Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Jesper Hansen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrg. Det der BT-interview!

    Man opgiver jo på forhånd enhver dialog, når manden konsekvent ikke vil forholde sig den "saglige kritik" han selv nævner (men behændigt går uden om). Når man så samtidigt læser den totale arrogance i hans afvisning af fansenes følelser, holdninger og kritik, SÅ bliver man gal. Hvem fanden tror han han er? Hvem fanden tror han at han arbejder for? Thorborg? Kent?

    Jeg gider snart ikke engang forsøge at forholde mig objektivt til ham. Han er en kæmpe selvtilfreds douchebag!

    Den arrogance i forhold til fansene kritik er for mig DEN pointe i interviewet. De andre spørgsmål i hensigt af vinduet, den mangelnde ny angriber ... hvad skal han sige andet? Det er en nååjååå for mig. Men at han ødelægger forholdet til fansene er den pointe man skulle uddybe. "Jeg har fornemmet en vis utilfredshed" ... det er arrogant og provokant holdning især efter historien om banneret som blev fjernet og JH kan sikker også læse i de social medias og herinde hvad sker der i fanscenen. Den skade JH gør i hensigt af forhold til fansene bliver ja så stor at den kan ikke repareres.

    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Søren Schmidt fra TV2 Fyn interviewer JH på søndag. Han skrev ud på twitter, om folk havde forslag til spørgsmål. Han fik en stak fra mig+andre. Nu ser vi om han tager dem op, men kudos for at inddrage os.
    Det ville være fint hvis Schmidt ville spørge ham hård i hensigt af forhold til fans. Især historien om banneret kunne der blive et interessant tema. Skrev du også om det til Schmidt?
    Last edited by andlox; 10-02-2017, 20:07.
    "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
    - Norbert Elgert -

    Comment


      Oprindeligt indsendt af andlox Se indlæg
      Den arrogance i forhold til fansene kritik er for mig DEN pointe i interviewet. De andre spørgsmål i hensigt af vinduet, den mangelnde ny angriber ... hvad skal han sige andet? Det er en nååjååå for mig. Men at han ødelægger forholdet til fansene er den pointe man skulle uddybe. "Jeg har fornemmet en vis utilfredshed" ... det er arrogant og provokant holdning især efter historien om banneret som blev fjernet og JH kan sikker også læse i de social medias og herinde hvad sker der i fanscenen. Den skade JH gør i hensigt af forhold til fansene bliver ja så stor at den kan ikke repareres.


      Det ville være fint hvis Schmidt ville spørge ham hård i hensigt af forhold til fans. Især historien om banneret kunne der blive et interessant tema. Skrev du også om det til Schmidt?
      Forvent ikke for meget. Han får sikkert kun spørgsmål, han har godkendt i forvejen. Det er meget almindeligt efterhånden.
      Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

      OB - engang var vi gode

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
        Forvent ikke for meget. Han får sikkert kun spørgsmål, han har godkendt i forvejen. Det er meget almindeligt efterhånden.
        Nej, det er det ikke.

        Ikke i politisk journalistik, og slet ikke i sportsjournalistik. Kritiser journalister for det de skal kritiseres for, i stedet for at braldre op om ting du ikke ved noget om.
        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
        Kluden Krew - O'ense Internationals

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
          Nej, det er det ikke.

          Ikke i politisk journalistik, og slet ikke i sportsjournalistik. Kritiser journalister for det de skal kritiseres for, i stedet for at braldre op om ting du ikke ved noget om.
          Små slag. Jo, jeg ved noget om det. Ret meget også.
          Det er korrekt, at i almindelig sportsjournalistik er det ikke almindeligt og jeg har ikke tjekket interviewets form. Men en virksomhed med en kommunikationschef vil nødig lade en så presset og vævende mand som Jesper Hansen stille op uden forberedelse. Det kan selvfølgelig være at de kan komme langt nok ved at træne interviewet i forvejen.
          Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

          OB - engang var vi gode

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
            Små slag. Jo, jeg ved noget om det. Ret meget også.
            Det er korrekt, at i almindelig sportsjournalistik er det ikke almindeligt og jeg har ikke tjekket interviewets form. Men en virksomhed med en kommunikationschef vil nødig lade en så presset og vævende mand som Jesper Hansen stille op uden forberedelse. Det kan selvfølgelig være at de kan komme langt nok ved at træne interviewet i forvejen.
            Det er også en stor forskel i forhold til at lade et interviewoffer se, og godkende, journalistens spørgsmål på forhånd. Det er på ingen måde "meget almindeligt"...
            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
            Kluden Krew - O'ense Internationals

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
              Men så kunne han vel melde det ud? Jeg ser en stor del af kritikken gå på, at der ikke er sammenhæng mellem hvad han siger, og det han gør. Er vi et midter/bundhold, så sig det! Lad være med at snakke om top-seks, som om det er givet på forhånd. Lad være med at snakke om toppen af dansk fodbold, når vi ligger nummer 13. Lad være med at sige, at vi er kommet styrket ud af et transfervindue, der maksimalt er status quo, og hvor man ikke gjorde det man sagde man ville!

              Kritikken er taget til i styrke for alvor, efter at det står klart, at der er en verden til forskel på udmeldingerne og realiteterne. Og DET gider fynboer ikke høre på!
              Top-6 var en af de her målsætninger, som det vel nærmest er must for alle sportschefer at melde ud. Var det 8 eller 9 klubber, der meldte 'top-6' ud? Og nu ligger Lyngby der, selv om de bare meldte overlevelse ud. Jeg har egentlig aldrig rigtigt forstået fidusen ved at lave de der målsætninger. Den leg deltager JH vel bare i som alle andre. Jeg ser de målsætninger som ligegyldigt ordskvalder.

              Men at melde ud, at vi skulle være forstærket nu her; DET er direkte dumt. Der er en snert af desperation over det; JH må jo vide, at hans job er on the line. Hvis vi rykker ned eller redder røven i sidste playoffkamp, så er det svært at se, at hans næste job bliver i en superligaklub, but who knows.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                Top-6 var en af de her målsætninger, som det vel nærmest er must for alle sportschefer at melde ud. Var det 8 eller 9 klubber, der meldte 'top-6' ud? Og nu ligger Lyngby der, selv om de bare meldte overlevelse ud. Jeg har egentlig aldrig rigtigt forstået fidusen ved at lave de der målsætninger. Den leg deltager JH vel bare i som alle andre. Jeg ser de målsætninger som ligegyldigt ordskvalder.

                Men at melde ud, at vi skulle være forstærket nu her; DET er direkte dumt. Der er en snert af desperation over det; JH må jo vide, at hans job er on the line. Hvis vi rykker ned eller redder røven i sidste playoffkamp, så er det svært at se, at hans næste job bliver i en superligaklub, but who knows.
                Målsætninger er jo et signal om hvad man gerne vil opnå, og hvor seriøs man vil tages i konkurrencen i den givne liga... Et signal til fans, sponsorere osv... Hvor tit hører man ikke også nye spillere nævne målsætninger som en grund til de valgte sådan og sådan. JH deltager vel i "legen" som sportsdirektør for en klub der har sponsorer og fans der har forventninger om resultater for den klub de smider penge i... Jeg ser de signaler som en del af en klubs identitet, hvem man er og hvor stor en spiller man er/vil være i gamet... Jeg er egentlig noget uforstående overfor hvordan du kan kalde det ligegyldigt ordskvalder...
                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
                  Det er også en stor forskel i forhold til at lade et interviewoffer se, og godkende, journalistens spørgsmål på forhånd. Det er på ingen måde "meget almindeligt"...
                  Hvor har du det fra? Det er en anerkendt svøbe. At give spørgsmålene på et ark i forvejen tillader seriøse medier kun i helt særlige situationer, men der laves en aftale om emnerne, og den interviewede kan slippe igennem med at undgå et spørgsmål. Nu taler vi især elektroniske medier. Og du kan tro spindoktorer gør et stort arbejde med at få de rigtige spørgsmål ellers kommer ministeren slet ikke. O.s.v.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Top-6 var en af de her målsætninger, som det vel nærmest er must for alle sportschefer at melde ud. Var det 8 eller 9 klubber, der meldte 'top-6' ud? Og nu ligger Lyngby der, selv om de bare meldte overlevelse ud. Jeg har egentlig aldrig rigtigt forstået fidusen ved at lave de der målsætninger. Den leg deltager JH vel bare i som alle andre. Jeg ser de målsætninger som ligegyldigt ordskvalder.

                    Men at melde ud, at vi skulle være forstærket nu her; DET er direkte dumt. Der er en snert af desperation over det; JH må jo vide, at hans job er on the line. Hvis vi rykker ned eller redder røven i sidste playoffkamp, så er det svært at se, at hans næste job bliver i en superligaklub, but who knows.
                    Det er noget mystisk noget, ikke at have en præmis for diskussionen. Jesper Hansen må åbenbart ikke holdes op mod noget i din verden, han må ikke vurderes ift. resultater, målsætninger, udtalelser, ikke engang vores budget som det 6-7 største, skal tælle?. Så er der ikke noget tilbage i din argumentation, andet end et blindt forsvar....for at være kontrær? for at dyrke en selvfortælling om sin egen unikke nuancerede indsigt, i modsætning til de dumme primitive debattører? en fortælling nogle forum haters benytter sig heftigt af. Eller hvad er det?

                    Det lader også til, at du tror, at folk udelukkende ser på top-6, og det kun handler om, hvorvidt vi ligger top-6 eller ej. Det er en nedladende måde at opfatte folk på, for selvfølgelig ville folk da kunne leve med, at vi lå nr. 8 med tre point op. Og hvis den skulle misse, så fair nok, vi havde ikke lige tur i den. Men vi taler om, at OB er ligaens næstdårligste hold (marginalt bedre end det dårligste), og har scoret færrest mål af alle divisionshold. Kan det virkelig være tilfredsstillende for dig?

                    Jeg vil gerne vide, hvad din præmis er for, at vurdere JH? hvad skal han leve op til i din verden?

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                      Top-6 var en af de her målsætninger, som det vel nærmest er must for alle sportschefer at melde ud. Var det 8 eller 9 klubber, der meldte 'top-6' ud? Og nu ligger Lyngby der, selv om de bare meldte overlevelse ud. Jeg har egentlig aldrig rigtigt forstået fidusen ved at lave de der målsætninger. Den leg deltager JH vel bare i som alle andre. Jeg ser de målsætninger som ligegyldigt ordskvalder.

                      Men at melde ud, at vi skulle være forstærket nu her; DET er direkte dumt. Der er en snert af desperation over det; JH må jo vide, at hans job er on the line. Hvis vi rykker ned eller redder røven i sidste playoffkamp, så er det svært at se, at hans næste job bliver i en superligaklub, but who knows.
                      det handler jo om at melde ud hvor ambitionsniveauet er. Både internt men også ud af til. Og jeg syntes da i den grad man kan bruge det til noget. Melder man ikke noget siger det da ret meget om manglende ambitioner.

                      Så forstår på ingen måde den holdning.

                      Der skal selvfølgelig være en rimelig sammehæng mellem kvaliteten af holdet og målet....melder fck ud næste år at det bare drejer sig om overlevelse vil mange nok mene det er uambitiøst. Melder Hobro eller et andet oprykker hold ud at det drejer sig om mesterskabet (uden at have hentet messi) vil det nok virke temmeligt useriøst.
                      En målsætning skal være ambitiøst - for at der er noget at stræbe efter. Uden at være totalt uopnåelig. At rigtigt mange melder top 6 ud lige netop i år giver jo rigtig god mening. Midterfeltet er bare rigtigt stort - derfor mange der falder indenfor den kategori. Og melde ud man bare vil i top 8 i år er jo at erklære nederlag på forhånd da man så har meldt sig ind i nedrykningsspillet.

                      Comment


                        Men med vores trup ville en udmelding om 10 plads have været realistisk. Det viste de forgående år også. Jeg forstod aldrig optimismen, når vi havde set holdets styrke når Falk var skadet.

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          + 1

                          Og udover folk er trætte af det der, så fornemmer jeg også at folk er ved at være trætte af at han så efterfølgende snor sig ud af alting. Hvis nogen kritiserer ham for at der ikke er sammenhæng mellem tingene, jamen så er det jo bare en bestemt slags fans det kommer fra, og så behøver han ikke forholde sig til det. På samme med med forventninger. Vi er ikke i nærheden af at leve op til de "medium" forventninger der er sat, men stille og roligt er det blevet vendt om til at det er fans og medier som har "høje" forventninger, som i de fede år, og så er det jo heller ikke noget han rigtig behøver forholde sig til...

                          Det eneste sted JH med rette kan pege på alt for høje forventninger er de såkaldte eksperter som endda spåede os til medaljefavoritter . Og så sig selv for at fremsætte en overambitiøs målsætning . Og så skal han lære at der er forskel på forhåbninger og forventninger ..

                          JH lagde selv grundstenene til kritikken med sine første indkøb , først frikøbte han COB til en defensiv rolle i OB tiltrods for at COB var stærkt utilfreds med netop en defensiv rolke i FCN og af den grund ville væk , siden hen kom købet af Kirkeskov til vb påtrods af vi havde Ari på en så ringe fungerende cm at modstanderne for åben skærm berettede om at de lagde taktik efter vores elendige cm , altså et spild af penge ( angiveligt 1,7 mill ) som ikke løste problemerne hverken sportsligt eller økonomisk . Kritikken har siden været tiltagende i takt med manglende sportslig fremgang , flere dårlige indkøb og en stribe mildest talt uheldige udtalelser fra JH .
                          Last edited by Magge; 11-02-2017, 13:52.
                          817 ⚪️
                          Y.N.W.A ❤️

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                            Det er noget mystisk noget, ikke at have en præmis for diskussionen. Jesper Hansen må åbenbart ikke holdes op mod noget i din verden, han må ikke vurderes ift. resultater, målsætninger, udtalelser, ikke engang vores budget som det 6-7 største, skal tælle?. Så er der ikke noget tilbage i din argumentation, andet end et blindt forsvar....for at være kontrær? for at dyrke en selvfortælling om sin egen unikke nuancerede indsigt, i modsætning til de dumme primitive debattører? en fortælling nogle forum haters benytter sig heftigt af. Eller hvad er det?

                            Det lader også til, at du tror, at folk udelukkende ser på top-6, og det kun handler om, hvorvidt vi ligger top-6 eller ej. Det er en nedladende måde at opfatte folk på, for selvfølgelig ville folk da kunne leve med, at vi lå nr. 8 med tre point op. Og hvis den skulle misse, så fair nok, vi havde ikke lige tur i den. Men vi taler om, at OB er ligaens næstdårligste hold (marginalt bedre end det dårligste), og har scoret færrest mål af alle divisionshold. Kan det virkelig være tilfredsstillende for dig?

                            Jeg vil gerne vide, hvad din præmis er for, at vurdere JH? hvad skal han leve op til i din verden?
                            to svar: her det første mht målsætning

                            "Forum hater" og "nedladende"? Seriøst? Fordi jeg ikke er enig med dig?
                            Kontrær er jeg sikkert. Jeg påstår ikke at vide noget videre om hverken fodbold eller OB. Og jeg er klar over, at jeg en gang i mellem diskuterer med folk, der ved mere om klubben, end jeg gør. Men derfor diskuterer jeg alligevel - det kan man vel godt kalde kontrær.

                            Det er naturligvis ikke tilfredsstillende at ligge nr. 13 - det er særdeles skuffende. Men når jeg siger, at jeg ikke regner de der pre-season udmeldinger for noget, så hænger det mere sammen med, at jeg opfatter dem som en form for leg i mediesammenhæng. Det forventes af klubberne, at de melder ud. Nogen melder 'stærkt' ud, andre melder 'svagt' ud - det er da hyggeligt nok, men jeg har aldrig rigtigt forstået præmissen om, at man skal melde ud.

                            Jeg ville have mere respekt for den sportschef, der nægtede at melde ud. Simpelthen ærligt sagde: "Jeg aner ikke, hvad det kan blive til i år. Pånær FCK ligger vi i en meget lige liga, hvor det er små marginaler, der er afgørende. Vi går efter guldet og ser hvad der sker." Det ville sikkert hverken tilfredsstille fans eller medier, men en kontrær person som mig ville synes, det var lidt cool.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                              Top-6 var en af de her målsætninger, som det vel nærmest er must for alle sportschefer at melde ud. Var det 8 eller 9 klubber, der meldte 'top-6' ud? Og nu ligger Lyngby der, selv om de bare meldte overlevelse ud. Jeg har egentlig aldrig rigtigt forstået fidusen ved at lave de der målsætninger. Den leg deltager JH vel bare i som alle andre. Jeg ser de målsætninger som ligegyldigt ordskvalder.

                              Men at melde ud, at vi skulle være forstærket nu her; DET er direkte dumt. Der er en snert af desperation over det; JH må jo vide, at hans job er on the line. Hvis vi rykker ned eller redder røven i sidste playoffkamp, så er det svært at se, at hans næste job bliver i en superligaklub, but who knows.
                              Har ikke fulgt hele debatten da jeg er på ferie og har ringe forbindelse men Top6 er ikke JH's målsætning men bestyrelsen for OS&E!! Fremgår af regnskabet for 2015 at det er målsætningen for denne sæson.
                              Jeg er utilfreds med JH (og bestyrelsen) men så længe han kan opnå målsætningen er han "fredet" på sit job om end hans tilgang kritiseres ...
                              opnår han top6 i år har han gjort sit arbejde ... gør han ikke har han ikke og så forventer jeg sådan set at han bliver fyret hvis han ikke selv går når det ikke kan lade sig gøre matematisk ...
                              Bestyrelsen burde allerede nu kigge på alternativer så man ikke igen skal gå 18 mdr uden reel ledelse ...
                              Alternativt må bestyrelsen stå frem og forklare hvorfor JH ikke har kunnet opnå det ønskede resultat .. manglende ressourcer eller andre begrænsninger .. og det peger på bestyrelsen ..
                              "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                              "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                              Venter man for længe, får man ingenting ...

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
                                Det er noget mystisk noget, ikke at have en præmis for diskussionen. Jesper Hansen må åbenbart ikke holdes op mod noget i din verden, han må ikke vurderes ift. resultater, målsætninger, udtalelser, ikke engang vores budget som det 6-7 største, skal tælle?. Så er der ikke noget tilbage i din argumentation, andet end et blindt forsvar....for at være kontrær? (forkortet)

                                Jeg vil gerne vide, hvad din præmis er for, at vurdere JH? hvad skal han leve op til i din verden?
                                Svar to: hvad skal en sportschef vurderes på? Det synes jeg i øvrigt er en langt mere interessant diskussion, end om JH har sagt det ene eller det andet. Der er også nogle parametre, som ligger ud over ord.

                                Mit bud:

                                1) at skabe det bedst mulige sportslige miljø, udfra de resurser, der er til rådighed. Herunder ligger scouting, udnyttelse af kontakter, at være 'vågen' for en god handel, mm. Men også aftaler om træningskampe, udnyttelse af træningsfaciliteter, økonomiberegninger og andre mere dagligdags ting.
                                2) at sammensætte den bedst mulige helhed mht trup og trænerteam.
                                3) at kunne være bindeled mellem øverste ledelse og klub; skabe sammenhæng internt i klubben.
                                4) at være bindeled udadtil - kommunikation.

                                Der er en masse ting, som jeg ikke ved om de her parametre, da jeg ikke har min gang i klubben. Jeg ved ikke, om JH er god til at have styr på lavpraktiske aftaler, skrap til regneark, så man hele tiden er klar på, hvad der er råd til, er ude i god tid mht planlægning af træningslejr, osv. Jeg ved heller ikke, hvor skarp JH er til at 'se' sociale sammenhænge i miljøet, og gå efter folk, der kan give balance og supplere. Når man kigger på de mange spillere, som han har hentet ind, så kan man have sin tvivl om hans kontakter udenfor DK. Og om hvorvidt der egentlig er en klar plan for 'det bedst mulige sportslige miljø' i OB.
                                Samlet set har jeg indtryk af JH som en ok (muligvis endda god) administrator, en hårdtarbejdende leder, men også en lidt frustreret leder, der leder efter en klar overordnet plan. Det handler både om træningsanlæg, som han synligt ikke er tilfreds med, men også måske tydeligere meldinger fra bestyrelsen. Her har han ikke selv formået at sætte sig igennem. Og så er der som sagt tvivl om, hvor meget krudt han reelt bruger på at finde spillere, og hvordan hans evner er her. Og så har jeg en fornemmelse - ud fra den 'gode stemning' i truppen, som vi har hørt om hele efteråret, på trods af de ringe resultater - at han måske lidt for meget går efter harmoni på det sociale plan, i stedet for at opmuntre forskellighed. Men det ved jeg heller ikke noget om, det er naturligvis gætværk.

                                Comment

                                Working...
                                X