Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Rygter/Ønsker Transfervindue Vinter 17/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Nej, men skal en spiller ikke bedømmes på mere end de sidste 6 måneder?

    Eller lad mig spørge på denne måde: Hvorfor skiller vi os ikke af med Helenius i stedet? Han er en af de dyreste i truppen, langt dyrere at have gående end Joan, og så var han lige så ringe, hvis ikke endnu ringere end Joan var det i efteråret. Og Joan har trods alt bevist sig tidligere i en OB-trøje, og har to års anciennitet og relationer bygget op med resten af truppen, hvor Helenius kun har været her i godt ½ år.

    Jeg synes bare, at det er til grin, at Joan skal reduceres til ingenting og gøres til syndebuk, bare fordi at han er på vej ud af klubben. Hvem kan give et retvisende billede af, hvem der er skurken i den forhandlingssituation? Hvem kan påvise, at det ikke bare er JH der igen viser sig som en notorisk fedterøv, som han jo er kendt for i så høj grad, at tidligere spillere der har forhandlet med ham stadig nævner det offentligt.

    Det samme kan siges om Izunna. Hele efteråret har man kunne læse bl.a. fra flere herinde, at Izunna havde spillet sig op og var blevet en vigtig del af holdet. Så blev Izunna "solgt", og så var lige pludselig ingenting værd, og Rømer var i øvrigt bedre og passede langt bedre ind. Det synes jeg ærligt talt er for latterligt.

    Ligeså latterligt er det at læse folk der falder i svime over, at vi henter Kløve, for så får vi ENDELIG en spiller der kan spille direkte og udfordre i længderetningen. Har folk så ringe en fodboldforstand, at de ikke kan gennemskue, at en sådan type har vi haft rendende de sidste to år?

    Den klareste forskel på Joan og Kløve som kanttyper er, at Joan er farligere og har mere slutprodukt på sit spil på den sidste tredjedel, hvor Kløve er bedre på bolden og i relationerne. Så må folk gøre op med sig selv, om de synes at vi lige nu har mere behov for typer, der kan udfordre og afgøre tingene, når vi kommer til modstanderens felt, eller om vi mere har brug for en der er bedre til at huske at træde på bolden og lade andre om at lave de afgørende ting. At tro at Kløve kan løse nogle af de store problemer vi har med at lave mål ift. Joan, er i hvert fald himmelråbende naivt.
    En spiller skal ikke bedømmes alene på de sidste seks måneder - men det skal da med i betragtningen, når man skal finde ud af hvor meget vedkommende skal have i løn i en evt. forlængelse.

    Du får vist blæst nogle få debattørers holdninger op til at være helt generelt - men så må du jo påvise de mange debattører der har skrevet at Izunna nu ingenting er værd og Rømer er langt bedre - det er ikke et billede jeg kan genkende.

    Og hvorfor skiller vi os ikke af med Helenius? Måske fordi han har en lang kontrakt og måske bare ikke lige kan sælges. Altså, det er vel ret logisk?

    Så kan jeg forstå på din meget sarkastiske tone at Kløve nok bliver et flop. Det er da rart at vide. Nu du er så forudsigende, kan du så fortælle om Kløve vil trække færre eller flere gule kort for film? Og kan du uddybe hvordan skuespil passer ind i det man forbinder med OB og man som OB-fan gerne vil se? Altså, nu vi er ved den sarkastiske tone...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af driflin Se indlæg
      En spiller skal ikke bedømmes alene på de sidste seks måneder - men det skal da med i betragtningen, når man skal finde ud af hvor meget vedkommende skal have i løn i en evt. forlængelse.

      Du får vist blæst nogle få debattørers holdninger op til at være helt generelt - men så må du jo påvise de mange debattører der har skrevet at Izunna nu ingenting er værd og Rømer er langt bedre - det er ikke et billede jeg kan genkende.

      Og hvorfor skiller vi os ikke af med Helenius? Måske fordi han har en lang kontrakt og måske bare ikke lige kan sælges. Altså, det er vel ret logisk?

      Så kan jeg forstå på din meget sarkastiske tone at Kløve nok bliver et flop. Det er da rart at vide. Nu du er så forudsigende, kan du så fortælle om Kløve vil trække færre eller flere gule kort for film? Og kan du uddybe hvordan skuespil passer ind i det man forbinder med OB og man som OB-fan gerne vil se? Altså, nu vi er ved den sarkastiske tone...
      Jeg ved ikke, hvad du definerer som "mange", men at finde bare en håndfuld kommentarer fra forskellige folk var i hvert fald meget nemt. Jeg konstaterer bare, at det i høj grad er blevet bagataliseret, at vi har skiftet en mand ud med 200 Superligakampe som defensiv midt, og fået en ind der ikke en gang har spillet 20 kampe i den rolle, og nogle får det næsten til at lyde som om, at det er en øjeblikkelig opgradering.

      "Tror Rømer er noget mere disciplineret end Izunna, både i sin opgaveløsning og helt bogstavligt i forhold til gule kort."
      "Han er skolet i FCM og har dermed en aggressiv stil i sit spil, hvilket vi har manglet i høj grad. Især i genpresset. Han er god med bolden, også langt bedre venner med den end Izunna i min optik. "
      "Han er aldrig blevet den stamspiller, som man havde håbet på, og selvom det har set lidt bedre ud her i efteråret, så tror jeg heller aldrig, at han bliver det."

      "Jeg anerkender at han skal udfylde en vigtig plads på holdet, men tror på Rømer kan gøre det mindst ligeså godt"
      "Jeg mener nok at Rømer har nogen brugbare kompetencer i fht. Izu som var udfordret i afleveringsspillet, og dom stort set ikke magtede dybdeløb."


      En lang kontrakt er vel ikke en hindring for at skille sig af med en spiller? Hvis Helenius er en god spiller, burde det vel ikke være noget problem at få ham afsat? Med mindre man selvfølgelig har skudt helt forkert og givet ham en kontrakt, der bliver svær at komme ud af.

      Har jeg skrevet, at Kløve bliver et flop? Nej, det har jeg ikke skrevet nogle steder, men det må du jo så forsøge at påvise, hvis du mener at have læst det. Det jeg skriver er, at der er intet der tyder på, at Kløve med de kvaliteter han har i sit spil, kommer til at løse nogle af de klare problemer vi har offensivt, sammenlignet med Joan der går ud. Jeg har flere gange spurgt ind til, hvad det helt specifikt er, som folk mener han kan bidrage med, som vi ikke har i forvejen. Jeg venter stadig forgæves på svar.

      Men slutproduktet er jo, at Kløve hyldes som et superspændende indkøb og omtales som en der kan bringe noget nyt, imens at Joan reduceres til en forholdsvis overflødig spiller der alligevel ikke havde fortjent nogen kontraktforlængelse og har klare attitudeproblemer. Det synes jeg er unuanceret.

      Og så ligger jeg i øvrigt ikke søvnløs over, at Joan har fået nogle advarsler for film. Bryder jeg mig om at se på det? Næ. Er det noget som er afgørende for mig for, om en spiller skal have lov at være i OB? Nej, det er det heller ikke.
      Last edited by Sheed; 29-01-2018, 17:10.

      Comment


        https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-inden-onsdag
        Vi jagter til mindst en spiller mere. Joan vil åbenbart til udland.
        "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
        - Norbert Elgert -

        Comment


          Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...r-inden-onsdag
          Vi jagter til mindst en spiller mere. Joan vil åbenbart til udland.
          Bare fordi, at JH ikke har hørt noget fra Brøndby, betyder det jo ikke nødvendigs, at Joan ikke ligger i forhandlinger med Brøndby lige nu. Det kan de jo frit gøre uden OBs indblanden, og hvis de lukker en aftale fra sommer af, bliver det ikke svært at forestille sig, hvad scenarierne er for det næste halve år.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Bare fordi, at JH ikke har hørt noget fra Brøndby, betyder det jo ikke nødvendigs, at Joan ikke ligger i forhandlinger med Brøndby lige nu. Det kan de jo frit gøre uden OBs indblanden, og hvis de lukker en aftale fra sommer af, bliver det ikke svært at forestille sig, hvad scenarierne er for det næste halve år.
            Så nu skal JH bestemme verdensdel også for Joan, der ellers frit kan snakke med andre klubber, indgå kontrakt fra sommer og så fremt? Og Joan bliver fremstillet som the bad guy?

            Comment


              Davidsen siger i udsendelsen, at han har hørt, vi jagter en central midtbanespiller. Hvis det passer, udelukker det unægteligt en del af de spillere, der har været oppe at vende her i tråden. I princippet kan vi selvfølgelig være ude efter flere, det lyder bare ikke sådan på Jesper Hansen.
              SLO

              Comment


                Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                Så nu skal JH bestemme verdensdel også for Joan, der ellers frit kan snakke med andre klubber, indgå kontrakt fra sommer og så fremt? Og Joan bliver fremstillet som the bad guy?
                Er du ironisk? For ellers er det da godt nok absurd JH had det der. Evt. Hør udsendelsen hvor JH Jo snakker om det.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af MortenF Se indlæg
                  Davidsen siger i udsendelsen, at han har hørt, vi jagter en central midtbanespiller. Hvis det passer, udelukker det unægteligt en del af de spillere, der har været oppe at vende her i tråden. I princippet kan vi selvfølgelig være ude efter flere, det lyder bare ikke sådan på Jesper Hansen.
                  Ja det udelukker jo en del. Sådan en type som Rygaard vil jo nok stadig passe på den profil, selvom jeg tvivler på, at han vil ende med at spille centralt i Kents 4-4-2.

                  Jeg forstår dog ikke helt idéen med at hente en decideret central midtbanespiller, hvis vi leger med tanken om, at det skal forestille at være en forstærkning. Rømer er hentet til den defensive rolle, og jeg har meget meget svært ved at forestille mig, at man skulle hente en spiller der er tiltænkt at spille i stedet for ham. Hvorfor skulle han være villig til at skifte en reserverolle i FCM ud med en reserverolle i OB?

                  Og så er der det scenarie, at vi køber en til JJTs plads, hvilket næsten giver endnu mindre mening for mig. Hvis vi er ude i et scenarie, hvor han skal sættes af, så slår den sportslige strategi da først helt fejl i min verden. Af de unge folk vi har der allerede er etablerede seniorspillere, er han langt den mest perspektivrige og virker til i høj grad at være omdrejningspunktet på holdet. Jeg har også kun hørt Kent omtale ham i floromvundne vendinger, så det vil være helt sort for mig at hente en spiller med tanke på, at han skal slås af.

                  Det eneste der giver mening for mig er, at der hentes noget til kanterne. Med tanke på, at Jönsson stadig er her, Kløve er hentet ind og Joan er på vej væk, er højre kant det oplagte i min verden. Det vil så givetvis være på bekostning af Greve, hvilket også vil ærgre mig meget, men det er svært at se et andet scenarie lige nu, hvis vi igen leger med tanken om, at vi henter en forstærkning. Jeg bilder mig igen heller ikke ind, at vi har lokket Kløve væk med udsigt til at være breddespiller.

                  Der er et eller andet der ikke passer.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                    Ja det udelukker jo en del. Sådan en type som Rygaard vil jo nok stadig passe på den profil, selvom jeg tvivler på, at han vil ende med at spille centralt i Kents 4-4-2.
                    Jeg tænkte faktisk det samme. Rygaard spiller jo sådan set centralt, omend jeg ikke synes "central midt" er den bedst dækkende beskrivelse. Men hvis vi antager, at Davidsen og Chuck refererer til den samme spiller, så er der jo også tale om en offensiv type.

                    I øvrigt er jeg enig med dig i, at det hele virker lidt mystisk. Personligt havde jeg gættet på, at der var tale om en (hængende) angriber, der kunne overtage den rolle, Joan dækkede det meste af 2017, selvom det da heller ikke virker helt oplagt med tanke på, at vi allerede har to højtlønnede angribere i truppen. Det havde været nemmere at gennemskue, hvis vi ikke allerede havde hentet spillere til henholdsvis kanten og den centrale midt i det her vindue og så i stedet gik efter en spiller fra en højere hylde end Rømer og Kløve.
                    SLO

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af FFM Se indlæg
                      Er du ironisk? For ellers er det da godt nok absurd JH had det der. Evt. Hør udsendelsen hvor JH Jo snakker om det.
                      Ellers tak! Hører gerne en udsendelse hvor BEGGE parter snakker om det! Alt som JH hidtil har udbasuneret i sagen har jo vist sig at være løgn! Joan har ikke afvist at forsætte i OB, også efter sommerferien, men man kunne ikke nå til enighed om økonomien! JHs kneblen af Kent i sagen har været totalt mislykket, når en temmelig iøjnefaldende usammenhæng, i en ellers tydeligt indstuderet pressemeddelse, afslører forsøget! Hvorfor snakker JH de sidste 6 måneder, når Kent siger i dette transfervindue??? De sidste 6 måneder er en lodret løgn, for Joan var i sommers i interview med fyens.dk indstillet på at forlænge! Dette er et eksempel på endnu en fejlslagen forhandlingstaktik fra JHs side, præcis som med Falk, hverken mere eller mindre!

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                        Ellers tak! Hører gerne en udsendelse hvor BEGGE parter snakker om det! Alt som JH hidtil har udbasuneret i sagen har jo vist sig at være løgn! Joan har ikke afvist at forsætte i OB, også efter sommerferien, men man kunne ikke nå til enighed om økonomien! JHs kneblen af Kent i sagen har været totalt mislykket, når en temmelig iøjnefaldende usammenhæng, i en ellers tydeligt indstuderet pressemeddelse, afslører forsøget! Hvorfor snakker JH de sidste 6 måneder, når Kent siger i dette transfervindue??? De sidste 6 måneder er en lodret løgn, for Joan var i sommers i interview med fyens.dk indstillet på at forlænge! Dette er et eksempel på endnu en fejlslagen forhandlingstaktik fra JHs side, præcis som med Falk, hverken mere eller mindre!
                        Synes det er noget af en overfortolkning. Tror du læser for meget i de udtalelser.

                        Det korte af det lange er vel, at de har givet Joan nogle tilbud på kontraktforlængelse for det de nu mener han er værd. Dem har han så afvist. Nok fordi han ønsker mere hvis han skal blive. Når han ikke ønsker at blive på de opstillede økonomiske præmisser tolker klubben det så som om han ønsker "at tage et skridt videre i karrieren". Måske en lidt kreativ udlægning, men heller ikke mere end det i mine øjne.

                        Det underlige er så, at han helt udelades fra træningslejren. Det virker jo på ingen måde som en fordel for OB i en evt. forhandling med en anden klub, at det er så tydeligt man gerne vil af med ham. Joan kommer også selv med den fornuftige pointe i sin udtalelse "jeg må undre mig over, hvorfor de andre spillere med udløb til sommer alle er med på træningslejr, da jeg ikke føler, at mit fokus er dårligere end andres".
                        Den eneste logiske forklaring jeg kan tænke mig til er jo, at de oprigtigt er bekymrede for hvor professionelt Joan vil kunne agere i resten af sæsonen. De er måske bange for, at han vil kunne skabe dårlig stemning i truppen.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                          Hører lidt om at Duncan er færdig i AGF og bliver forsøgt afhændet. Kunne han være noget for os i 12-18 måneder?
                          Lyder til at min kilde igen er solid

                          https://www.tipsbladet.dk/nyhed/supe...e-i-polsk-klub

                          Ærgeligt at han ikke ved mere om OB

                          Comment


                            indtil videre er jeg bare glad for at der ikke har været rygter om Gryte...

                            Gryte
                            Ryan. KEP. Tverskov. JBL
                            Greve. JJT. Rømer. Kløve
                            Festersen. AK

                            hvor er det vi vil forstærke? VB? Angreb?

                            Mikkelsen
                            Desler. Buus. Lund. Joao
                            Nielsen. Thrane. Welbeck. Eskesen
                            Helenius. Jønne

                            Joan ...
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                              Ellers tak! Hører gerne en udsendelse hvor BEGGE parter snakker om det! Alt som JH hidtil har udbasuneret i sagen har jo vist sig at være løgn! Joan har ikke afvist at forsætte i OB, også efter sommerferien, men man kunne ikke nå til enighed om økonomien! JHs kneblen af Kent i sagen har været totalt mislykket, når en temmelig iøjnefaldende usammenhæng, i en ellers tydeligt indstuderet pressemeddelse, afslører forsøget! Hvorfor snakker JH de sidste 6 måneder, når Kent siger i dette transfervindue??? De sidste 6 måneder er en lodret løgn, for Joan var i sommers i interview med fyens.dk indstillet på at forlænge! Dette er et eksempel på endnu en fejlslagen forhandlingstaktik fra JHs side, præcis som med Falk, hverken mere eller mindre!
                              Helt utroligt at du ikke har flere rygter at byde ind med så vel orienteret du er om de ting der foregår i klubben.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                indtil videre er jeg bare glad for at der ikke har været rygter om Gryte...

                                Gryte
                                Ryan. KEP. Tverskov. JBL
                                Greve. JJT. Rømer. Kløve
                                Festersen. AK

                                hvor er det vi vil forstærke? VB? Angreb?

                                Mikkelsen
                                Desler. Buus. Lund. Joao
                                Nielsen. Thrane. Welbeck. Eskesen
                                Helenius. Jønne

                                Joan ...
                                angrebet - klart. Eller en kreativ midt/kant der kan sætte vores angreb i scene - det har endnu engang set rigtigt skidt ud oppe foran

                                Comment

                                Working...
                                X