Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Det er simpelthen noget vrøvl Plum, og det burde du vide. Du kan ikke skelne JH og bestyrelsen på den måde. Bestyrelsen har givet JH et budget og en plan, og indenfor rammerne af den, er det JHs opgave, at opfylde målsætningen. Så det er JHs målsætning, fordi han er under mandat fra bestyrelsen. Hvad JH evt. personligt måtte mene, når han sidder derhjemme og spiser lune hveder, er i denne sammenhæng totalt ligegyldigt.
    Det var dårligt formuleret men vi er helt enige.
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
      Det her er jo ikke nødvendigvis korrekt. Det er en alt for simpel måde at anskue fodbold på. Jeg ved ikke, hvilke andre parametre bestyrelsen bedømmer JH udfra udover placeringen, men jeg tror ikke på, at det er det eneste der betyder noget. I så fald er det en meget uansvarlig og amatøragtig bestyrelse.

      Sportslig udvikling, økonomi, pleje af omdømme, osv. må og skal også spille ind. En 6. plads i år vil ikke nødvendigvis være en isoleret succes, hvis den er baseret på en dårlig økonomisk styring, hvis man står til at miste en masse vigtige spillere der bremser den sportslige udvikling, og hvis man slet ikke spiller den fodbold bestyrelsen ønsker, eller som den sportslige ledelse har bedyret man vil, osv. Placeringen er selvfølgelig stadig vigtig, nok det vigtigste parameter, men det er useriøst at udpege det som det eneste benchmark.

      Et glimrende eksempel på en ledelse der kigger udover placering, og straffer en træner for ikke at levere på andre parametre, er jo AaB så sent som for to måneder siden. AaBs målsætning i år er en top 6 placering, ligesom os, og selvom at man har præsteret væsentligt bedre end os, og overvintre på en 7. plads med fire point op, og selvom at Lars Søndergaard forrige efterår leverede en halvsæson, hvor man overvintrede ét point efter førstepladsen, så valgte man alligevel at fyre ham.

      Det gjorde man netop fordi, at Søndergaard underpræsterede på andre parametre, som ledere i klubben anså for værende meget vigtige ift. at præstere på den lange bane. Her var spillestil et af de afgørende parametre, hvor man mente, at Søndergaard var ved at bevæge sig væk fra den måde at spille fodbold på, som har gjort AaB succesfulde i de senere år, og som er implementeret op gennem deres succesfulde ungdomsrækker. Hvis det var oplevelsen i klubben, at Søndergaard var ved at skade klubbens DNA og besværliggøre den fantastiske synergieffekt de har vist fra deres ungdomshold til seniortruppen, så synes jeg, at det ville være meget useriøst at lade ham sidde, bare fordi at han var i nærheden af at opfylde den placeringsmæssige målsætning.

      I tilfældet JH, kan man sagtens diskutere synes jeg, om han, udover at være medvirkende til det der ligner en sportslig fiasko i år, ikke også har leveret under par på andre parametre.
      Der er nok ikke andre end JH og bestyrelsen der ved hvad JH bedømmes på men nu tager jeg udgangspunkt i det vi ved jfr Bestyrelsens udmelding i årsregnskabet og ikke en masse gisninger og TOP6 er sq meget nemt at måle på.
      Jeg er da enig i det meste af det andet og husker at Del Bosque blev fyret i Madrid efter vist at have vundet liga og CL fordi spillet ikke var attraktivt nok😬
      Så er spørgsmålet om vi vil spille som under Rioch eller LO og spille med i toppen eller spille som under KN (forsøger) og spille i bunden ..
      Vi kan jo spille nok så lækkert Bold men rykker vi ned betyder det jo intet .. at vi så ikke gør hverken det ene eller andet og end ikke holder klubben efter den højtbesungne strategi med flere fynske/danske spillere er så bare håbløst ...
      MEN ... indtil videre er eneste parameter vi kender til placeringen så det er den jeg forholder mig til ..
      "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

      "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

      Venter man for længe, får man ingenting ...

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
        Der er nok ikke andre end JH og bestyrelsen der ved hvad JH bedømmes på men nu tager jeg udgangspunkt i det vi ved jfr Bestyrelsens udmelding i årsregnskabet og ikke en masse gisninger og TOP6 er sq meget nemt at måle på.
        Jeg er da enig i det meste af det andet og husker at Del Bosque blev fyret i Madrid efter vist at have vundet liga og CL fordi spillet ikke var attraktivt nok😬
        Så er spørgsmålet om vi vil spille som under Rioch eller LO og spille med i toppen eller spille som under KN (forsøger) og spille i bunden ..
        Vi kan jo spille nok så lækkert Bold men rykker vi ned betyder det jo intet .. at vi så ikke gør hverken det ene eller andet og end ikke holder klubben efter den højtbesungne strategi med flere fynske/danske spillere er så bare håbløst ...
        MEN ... indtil videre er eneste parameter vi kender til placeringen så det er den jeg forholder mig til ..
        ..eller KNs makker fra AaB i Malmø FF.. Mesterskab med fyreseddel til følge. Men OB er vel som alle andre virksomheder, en virksomhed med en bundlinje. En bundlinje som gerne skal give afkast. Afkast er nødvendigvis bare at svinge sparekniven og køre en low-budget linje, men at præsentere en handleplan, som løfter OB op, hvor de tiltrækker sponsorer og indtægter ved at være et seværdigt sportsbrand. Og et seværdigt sportsbrand er man ikke i bunden af ligaen. At JH ikke har fået en fyreseddel endnu må jo betyde at nogen over ham stadigvæk tror på, og ser perspektiver i projektet.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
          ..eller KNs makker fra AaB i Malmø FF.. Mesterskab med fyreseddel til følge. Men OB er vel som alle andre virksomheder, en virksomhed med en bundlinje. En bundlinje som gerne skal give afkast. Afkast er nødvendigvis bare at svinge sparekniven og køre en low-budget linje, men at præsentere en handleplan, som løfter OB op, hvor de tiltrækker sponsorer og indtægter ved at være et seværdigt sportsbrand. Og et seværdigt sportsbrand er man ikke i bunden af ligaen. At JH ikke har fået en fyreseddel endnu må jo betyde at nogen over ham stadigvæk tror på, og ser perspektiver i projektet.
          De personer har i så fald den samme jord i hovedet, som de havde, da efter 18 måneders intensiv søgen, analyser og matching fandt og ansatte Poul Skovl.

          Jeg tror mere det handler om ikke at ville tabe ansigt... Igen.

          MvH ChrisOB
          1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

          Comment


            Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
            Den her debat minder mig om et TV-program for nogle år siden, hvor en dame, der havde været overvægtig lige siden sin ungdom, fortalte, at det var noget fis at bruge en vægt. Hun mente, at det var meget bedre at kigge sig selv i spejlet og så derfra vurdere, hvor meget hun kunne spise ud fra det..
            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
            En gang imellem kunne jeg godt bruge en "like" knap her på forum

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
              Der er nok ikke andre end JH og bestyrelsen der ved hvad JH bedømmes på men nu tager jeg udgangspunkt i det vi ved jfr Bestyrelsens udmelding i årsregnskabet og ikke en masse gisninger og TOP6 er sq meget nemt at måle på.
              Jeg er da enig i det meste af det andet og husker at Del Bosque blev fyret i Madrid efter vist at have vundet liga og CL fordi spillet ikke var attraktivt nok
              Så er spørgsmålet om vi vil spille som under Rioch eller LO og spille med i toppen eller spille som under KN (forsøger) og spille i bunden ..
              Vi kan jo spille nok så lækkert Bold men rykker vi ned betyder det jo intet .. at vi så ikke gør hverken det ene eller andet og end ikke holder klubben efter den højtbesungne strategi med flere fynske/danske spillere er så bare håbløst ...
              MEN ... indtil videre er eneste parameter vi kender til placeringen så det er den jeg forholder mig til ..

              Jeg glæder mig til næste årsregnskab fremlægges .
              817 ⚪️
              Y.N.W.A ❤️

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                Jeg glæder mig til næste årsregnskab fremlægges .
                hvornår er det?
                "Seriøs sport har intet med fair play at gøre. Den er fuld af had, jalousi og praleri, tilsidesættelse af alle regler og en sadistisk fornøjelse ved synet af vold. Med andre ord, det er krig uden våben."

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af makitabel Se indlæg
                  ..eller KNs makker fra AaB i Malmø FF.. Mesterskab med fyreseddel til følge. Men OB er vel som alle andre virksomheder, en virksomhed med en bundlinje. En bundlinje som gerne skal give afkast. Afkast er nødvendigvis bare at svinge sparekniven og køre en low-budget linje, men at præsentere en handleplan, som løfter OB op, hvor de tiltrækker sponsorer og indtægter ved at være et seværdigt sportsbrand. Og et seværdigt sportsbrand er man ikke i bunden af ligaen. At JH ikke har fået en fyreseddel endnu må jo betyde at nogen over ham stadigvæk tror på, og ser perspektiver i projektet.
                  De fleste der har siddet med bestyrelsesarbejde vil vide at en defensiv strategi sjældent er en langtidsholdbar løsning. Selvfølgelig kan der ikke spenderes over evne og der skulle sættes en bundprop i efter de glade KB dage men det er altså mange mange år siden.
                  måske at hverken PH eller TB evnede at skrue ned for budgettet men der er ikke en eneste kontrakt i OB som JH ikke selv har forhandlet og det KAN bare ikke blive mere defensivt end nu uden fatale konsekvenser ....
                  MEN ... skal JH have en fyreseddel skal bestyrelsen også have en reel årsag og så længe vi stadig kan nå top6 er den bogstaveligt ikke til stede og man skal ud i nogle formuleringer som "vi har tabt tilliden" osv og det kan koste dyrt selvom han næppe er på en årskontrakt.
                  Jeg så at JHs mål var ændret til at komme væk fra bunden ... ved ikke om det er hans eget mål eller at det er accepteret af bestyrelsen/NT og dermed har man jo muligvis fredet ham så længe vi ikke ender i bunden (meget fleksibelt formuleret) ....
                  "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                  "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                  Venter man for længe, får man ingenting ...

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                    Det er simpelthen noget vrøvl Plum, og det burde du vide. Du kan ikke skelne JH og bestyrelsen på den måde. Bestyrelsen har givet JH et budget og en plan, og indenfor rammerne af den, er det JHs opgave, at opfylde målsætningen. Så det er JHs målsætning, fordi han er under mandat fra bestyrelsen. Hvad JH evt. personligt måtte mene, når han sidder derhjemme og spiser lune hveder, er i denne sammenhæng totalt ligegyldigt.
                    Det jeg mente var at det ikke bare er JH der som alle andre sportschefer har udstedt denne top6 placering men, at den altså kommer fra øverste ledelsesorgan i klubben og dermed naturligvis er bindende for JH.

                    Fandt formuleringen her og den er faktisk mere "hård" end jeg huskede den:

                    http://www.ose.dk/om-ose/aarsregnskab-2015.aspx


                    I OB har der de senere år været fokus på at nedbringe omkostningerne. Opgaven har været todelt. Sportsligt skulle fodboldholdet tilbage på sporet samtidigt med, at økonomien skulle bringes i balance. Missionen om at blive i Alka Superliga 2014/2015 lykkedes, og efterfølgende har der været sportslig fremgang at spore i efteråret 2015. Yderligere er omkostningstilpasningerne også tilendebragt.

                    - Økonomiske og organisatoriske tilpasninger kræver altid nogen tid, før effekten slår fuldt igennem. Vi skal stadig tænke over, hvordan vi bruger vores penge, men vi er nået til et punkt, hvor vi har flere muligheder for at tænke fremad og lave det set-up, som vi mener, er nødvendigt for at intensivere udviklingen. Det gælder både i forhold til trænerstaben og i forhold til truppen, hvor vi har en god grundstamme af spillere med relativt lange kontrakter. Det gælder også i forhold til vores talentudvikling, hvor vi i de seneste år har fået flere af vores egne talenter op i truppen, og den udvikling skal vi sætte endnu mere fokus på.

                    - Derudover har vi oplevet stigende tilskuerinteresse og flot opbakning på TREFOR Park og en generel fastholdelse af vores store og meget loyale sponsor- og netværkskreds, hvilket viser en række opadgående tendenser, der giver os grund til at tro på en positiv fremtid for OB, siger sportsdirektør i OB, Jesper Hansen.

                    Den sportslige målsætning for OB i sæsonen 2015/2016 er en solid midterplacering i Alka Superliga, og forventningerne til efteråret 2016 er, at OB ender i top seks, og kvalificerer sig til slutspillet i Alka Superliga i foråret 2017.

                    Vi nåede i hvertfald ikke top6 i efteråret 2016!!!
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                    Venter man for længe, får man ingenting ...

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                      De fleste der har siddet med bestyrelsesarbejde vil vide at en defensiv strategi sjældent er en langtidsholdbar løsning. Selvfølgelig kan der ikke spenderes over evne og der skulle sættes en bundprop i efter de glade KB dage men det er altså mange mange år siden.
                      måske at hverken PH eller TB evnede at skrue ned for budgettet men der er ikke en eneste kontrakt i OB som JH ikke selv har forhandlet og det KAN bare ikke blive mere defensivt end nu uden fatale konsekvenser ....
                      MEN ... skal JH have en fyreseddel skal bestyrelsen også have en reel årsag og så længe vi stadig kan nå top6 er den bogstaveligt ikke til stede og man skal ud i nogle formuleringer som "vi har tabt tilliden" osv og det kan koste dyrt selvom han næppe er på en årskontrakt.
                      Jeg så at JHs mål var ændret til at komme væk fra bunden ... ved ikke om det er hans eget mål eller at det er accepteret af bestyrelsen/NT og dermed har man jo muligvis fredet ham så længe vi ikke ender i bunden (meget fleksibelt formuleret) ....
                      Er top-6 stadig matematisk realistisk? har du regnet på det?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af BEWC Se indlæg
                        hvornår er det?
                        Mener de plejer at komme sidst i marts
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                          Er top-6 stadig matematisk realistisk? har du regnet på det?
                          Er det er seriøst spørgsmål, eller en lille morsomhed :D?
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                            Det jeg mente var at det ikke bare er JH der som alle andre sportschefer har udstedt denne top6 placering men, at den altså kommer fra øverste ledelsesorgan i klubben og dermed naturligvis er bindende for JH.

                            Fandt formuleringen her og den er faktisk mere "hård" end jeg huskede den:

                            http://www.ose.dk/om-ose/aarsregnskab-2015.aspx


                            I OB har der de senere år været fokus på at nedbringe omkostningerne. Opgaven har været todelt. Sportsligt skulle fodboldholdet tilbage på sporet samtidigt med, at økonomien skulle bringes i balance. Missionen om at blive i Alka Superliga 2014/2015 lykkedes, og efterfølgende har der været sportslig fremgang at spore i efteråret 2015. Yderligere er omkostningstilpasningerne også tilendebragt.

                            - Økonomiske og organisatoriske tilpasninger kræver altid nogen tid, før effekten slår fuldt igennem. Vi skal stadig tænke over, hvordan vi bruger vores penge, men vi er nået til et punkt, hvor vi har flere muligheder for at tænke fremad og lave det set-up, som vi mener, er nødvendigt for at intensivere udviklingen. Det gælder både i forhold til trænerstaben og i forhold til truppen, hvor vi har en god grundstamme af spillere med relativt lange kontrakter. Det gælder også i forhold til vores talentudvikling, hvor vi i de seneste år har fået flere af vores egne talenter op i truppen, og den udvikling skal vi sætte endnu mere fokus på.

                            - Derudover har vi oplevet stigende tilskuerinteresse og flot opbakning på TREFOR Park og en generel fastholdelse af vores store og meget loyale sponsor- og netværkskreds, hvilket viser en række opadgående tendenser, der giver os grund til at tro på en positiv fremtid for OB, siger sportsdirektør i OB, Jesper Hansen.

                            Den sportslige målsætning for OB i sæsonen 2015/2016 er en solid midterplacering i Alka Superliga, og forventningerne til efteråret 2016 er, at OB ender i top seks, og kvalificerer sig til slutspillet i Alka Superliga i foråret 2017.

                            Vi nåede i hvertfald ikke top6 i efteråret 2016!!!


                            " forventningerne til efteråret 2016 er, at OB ender i top seks, og kvalificerer sig til slutspillet i Alka Superliga i foråret 2017 "


                            netop den linje viser hvor JH skal rette anklagen om for høje forventninger når han for at dække over egen uduelighed sidder og flæber over at fans har forventet for meget . Det havde unægteligt klædt ham at sætte sig ind i hvorfor kritikken fra fansene er nået dertil hvor den er i dag ..
                            817 ⚪️
                            Y.N.W.A ❤️

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Er top-6 stadig matematisk realistisk? har du regnet på det?
                              12 point op - 15 at spille om, og så liiige den detalje at vi skal passere 7 hold på vejen - så nej det må siges at være ganske umuligt

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Det jeg mente var at det ikke bare er JH der som alle andre sportschefer har udstedt denne top6 placering men, at den altså kommer fra øverste ledelsesorgan i klubben og dermed naturligvis er bindende for JH.

                                Fandt formuleringen her og den er faktisk mere "hård" end jeg huskede den:

                                http://www.ose.dk/om-ose/aarsregnskab-2015.aspx


                                I OB har der de senere år været fokus på at nedbringe omkostningerne. Opgaven har været todelt. Sportsligt skulle fodboldholdet tilbage på sporet samtidigt med, at økonomien skulle bringes i balance. Missionen om at blive i Alka Superliga 2014/2015 lykkedes, og efterfølgende har der været sportslig fremgang at spore i efteråret 2015. Yderligere er omkostningstilpasningerne også tilendebragt.

                                - Økonomiske og organisatoriske tilpasninger kræver altid nogen tid, før effekten slår fuldt igennem. Vi skal stadig tænke over, hvordan vi bruger vores penge, men vi er nået til et punkt, hvor vi har flere muligheder for at tænke fremad og lave det set-up, som vi mener, er nødvendigt for at intensivere udviklingen. Det gælder både i forhold til trænerstaben og i forhold til truppen, hvor vi har en god grundstamme af spillere med relativt lange kontrakter. Det gælder også i forhold til vores talentudvikling, hvor vi i de seneste år har fået flere af vores egne talenter op i truppen, og den udvikling skal vi sætte endnu mere fokus på.

                                - Derudover har vi oplevet stigende tilskuerinteresse og flot opbakning på TREFOR Park og en generel fastholdelse af vores store og meget loyale sponsor- og netværkskreds, hvilket viser en række opadgående tendenser, der giver os grund til at tro på en positiv fremtid for OB, siger sportsdirektør i OB, Jesper Hansen.

                                Den sportslige målsætning for OB i sæsonen 2015/2016 er en solid midterplacering i Alka Superliga, og forventningerne til efteråret 2016 er, at OB ender i top seks, og kvalificerer sig til slutspillet i Alka Superliga i foråret 2017.

                                Vi nåede i hvertfald ikke top6 i efteråret 2016!!!
                                og den der stigende tilskuerinteresse har man da også fået gjort godt og grundigt op med....

                                Comment

                                Working...
                                X