 76 kampe for Lazio. Han var træt af vejret og spillestilen. Jeg tror ikke Oscar Hiljemark trækker den forklaring i AaB. Bare som et tilfældigt eksempel.

    Jeg synes ikke du kan afskrive totalt at kultur og sammensætning af hold spiller en væsentlig rolle.

    I OB havde vi også en periode med mange spillere fra mange hjørner af verden. Meldingen internt var, at det var et kæmpe arbejde at holde styr på det, man blev udfordret på træningskultur, administration og sammenholdet. Det gavnede ikke OB, at man så bort fra kultur.

    Fra mine år internt i OB var spillerens kulturelle ophav, integrerbarhed, spilopdragelse, sprog og disse elementer altid på bordet, som det første efter hans kvalitet var vurderet.

    Det er selvfølgelig et element man forholder sig til.

    Så må vi se om Vejles miljø er en perfekt rugekasse for spillere fra andre “miljøer” - jeg tror ikke på det hvis de fortsætter for langt med af den vej. Skal selvfølgelig heller ikke glemme at de trods alt har danske spillere i Vejle


    Jeg kan da godt bringe lidt enkelthistorier for at eksemplificere.
    Horsens havde en nordmand der hurtigt vendte tilbage til Norge, OB har både en nordmand og en islænding der ikke fungerer og en marokkaner der vel er bedste offensive kort og Sønderjyske har en amerikaner der gør det fremragende ... FCM har adskillige nationaliteter som de aldrig ville vinde noget uden.
    Helt overordnet er der mange nationaliter på utroligt mange hold i Europa, både i de helt store klubber og i de mindre og de kommer fra alle mulige steder i verden ... englænderne køber ikke kun folk fra Storbritannien, eller omegn, meget langt fra ... det samme er billedet i resten af Europa, ganske enkelt ... alle ligaer vrimler med alle mulige nationaliteter, det gennemhuller altså din pointe ret meget.

    I forhold til Kroatien, hvor det at have spillere fra nærområdet, vel netop må siges at kunne betyde forskellige "kulturer" ...

    Jeg havde skrevet noget længere her, men siden gik ned ... en lidt kortere version følger.

    Jeg har tjekket førerholdet og et midterhold i Kroatien, begge vrimler med alle mulige nationaliter.
    Dinamo, førerholdet, havde 10 nationaliter med til seneste kamp, deriblandt en fra henholdsvis Nigeria, Frankrig, Wales og Schweiz og resten fra hvad der engang var Jugoslavien, hvor der specifikt kan argumenteres for "jamen det er jo en masse forskellige kulturer" ... men det fungerer jo helt åbenlyst.

    Dårlig sammensætning af et hold, på baggrund af en manglende strategi kan sagtens ske og DET er vigtigt (altså at have en strategi for hvad man vil), men det handler bare ikke om nationaliteter eller kulturer... det fortæller fakta os ret overvældende.

    Vi er enige om at der skal være en plan og at det er helt grundlæggende for at kunne få succes :).

    Leave a comment:


  • jj-baumspieler
    replied
    Selvfølgelig er fodbold blevet mere international - det har du helt ret i. Jeg taler også om spillere fra forskellige kulturer.

    Min pointe er at man i Kroatien har mange spillere fra nabolandene ud fra samme nærhedsprincip som vi har omkring Skandinavien. Det er også fakta. Der er flere svenskere end rumænere i Superligaen af flere naturlige årsager. Bl.a rekrutteringsstrategi. Det er i øvrigt også fakta, at de fleste klubber har de parametre med jeg taler om udover kvalitet i deres rekrutteringsstrategi. Jeg tolker Vejle ud fra min beskrivelse i indlægget herover. For mig lugter det af en agent-mølle (det kan man så mene om hvad man vil) fremfor god klubopbygning

    Jeg er sikker på man har hentet dem fordi man tror på dem i VB. Jeg tror dog lige så meget på at de er hentet til dansk fodbold som udtryk for dels ejerens netværk, men også formål med Vejle.

    SønderjyskE har lige returneret Onazii, som har spillet over 50 landskampe for Nigeria og 76 kampe for Lazio. Han var træt af vejret og spillestilen. Jeg tror ikke Oscar Hiljemark trækker den forklaring i AaB. Bare som et tilfældigt eksempel.

    Jeg synes ikke du kan afskrive totalt at kultur og sammensætning af hold spiller en væsentlig rolle.

    I OB havde vi også en periode med mange spillere fra mange hjørner af verden. Meldingen internt var, at det var et kæmpe arbejde at holde styr på det, man blev udfordret på træningskultur, administration og sammenholdet. Det gavnede ikke OB, at man så bort fra kultur.

    Fra mine år internt i OB var spillerens kulturelle ophav, integrerbarhed, spilopdragelse, sprog og disse elementer altid på bordet, som det første efter hans kvalitet var vurderet.

    Det er selvfølgelig et element man forholder sig til.

    Så må vi se om Vejles miljø er en perfekt rugekasse for spillere fra andre “miljøer” - jeg tror ikke på det hvis de fortsætter for langt med af den vej. Skal selvfølgelig heller ikke glemme at de trods alt har danske spillere i Vejle








    Leave a comment:


  • Entusiastens
    replied
    Oprindeligt indsendt af jj-baumspieler Se indlæg


    Hey ville gerne svare dig på dine meldinger under livestreamet. Måske er jeg for hård i min vurdering af Vejle -det kan sagtens være du har ret :-) Men jeg er selvfølgelig helt enig i, at man sagtens kan spille med udlændinge - også mange. Det er vel 25-30 år siden, at det blev helt normalt. Men du kan ikke afskrive, at et kultur/nærhedsprincip også spiller ind i rekrutteringen. FCK har f.eks. altid bygget deres hold op omkring dansk/skandinaviske spillere, tilsat enkelte udefra. Det er et strategisk rekrutteringsprincip de fleste steder i Skandinavien, og det har det også været i OB i flere år. Baggrunden for det er vel at man tror på en lettere integration på og udenfor banen, man kender formodentligt spilleren bedre i sin scouting, han har bevist sig på et niveau der minder om SL osv. I min optik er den tilgang mere solid i en dansk kontekst. Måske tager jeg fejl, og så er der dømt fuld multi-kulti på alle hold om få år?

    Kvalitet er selvfølgelig afgørende, men de skal også kunne præstere når de lander også som et hold. Jeg er hverken vild med Vejles måde at gøre det på eller det man gjorde i Esbjerg inden de gik i opløsning. Staben omkring VB-holdet virker til primært at være dikteret af agent/ejeren, og det virker for mig mere som en måde at handle østeuropæiske spillere på i gennem netværkene, end at bygge et sundt VB. Måske er jeg romantisk, men jeg synes ikke der er mange hold på vores breddegrader der sammensætter på den måde med succes over tid. Spørgsmålet er så bare hvad succes er i VB. Det kan sagtens være at få en masse spillere igennem døren fra de forskellige lande. Det er vist ingen hemmelighed, at agenter laver gode penge helt generelt. Jeg spekulerer i, at den måde VB kører deres rekruttering på mere er end agent-mølle end det er et udtryk for sund fodboldopbygning. En ren påstand. Det kan være deres motiver er ædle og de har regnet den ud.

    Jeg tror absolut ikke det er deres styrke, at de er så sammensatte, som de potentielt kan være. De danske eksempler med mange udlændinge har vel typisk været svensk/norsk eller fra et land/område man har opdyrket gennem akademi?

    Det var baggrunden for min svada mod Vejle, som jeg jo lidt romantisk har som et klassisk dansk talentudviklingscenter.
    Helt okay :).
    Jeg præsenterer bare fakta, som viser at det er en strategi som er ekstremt bredt anerkendt, altså at hente spillere ud fra de spillemæssige kvaliteter de har og ikke nationaliteten.
    FCK startede sidst med 6 forskellige nationaliter
    Brøndby med 5.
    FCM med 6.

    I forhold til Vejle
    Kolinger startede fast i den bedste kroatiske række i efteråret.
    Dominik Kovacic er cirka det samme, dog startede han ude et par gange til sidst.
    Reims anser Ekitike for at være et af de største talenter de har.
    Onugkha har scoret 4 gange i den bedste russiske række i efteråret (den er bedre end suppen).

    Det antyder ganske god kvalitet, noget af det på niveau med superligaen og Onugkha og måske Ekitike, vel muligvis endda lidt over.

    Leave a comment:


  • jj-baumspieler
    replied
    Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg

    Men det er cool nok at I har SFÅ ... kan sgu næsten ikke finde andre der laver noget lignende, der er nok andre fanudsendelser, men DR, EB etc. der kan jeg ikke se noget.
    BT har vist noget, men der er det kun hvis man gerne vil overfaldes af reklamer.

    ... og ja Hemmingsen er intetsigende :D!

    Hey ville gerne svare dig på dine meldinger under livestreamet. Måske er jeg for hård i min vurdering af Vejle -det kan sagtens være du har ret :-) Men jeg er selvfølgelig helt enig i, at man sagtens kan spille med udlændinge - også mange. Det er vel 25-30 år siden, at det blev helt normalt. Men du kan ikke afskrive, at et kultur/nærhedsprincip også spiller ind i rekrutteringen. FCK har f.eks. altid bygget deres hold op omkring dansk/skandinaviske spillere, tilsat enkelte udefra. Det er et strategisk rekrutteringsprincip de fleste steder i Skandinavien, og det har det også været i OB i flere år. Baggrunden for det er vel at man tror på en lettere integration på og udenfor banen, man kender formodentligt spilleren bedre i sin scouting, han har bevist sig på et niveau der minder om SL osv. I min optik er den tilgang mere solid i en dansk kontekst. Måske tager jeg fejl, og så er der dømt fuld multi-kulti på alle hold om få år?

    Kvalitet er selvfølgelig afgørende, men de skal også kunne præstere når de lander også som et hold. Jeg er hverken vild med Vejles måde at gøre det på eller det man gjorde i Esbjerg inden de gik i opløsning. Staben omkring VB-holdet virker til primært at være dikteret af agent/ejeren, og det virker for mig mere som en måde at handle østeuropæiske spillere på i gennem netværkene, end at bygge et sundt VB. Måske er jeg romantisk, men jeg synes ikke der er mange hold på vores breddegrader der sammensætter på den måde med succes over tid. Spørgsmålet er så bare hvad succes er i VB. Det kan sagtens være at få en masse spillere igennem døren fra de forskellige lande. Det er vist ingen hemmelighed, at agenter laver gode penge helt generelt. Jeg spekulerer i, at den måde VB kører deres rekruttering på mere er end agent-mølle end det er et udtryk for sund fodboldopbygning. En ren påstand. Det kan være deres motiver er ædle og de har regnet den ud.

    Jeg tror absolut ikke det er deres styrke, at de er så sammensatte, som de potentielt kan være. De danske eksempler med mange udlændinge har vel typisk været svensk/norsk eller fra et land/område man har opdyrket gennem akademi?

    Det var baggrunden for min svada mod Vejle, som jeg jo lidt romantisk har som et klassisk dansk talentudviklingscenter.

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg
    Vildt at Vejle kan kapre PB fra FCK og Mike J ender i Køge.... det er da pænt store navne til klubber, som jeg ser under vores niveau.

    Går vi efter en endnu højere hylde eller er vi bare ikke så attraktive mere
    Hvem gider en klub uden strategi, og med ukendt træner fra sommeren.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg

    Så får du lidt her til din klub. Rygterne siger FCN laver en bombe lidt i 12
    Det blev så Victor Jensen fra Ajax

    Leave a comment:


  • Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    SFÅ lukker vinduet
    Havde nu regnet med at der som minimum skete noget med Sander og Marco ...

    Sander retur fra udlejning og Obbekjær udlejet ... svært at se det som en styrkelse af holdet ...

    Leave a comment:


  • Online
    replied
    Vildt at Vejle kan kapre PB fra FCK og Mike J ender i Køge.... det er da pænt store navne til klubber, som jeg ser under vores niveau.

    Går vi efter en endnu højere hylde eller er vi bare ikke så attraktive mere

    Leave a comment:


  • StevenG
    replied
    Gaaaaaab - hold fast det har været et keeeedeligt vindue

    Iøvrigt meget enig i, det lød godt nok som om Kadrii godt kunne blive præsenteret i AaB i morgen - deres sportschef smørede smil da der blev spurgt til Kadrii virkede som om der er noget i gære

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg

    Var det overhovedet åbent
    Godt spørgsmål.. De sagde ihverfald “Der sker ikke mere idag”.. Men kræver det ikke at der er sket noget?

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    SFÅ lukker vinduet
    Var det overhovedet åbent

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    SFÅ lukker vinduet

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Så er der en time tilbage. .......Gab.

    Leave a comment:


  • jojo
    replied
    Manden med joysticket hedder Thorborg, Hemmingsen er ligegyldig og intetsigende. Nu har Thorborg trukket i bremsen i snart 10 år, ved de største kampe kan man end ikke fylde stadion halvt.
    Hvis du ikke udvikler, så afvikler du, OB har ikke rykket noget i mange, mange år, strategien eksisterer ikke. Ser frem til den dag hvor joysticket bliver trykket fremad igen, og der bliver hamret løs på knapperne, som da Kim Brink var i OB, dengang var det interessant, og der var liv på lægterne. Væk mig når det sker igen.....

    Leave a comment:


  • tOrnBjerg
    replied
    Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg

    Den hele håndtering om JM, Patrick Harboe slutter som transitionstræner før kontrakten løber ud fordi man ikke taler med ham, vi prøvede ikke en gang at hente Daniel Høegh, fra spillere med kobtraktudløb i sommeren hører man kun at der er ingen kommunikation fra klubben...
    det er meget ondt style at forholde sig på den måde til medarbejdere Tror mere og mere Hemmingsen skaber en ondt stemning der og kan blive til klubbens onde gejst.
    Håbede der kom mere fodboldforstand og bedre evner at sammensætte en trup til OB med Hemme. Men helt ærligt: ville med det samme bytte Hemmingsen med Hansen.
    Det er i sig selv rystende, At man kan finde endnu en som ikke har energi og vilje/evner til at flytte os.
    Begge sover tonerose søvn.

    Leave a comment:

Working...
X