Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #46
    Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
    Vi skulle have købt ham da han var dyr, ellers får vi svært ved at være med i de kampe. Jeg tror han kostede 7 millioner sidste år. Havde man givet ham er 5 årig med lovning på at han kunne smutte efter 3 år, så vil jeg påstå at han kunne indbringe mellem 12 og 30 millioner efter de 3 år. Hvis han ikke udviklede sig til den liga, så ville vi kunne beholde ham og have haft en god spiller til en rimelig pris.
    Lige præcis. Det koster penge at tjene penge.

    Comment


      #47
      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Lige præcis. Det koster penge at tjene penge.
      Det er svært at være uenig i – især når det ikke er ens egen penge, det drejer sig om ;)

      7 mio + løn + evt. sign on er godt nok mange penge, når man tænker på, at vi kun har lavet et salg, der er større end det de sidste efterhånden mange år (Zohore). Det vil vel ca, være en udgift på størrelse med den vi samlet set har bundet i de tre stoppere, der spiller nu (KEP, Tingager og Tverskov). Man skal alligevel have is i maven, hvis man som sportschef skal foretrække en Sanneh frem for de tre tilsammen. Nu er det her selvfølgeligt lidt sat på spidsen (og lidt drillende sat op), men som jeg indledte med, så forstår jeg godt pointen og ønsker det samme.

      I gamle dage tror jeg, at Thorborg ind i mellem gik ind og gav noget ekstra til lige netop sådan noget der, men det virker bare som om, at der er lukket lidt for det varme vand på den konto – måske man brændte nallerne lidt på de spillere, som kostede ekstra, i årene efter nedtrapningen. Det virker i hvert fald som om, at risikovilligheden ikke er ret stor.

      Men måske kan vi stille og roligt bevæge os hen i mod et sted, hvor det kan lade sig gøre, at vi igen kommer til at se den type handler ind i mellem. Vi ser JJT, Desler og Greve præstere på Superliganiveau, Eskesen ser spændende ud, vi hører gode ting om Frøkjær og Mathias Jørgensen, og vi har nogle dygtige stoppere og målmænd på vej også. Man kan selvfølgelig ikke forvente, at de går ind og løfter holdet fra dag et, men hvis vi fortsætter tendensen med at få sluset egne talenter ind i truppen, og ikke bare som 20-21 mand/kegle i truppen, så bør det på sigt kunne frigive nogle midler. Både midler i form af penge (fordi kontrakterne til de unge typisk er billigere), men også i form af, at man kan fokusere sin scouting og rekruttering mere på færre spillere/positioner. Det kunne forhåbentligt være med til at give nogle kvalitets/klasse/støtte spillere på nogle nøglepositioner. En dag ender vi måske ligefrem med at få rigtigt gode penge for en af talenterne også :)

      Disclaimer: Jeg ved ikke, om de unge er gode nok, og det er heller ikke for at åbne den store diskussion om vores rekrutteringsevner igen, men hvis jeg skal finde tro på, at vi skal rykke os, så er det altså bare her, at mit håb ligger.

      Og hvem ved, hvis forretningen begynder at køre fornuftigt rundt, så kunne det jo være, at Thorborg og Co. igen begyndte at åbne lidt mere op for posen. Det ville godt nok være lækkert (håber, at du læser med Niels :) )

      Comment


        #48
        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...fc-midtjylland

        Jeg så gerne Simon Kroon i OB. Han var fremragende i Sønderjyske og ligner I mine øjne en typisk Kent Nielsen-kant. Jeg ved ikke om det er realistisk økonomisk, men hvis han gerne vil væk og FCM ikke har planer om at bruge ham, hvorfor så ikke?

        Comment


          #49
          Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...fc-midtjylland

          Jeg så gerne Simon Kroon i OB. Han var fremragende i Sønderjyske og ligner I mine øjne en typisk Kent Nielsen-kant. Jeg ved ikke om det er realistisk økonomisk, men hvis han gerne vil væk og FCM ikke har planer om at bruge ham, hvorfor så ikke?
          Ja tak siger jeg. Han var stærk i Haderslev og han virker mere direkte end Jönsson og med hurtigere antrit.
          Last edited by manner; 03-11-2017, 15:11.
          Believe OB

          ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

          Ligegyldige kampe eksisterer ikke

          Comment


            #50
            Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
            https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...fc-midtjylland

            Jeg så gerne Simon Kroon i OB. Han var fremragende i Sønderjyske og ligner I mine øjne en typisk Kent Nielsen-kant. Jeg ved ikke om det er realistisk økonomisk, men hvis han gerne vil væk og FCM ikke har planer om at bruge ham, hvorfor så ikke?
            Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
            Ja tak siger jeg. Han var stærk i Haderslev og han virker mere direkte end Jönsson og med hurtigere antrit.
            Jo han er bestemt en mulighed men er bange for at det kræver en pæn transfer.. De betalte vidst en god slat penge for ham i SdJ..
            Sååå nok ikke lige en der ligger til højrebenet rent økonomisk. Men bestemt sportsligt..

            Comment


              #51
              Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
              https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...fc-midtjylland

              Jeg så gerne Simon Kroon i OB. Han var fremragende i Sønderjyske og ligner I mine øjne en typisk Kent Nielsen-kant. Jeg ved ikke om det er realistisk økonomisk, men hvis han gerne vil væk og FCM ikke har planer om at bruge ham, hvorfor så ikke?
              Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
              Ja tak siger jeg. Han var stærk i Haderslev og han virker mere direkte end Jönsson og med hurtigere antrit.
              Jo han er bestemt en mulighed men er bange for at det kræver en pæn transfer.. De betalte vidst en god slat penge for ham i SdJ..
              Sååå nok ikke lige en der ligger til højrebenet rent økonomisk. Men bestemt sportsligt..

              De gav ca 4,5 mill for 9 måneders siden

              http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...ivaler/6509967

              Comment


                #52
                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Jo han er bestemt en mulighed men er bange for at det kræver en pæn transfer.. De betalte vidst en god slat penge for ham i SdJ..
                Sååå nok ikke lige en der ligger til højrebenet rent økonomisk. Men bestemt sportsligt..

                De gav ca 4,5 mill for 9 måneders siden

                http://ekstrabladet.dk/sport/fodbold...ivaler/6509967
                Men vil OB være med i toppen, må OB jo også være villige til engang imellem at smide beløb a la 4-5 mio kr for en spiller med en vis klasse...
                Mvh Kent

                Fotografering: https://www.facebook.com/kentrasmussenfotografi

                Comment


                  #53
                  Bliver et umiddelbart nej tak til Simon Kroon, fra min side. Det kan godt være, at det er mig der er idiot, men jeg synes at OB skulle prøve at caste spillere direkte til de positioner og roller der efterspørges, i stedet for bare at købe en spiller der isoleret set er dygtig, men som ikke har prøvet eller har haft succes med den rolle han bliver bedt om at spille. Nu har vi set det med Jönsson, Casper Nielsen, Izunna og ofte også med Edmundsson, og jeg er godt nok ved at være træt af det.

                  Jeg kan ikke få øje på, hvorfor Kroon skulle være en typisk Kent Nielsen-kant. Den arketype er vel kantspilleren der spiller med sit gode ben indad i banen og som excellerer i kombinationsspil og mellemrumsspil. Er det sådan i ser Kroon, for så ser vi ham godt nok enormt forskelligt? Jeg ser Kroon som en spiller der i allerhøjeste grad begår sig på højre kant. Det var det han gjorde med succes i SønderjyskE, hvor det i FCM har været lidt mere blandet, og præstationerne har også været derefter.

                  Jeg ser ham som en spiller der især er god til at angribe og udfordre på ydersiden af backs og komme til indlæg, og som har en rigtigt god næse for at komme i feltet og søge de rigtige positioner, når spillet bygges op i den anden side. Jeg ser ham ikke som mellemrumsspilleren der driver og styrer spillet som holdets motor og katalysator. Hans kvaliteter er absolut tilstede og brugbare, problemet for mig er bare, at det på intet tidspunkt er dem Kent umiddelbart har efterspurgt for sine kanter. Han er åbenlyst meget forhippet på, at kanterne skal centralisere og skabe overtal, og vores backs skal stå for at holde bredden offensivt og skubbe højt op.

                  Såfremt det fortsat er planen, synes jeg at man skulle caste helt specifikt på spillere der kan løse den opgave. Jeg kan mærke, at jeg dør lidt indeni ved tanken om at skulle se en ellers dygtig spiller som Simon Kroon prøve at indtage en rolle i venstre side, som hans spillemæssige kvaliteter ikke berettiger til. Snart 1½ med Jönsson på en forkert position og i en forkert rolle har efterhånden taget hårdt på mig, jeg tror sgu ikke jeg overlever et nyt sisyfos-projekt med en anden svensker.
                  Last edited by Sheed; 03-11-2017, 16:10.

                  Comment


                    #54
                    Mon ikke han ryger til Horsens i forbindelse med at Sannah ryger den anden vej, det var der snak om sidste transfervindue.

                    Comment


                      #55
                      Oprindeligt indsendt af Larsbo79 Se indlæg
                      Mon ikke han ryger til Horsens i forbindelse med at Sannah ryger den anden vej, det var der snak om sidste transfervindue.
                      Det har Horsens ikke råd til. Heller ikke sikkert vi har, men de har ihvertfald ikke

                      Comment


                        #56
                        Oprindeligt indsendt af obforever Se indlæg
                        Men vil OB være med i toppen, må OB jo også være villige til engang imellem at smide beløb a la 4-5 mio kr for en spiller med en vis klasse...
                        Ja det må de helt klart. Men 4-5 mill for ham her er alt for stor en risiko..
                        Robert Skov der imod...

                        Comment


                          #57
                          Tror i det ville være realistisk at hente Rygaard i Lyngby? Ham så jeg virkelig gerne i OB.

                          Comment


                            #58
                            Oprindeligt indsendt af Kitkat Se indlæg
                            Tror i det ville være realistisk at hente Rygaard i Lyngby? Ham så jeg virkelig gerne i OB.
                            Jeg har absolut ingen anelse om det er realistisk, men det må selvf. komme an på hans kontraktlige forhold i Lyngby, men som Sheed så ganske rigtigt skriver så må det dreje sig mere om at hente de rigtige spillere i fht. hvordan OB spiller, fremfor at hente spillere der isoleret set er dygtige, men ikke kan fungere optimalt i systemet med de spidskompetencer (ex Rygaard/Kroon) besidder.
                            Believe OB

                            ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                            Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                            Comment


                              #59
                              https://mobil.bold.dk/fodbold/nyhede...rig-gambianer/

                              lyder ikke som en start11 forstærkning ... har vi ikke egne talenter til den plads?
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                #60
                                Fra ob.dk

                                http://www.ob.dk/artikel/18-aarig-ga...oeve-i-ob.aspx

                                Comment

                                Working...
                                X