Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Grundspil 2017/18

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af obkbh Se indlæg
    Jeg er også ret sikker på, at der kun er én plads tilbage, når man ser på ACH's slutprogram.
    Jeg tror dog godt pladsen kan blive OBs, hvis vi får det maksimale ud af de tre kampe mod Lyngby, AGF og Randers - og så bare undgår skader og karantæner mod FCK og BIF.
    Vi kan godt få points både mod FCK og Brøndby. Så lad os gå efter det

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
      Tror ikke længere på Hobro. De skulle have haft alle 3 mod Randers, hvis de skulle gøre sig forhåbninger om top-6. De har lige FcM, FcK og BIF endnu. De får det svært. Horsens er jo foran os, og i den forstand ligegyldige, hvilket her og nu efterlader AaB tilbage. De har det letteste program tilbage af dem, Hobro og os, og fik et point mod nr. 2 i aften. Et point man nok ikke havde talt med hvis man gættede på slutstillingen inden foråret startede. Så kunne Sønderjyske også blive en stor konkurrent, hvis de kan vinde i morgen, samt mod SIF næste weekend, det kunne jo godt tænkes de kunne nappe 4-6 point. Omvendt, så lukkes AGF ind i kampen hvis de napper de 3.

      Utrolig tæt, vi får brug for alle de point vi kan få.
      Jeg tror heller ikke vi skal afskrive SDR helt, men jeg har dog ikke rigtig fornemmelse af hvor de står, men mht til deres slutprogram, har de stadig muligheder. Så vi skal nok satse på uafgjort eller AGF sejr imorgen (skrev jeg virkelig det!).
      This is what you have been trained for, makes us proud!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
        Meget enig. 9 point kan sandsynligvis gøre det, så er spørgsmålet bare om vi kan få dem. Med vores manglende stabilitet in mente, kunne jeg godt frygte, at vi kommer til at snuble i hvert fald én gang i de tre kampe, og så kunne et point i Brøndby eller Parken godt ende med at blive vigtigt. Og så kunne et resultat på udebane mod et af de bedre hold virkelig også gøre noget for selvtilliden og selvforståelsen, tror jeg. Vi skal vel helt tilbage som Kents 2. kamp som træner her, da vi slog Brøndby ude, siden at vi sidst har lavet et nævneværdigt resultat på udebane?
        Vinder Sønderjyske i morgen, så har de et så ‘let’ restprogram, som man nærmest kan forestille sig.

        runde:

        22 Sønderjyske vs Silkeborg

        23 Sønderjyske vs AaB

        24 Helsingør vs Sønderjyske

        25 Sønderjyske vs Lyngby

        ikke før i runde 26 får de en på papiret uoverkommelig modstander, da de på udebane skal op mod FCM.

        Hvis de tager 3 point i morgen, så er de nok favorit til at nappe den sidste plads i top 6. Spørgsmålet, som du selv er inde på. Hvor gode er Sønderjyske lige pt. De var gode nok til at slå FCN på hvad jeg formoder har været lidt af en pløjemark midt i februar, og der er FCN nok ikke det dummeste hold at møde..

        Hobro er gået helt i stå med Kirkevolds form in mente, og de har desuden et hårdere restprogram end vi har.

        AaB er naturligvis stadigvæk en kandidat. De møder FCN på hjemmebane innæste runde. FCN når næppe op og får kontakt til FCM og BIF, men mon ikke de kan spille frit med deres forspring? Taber AaB og Sønderjyske i næste runde, så tør jeg tro på det..

        Comment


          Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg

          Hvis de tager 3 point i morgen, så er de nok favorit til at nappe den sidste plads i top 6. Spørgsmålet, som du selv er inde på. Hvor gode er Sønderjyske lige pt. De var gode nok til at slå FCN på hvad jeg formoder har været lidt af en pløjemark midt i februar, og der er FCN nok ikke det dummeste hold at møde..
          Banen var faktisk overraskende god i SønderjyskE, hvilket nogle af FCN-folkene også var ude og sige efter kampen. Den sejr var i høj grad grundlagt på et rigtigt klogt og pragmatisk taktisk oplæg, hvor de udnyttede at FCN manglede flere profiler og satte sig tungt på dem der var tilbage, Mathias Jensen især, og så jordede de dem på fysikken. Noget vi bare må sige står i skærende kontrast til det clusterfuck af et taktisk oplæg, som vi spillede ud med i fredags.

          Jeg er også ret optimistisk på SønderjyskEs vegne, i kraft af deres program især. Kampen i morgen kan selvfølgelig godt blive ret definerende og taber de er det mange hold de skal passere, men kan de komme afsted med point og måske endda en sejr, har de gode forudsætninger. Det er en enormt stor kliché, men de kan virkelig lukrere på ikke at have det forventningspres, som der hersker hos os og AaB især, og så har de jo vist, at de kan præstere i de afgørende kampe, som da de tog sølvet i sidste spillerunde med en sejr ude mod Brøndby, eller i sidste sæson, hvor de tog en top 6 placering ved at vinde de tre sidste kampe ude imod os og AGF, og slog Randers hjemme i en direkte kamp om en plads. De succesoplevelser har vi ikke rigtigt haft med det her hold, og det er nok ikke uvæsentligt, når tingene bliver sat på spidsen.

          Ydermere skal man slet ikke undervurdere SønderjyskEs kvaliteter, især ikke offensivt. Selv med en kamp i hånden, er de klart det hold der har scoret 5. flest mål i rækken, og mindst ligeså relevant så truer de i alle spillets facetter og har jo nogle spidskompetencer med især Luijckx og Marc P på deres dødbolde, og Greko og Uhre på deres omstillinger. Her føler jeg desværre stadig, at vi stadig er alt for afhængige af at få sat vores spil ordentligt, og har svært ved at åbne de låste og tætte kampe med et kontra- eller dødboldsmål.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
            Banen var faktisk overraskende god i SønderjyskE, hvilket nogle af FCN-folkene også var ude og sige efter kampen. Den sejr var i høj grad grundlagt på et rigtigt klogt og pragmatisk taktisk oplæg, hvor de udnyttede at FCN manglede flere profiler og satte sig tungt på dem der var tilbage, Mathias Jensen især, og så jordede de dem på fysikken. Noget vi bare må sige står i skærende kontrast til det clusterfuck af et taktisk oplæg, som vi spillede ud med i fredags.

            Jeg er også ret optimistisk på SønderjyskEs vegne, i kraft af deres program især. Kampen i morgen kan selvfølgelig godt blive ret definerende og taber de er det mange hold de skal passere, men kan de komme afsted med point og måske endda en sejr, har de gode forudsætninger. Det er en enormt stor kliché, men de kan virkelig lukrere på ikke at have det forventningspres, som der hersker hos os og AaB især, og så har de jo vist, at de kan præstere i de afgørende kampe, som da de tog sølvet i sidste spillerunde med en sejr ude mod Brøndby, eller i sidste sæson, hvor de tog en top 6 placering ved at vinde de tre sidste kampe ude imod os og AGF, og slog Randers hjemme i en direkte kamp om en plads. De succesoplevelser har vi ikke rigtigt haft med det her hold, og det er nok ikke uvæsentligt, når tingene bliver sat på spidsen.

            Ydermere skal man slet ikke undervurdere SønderjyskEs kvaliteter, især ikke offensivt. Selv med en kamp i hånden, er de klart det hold der har scoret 5. flest mål i rækken, og mindst ligeså relevant så truer de i alle spillets facetter og har jo nogle spidskompetencer med især Luijckx og Marc P på deres dødbolde, og Greko og Uhre på deres omstillinger. Her føler jeg desværre stadig, at vi stadig er alt for afhængige af at få sat vores spil ordentligt, og har svært ved at åbne de låste og tætte kampe med et kontra- eller dødboldsmål.
            Men vi har så heller ikke rigtigt spillerne til at gå i haserne på modstanderen, som Sønderjyske har, eller for den sags skyld den dommertække at kunne begå de små svinske frispark, og samle urimeligt meget op på den konto, før de gule falder.. Sønderjyske og FCM har i den henseende bare en særstatus blandt dommerstanden, under betegnelsen: fysisk stærke..

            Comment


              Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
              Vinder Sønderjyske i morgen, så har de et så ‘let’ restprogram, som man nærmest kan forestille sig.

              runde:

              22 Sønderjyske vs Silkeborg

              23 Sønderjyske vs AaB

              24 Helsingør vs Sønderjyske

              25 Sønderjyske vs Lyngby

              ikke før i runde 26 får de en på papiret uoverkommelig modstander, da de på udebane skal op mod FCM.

              Hvis de tager 3 point i morgen, så er de nok favorit til at nappe den sidste plads i top 6. Spørgsmålet, som du selv er inde på. Hvor gode er Sønderjyske lige pt. De var gode nok til at slå FCN på hvad jeg formoder har været lidt af en pløjemark midt i februar, og der er FCN nok ikke det dummeste hold at møde..

              Hobro er gået helt i stå med Kirkevolds form in mente, og de har desuden et hårdere restprogram end vi har.

              AaB er naturligvis stadigvæk en kandidat. De møder FCN på hjemmebane innæste runde. FCN når næppe op og får kontakt til FCM og BIF, men mon ikke de kan spille frit med deres forspring? Taber AaB og Sønderjyske i næste runde, så tør jeg tro på det..
              Jeg tror at AGF bliver et af forårets hold og dermed også vinder over SønderjyskE. Så har SønderjyskE stadig 24 point og i de resterende kampe tror jeg max de henter 9 point og slutter på 33 hvilket jeg ikke tror er nok til top 6. Mit bud er nr 5 AaB med 39, nr 6 Horsens med 37 og OB nr 7 med 35.

              Comment


                Det er så mange hold involveret, at det er stort se tumuligt at komme med kvalificerede bud på, hvem det er der får sneget sig med i sidste ende.
                Jeg må indrømme, at jeg kigger (mere og mere) på, hvor langt der er ned til de nederste fire. Jeg bliver superglad for, hvis vi sniger os med i top 6, men deter jo primært fordi det ville sikre os i mod at komme ud i noget lort, for det ville jo et eller andet sted slutte sæsonen – vi ville jo reelt ikke have nogen rolle at spille i det slutspil (det samme vil i mine øjne gøre sig gældende ligegyldigt hvem, der ender på 5. og 6. pladsen).

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                  Vinder Sønderjyske i morgen, så har de et så ‘let’ restprogram, som man nærmest kan forestille sig.

                  runde:

                  22 Sønderjyske vs Silkeborg

                  23 Sønderjyske vs AaB

                  24 Helsingør vs Sønderjyske

                  25 Sønderjyske vs Lyngby

                  ikke før i runde 26 får de en på papiret uoverkommelig modstander, da de på udebane skal op mod FCM.

                  Hvis de tager 3 point i morgen, så er de nok favorit til at nappe den sidste plads i top 6. Spørgsmålet, som du selv er inde på. Hvor gode er Sønderjyske lige pt. De var gode nok til at slå FCN på hvad jeg formoder har været lidt af en pløjemark midt i februar, og der er FCN nok ikke det dummeste hold at møde..

                  Hobro er gået helt i stå med Kirkevolds form in mente, og de har desuden et hårdere restprogram end vi har.

                  AaB er naturligvis stadigvæk en kandidat. De møder FCN på hjemmebane innæste runde. FCN når næppe op og får kontakt til FCM og BIF, men mon ikke de kan spille frit med deres forspring? Taber AaB og Sønderjyske i næste runde, så tør jeg tro på det..
                  Når vi er nået der, hvor vi skal kigge på de andre holds resultater, så er det fordi bi ikke selv skaber point nok sammen. Vi skal have 8-9 point i de sidste fem kampe, ellers hedder det play-off.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Balor Se indlæg
                    Jeg tror at AGF bliver et af forårets hold og dermed også vinder over SønderjyskE. Så har SønderjyskE stadig 24 point og i de resterende kampe tror jeg max de henter 9 point og slutter på 33 hvilket jeg ikke tror er nok til top 6. Mit bud er nr 5 AaB med 39, nr 6 Horsens med 37 og OB nr 7 med 35.
                    lyder plausibelt ... FCK kunne blive den helt store taber hvis de er så nervøse at vi har en chance og spiller de ikke mod Atletico lige inden?
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      lyder plausibelt ... FCK kunne blive den helt store taber hvis de er så nervøse at vi har en chance og spiller de ikke mod Atletico lige inden?
                      Tror de møder dem igen efter os

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                        lyder plausibelt ... FCK kunne blive den helt store taber hvis de er så nervøse at vi har en chance og spiller de ikke mod Atletico lige inden?
                        De spiller i Madrid på torsdag d 22. Vi kan da håbe på at de kommer derfra med en ordentlig sæk, og har brugt kræfterne.
                        Desværre for os er der den ubekendte, at vi er nød til at stille op med enten Marco Lund eller Joao Pereira i midterforsvaret.
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                          De spiller i Madrid på torsdag d 22. Vi kan da håbe på at de kommer derfra med en ordentlig sæk, og har brugt kræfterne.
                          Desværre for os er der den ubekendte, at vi er nød til at stille op med enten Marco Lund eller Joao Pereira i midterforsvaret.
                          Eller Rømer. Alt skal jo prøves.
                          Tror det bliver Lund. Tror han vil klare det fint. Han er jo en ung KEP som bare skal undgå de personlige fejl

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                            Eller Rømer. Alt skal jo prøves.
                            Tror det bliver Lund. Tror han vil klare det fint. Han er jo en ung KEP som bare skal undgå de personlige fejl
                            Hvis Santander er helt klar igen er det måske heller ikke det værste at have en tidligere bokser til at tage imod ham..

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                              Eller Rømer. Alt skal jo prøves.
                              Tror det bliver Lund. Tror han vil klare det fint. Han er jo en ung KEP som bare skal undgå de personlige fejl
                              Jeg tror ikke det bliver Lund i forsvaret. Tvivler på Kent tør bruge ham lige mod FCK.

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
                                Jeg tror ikke det bliver Lund i forsvaret. Tvivler på Kent tør bruge ham lige mod FCK.
                                Det tror jeg godt han gør. Alternativerne er jo ikke mange..

                                Comment

                                Working...
                                X