Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Den dag inkompetente Jesper Hansen fyres bliver den bedste dag i mit liv

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
      Det første synes jeg, at du læser for meget ind i. Synes han svarer på det, som han bliver spurgt om.
      Det sidste er jeg enig i. Helenius var jo også selv hurtig ude at sige, at han koncentrerer sig om at gøre arbejdet færdigt i SIF. Eneste formildende omstændighed kunne være, at man har håbet på eller afventet en dispensation (kan allerede have været rygter om Boysens dispensation i omløb i fo'boldverdenen), og man derfor ikke har ville lukke den mulighed helt - men indrømmet, det er lidt tænkt.
      Det er bestemt ikke for at være tarvelig, men jeg er nysgerrig. Du bruger meget tid på at lad os kalde det nuancere debatten om Jesper Hansen. Hvordan kan det være, at du har kastet dig over denne store og til tider utaknemlige opgave? Og mener du, at Jesper Hansen er den rigtige sportsdirektør i OB?

      Comment


        Dem der forsvarer Jesper Hansen æder Hansen præmis råt: at hans indsats vurderes ift. sølvårene, hvilket i virkeligheden var nogle dårlige år, fordi fundamentet skred, og nu er han kommet for at frelse klubben, ved for langt færre transferpenge, at skabe en ny og bedre klub hele vejen igennem, og det tager tid, og det fatter folk så ikke, de tænker kun på medaljer og er generelt lidt smådumme.

        Men intet kunne jo være mere forkert. Jesper Hansen bliver bedømt ud fra hans egen målestok, hverken mere eller mindre, og det er den målestok, manden ikke kan erkende, at han har. Jesper Hansen er fuldstændig selv skyld i kritikken, fordi han for det første ikke har leveret det, som han selv mente, man kunne forvente af ham, og fordi han simpelthen ikke fatter, hvad det vil sige, at være sportschef, han udviser basal mangel på forståelse for sin rolle.

        Jesper Hansens afgang kan kun gå for langsomt.

        Comment


          Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
          Den dag inkompetente Jesper Hansen fyres bliver den bedste dag i mit liv
          hmmm måske ikke ligefrem den bedste, men ihvertfald oppe i klasse med da Varmluftkongen Thomas Christensen forlod klubben
          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
            Jeg glæder mig i hvert fald til at se det... Vi har ikke lagt på den lade side med at give journalisten kritiske spørgsmål at bruge af...

            ... men jeg har dog en idé om jeg godt kan gå hen og sidde med en del frustration bagefter. Seneste interview forstærker desværre den idé...
            jo men problemet er jo også at journalisterne ikke følger ordenligt op på deres egne spørgsmål.

            Ja JH glider - det vil de fleste nok prøve på når de har en dårlig sag - men et opfølgende spørgsmål eller to vile sgu pynte.

            Tænker især på den her;

            "I løbet af vinteren har vi brugt megen krudt på blandt andet at analysere og diskutere vores præstationer, flow i spillet, oplæg og så videre. Vi er kommet frem til den konklusion, at vi nok skal få hul på bylden."

            Hvordan kan manden få lov til at lukke det ud - uden at der bliver spurgt til.....hvordan er i nået frem til det? På hvilken baggrund - hvad får jer til at tro i nok skal få hul på bylden?

            Er det fordi vi bare har været drøn uheldige gennem hele efteråret? Og den logiske konklusion så er at "heldet må da vende på et tidspunkt"?? For det var mig bekendt en af de gode undskyldniger der blev genbrugt gennem hele efteråret - vi var bare så uheldige og burde have scoret mere.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
              Jeg har lidt en fornemmelse, at der er nogen, der har holder fast i deres støtte til Jesper Hansen af ren trods overfor den negative stemning, der ellers præger debatten omkring den store leder. Der er nogen, der er så "allergisk" overfor negativ stemning, at de føler sig forpligtiget til at tale den negative stemning imod, uanset virkelighed, uanset logik, uanset hvad som helst.

              Hvis ikke de (de overfladiske fans) forlængst har tænkt "arhhh, den holder sgu ikke", så kommer de aldrig til at gøre det. Det er sådan, jeg personligt tænker.

              Som landet ligger nu, så er det eneste, der kan fjerne Jesper Hansen fra sin post, det er at vi rykker ned. Og selv dér, er der nogen, der ville give Jesper Hansen point for "forsøget"....

              MvH ChrisOB
              tror ikke på han ryger selv hvis vi rykker ned....heller ikke Kent. Var man for alvor nervøs for nedrykning var min. Kent røget i efteråret - så skidt var det
              Tror man er med "hele vejen" og det vil sige også en tur i 1 divison......tror først vi kan håbe på JH ryger hvis ikke vi vender tilbage til suppen i første hug......

              Comment


                Jeg tror Kent er mere sikker end Jesper Hansen. Udefra virker det som om Kent er ansat til en spillestil som han stadig ikke har spillerne til. Begge ting er Jesper Hansens ansvar. Det må ledelsen da også kunne forstå.
                Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                OB - engang var vi gode

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                  Jep! Den sætning (med fed) rammer i hvert fald plet for undertegnede. Jeg har egentlig ikke nogen speciel 'kærlighed' til Jesper Hansen, men når stemningen bliver ensidig, så har jeg det nok med at blive lidt trodsig. Guilty as charged. Jeg mener stadig ikke, at det så nødvendigvis er mig (eller Manner f.eks.), der har fat i den gale ende; man har ikke ret, bare fordi man er flest og råber højest. Og for mig har 'projekt Kent' nu sin sidste chance - bare kald mig naiv, dum eller over-tålmodig; men det kan lade sig gøre endnu, at Kent lykkes med det. Om det så 'redder' Jesper Hansen; det er en anden sag - og jeg er egentlig ikke så investeret i den.

                  JH er vildt presset og forsøger at forsvare sig. Han ved jo godt, at bestyrelsen ikke har mange andre muligheder end at fyre ham, hvis vi rykker ned. Jeg lægger alligevel aldrig ret meget i, hvad nogen sportschef siger, fordi det er bare er ord. Derfor kan hans selvforsvar ikke hidse mig op. Og han har været udsat for usaglig kritik: hele Rasmus Falk-affæren blev af mange tilskrevet JHs 'nærighed', hvilket jeg simpelthen ikke tror på. Jeg tror, han kunne have tilbudt Falk månen - det havde ikke været nok, for det var ikke primært penge, det handlede om. Så er han blevet kritiseret for at hente nogle knapt så gode spillere ind (som dog klarede bedre resultater, end vi ser nu) og udtale, at det var økonomisk nødvendigt. Det burde han nok have ladet være med at sige. Men jeg har hele tiden tolket det som hans måde at gøre opmærksom på økonomien på. At OB ikke er en fattig klub, men vi ligger i et tæt midterfelt, hvor bunden er tættere på end toppen. Og der er folk, der har urealistiske forventninger til hvor vi burde ligge, også når man ser på penge.

                  Jeg er da klart bekymret for, om vi overlever i ligaen. Hvis vi ikke ender på sidstepladsen - og det er klart en risiko - så er det stadig sandsynligt, at vi ender som nr. 12-13 og skal ud i nogle playoff-kampe, som er 50/50. Det bliver en neglebider, det her forår. Og JA, JH har her i dette vindue forsømt at hente en angriber ind, som kunne være med til at score de afgørende mål. Hvis vi rykker ned, så hænger den anklage uundgåeligt på ham.
                  selvfølgelig kan det lade sig gøre endnu - på et eller andet tidspunkt vender det........det handler jo om hvilken tidsramme man vælger at arbejde indenfor....og det kan jo være Kent pludselig vender skuden (som det skete i AAB hvor de var tæt på nedrykning - for derefter at blive mestre), det kan også være der går 2 år, eller 3 - men spørgsmålet er hvor længe man vil vente på resultaterne indfinder sig (og her snakker vi ikke et mesterskab - bare bedre spil og et par sejre eller 3)

                  Personligt er jeg ved at have mistet tålmodigheden med Kent - JH det skete for længe siden.
                  Mit indtryk af kent da han kom var en træner der ikke var bange for at kalde en spade for en spade.....og det er slet ikke det indtryk jeg står med nu, og det savner jeg sgu lidt. Både ifht at sige efter en kamp når spillet ikke er godt nok - men også melde lidt mere offenssivt ud mht truppens styrke og forstærkninger.
                  Her syntes jeg han har været alt for vag i sine udmeldinger.

                  Men gav man ham en lidt bedre sportsdirektør med en højere hit rate - så måske.

                  Og så syntes jeg i den grad du går galt i byen mht falk sagen. Ja JH kunne ikke have holdt på ham uanset hvad han havde budt - fint nok. 1. Mener stadig man skulle have tilbudt ham en højere grundløn end den han fik - om ikke andet så for at tage sig bedre ud bagefter. Falk fik muligheden for at spille den lille der var blevet bedt om at gå ned i løn - håbløst håndteret.

                  og 2. vigtigst af alt - den manglende erstatning!
                  - det er det vigtigste her - en kæmpe profil smutter og man gør ikke nok for at finde en ordenlig erstatning. Ganske enkelt håbløst

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                    Jeg har lidt en fornemmelse, at der er nogen, der har holder fast i deres støtte til Jesper Hansen af ren trods overfor den negative stemning, der ellers præger debatten omkring den store leder. Der er nogen, der er så "allergisk" overfor negativ stemning, at de føler sig forpligtiget til at tale den negative stemning imod, uanset virkelighed, uanset logik, uanset hvad som helst.

                    Hvis ikke de (de overfladiske fans) forlængst har tænkt "arhhh, den holder sgu ikke", så kommer de aldrig til at gøre det. Det er sådan, jeg personligt tænker.

                    Som landet ligger nu, så er det eneste, der kan fjerne Jesper Hansen fra sin post, det er at vi rykker ned. Og selv dér, er der nogen, der ville give Jesper Hansen point for "forsøget"....

                    MvH ChrisOB
                    Jeg fik godt nok mange klø da jeg begyndte at stille spørgsmål ved den etablerede Guds meritter - Kim Brink. Blev nærmest blacklistet og/eller mødt med perfiditeter. Jeg jublede da han blev fyret og accepterede at Lars og Viggo røg med. Men jeg havde da aldrig drømt om at Boldklubben Skjolds mand skulle lede klubben i halvandet år (og at jeg igen skulle se Troels Bech). For så at blive erstattet af en anden inkompetent, Poul Hansen. De fleste her var positive overfor Jesper Hansen - selv om han kom fra 1. division - han havde erfaring. Og da han så fik indfanget sin tidligere samarbejdspartner i Fredericia, Kent, så det atter lyst ud - uden at blive det.
                    Last edited by Tåhyler; 10-02-2017, 17:30.
                    Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                    OB - engang var vi gode

                    Comment


                      Jeg forstod slet ikke at man brugte 18 måneder og headhunter for at lande på PH ( man kunne have fået JH dengang). Hverken PH, eller JH er kompetente. Der var mange bedre bud. Måske er TC i virkeligheden stadig den store skurk som bestemmer for meget.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af tOrnBjerg Se indlæg
                        Jeg forstod slet ikke at man brugte 18 måneder og headhunter for at lande på PH ( man kunne have fået JH dengang). Hverken PH, eller JH er kompetente. Der var mange bedre bud. Måske er TC i virkeligheden stadig den store skurk som bestemmer for meget.
                        Mon ikke man gik efter en anden.....Men fandt ikke det man ville have og måtte så nøjes.

                        Comment


                          Måske, men de kunne stadig have fået JH dengang, eller Ole Nielsen ( tror det er nielsen)

                          Comment


                            Problemet er, at der findes meget meget få mennesker i Danmark, som kan bestride den her post. Og de er derfor vanskelige at finde. Jeg tror, at skal man finde en sådan person, skal man kunne se potentialet i et ubeskrevet blad, men OB har villet en mand med erfaring, de har ikke turdet tage chancen med en uden erfaring.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                              Problemet er, at der findes meget meget få mennesker i Danmark, som kan bestride den her post. Og de er derfor vanskelige at finde. Jeg tror, at skal man finde en sådan person, skal man kunne se potentialet i et ubeskrevet blad, men OB har villet en mand med erfaring, de har ikke turdet tage chancen med en uden erfaring.
                              Hvad med en manager? Ved ikke om Kent kan det, men så skal han i al fald have hjælp.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                                Hvad med en manager? Ved ikke om Kent kan det, men så skal han i al fald have hjælp.
                                hvilken forskel gør det, at man kalder det noget andet?

                                Comment

                                Working...
                                X