Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af El New York Se indlæg
    Nu er jeg kun almindelig dødelig…

    Men jeg forstår simpelthen ikke, at Thorborg og bestyrelsen ikke bare køber stadion? De ejer jo allerede en tribune.
    Hvorfor ikke købe resten? Jeg nægter simpelthen at tro Odense kommune vil have så meget for stadion. Det er gammelt og VIL kræve store investeringer med tiden. Den byrde vil man måske gerne undgå…

    Sælg dog stadion til en rimelig pris og lad OB drive stadion selv.
    Alt det her bureaukratiske pis er for dumt og typisk Odense.
    Ikke engang hvis Odense Kommune forærede stadion væk gratis, ville OB og Thorborg tage imod det.

    Den nye ejer risikerer at overtage et stadion, hvor samtlige tribuner skal rykkes ned og erstattes med nye. Rambøll regnede på det i 2020, og nåede frem til at sådan et projekt ville kunne komme til at koste i omegnen af 185 millioner kroner.

    Tribunerne skal formentlig rykkes ned og erstattes med nye, før stadion vil leve op til Divisionsforeningens krav om, at alle Superliga stadions skal have tribuner med overdækkede tag senest i 2028.

    OB vil naturligvis ikke dække den regning, da de har betalt leje til en udlejer har forsømt at vedligeholde ejendommen siden 1996.

    Odense Kommune bliver derfor nødt til at dække den her regning i et eller andet omfang, hvis de fortsat vil have OB som lejer. Alternativt bliver de nødt til at dække omkostningerne til nedrivning, da der formentlig ikke er tilstrækkeligt med andre udlejningsmuligheder.

    Hvis OB ejede hele stadion selv, ville kommunen ikke være forpligtet til at dække så meget som 1 krone af den påkrævede renovering.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Bolbro Se indlæg

      Ikke engang hvis Odense Kommune forærede stadion væk gratis, ville OB og Thorborg tage imod det.

      Den nye ejer risikerer at overtage et stadion, hvor samtlige tribuner skal rykkes ned og erstattes med nye. Rambøll regnede på det i 2020, og nåede frem til at sådan et projekt ville kunne komme til at koste i omegnen af 185 millioner kroner.

      Tribunerne skal formentlig rykkes ned og erstattes med nye, før stadion vil leve op til Divisionsforeningens krav om, at alle Superliga stadions skal have tribuner med overdækkede tag senest i 2028.

      OB vil naturligvis ikke dække den regning, da de har betalt leje til en udlejer har forsømt at vedligeholde ejendommen siden 1996.

      Odense Kommune bliver derfor nødt til at dække den her regning i et eller andet omfang, hvis de fortsat vil have OB som lejer. Alternativt bliver de nødt til at dække omkostningerne til nedrivning, da der formentlig ikke er tilstrækkeligt med andre udlejningsmuligheder.

      Hvis OB ejede hele stadion selv, ville kommunen ikke være forpligtet til at dække så meget som 1 krone af den påkrævede renovering.
      Hvis et fuldt ejerskab af stadion på nogen måde skulle kunne give mening for OSE, så skulle det være fordi der fulgte nogle arealer i området med, som man kunne bygge boliger og erhverv, på så det derigennem kunne betale den læmpe regning et nyt stadion samt vedligeholdelse vil lande på.

      Comment


        https://kglakademi.dk/project/social...m-beyond-sport

        Mads Primdahl Rokkjær læser arkitektur på Det Kgl. Akademi og har ifm. sin kandidat tegnet et bud på et nyt Odense Stadion.
        siden 1887

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
          https://kglakademi.dk/project/social...m-beyond-sport

          Mads Primdahl Rokkjær læser arkitektur på Det Kgl. Akademi og har ifm. sin kandidat tegnet et bud på et nyt Odense Stadion.

          Comment


            https://www.tv2fyn.dk/odense/arkitek...odense-stadion

            Ser sgu lækkert ud
            siden 1887

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
              De grønne områder er jeg vild med. Det kunne være så fedt - og tiltrængt.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

                De grønne områder er jeg vild med. Det kunne være så fedt - og tiltrængt.
                Så de grønne områder er tagene på restauranter, toiletter, butikker m.m. ?

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
                  Stærkt initiativ

                  På tegningen har han vist misset at der er bygget idrætsefterskole imellem atletikstadion og stadion. Men bortset fra det, så ser det virkelig flot ud. Er der mon tænkt parkeringspladser ind i projektet?.

                  Comment


                    Meget flot og interessant bud, der ikke bare lukker stadion (hjørnerne), men “åbner” stadion mod byen. Jeg kunne håbe på at kommunen og Thorborg havde viljen og visionerne til i det mindste at tage kontakt til Rokkjær, men mon ikke vi må nøjes med den “sminkede hundelortsløsning”…

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                      Meget flot og interessant bud, der ikke bare lukker stadion (hjørnerne), men “åbner” stadion mod byen. Jeg kunne håbe på at kommunen og Thorborg havde viljen og visionerne til i det mindste at tage kontakt til Rokkjær, men mon ikke vi må nøjes med den “sminkede hundelortsløsning”…
                      altså hvis det passer at der er sat 35 mill af fra kommunen til undersøgelser og rådgivning så tænker jeg da at man vil have den store løsning. Syntes også jeg har hørt at en af grundene til det tager så lang tid er at kommunen vil have en "helhedsløsning" for området (hvad det så vil sige)

                      vi må se hvad det ender med. Men flot bud han har lavet

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

                        altså hvis det passer at der er sat 35 mill af fra kommunen til undersøgelser og rådgivning så tænker jeg da at man vil have den store løsning. Syntes også jeg har hørt at en af grundene til det tager så lang tid er at kommunen vil have en "helhedsløsning" for området (hvad det så vil sige)

                        vi må se hvad det ender med. Men flot bud han har lavet
                        Hvor kommer det fra at Odense kommune er klar med 35 mill af til undersøgelse og rådgivning? Jeg mener da bestemt at det var de penge som blev afsat under forhandlingerne til at realisere forbedringerne og at pengene først bille være tilgængelige når den endelige plan var klar.

                        fandt lige denne artikel:
                        https://www.tv2fyn.dk/odense/tv-2-fy...llioner-kroner

                        Er der lagt noget andet på bordet siden denne artikel, for her lyder de 35 mill som værende til selve byggeriet og ikke blot til de indledende øvelser.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                          Hvor kommer det fra at Odense kommune er klar med 35 mill af til undersøgelse og rådgivning? Jeg mener da bestemt at det var de penge som blev afsat under forhandlingerne til at realisere forbedringerne og at pengene først bille være tilgængelige når den endelige plan var klar.

                          fandt lige denne artikel:
                          https://www.tv2fyn.dk/odense/tv-2-fy...llioner-kroner

                          Er der lagt noget andet på bordet siden denne artikel, for her lyder de 35 mill som værende til selve byggeriet og ikke blot til de indledende øvelser.
                          det var fra det link på tv2 som andre havde lagt op - hvor den arkitektstuderendes "bud" var nævnt. Der skriver de det er til rådgivning og undersøgelse - andet ved jeg såmænd ikke

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

                            Hvor kommer det fra at Odense kommune er klar med 35 mill af til undersøgelse og rådgivning? Jeg mener da bestemt at det var de penge som blev afsat under forhandlingerne til at realisere forbedringerne og at pengene først bille være tilgængelige når den endelige plan var klar.

                            fandt lige denne artikel:
                            https://www.tv2fyn.dk/odense/tv-2-fy...llioner-kroner

                            Er der lagt noget andet på bordet siden denne artikel, for her lyder de 35 mill som værende til selve byggeriet og ikke blot til de indledende øvelser.
                            Har du læst den artikel som Jeppetoje linkede til idag?

                            For nederst i den står der følgende:
                            Odense Kommune har foreløbig afsat 35 millioner kroner til rådgivning og undersøgelser af hvordan et nyt stadion kan se ud. Men en større ombygning vil kræve, at private investorer går med i projektet om et nyt stadion.
                            Så tænker det er ud fra den artikel de 35 millioner kommer fra.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
                              Meget flot og interessant bud, der ikke bare lukker stadion (hjørnerne), men “åbner” stadion mod byen. Jeg kunne håbe på at kommunen og Thorborg havde viljen og visionerne til i det mindste at tage kontakt til Rokkjær, men mon ikke vi må nøjes med den “sminkede hundelortsløsning”…
                              Enig. Er også bange for det er alt for ambitiøst for Odense.
                              Kan ikke se noget om hvad tilskuerkapaciteten er på i projektet.
                              Men ellers interessant og meget gennemarbejdet bud som kommunen og OSE da helt bestemt bør kigge på om ikke andet som inspiration.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

                                Stærkt initiativ

                                På tegningen har han vist misset at der er bygget idrætsefterskole imellem atletikstadion og stadion. Men bortset fra det, så ser det virkelig flot ud. Er der mon tænkt parkeringspladser ind i projektet?.
                                Jeg tænker han er startet før det projekt har været færdigprojekteret.

                                Det er altid sjovt med den slags bud, men man har jo behov for meget mere information, før man kan vurdere om det er meningsfuldt. Dette altså udover at den afbillede konstruktion alene på grund af efterskolen nok er umulig.

                                Nogle andre eksempler:

                                1. Det ligner en forlængelse af taget udover eksisterende stadion. Det er umiddelbart umuligt, og vil således kræve nedrivning og nyopførelse af dyr tagkonstruktion.

                                2. Der mangler i området en sammentænkning af de forskellige idrætsfunktioner, hvis man skal udnytte potentialerne i en idrætsbydel, hvordan er det udnyttet?

                                3. Hvis Odense Stadion skal tænkes mere ind i en bymæssig sammenhæng, skal det åbne sig mere mod gadeniveau. Det er ikke helt klart på tegningerne hvordan dette gør det. Umiddelbart ligner det lidt et rumskib og der er nogle lidt spøjse tagkonstruktioner med grønt på og måske bodfunktioner inden i - kan det grønne leve oven på de tagkonstruktioner? Og hvorfor egentlig disse haver på taget?


                                Og så lige et afsluttende spørgsmål: 1. Er vi sikre på at divisionsforeningen stiller krav om fuldt overbygget stadion i 2028 - har nogen det på skrift? Og 2. Hvordan giver det mening, at OB kan stifte en forening, der stiller krav til OB, som OB så “nødtvunget” kan påtvinge ejeren af deres stadion?

                                Comment

                                Working...
                                X