Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...roever-de-igen

    Synes han siger her, han ikke engang har spillet reserveholdskampe? Det var godt nok en sløj transfer at stille os i udsigt..
    Striwet nyt til android https://play.google.com/store/apps/d...rd.striwretnyt

    Comment


      Jeg er meget enig med jennerdrengen fra bold.dks forum. Han kommer med denne kommentar :

      "Jeg er med på, at han var et flop i Esbjerg - men Esbjergfans vil også give mig ret i, at han havde et højt topniveau. Esbjergfans klagede også over, at han virkede ugidelig og flagrende ude på kanten. Hans tekniske niveau er ligeledes højt. Hans gennembrud kom i en kamp mod Liverpool hvor han legede sig igennem deres forsvar den ene gang efter den anden. Det topniveau har han også.

      I FCN har han været sat ind på midten som en 10´er og mellemrumsspiller der kan spille i små rum - og det er han faktisk ret god til. Jeg har ikke set ham virke ugidelig, men i stedet agressiv og bidragende. Han har været ramt af skader når der var plads på banen og, at andre (Marcondes, Mathias Jensen) har gjort det fantastisk samt, at FCN har ændret spillestil hvorfor han ikke længere passer ind. De få gange han har spillet i FCN har han (bortset fra en enkelt gang) set rigtig god ud.

      Jeg har meget, meget svært ved at forstå, at han ikke har fået chancen mere i FCN. Hvis OB har brug for en offensiv mellemrumsspiller der kan spille hurtigt i små rum, er Fellah en rigtig god spiller til den position.

      Han har et topniveau der burde kunne gøre ham til en profil i Superligaen."
      “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
      Lou Holtz

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        men der er jo sportschefer derude med mindre budgetter der henter bedre spillere og formår at skabe hold...
        der er klubber derude med mindre økonomi der i JH’s tid ender højere i tabellen ...


        At have flere penge er muligvis ikke alt men det er sjældent et handikap og bør ikke være en undskyldning ..

        JH evner simpelthen ikke at bruge pengene bedst muligt og skabe bedst mulige hold.

        Han har løst sin opgave med at få regnskabet i balance, fint, men så må der findes en der evner at skabe et top6 hold ...
        Tjo der er vel primært SønderjyskE. Og til dels Randers og Lyngby (her de sidste år).

        AaB og FCN har naturligvis også haft bedre resultater. Esbjerg i nogle sæsoner. Men det har ikke været så meget i kraft af sportsdirektørens evne til køb og salg af spillere, men fordi de har haft (og har) langt bedre og mere etablerede ungdomsafdelinger og i flere år har haft en strategi der passede dertil.
        På det punkt kan man ikke dømme JH endnu. Der er blevet lagt en del energi i at udvide talentafdelingen, men der skal jo nok gå mindst 5 år før man rigtigt kan begynde at evaluere for meget på om det har været en succes. Og jeg mener stadig den største hindring for forbedring på det punkt er de dårlige faciliteter. Før de bliver forbedrede tror jeg ikke rigtigt på, at OB for alvor kan forbedre sig.
        Last edited by Agbre; 30-01-2018, 19:39.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
          Han arvede ikke et "shit show" rent mandskabsmæssigt, og jeg synes det er beskæmmende, at du konstant, ligesom ledelsen gemmer dig bag en mur af "dårlig økonomi", som om det er den eneste hindring for, at man kan finde spillere, der tilsammen kan udgøre et godt hold. Det er en gigantisk narresut, hvis jeg skal være helt ærlig. Med vores "tidligere" økonomi, som du så mener var dårligere end den, vi har nu, der hentede vi gode navne; som så ikke har slået til i tilstrækkelig høj grad; og nu mener du så, at vi, med en bedre økonomi ikke kan hente bedre navne, end dem vi har hentet.

          Jeg synes alle dage at AK, Jönsson, KEP, Izunna og des lige er større navne end Lund, Rømer, Kløve og Fellah lige så. Skulle disse 4 spillere være dyrere eller billigere end 4 spillere, der alle har DM-titler og sågar europæiske kampe på CV'et? Nej. Hvis vi kan hente gode navne med dårligere økonomi end nu, så kan vi også fortsat gøre det nu. Med mindre disse spillere vælger noget andet, fordi vores projekt simpelthen ikke er spændende nok.

          Hvis de 4 spillere, vi har nu er et udtryk for, at vi nu begynder at hente ind til en bestemt spillestil og ikke kun på navnebasis, så er det en anden sag; så er det godt købmandsskab; især hvis det så lykkes at komme til at spille mere direkte - MED de spillere.

          Jeg er 120 procent sikker på, at vi har råd til bedre og større navne, end dem vi har hentet - men de vil ikke til OB, fordi det hidtidige projekt simpelthen ikke er spændende nok. Sådan er det, når det spillemæssige koncept har spillet fallit; og den mandskabsmæssige rekruttering til den spillestil har været i øst og vest. Alt for meget fokus på navne - og ikke på gavn. Nu har man så fokus på andre typer; ikke fordi økonomien er dårlig; men fordi det projekt Jesper Hansen og Kent Nielsen præsenterede, da de startede det er meget mindre attraktivt. Vi er ikke blevet et spændende hold at spille for - vi er ligaens grå mus - i det dødsens kedsommelige ingenmandsland imellem top og bund. Man ved ikke, om det vil lykkes os at komme i TOP-6, men vi er også et stykke fra nedrykning. Intet der får gode navne til at vælge os.

          Så du er helt galt afmarcheret, hvis du hænger hele dit ræsonement på, at det er økonomien, der er den største hindring for at vi kan få bedre spillere.

          Nej; det er holdsammensætningen, der er den største hindring for OB's fremgang. Det er den manglende fremgang (i tilstrækkelig grad, både spille og resultatmæssigt) og den dertilhørende manglende hype omkring OB, der er den største hindring for, at vi bevæger os fremad.

          Og den er der kun 2 personer, der er ansvarlige for - og det er dem, du ikke vil klandre, om det så gjaldt dit liv.

          Okay, vi kom så ikke i TOP-6, men ingen grund til at hente høtyve og fakler.
          Okay, vi sluttede så kun lige over sidstepladsen, men ingen grund til at hente høtyve og fakler.
          Okay, vi sluttede så som nr. sjok, men undgik nedrykningen, så ingen grund til at hente høtyve og fakler.
          Okay, vi rykkede ned, men rolig nu, ingen grund til at hente høtyve og fakler.

          Du kunne jo blive lige så meget ved, som jeg kan den anden vej.

          Der er på ingen måder "langt" mellem mange fans forventninger og klubbens reelle tilstand - det eneste, der er galt med klubbens tilstand er, at det er de forkerte personer, der er ansvarlige for den. Og det vil jeg til hver en tid mene, uden at du og andre konstant forsøger at pakke den legitime kritik ind i såkaldte "nuancer" og "usaglighed".

          Eller barnlige såkaldte "trosbekendelser", der reelt bare maskerer, at du virkelig ikke kan få dig selv til at kalde en spade for en spade.

          Om vi så hentede en eller anden obskur højre back fra et serie 4-hold, så ville du stadig sige "ingen grund til at hente høtyve og fakler".

          Sådan føler jeg det, når jeg læser dit; ligesom du sikkert mener, at mit ligner, at jeg er parat til rent korporligt at brænde Jesper Hansen og Kent Nielsen af på Flakhaven, mens jeg kalder masserne til kamp.

          MvH ChrisOB
          + 1
          Til-afgange under Alm: 96 - still counting

          Comment


            https://www.bt.dk/superligaen/gang-i...edium=facebook

            Angiveligt et lejemål i resten af sæsonen
            Believe OB

            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

            Comment


              Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg

              Han har et topniveau der burde kunne gøre ham til en profil i Superligaen."
              Men så spørger jeg igen: Hvor mange gange har vi reelt set det topniveau? Og hvornår har vi sidst set det?

              Jönsson er også en spiller med et meget højt topniveau, klart højere end Fellahs, det kan vi se når vi sammenligner de to karrierer. Og Jönsson har vist det 10 gange så ofte som Fellah har gjort det.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                @Chris og sheed: Det er min opfattelse, at Jesper Hansen blev hyret af bestyrelsen primært til at sørge for, at udgifterne holdes under stram kontrol og der præsteres i hvert fald ca. på niveau med investeringer. Det må bestyrelsen jo være tilfredse med indtil videre, siden han stadig har jobbet. Det shitshow han arvede var/er en økonomisk bunden opgave, hvor der er stort set 0 risikovillighed blandt investorerne. Det har en afgørende betydning - jeg tror en check kan gøre underværker for, om en ny spiller 'tror på projektet'.

                Det virker på mig, som om folk flygter ind i en illusion, hvor alt bliver godt i OB - der bliver både penge, evner og bedre vejr - bare Jesper Hansen forsvinder. Det tror jeg er naivt. Vi kan sikkert få en bedre sportschef - men jeg tvivler på, at vedkommende ville få flere penge. Det sætter så også en begrænsning på, hvem der vil søge jobbet.
                Alt bliver ikke nødvendigvis "godt" - men det bliver bedre. I hvert fald skal man forsøge. Der kommer ikke flere penge - med det samme - men via en bedre rekruttering, en bedre spotting af hvilken spillestil og spillertyper, man rent faktisk har; og når det sker vil vi kunne få de fremskridt, der sikrer en bedre økonomi.

                Du har en eller anden forskruet opfattelse at vi tror alt bliver rosenrødt, hvis bare Jesper Hansen (og Kent Nielsen) fucker af. Den opfattelse har jeg ikke. Den opfattelse jeg har, det er, at vi i hvert fald ikke kommer nogle vegne med den besætning, vi nu engang har.

                Det kan godt ske, at en check kan gøre underværker; det anerkender jeg fuldt ud; men i den sidste ende kan dette overskygges af det rigtige projekt. Vi forlanger jo ikke at vi henter Messi. Der findes jo, heldigvis, spillere i forskellige niveauer, til den specifikke opgave, det er at skubbe OB mod en situation, hvor det bliver mere sandsynligt, at vi opnår målsætninger om TOP-6 og der over; som jeg stadig håber, du deler ambitionen og håbet om.

                For hvis vi bare anlagde din attitude - Vi kommer ingen vegne, vi skal være tilfredsse, med det vi får, så når vi i hvert fald ikke derop. Man kommer langt med at forlange noget; også "for meget"; for på et eller andet tidspunkt kan det lykkes nogen at få noget ud af lidt. Det lykkedes bl.a Lyngby i sidste sæson. Det lykkedes SønderjyskE.

                Det handler om holdsammensætning. Hvis en god sportsdirektør i samarbejde med en træner laver et godt hold, der skaber nogle resultater, noget hype, så kan det lykkes at hente spillere, hvor det ikke nødvendigvis er nødvendigt at smide en kæmpe check.

                Det virker på mig, at du totalt ignorerer dette, fordi du er ensidigt fokuseret på, at det hele handler om penge. Det kan det godt; men andre gange ikke. Hvis projektet er godt nok, så kan man overbevise nogen til at gå ned i løn - mod at de bliver del af et projekt, hvor de spiller godt og kan blive solgt til andetsteds - samtidig med at de opnår en eller anden målsætning. Det være sig at vinde noget, det være sig at få bevæget en traditionsklub mod toppen.

                Det kan godt være, at jeg stirrer mig blind i noget, men det gør du altså også med den økonomi. Det kan lade sig gøre at hente bedre spillere, end dem vi har, hvis det nu udelukkende handlede om økonomi. Det tror jeg ikke, at det gør længere. Det handler om projektet. Og projektet har ikke præsenteret en klar nok fremgang. Ikke hvis man har håb om at økonomi skal kunne blive overtrumfet af et spændende projekt.

                Jeg er godt klar over, og det er langt de fleste, at vi ikke har økonomiske muskler som tidligere. Det er derfor vi sætter vores lid til projektet, til ledelsens overtalelsesevner, og begge dele halter virkelig slemt. I hvert fald det første. Jeg synes du træder på folks intelligens, hvis du fortsat hænger fast i dit "vi har for store forventninger til OB". Vrøvl. Vi har en forventning om, at der bliver gjort noget for at få os til at bevæge os fremad. Og det kan godt være, at noget af det kan virke subjektivt; men der er mange, der ikke føler, at vi har bevæget os særligt meget fremad. De folk der lever og ånder for OB, skal så have at vide, at vi har for høje forventninger. Det bliver jeg ærligt talt lidt fortørnet over. Skal jeg så sige, at du har for lave forventninger til OB?

                Du har en illussion om, at det hele er en statisk situation; at det udelukkende er "shit showet", der er bestemmende for om vi bevæger os fremad eller ej. Gu er det ej. Det er de personers handlinger, held og beslutninger, der bestemmer om vi for evigt hænger fast i shit showet.

                MvH ChrisOB
                1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                  Men så spørger jeg igen: Hvor mange gange har vi reelt set det topniveau? Og hvornår har vi sidst set det?

                  Jönsson er også en spiller med et meget højt topniveau, klart højere end Fellahs, det kan vi se når vi sammenligner de to karrierer. Og Jönsson har vist det 10 gange så ofte som Fellah har gjort det.
                  Men har Fellah reelt haft chancen for at vise det topniveau i FCN? Som brugeren på bold.dk skriver har han været skadet, og da han blev sine skader kvit, havde de skiftet til et system, hvor han ikke længere passede ind. Jeg husker da han kom til Esbjerg. Der var han et stort talent, som man aldrig havde forestillet sig ville vælge Esbjerg. Der var på det tidspunkt større klubber i spil, men han valgte spilletiden. Jeg er ikke sikker på det er så skidt en handel. Jeg tror han kan udvikle sig til at være den kreative, offensive midtbanespiller vi har ledt efter.

                  Men som sagt tidligere. Ro på battet. Vinduet er SLET ikke slut endnu ;)
                  “Ability is what you're capable of doing. Motivation determines what you do. Attitude determines how well you do it.”
                  Lou Holtz

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Men så spørger jeg igen: Hvor mange gange har vi reelt set det topniveau? Og hvornår har vi sidst set det?

                    Jönsson er også en spiller med et meget højt topniveau, klart højere end Fellahs, det kan vi se når vi sammenligner de to karrierer. Og Jönsson har vist det 10 gange så ofte som Fellah har gjort det.
                    Tja. Jeg er ret så træt af Jönsson. Det mest positive jeg kan sige om Fellah er nok, at jeg hellere ser ham på banen end Jönsson. Som type passer han i hvert fald bedre til at lukke et forsvar, der står lavt op (hvilket de ofte gør på os).

                    Men så er det rigtigt, at han bare kun har spillet godt virkelig sjældent og stort set ikke har spillet i lang tid. Ser meget lille sandsynlighed for, at han vil kunne spille et godt forår for os, men er blevet så træt af Jönsson, at jeg faktisk tror mindre på ham.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
                      Men har Fellah reelt haft chancen for at vise det topniveau i FCN? Som brugeren på bold.dk skriver har han været skadet, og da han blev sine skader kvit, havde de skiftet til et system, hvor han ikke længere passede ind. Jeg husker da han kom til Esbjerg. Der var han et stort talent, som man aldrig havde forestillet sig ville vælge Esbjerg. Der var på det tidspunkt større klubber i spil, men han valgte spilletiden. Jeg er ikke sikker på det er så skidt en handel. Jeg tror han kan udvikle sig til at være den kreative, offensive midtbanespiller vi har ledt efter.

                      Men som sagt tidligere. Ro på battet. Vinduet er SLET ikke slut endnu ;)
                      Men var det ikke bedre JH lukkede vinduet nu, så laver han da ikke flere ulykker. Manden er ikke kompetent til opgaven! Og hvad laver Ole Opfinder?? Det er da ikke meget han spotter...

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                        Tja. Jeg er ret så træt af Jönsson. Det mest positive jeg kan sige om Fellah er nok, at jeg hellere ser ham på banen end Jönsson. Som type passer han i hvert fald bedre til at lukke et forsvar, der står lavt op (hvilket de ofte gør på os).

                        Men så er det rigtigt, at han bare kun har spillet godt virkelig sjældent og stort set ikke har spillet i lang tid. Ser meget lille sandsynlighed for, at han vil kunne spille et godt forår for os, men er blevet så træt af Jönsson, at jeg faktisk tror mindre på ham.
                        Det er simpelthen totalt sort det der. Jönsson er KLASSER bedre end Fellah, det står ganske enkelt ikke til diskussion. Hvis du er træt af at se på Jönsson, kan du allerede godt preparere dine øjne på noget der er klart værre. Og modsat Fellah, så har Jönsson mig bekendt ikke haft disciplinærsager og bidraget til en dårlig træningskultur?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
                          Det er det heller ikke. Men den spiller der var rygtet til er ikke længere aktuel. Jeg tvivler dog på at vores vindue er helt slut endnu ;)
                          og navnet, det giver du os jo når vinduet er lukket

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                            Tja. Jeg er ret så træt af Jönsson. Det mest positive jeg kan sige om Fellah er nok, at jeg hellere ser ham på banen end Jönsson. Som type passer han i hvert fald bedre til at lukke et forsvar, der står lavt op (hvilket de ofte gør på os).

                            Men så er det rigtigt, at han bare kun har spillet godt virkelig sjældent og stort set ikke har spillet i lang tid. Ser meget lille sandsynlighed for, at han vil kunne spille et godt forår for os, men er blevet så træt af Jönsson, at jeg faktisk tror mindre på ham.
                            Det største problem er måske at han ikke har spillet i lang tid og derfor sandsynligvis skal bruge tid på at få fysikken op på SL-niveau
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af amphibia Se indlæg
                              Men har Fellah reelt haft chancen for at vise det topniveau i FCN. Som brugeren på bold.dk skriver har han været skadet, og da han blev sine skader kvit havde de skiftet til et system, hvor han ikke længere passede ind. Jeg husker da han kom til Esbjerg. Der var han et stort talent, som man aldrig havde forestillet sig ville vælge Esbjerg. Der var på det tidspunkt større klubber i spil, men han valgte spilletiden. Jeg er ikke sikker på det er så skidt en handel. Jeg tror han kan udvikle sig til at være den kreative, offensive midtbanespiller vi har ledt efter.

                              Men som sagt tidligere. Ro på battet. Vinduet er SLET ikke slut endnu ;)
                              Det er da fint med den tro på ham, jeg køber den bare ikke. Manden fylder 29 inden sæsonen er omme, det er i den grad begrænset, hvor meget han kan udvikle sig. Og så køber jeg heller ikke den med, at han bare er blevet syltet i FCN, fordi at man lavede formationen om. Det er noget bavl. Havde han været dygtig nok, havde man selvfølgelig kunne finde plads til ham på en af kanterne eller på den offensive midtbaneplads som man havde i sit system det meste af sidste sæson.

                              Fellah er åbenlyst faldet igennem i Farum fordi, at han dels ikke er dygtig nok, og dels ikke har kunne indordne sig i det meget seriøse og kompetitive miljø, som man har deroppe. At du så har fundet en på Bold.dk, som ikke forstår forløbet, er så hvad det er. Jeg kan finde de første 10 FCN fans (og der er ellers ikke mange af dem), der griner deres røv i laser over, at vi nu hopper på limpinden.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Agbre Se indlæg
                                Tjo der er vel primært SønderjyskE. Og til dels Randers og Lyngby (her de sidste år).

                                AaB og FCN har naturligvis også haft bedre resultater. Esbjerg i nogle sæsoner. Men det har ikke været så meget i kraft af sportsdirektørens evne til køb og salg af spillere, men fordi de har haft (og har) langt bedre og mere etablerede ungdomsafdelinger og i flere år har haft en strategi der passede dertil.
                                På det punkt kan man ikke dømme JH endnu. Der er blevet lagt en del energi i at udvide talentafdelingen, men der skal jo nok gå mindst 5 år før man rigtigt kan begynde at evaluere for meget på om det har været en succes. Og jeg mener stadig den største hindring for forbedring på det punkt er de dårlige faciliteter. Før de bliver forbedrede tror jeg ikke rigtigt på, at OB for alvor kan forbedre sig.
                                Tjoe men burde vi ikke også kunne måle os med de fem klubber med AAB som den mest sammenlignelige?

                                Ikke at vores ungdomsarbejde var super men som sheed tidligere påtalte så overtog JH en trup med Kasper Larsen, Daniel Høegh, Espen Ruud, Bashkim Kadrii, Emil Larsen og Rasmus Falk der vel alle i mere eller mindre omfang er resultat af OBs ungdomsarbejde ....
                                "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                                "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                                Venter man for længe, får man ingenting ...

                                Comment

                                Working...
                                X