Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Modernisering af stadion

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

Jeg set først linket til det egentlige projekt nu - det har jo netop fokus på åbningen mod byen - spændende. Jeg er dog stadig i tvivl om de konkrete greb er de rigtige. Men som sagt er det altid godt med ideer.

I kan være ganske rolige ved, at de folk der arbejder med projektet selvfølgelig nok skal opstøve dette projekt. Man skal dog samtidig være sig bevist at den slags forslag ofte er befriet fra bindinger ift. økonomi, funktioner, konstruktionsmæssige forhold, og alle mulige andre ting. Den slags her er altså ikke bare plug and play.
    Så skal vi bare finde en italiensk eller spansk entreprenør……så kan det kun gå galt

Leave a comment:

• B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af B(ob) Se indlæg

Jeg tænker han er startet før det projekt har været færdigprojekteret.

Det er altid sjovt med den slags bud, men man har jo behov for meget mere information, før man kan vurdere om det er meningsfuldt. Dette altså udover at den afbillede konstruktion alene på grund af efterskolen nok er umulig.

Nogle andre eksempler:

1. Det ligner en forlængelse af taget udover eksisterende stadion. Det er umiddelbart umuligt, og vil således kræve nedrivning og nyopførelse af dyr tagkonstruktion.

2. Der mangler i området en sammentænkning af de forskellige idrætsfunktioner, hvis man skal udnytte potentialerne i en idrætsbydel, hvordan er det udnyttet?

3. Hvis Odense Stadion skal tænkes mere ind i en bymæssig sammenhæng, skal det åbne sig mere mod gadeniveau. Det er ikke helt klart på tegningerne hvordan dette gør det. Umiddelbart ligner det lidt et rumskib og der er nogle lidt spøjse tagkonstruktioner med grønt på og måske bodfunktioner inden i - kan det grønne leve oven på de tagkonstruktioner? Og hvorfor egentlig disse haver på taget?

Og så lige et afsluttende spørgsmål: 1. Er vi sikre på at divisionsforeningen stiller krav om fuldt overbygget stadion i 2028 - har nogen det på skrift? Og 2. Hvordan giver det mening, at OB kan stifte en forening, der stiller krav til OB, som OB så “nødtvunget” kan påtvinge ejeren af deres stadion?
    Jeg set først linket til det egentlige projekt nu - det har jo netop fokus på åbningen mod byen - spændende. Jeg er dog stadig i tvivl om de konkrete greb er de rigtige. Men som sagt er det altid godt med ideer.

I kan være ganske rolige ved, at de folk der arbejder med projektet selvfølgelig nok skal opstøve dette projekt. Man skal dog samtidig være sig bevist at den slags forslag ofte er befriet fra bindinger ift. økonomi, funktioner, konstruktionsmæssige forhold, og alle mulige andre ting. Den slags her er altså ikke bare plug and play.

Leave a comment:

• B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af stonebear Se indlæg

Hvor kommer det fra at Odense kommune er klar med 35 mill af til undersøgelse og rådgivning? Jeg mener da bestemt at det var de penge som blev afsat under forhandlingerne til at realisere forbedringerne og at pengene først bille være tilgængelige når den endelige plan var klar.

fandt lige denne artikel:
    https://www.tv2fyn.dk/odense/tv-2-fy...llioner-kroner

Er der lagt noget andet på bordet siden denne artikel, for her lyder de 35 mill som værende til selve byggeriet og ikke blot til de indledende øvelser.
    De 35 mio er til både indledende øvelser, tilpasning af stadion til de nye krav og eventuelle andre bane/stadionstilpasningsideer man måtte få undervejs i processen.

Leave a comment:

• B(ob)
    replied
    Oprindeligt indsendt af OleKBH Se indlæg

Stærkt initiativ

På tegningen har han vist misset at der er bygget idrætsefterskole imellem atletikstadion og stadion. Men bortset fra det, så ser det virkelig flot ud. Er der mon tænkt parkeringspladser ind i projektet?.
    Jeg tænker han er startet før det projekt har været færdigprojekteret.

Det er altid sjovt med den slags bud, men man har jo behov for meget mere information, før man kan vurdere om det er meningsfuldt. Dette altså udover at den afbillede konstruktion alene på grund af efterskolen nok er umulig.

Nogle andre eksempler:

1. Det ligner en forlængelse af taget udover eksisterende stadion. Det er umiddelbart umuligt, og vil således kræve nedrivning og nyopførelse af dyr tagkonstruktion.

2. Der mangler i området en sammentænkning af de forskellige idrætsfunktioner, hvis man skal udnytte potentialerne i en idrætsbydel, hvordan er det udnyttet?

3. Hvis Odense Stadion skal tænkes mere ind i en bymæssig sammenhæng, skal det åbne sig mere mod gadeniveau. Det er ikke helt klart på tegningerne hvordan dette gør det. Umiddelbart ligner det lidt et rumskib og der er nogle lidt spøjse tagkonstruktioner med grønt på og måske bodfunktioner inden i - kan det grønne leve oven på de tagkonstruktioner? Og hvorfor egentlig disse haver på taget?

Og så lige et afsluttende spørgsmål: 1. Er vi sikre på at divisionsforeningen stiller krav om fuldt overbygget stadion i 2028 - har nogen det på skrift? Og 2. Hvordan giver det mening, at OB kan stifte en forening, der stiller krav til OB, som OB så “nødtvunget” kan påtvinge ejeren af deres stadion?

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
    Meget flot og interessant bud, der ikke bare lukker stadion (hjørnerne), men “åbner” stadion mod byen. Jeg kunne håbe på at kommunen og Thorborg havde viljen og visionerne til i det mindste at tage kontakt til Rokkjær, men mon ikke vi må nøjes med den “sminkede hundelortsløsning”…
    Enig. Er også bange for det er alt for ambitiøst for Odense.
    Kan ikke se noget om hvad tilskuerkapaciteten er på i projektet.
    Men ellers interessant og meget gennemarbejdet bud som kommunen og OSE da helt bestemt bør kigge på om ikke andet som inspiration.

Leave a comment:

• QuesT
    replied

Hvor kommer det fra at Odense kommune er klar med 35 mill af til undersøgelse og rådgivning? Jeg mener da bestemt at det var de penge som blev afsat under forhandlingerne til at realisere forbedringerne og at pengene først bille være tilgængelige når den endelige plan var klar.

Er der lagt noget andet på bordet siden denne artikel, for her lyder de 35 mill som værende til selve byggeriet og ikke blot til de indledende øvelser.
    Har du læst den artikel som Jeppetoje linkede til idag?

For nederst i den står der følgende:
    Odense Kommune har foreløbig afsat 35 millioner kroner til rådgivning og undersøgelser af hvordan et nyt stadion kan se ud. Men en større ombygning vil kræve, at private investorer går med i projektet om et nyt stadion.
    Så tænker det er ud fra den artikel de 35 millioner kommer fra.

Leave a comment:

• mhbp
    replied

det var fra det link på tv2 som andre havde lagt op - hvor den arkitektstuderendes "bud" var nævnt. Der skriver de det er til rådgivning og undersøgelse - andet ved jeg såmænd ikke

Leave a comment:

• stonebear
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg

altså hvis det passer at der er sat 35 mill af fra kommunen til undersøgelser og rådgivning så tænker jeg da at man vil have den store løsning. Syntes også jeg har hørt at en af grundene til det tager så lang tid er at kommunen vil have en "helhedsløsning" for området (hvad det så vil sige)

vi må se hvad det ender med. Men flot bud han har lavet

Leave a comment:

• mhbp
    replied
    Oprindeligt indsendt af El Profesor Se indlæg
    Meget flot og interessant bud, der ikke bare lukker stadion (hjørnerne), men “åbner” stadion mod byen. Jeg kunne håbe på at kommunen og Thorborg havde viljen og visionerne til i det mindste at tage kontakt til Rokkjær, men mon ikke vi må nøjes med den “sminkede hundelortsløsning”…
    altså hvis det passer at der er sat 35 mill af fra kommunen til undersøgelser og rådgivning så tænker jeg da at man vil have den store løsning. Syntes også jeg har hørt at en af grundene til det tager så lang tid er at kommunen vil have en "helhedsløsning" for området (hvad det så vil sige)

vi må se hvad det ender med. Men flot bud han har lavet

Leave a comment:

• El Profesor
    replied

Leave a comment:

• OleKBH
    replied
    Oprindeligt indsendt af Jeppetoje Se indlæg
    Stærkt initiativ

På tegningen har han vist misset at der er bygget idrætsefterskole imellem atletikstadion og stadion. Men bortset fra det, så ser det virkelig flot ud. Er der mon tænkt parkeringspladser ind i projektet?.

Leave a comment:

replied
    Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg

De grønne områder er jeg vild med. Det kunne være så fedt - og tiltrængt.
    Så de grønne områder er tagene på restauranter, toiletter, butikker m.m. ?

Leave a comment:

• Jungledyret
    replied
    De grønne områder er jeg vild med. Det kunne være så fedt - og tiltrængt.

Leave a comment:

• Jeppetoje
    replied
    https://www.tv2fyn.dk/odense/arkitek...odense-stadion

Ser sgu lækkert ud

Leave a comment:

replied
    https://kglakademi.dk/project/social...m-beyond-sport

Mads Primdahl Rokkjær læser arkitektur på Det Kgl. Akademi og har ifm. sin kandidat tegnet et bud på et nyt Odense Stadion.

Leave a comment:

Working...
X