Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokal optakt: Vendsyssel - OB (19-10-16)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
    Det var så vores generalprøve på nedrykningsplayoff.. vi kunne jo også være så heldige at møde Hobro og Ove P.. hvem mon vinder den?
    Hobro odds 1,05
    udafgjort 3.00
    OB 80,0

    Comment


      1. division here we come!

      Comment


        Oprindeligt indsendt af bengaard Se indlæg
        Det var så vores generalprøve på nedrykningsplayoff.. vi kunne jo også være så heldige at møde Hobro og Ove P.. hvem mon vinder den?
        Nu kører du salt rundt i såret. Faktisk havde det givet mere mening at beholde Ove P, hvis økonomien åbenbart er så anstrengt som den er.
        This is what you have been trained for, makes us proud!

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
          Hvorfor?
          Vi skal lade DBU-trænerne ligge, fordi den boldbesiddende stil generelt ikke har succes i Superligaen?

          Midtjylland havde succes, med et stort fysisk tryk og direkte spil.
          FCK har succes med en fysisk spillestil, krydret med individuelle profiler, der kan skabe det ekstra, når modstanderne stor imod trykket.
          Brøndby har lige nu okay succes, med en træner der fokusere på direkte spil.
          SønderjyskE er et kompakt fysisk hold, med gode kontraer og får meget ud af lidt?
          AaB vandt mesterskabet under Kent, med en væsentlig mere direkte spillestil end han formår (eller måske endda prøver på) at skabe i OB.

          Sidst vi havde succes, var det med en god defensiv, hård fysik og x-factor på enkelte offensive pladser.

          Det eneste eksempel på et succesrigt hold med fokus boldbesidelse i nyere tid er vel FCN, som senere hen er faldet helt sammen?

          Comment


            Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
            Vi må kigge ud over landets grænser og lade DBU-trænerne være.
            Skal der findes en ny, er det absolut det rigtige at gøre, ja. Skal det partout være en dansker, kunne Henrik Pedersen der er assistent i Union Berlin være et godt bud, han kommer i hvert fald med en anden mentalitet under huden og et betragteligt netværk. Om han er klar til det inden for kort tid, er nok mere tvivlsomt.

            Jeg mistænker dog på ingen måde ledelsen for at have store nok ambitioner til at træffe sådan en beslutning. Det bliver med garanti noget velkendt, som man kan bruge som sutteklud, fordi at det er noget de selv kan forstå. Jeg har svært ved at forestille mig OB kigge efter en som Zorniger f.eks., til det er middelmådigheden ganske enkelt for stor.

            En evt. shortlist vil med garanti lyde på folk som: Lars Olsen, Thomas Frank, Niels Frederiksen, Wieghorst, Johnny Mølby, David Nielsen, Bo Henriksen, Jonas Dal

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
              Kent fik de rette spillere i AAB og byggede holdet op til et mesterskab, en meget stor bedrift ... helt objektivt set.
              Jeg kan rigtigt godt lide visionen, men er enig i at han har fejlet, mest i forhold til at få de rette folk ind ... de spillere vi har er det svært at gøre noget med.
              Enig, en kæmpe bedrift. Rigtig flot endda.

              Men han var også forkælet med spillere som Nikolaj Thomsen og Lukas Spalvis, der bare ikke hænger på træerne, lige til at plukke for danske midterklubber.

              Kent Nielsen - Jesper Hansen duoen er i hvert fald dødsdømt, så langt tror jeg vi er enige. Jeg vil af med dem begge, men jeg synes det er sværere at finde en sportsdirektør end en træner, hvorfor Kent må stå først på listen og Jesper Hansen følge efter, så snart det er muligt at finde en ny.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
                Skal der findes en ny, er det absolut det rigtige at gøre, ja. Skal det partout være en dansker, kunne Henrik Pedersen der er assistent i Union Berlin være et godt bud, han kommer i hvert fald med en anden mentalitet under huden og et betragteligt netværk. Om han er klar til det inden for kort tid, er nok mere tvivlsomt.

                Jeg mistænker dog på ingen måde ledelsen for at have store nok ambitioner til at træffe sådan en beslutning. Det bliver med garanti noget velkendt, som man kan bruge som sutteklud, fordi at det er noget de selv kan forstå. Jeg har svært ved at forestille mig OB kigge efter en som Zorniger f.eks., til det er middelmådigheden ganske enkelt for stor.

                En evt. shortlist vil med garanti lyde på folk som: Lars Olsen, Thomas Frank, Niels Frederiksen, Wieghorst, Johnny Mølby, David Nielsen, Bo Henriksen, Jonas Dal
                De eneste på den liste der er realistiske er vel Dal, Wieghorst og måske Frank. For guds skyld ingen af dem! Så hellere en tilfældig 2. divisionstræner (overdrivelse fremmer forståelsen). Men ja, du har nok ret.

                Comment


                  Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                  Vi skal lade DBU-trænerne ligge, fordi den boldbesiddende stil generelt ikke har succes i Superligaen?

                  Midtjylland havde succes, med et stort fysisk tryk og direkte spil.
                  FCK har succes med en fysisk spillestil, krydret med individuelle profiler, der kan skabe det ekstra, når modstanderne stor imod trykket.
                  Brøndby har lige nu okay succes, med en træner der fokusere på direkte spil.
                  SønderjyskE er et kompakt fysisk hold, med gode kontraer og får meget ud af lidt?
                  AaB vandt mesterskabet under Kent, med en væsentlig mere direkte spillestil end han formår (eller måske endda prøver på) at skabe i OB.

                  Sidst vi havde succes, var det med en god defensiv, hård fysik og x-factor på enkelte offensive pladser.

                  Det eneste eksempel på et succesrigt hold med fokus boldbesidelse i nyere tid er vel FCN, som senere hen er faldet helt sammen?
                  Jeg er ret uenig med dig, men mit bedste argument må være fakta ...
                  Jeg synes du skal kigge lidt på den her :).

                  http://www.superstats.dk/hold/boldbesiddelse
                  Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                  Jeg er ikke fan.
                  Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                  Comment


                    Begynder egentlig at tænke, at KN måske selv siger stop, inden det kommer til en fyring. Han virker i forvejen mærket, og dagens fadæse kan jo kun gøre ondt værre. Og så er han en stolt mand, så jeg tror godt, at han kunne finde på at trække stikket - holdets sørgelige forfatning taget i betragtning.

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                      Enig, en kæmpe bedrift. Rigtig flot endda.

                      Men han var også forkælet med spillere som Nikolaj Thomsen og Lukas Spalvis, der bare ikke hænger på træerne, lige til at plukke for danske midterklubber.

                      Kent Nielsen - Jesper Hansen duoen er i hvert fald dødsdømt, så langt tror jeg vi er enige. Jeg vil af med dem begge, men jeg synes det er sværere at finde en sportsdirektør end en træner, hvorfor Kent må stå først på listen og Jesper Hansen følge efter, så snart det er muligt at finde en ny.
                      Det er en meget fair pointe. Men personligt er jeg nået til det punkt, at med den sportsdirektør vi har, så er ALLE fremtidige som såvel nutidige trænere dømt til at fejle.

                      Modstand mod JH er også modstand mod bestyrelsen. Som fejler stort.

                      MvH ChrisOB
                      1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af Entusiastens Se indlæg
                        Jeg er ret uenig med dig, men mit bedste argument må være fakta ...
                        Jeg synes du skal kigge lidt på den her :).

                        http://www.superstats.dk/hold/boldbesiddelse
                        Touché. :-)

                        Hvordan er din opfattelse af holdenes spillestil, kontra den Kent Nielsen udfører i OB?

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Bambiinsel Se indlæg
                          Enig, en kæmpe bedrift. Rigtig flot endda.

                          Men han var også forkælet med spillere som Nikolaj Thomsen og Lukas Spalvis, der bare ikke hænger på træerne, lige til at plukke for danske midterklubber.

                          Kent Nielsen - Jesper Hansen duoen er i hvert fald dødsdømt, så langt tror jeg vi er enige. Jeg vil af med dem begge, men jeg synes det er sværere at finde en sportsdirektør end en træner, hvorfor Kent må stå først på listen og Jesper Hansen følge efter, så snart det er muligt at finde en ny.
                          Jeg er skuffet over hvad Kent fik ind, jeg er ikke skuffet over spillestilen, men han har ikke set rigtigt i forhold til de spillere han selv har været med til at hente ... derfor har stilen ikke fungeret.
                          Men Jesper Hansen har trods alt floppet over længere og vi ved jo ikke om en anden sportdirektør kunne have gjort det bedre end at floppe totalt, det er vel sandsynligt.
                          Pt. kan jeg ikke se hvorfor vi ikke lige så godt kan have ingen/en i klubben og så lede efter en ny imens.
                          Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                          Jeg er ikke fan.
                          Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af adahlk Se indlæg
                            For mig ser det ikke ud til at det er hele truppen der er problemet, men nærmere noget med dynamikken i truppen og ...vinderkulturen der er smadret. Der mangler vildskab, ærgerrighed, fight. Vi knækker for nemt.
                            Hvornår har OB sidst haft en vinderkultur?
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af marle Se indlæg
                              Begynder egentlig at tænke, at KN måske selv siger stop, inden det kommer til en fyring. Han virker i forvejen mærket, og dagens fadæse kan jo kun gøre ondt værre. Og så er han en stolt mand, så jeg tror godt, at han kunne finde på at trække stikket - holdets sørgelige forfatning taget i betragtning.
                              Men det ville være en pinlig exit. Kaste håndklædet i ringen. Det tror jeg ikke kommer til at ske. Så vil han tabe ansigt, og kan ikke se ham som træner i fremtiden.

                              Comment


                                Udtalelse fra Kent

                                http://www.fyens.dk/sport/OB-traener...rtikel/3090330

                                Comment

                                Working...
                                X