Oprindeligt indsendt af stonebear
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Modernisering af stadion
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
Jeg tænker han er startet før det projekt har været færdigprojekteret.
Det er altid sjovt med den slags bud, men man har jo behov for meget mere information, før man kan vurdere om det er meningsfuldt. Dette altså udover at den afbillede konstruktion alene på grund af efterskolen nok er umulig.
Nogle andre eksempler:
1. Det ligner en forlængelse af taget udover eksisterende stadion. Det er umiddelbart umuligt, og vil således kræve nedrivning og nyopførelse af dyr tagkonstruktion.
2. Der mangler i området en sammentænkning af de forskellige idrætsfunktioner, hvis man skal udnytte potentialerne i en idrætsbydel, hvordan er det udnyttet?
3. Hvis Odense Stadion skal tænkes mere ind i en bymæssig sammenhæng, skal det åbne sig mere mod gadeniveau. Det er ikke helt klart på tegningerne hvordan dette gør det. Umiddelbart ligner det lidt et rumskib og der er nogle lidt spøjse tagkonstruktioner med grønt på og måske bodfunktioner inden i - kan det grønne leve oven på de tagkonstruktioner? Og hvorfor egentlig disse haver på taget?
Og så lige et afsluttende spørgsmål: 1. Er vi sikre på at divisionsforeningen stiller krav om fuldt overbygget stadion i 2028 - har nogen det på skrift? Og 2. Hvordan giver det mening, at OB kan stifte en forening, der stiller krav til OB, som OB så “nødtvunget” kan påtvinge ejeren af deres stadion?
I kan være ganske rolige ved, at de folk der arbejder med projektet selvfølgelig nok skal opstøve dette projekt. Man skal dog samtidig være sig bevist at den slags forslag ofte er befriet fra bindinger ift. økonomi, funktioner, konstruktionsmæssige forhold, og alle mulige andre ting. Den slags her er altså ikke bare plug and play.
- Likes 2
Comment
-
Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg
Jeg set først linket til det egentlige projekt nu - det har jo netop fokus på åbningen mod byen - spændende. Jeg er dog stadig i tvivl om de konkrete greb er de rigtige. Men som sagt er det altid godt med ideer.
I kan være ganske rolige ved, at de folk der arbejder med projektet selvfølgelig nok skal opstøve dette projekt. Man skal dog samtidig være sig bevist at den slags forslag ofte er befriet fra bindinger ift. økonomi, funktioner, konstruktionsmæssige forhold, og alle mulige andre ting. Den slags her er altså ikke bare plug and play.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlægPrøv at tænk, hvis OB blev firstmovere på et så fedt byintegreret stadionprojekt i DK. Tænke ud af boksen i stedet for en beton/stålklods omgivet af en større asfaltfirkant. Jeg drømmer lige lidt ……
- Likes 2
Comment
-
Ligesom jeg skrev for nogle måneder siden er der gang i arbejdet om at omdanne Bolbro til en sports bydel og at udsigterne til en form for afklaring ikke er så lang væk som nogen tror
https://fyens.dk/odense/slidt-stadio...r-forbedringer
Denne artikel vil svare på mange af de spørgsmål som der har været indtil nu
- Likes 4
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlægTypisk de omklædningdsrum ikke er blevet klar til sæsonstart.. Kan da forhelved ikke tage så længe at renovere nogle rum. Ellers meget fint det lyder til der sker lidt snart..
- Likes 1
Comment
Comment