Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

    Hvor kommer det fra at Odense kommune er klar med 35 mill af til undersøgelse og rådgivning? Jeg mener da bestemt at det var de penge som blev afsat under forhandlingerne til at realisere forbedringerne og at pengene først bille være tilgængelige når den endelige plan var klar.

    fandt lige denne artikel:
    https://www.tv2fyn.dk/odense/tv-2-fy...llioner-kroner

    Er der lagt noget andet på bordet siden denne artikel, for her lyder de 35 mill som værende til selve byggeriet og ikke blot til de indledende øvelser.
    De 35 mio er til både indledende øvelser, tilpasning af stadion til de nye krav og eventuelle andre bane/stadionstilpasningsideer man måtte få undervejs i processen.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

      Jeg tænker han er startet før det projekt har været færdigprojekteret.

      Det er altid sjovt med den slags bud, men man har jo behov for meget mere information, før man kan vurdere om det er meningsfuldt. Dette altså udover at den afbillede konstruktion alene på grund af efterskolen nok er umulig.

      Nogle andre eksempler:

      1. Det ligner en forlængelse af taget udover eksisterende stadion. Det er umiddelbart umuligt, og vil således kræve nedrivning og nyopførelse af dyr tagkonstruktion.

      2. Der mangler i området en sammentænkning af de forskellige idrætsfunktioner, hvis man skal udnytte potentialerne i en idrætsbydel, hvordan er det udnyttet?

      3. Hvis Odense Stadion skal tænkes mere ind i en bymæssig sammenhæng, skal det åbne sig mere mod gadeniveau. Det er ikke helt klart på tegningerne hvordan dette gør det. Umiddelbart ligner det lidt et rumskib og der er nogle lidt spøjse tagkonstruktioner med grønt på og måske bodfunktioner inden i - kan det grønne leve oven på de tagkonstruktioner? Og hvorfor egentlig disse haver på taget?


      Og så lige et afsluttende spørgsmål: 1. Er vi sikre på at divisionsforeningen stiller krav om fuldt overbygget stadion i 2028 - har nogen det på skrift? Og 2. Hvordan giver det mening, at OB kan stifte en forening, der stiller krav til OB, som OB så “nødtvunget” kan påtvinge ejeren af deres stadion?
      Jeg set først linket til det egentlige projekt nu - det har jo netop fokus på åbningen mod byen - spændende. Jeg er dog stadig i tvivl om de konkrete greb er de rigtige. Men som sagt er det altid godt med ideer.

      I kan være ganske rolige ved, at de folk der arbejder med projektet selvfølgelig nok skal opstøve dette projekt. Man skal dog samtidig være sig bevist at den slags forslag ofte er befriet fra bindinger ift. økonomi, funktioner, konstruktionsmæssige forhold, og alle mulige andre ting. Den slags her er altså ikke bare plug and play.

      Comment


        Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

        Jeg set først linket til det egentlige projekt nu - det har jo netop fokus på åbningen mod byen - spændende. Jeg er dog stadig i tvivl om de konkrete greb er de rigtige. Men som sagt er det altid godt med ideer.

        I kan være ganske rolige ved, at de folk der arbejder med projektet selvfølgelig nok skal opstøve dette projekt. Man skal dog samtidig være sig bevist at den slags forslag ofte er befriet fra bindinger ift. økonomi, funktioner, konstruktionsmæssige forhold, og alle mulige andre ting. Den slags her er altså ikke bare plug and play.
        Så skal vi bare finde en italiensk eller spansk entreprenør……så kan det kun gå galt

        Comment


          Nu hørte jeg stemmer fra Ådalen siger i deres kommentering af kampen mod Viborg, at de havde set tegninger over de nye omklædningsrum, er der et sted hvor man kan se hvordan det kommer til at se ud.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
            Nu hørte jeg stemmer fra Ådalen siger i deres kommentering af kampen mod Viborg, at de havde set tegninger over de nye omklædningsrum, er der et sted hvor man kan se hvordan det kommer til at se ud.
            Studsede jeg også over.
            siden 1887

            Comment


              Prøv at tænk, hvis OB blev firstmovere på et så fedt byintegreret stadionprojekt i DK. Tænke ud af boksen i stedet for en beton/stålklods omgivet af en større asfaltfirkant. Jeg drømmer lige lidt ……

              Comment


                Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
                Prøv at tænk, hvis OB blev firstmovere på et så fedt byintegreret stadionprojekt i DK. Tænke ud af boksen i stedet for en beton/stålklods omgivet af en større asfaltfirkant. Jeg drømmer lige lidt ……
                Ja det lyder super! Men husk parkering tæt på - vi er trods alt nogle, der ikke bor lige rundt om hjørnet.

                Comment


                  Ligesom jeg skrev for nogle måneder siden er der gang i arbejdet om at omdanne Bolbro til en sports bydel og at udsigterne til en form for afklaring ikke er så lang væk som nogen tror

                  https://fyens.dk/odense/slidt-stadio...r-forbedringer

                  Denne artikel vil svare på mange af de spørgsmål som der har været indtil nu

                  Comment


                    Typisk de omklædningdsrum ikke er blevet klar til sæsonstart.. Kan da forhelved ikke tage så længe at renovere nogle rum. Ellers meget fint det lyder til der sker lidt snart..
                    siden 1887

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                      Typisk de omklædningdsrum ikke er blevet klar til sæsonstart.. Kan da forhelved ikke tage så længe at renovere nogle rum. Ellers meget fint det lyder til der sker lidt snart..
                      Har du læst artiklen, hvad de rent faktisk laver, eller tror du bare de ændre omklædningsrummmene uden andet?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Brogaard99 Se indlæg

                        Har du læst artiklen, hvad de rent faktisk laver, eller tror du bare de ændre omklædningsrummmene uden andet?
                        Ja. De renoverer 4 rum.. Det tager da maks et par uger
                        siden 1887

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                          Ja. De renoverer 4 rum.. Det tager da maks et par uger
                          De renoverer ikke, de ombygger ! Pæn stor forskel

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Online Se indlæg

                            De renoverer ikke, de ombygger ! Pæn stor forskel
                            Okay, mener nu stadigvæk ikke det burde tag mere end sommerpausen
                            siden 1887

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg

                              Okay, mener nu stadigvæk ikke det burde tag mere end sommerpausen
                              Handler vel om økonomi, ferietid, mangel på håndværkere o.lign.

                              Comment


                                https://fyens.dk/ob/det-officielle-p...odense-stadion

                                det da meget flot

                                Comment

                                Working...
                                X