Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    amp har før kaldt noget. Jeg stoler på ham. Bare fordi handlen ikke gik igennem er det jo ikke ensbetydende med at man ikke taler sandt

    @amp: Nu siger du at vinduet ikke er slut endnu.. Er det fordi der måske kunne komme en oven i Fellah?
    Jeg påstår heller ikke, at det ikke kan være sandt. Mit spørgsmål var om begrebet "piggyback ride" og så siger jeg ikke mere...

    MvH ChrisOB
    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

    Comment


      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
      Så for mig ligger meget af bedømmelsen af JH på hvordan faciliteterne kommer til at se ud.
      Okay. Jeg er nok en usaglig idiot, men for mig betyder det mere, om OB vinder deres kampe, end om spillerne har fået den nyeste stairmaster eller en bruser med massagestråle nede i Ådalen.

      Hvorledes er det i øvrigt, at du ser, at der er investeret massivt i talentarbejdet? Hvor mange flere fuldtidsansatte er der kommet de sidste 5 år, sammenlignet med den udvikling der generelt er i fodbolden, og hvad er det helt specifikt med Øens Hold der er bedre nu?

      Comment


        Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
        Jeg påstår heller ikke, at det ikke kan være sandt. Mit spørgsmål var om begrebet "piggyback ride" og så siger jeg ikke mere...

        MvH ChrisOB
        Jeg kender begrebet. Men i dette tilfælde har jeg set amphibia kalde 2-3 stykker ud af den blå luft gennem de sidste 2-4 år. Så jeg syntes ikke den passer her..

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Bare alene det der bliver arbejdet på mere end Fellah beroliger mig lidt. For så kan han ses som en Joan vikar. Jeg går ud fra det navn du har ikke er Fellah?
          Fellah var ikke et af de navne der fik mig til at snakke om champagne eller specialøl. nej! Jeg tror dog godt at i allesammen ved hvilken afgang jeg snakker om. Der behøver i vist ikke nogle navne.
          “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
          Lou Holtz

          Comment


            Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
            Fellah var ikke et af de navne der fik mig til at snakke om champagne eller specialøl. nej! Jeg tror dog godt at i allesammen ved hvilken afgang jeg snakker om. Der behøver i vist ikke nogle navne.
            Tak vi må jo så vente..

            Comment


              Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
              Jeg er en af dem der til dels forsvarer JH og ikke synes han er den inkompetente person han bliver gjort til. Jeg er med på (som JH selv siger) at vi Skal i top 6 og det er ikke godt nok. Men når det er sagt så synes jeg også man skal kigge bredere end folk har en tendens til at gøre. Der er (set herfra) investeret massivt i ungdomsarbejdet, både med trænere og øens Hold samarbejde. Der er (set herfra) ryddet op i økonomien.

              Jeg hører i stemmer fra ådalens udsendelse med JH sige at han fra bestyrelsens side skal have overskud på transfersiden hvert år, det gør umiddelbart at det selvfølgelig er begrænset hvad han har at fyre af. Ydermere (måske ønsketænkning) synes jeg han insinuerer at budgettet er sat til at der skal investeres massivt i faciliteter og det spiller ind på det budget han har til spillertruppen. Hvis det passer kan jeg kun være enig i det regnestykke og hvis det passer tror jeg for alvor at JH faktisk kan være manden der grundlægger et stærkere OB fremadrettet. Jeg er som det ser ud nu ikke utilfreds med transfervinduet (Fellah eller ej), især ikke med tanke på at der skal leveres et overskud og der forhåbentlig bliver kanaliseret penge over i nye faciliteter. Så for mig ligger meget af bedømmelsen af JH på hvordan faciliteterne kommer til at se ud.

              Jeg kan godt forstå at folk ikke er tilfredse med resultaterne og personligt tror jeg også på at OB er og skal være bedre end det, men at gå amok over at dette transfervindue er en katastrofe og at JH har ødelagt klubben kan jeg altså ikke være med på. Fellah eller ej.
              Dér var den igen - fordi man stiller spørgsmål ved dette transfervindue så er den generelle konsensus så blandt kritikerne at det har været en "katastrofe"? Det er immervæk en retorisk omskrivning af virkeligheden- sikkert med det formål at få berettiget kritik til at virke lige den tand mere skinger end det reelt har været?

              Ja vi mener Jesper Hansen har ødelagt meget med sine beslutninger og udtalelser i fællesskab med Kent og ja vi mener han ved fortsat virke kan ødelægge meget mere (begejstring, stemning, fanrekruttering, troværdighed, pick one or all), det er ingen hemmelighed - men der er altså blevet argumenteret for det - også hvorfor der er faldgruber ved at hente spillere som Fellah.

              Det står der frit for at stå midt imellem, men I den sidste ende kommer du til nogenlunde samme konklusion som os: Jesper Hansen er ikke dygtig nok til sit arbejde som er at få OB sportsligt fremad. At skabe begejstring om OB.

              Ikke at vinde DM guld eller andre pokaler. Nej at gøre OB til et samlingspunkt og ikke en punch line. Eller værre: Noget ligegyldigt.

              MvH ChrisOB
              1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

              Comment


                Jeg vil hellere ikke have fellah, uagtet om der sælges/fritstilles en spiller mere. At han skal tage spilletid fra andre i truppen kan jeg ikke se nogen grund til. Der er intet salgspotentiale jo.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Okay. Jeg er nok en usaglig idiot, men for mig betyder det mere, om OB vinder deres kampe, end om spillerne har fået den nyeste stairmaster eller en bruser med massagestråle nede i Ådalen.

                  Hvorledes er det i øvrigt, at du ser, at der er investeret massivt i talentarbejdet? Hvor mange flere fuldtidsansatte er der kommet de sidste 5 år, sammenlignet med den udvikling der generelt er i fodbolden, og hvad er det helt specifikt med Øens Hold der er bedre nu?
                  Jeg er skam også bare almindelig fan uden nogen ekstraordinær viden i forhold til det fodboldmæssige.
                  Men. For mig står faciliteterne som et middel til at vinde de kampe og derfor kan jeg godt se os misse den forstærkning her og nu for så at være styrket igennem en længere periode.

                  Jeg har slet ikke viden til at vurdere hvorvidt OB står mål med øvrige klubbers u-holds udvikling i forhold til trænere, men jeg kan se at vi er styrket hvilket jeg kun kan bifalde. Fandt lige umiddelbart denne artikel
                  http://www.ob.dk/artikel/ob-ansaette...dstraener.aspx
                  Vil tro de andre u-hold også har fuldtidstrænere. Derudover er vi begyndt at hente u-spillere udenfor Fyn hvilket jeg da håber på viser at de unge spillere ser et potentiale for at blive udviklet her.

                  I forhold til øens Hold er der lavet (udvidet) samarbejde med Svendborg, Marienlyst, Middelfart og Næsby. Hvilket jeg ser som en styrkning både talentmæssigt, og holdningsmæssigt i forhold til OB som øens Hold.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
                    Jeg har kaldt 3 spillere herinde hvertfald. Som alle tre er blevet realiteter i dagene derefter. Jeg kunne have kaldt mange flere, hvis jeg havde været endnu mere aktiv på forum end jeg har været de sidste 10 år. Min kilde er helt central på sin egne "anonyme" måde.

                    Om ChrisOB tror på mig betyder ikke det store. Jeg overlever nok

                    Mht. dit spm. fmprOB. Så tror jeg at der bliver minimum 1 afgang og 1 tilgang mere. Intet er dog sikkert i det her game.
                    At hente Fellah rykker os naturligvis ikke umiddelbart medmindre han pludselig overrasker helt vildt positivt. Som erstatning for Jönsson/Joan vil det jo nok være nogenlunde same/same niveaumæssigt måske med en lille pil op, hvis Kent virkelig har spottet noget som ingen andre har set.
                    Det interessante nu er om eller hvad der ellers bliver hentet ind. Hvis Fellah bliver suppleret med en virkelig klassespiller så giver det hele jo fin mening og både Rømer, Kløve og Lund er i mit univers nogle fornuftige indkøb. Fellah er heller ikke en katastrofe, hvis ellers han bliver suppleret med noget mere. Hvis vi henter Fellah og derefter lukker vinduet så vil jeg som de fleste herinde naturligvis også være mega skuffet.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                      Dér var den igen - fordi man stiller spørgsmål ved dette transfervindue så er den generelle konsensus så blandt kritikerne at det har været en "katastrofe"? Det er immervæk en retorisk omskrivning af virkeligheden- sikkert med det formål at få berettiget kritik til at virke lige den tand mere skinger end det reelt har været?

                      Ja vi mener Jesper Hansen har ødelagt meget med sine beslutninger og udtalelser i fællesskab med Kent og ja vi mener han ved fortsat virke kan ødelægge meget mere (begejstring, stemning, fanrekruttering, troværdighed, pick one or all), det er ingen hemmelighed - men der er altså blevet argumenteret for det - også hvorfor der er faldgruber ved at hente spillere som Fellah.

                      Det står der frit for at stå midt imellem, men I den sidste ende kommer du til nogenlunde samme konklusion som os: Jesper Hansen er ikke dygtig nok til sit arbejde som er at få OB sportsligt fremad. At skabe begejstring om OB.

                      Ikke at vinde DM guld eller andre pokaler. Nej at gøre OB til et samlingspunkt og ikke en punch line. Eller værre: Noget ligegyldigt.

                      MvH ChrisOB
                      Hvad er så din vurdering af transfervinduet indtil videre?

                      Ja, JH har været en klovn til kommunikation. Men netop OB's identitet ser jeg fremadrettet styrket ved investeringerne i talentarbejdet og øens Hold samarbejdet. Jeg er ked af misforståelsen mit indlæg har forårsaget, men jeg mener netop at JH har forstærket OB sportsligt på den lange bane. Og det tror jeg hele tiden har været hensigten, nu er det kørt i stilling og derfor er retorikken fra ham også skærpet. Vi Skal derop.

                      PS. Synes derudover at hver gang jeg har hørt et interview med JH taler han om amatørdelen og samarbejdet med dem. Han snakker om at 1. prioriteten for faciliteterne er i Ådalen hvis det kan lade sig gøre. Det er for mig OB identitet og ting der gør OB til et samlingspunkt.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
                        Jeg har kaldt 3 spillere herinde hvertfald. Som alle tre er blevet realiteter i dagene derefter. Jeg kunne have kaldt mange flere, hvis jeg havde været endnu mere aktiv på forum end jeg har været de sidste 10 år. Min kilde er helt central på sin egne "anonyme" måde.

                        Om ChrisOB tror på mig betyder ikke det store. Jeg overlever nok

                        Mht. dit spm. fmprOB. Så tror jeg at der bliver minimum 1 afgang og 1 tilgang mere. Intet er dog sikkert i det her game.
                        Kan du give os et lille vink om i hvilken liga denne “champagne” spillers klub er i når vinduet lukker.

                        Comment


                          Så fik vi ny nr. 25...

                          Comment


                            http://www.ob.dk/artikel/fellah-til-...ejeaftale.aspx

                            Comment


                              Det er ikke længere et rygte.

                              http://www.ob.dk/artikel/fellah-til-...ejeaftale.aspx

                              MvT
                              Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                              Comment


                                KAN NOGEN HJÆLPE MIG AT FORSTÅ DET?
                                Nu er det åbenbart at Kent ser et stort lys i Fellah da vi gik efter ham siden 2016. Og det er ja helt o.k. når ham har en idé om det.
                                Men vi skriver nu
                                - en lejekontrakt for et halvt år
                                - med en mand som var åbenbart ikke særlig interesseret at komme til OB de sidste år
                                -som kan ikke være kampklar da ham spillede ikke en eneste minut første hold fodbold i sæsonen og bare en reserveligakamp (bare 410 minutter i suppen sidste sæson)
                                -som er ikke med i store dele af forberedelsen
                                Ham vil vel ikke være i stand at hjælpe med det samme men med et halvt år leje ligger der ja også ingen perspektive i det. Når man er overbevist om manden måtte man ja købe og skrive en længere kobtrakt.
                                Det lyder så urealistisk/mærkeligt/grotesk at jeg kan bare ikke forstå det.
                                Er der noget jeg ikke ser????
                                HJÆLP MIG, TAK!
                                "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                                - Norbert Elgert -

                                Comment

                                Working...
                                X