Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Pokal optakt: Vendsyssel - OB (19-10-16)

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Pokal optakt: Vendsyssel - OB (19-10-16)

Jeg må ærligt indrømme at jeg er bange for denne kamp. Jeg tror vi skal ud i forlænget spilletid for at finde en vinder.. Men når det er sagt, så bliver det en sjov kamp, hvor vi møder et hold som har en hel del gamle OB'ere.

Klublegende kan man vel godt kalde manden?
    Chris Sørensen

Derudover har de:
    Jesper Christiansen
    Mads Greve
    Thomas Dalgaard

Og Hr. Mattson på trænerbænken.

Har jeg glemt nogen? :-)

Det kunne være fint at hylde en Chris Sørensen deroppe i overmorgen. Jeg regner bestemt med at stå i Vendsyssel og synge med PB crew!

Vi ender i forlænget spilletid efter 1-1 i den ordinære kamp. Jeg håber, at vi kan tromle dem på fysikken i den forlængede spilletid, men fysik er desværre ikke længere OB's varetegn. Snarere tværtimod.

Jeg kan godt se for mig, at vi ryger ud på straffespark. De har nogle meget erfarne spillere blandet sammen med unge og sultne. Det kan godt gå hen og blive farligt for et OB-hold, som mangler selvtillid, men som alligevel ikke helt har forstået, at de er et bundhold.

Vendsyssel har alt at vinde i den her kamp. De kan spille frit, mens OB er pisket til at få en succesoplevelse og holde liv i den eneste chance for noget der ligner et resultat i denne sæson. Personligt vil det ikke rage mig, hvis OB ryger ud. Holdet har ingen chance for at komme i finalen, og foråret skal nok komme til at trække tænder ud selv uden en pokalturnering.

Og til dem som tager hele turen til Hjørring: Ja, vil I ikke nok give Chris Sørensen en hyldest? Det fortjener han virkelig. Jeg savner den mand, og jeg tror faktisk, at han selv som 39-årig ville være en forstærkning på vores hold lige nu. Jeg ville i hvert fald hellere se ham på venstre back end JBL og fløde-Pereira.

Hyldest til Chris for de mange gode år i den stribede, ja tak!
    Last edited by StateTrooper; 18-10-2016, 08:02.
    OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Regner da med vi i sikker stil ryger ud....spørgsmålet er kun om det bliver efter ordinær eller efter forlænget spilletid
      Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
      2025 stadig med armene over kors

Comment

Oprindeligt indsendt af StateTrooper Se indlæg
        Og til dem som tager hele turen til Hjørring: Ja, vil I ikke nok give Chris Sørensen en hyldest? Det fortjener han virkelig. Jeg savner den mand, og jeg tror faktisk, at han selv som 39-årig ville være en forstærkning på vores hold lige nu. Jeg ville i hvert fald hellere se ham på venstre back end JBL og fløde-Pereira.

Hyldest til Chris for de mange gode år i den stribede, ja tak!
        Jeg skal ihvert fald gøre mit for at råbe ham op, men måske Marco kan sørger for at PB crew er med på den? Det lyder sgu lidt bedre med 20 mand end jeg alene. Det gider ingen at høre på, ej heller Chris. :-)

Men ja, han var sgu en dejlig mand at have i klubben. Super flink fyr. Desuden har jeg altid været ked af at hverken Chris eller Anders Møller fik en værdig afsked. De åndede for klubben, selvom de ikke kom herfra.. Man kan kun elske dem.

Heldigvis kom Chris på holdet over bedste venstrebacks igennem tiderne til vores 125 års jubilæum. Det er selvfølgelig en stor hæder, og det var fint for ham at slutte med det.

Selvom vi ikke bliver mange, så lad os for fanden råbe manden op før kampen, i halvlegen og evt. efter kampen. Han fortjener det, og vi skal vise at vi ikke har glemt ham.

Når vi forhåbentligt slår Vendsyssel ud, så kan vi jo passende trække Roskilde hvis de slår Fredericia, så vi lige kan få sendt en hilsen til AMC også :-)
        Edit: kan se han stoppede karrieren i sommers :-(
        Last edited by Kogtbaby88; 18-10-2016, 08:16.

Comment

Oprindeligt indsendt af Kogtbaby88 Se indlæg
          Jeg skal ihvert fald gøre mit for at råbe ham op, men måske Marco kan sørger for at PB crew er med på den? Det lyder sgu lidt bedre med 20 mand end jeg alene. Det gider ingen at høre på, ej heller Chris. :-)

Men ja, han var sgu en dejlig mand at have i klubben. Super flink fyr. Desuden har jeg altid været ked af at hverken Chris eller Anders Møller fik en værdig afsked. De åndede for klubben, selvom de ikke kom herfra.. Man kan kun elske dem.

Heldigvis kom Chris på holdet over bedste venstrebacks igennem tiderne til vores 125 års jubilæum. Det er selvfølgelig en stor hæder, og det var fint for ham at slutte med det.

Selvom vi ikke bliver mange, så lad os for fanden råbe manden op før kampen, i halvlegen og evt. efter kampen. Han fortjener det, og vi skal vise at vi ikke har glemt ham.

Når vi forhåbentligt slår Vendsyssel ud, så kan vi jo passende trække Roskilde hvis de slår Fredericia, så vi lige kan få sendt en hilsen til AMC også :-)
          Edit: kan se han stoppede karrieren i sommers :-(
          Jeg drømmer stadig om dette forsvar:

Arek

Helveg AMC Laursen Chris

Ikke så underligt den fireback-kæde også fik en landskamp sammen. Nøj, den var stærk!
          OB havde været danske mestre nu, hvis ikke man i 2008 havde lagt kursen om og forsøgt at købe sig til et mesterskab med udenlandske stjerner. Havde man beholdt Ulrik Larsen, og bestyrelsen havde lagt mindre pres på Kim Brink, havde OB vundet mesterskabet mindst én gang siden. Jesper Hansen og Kent Nielsen skal i øvrigt fyres.

Comment

Helt vildt! Sådan et forsvar får vi aldrig igen. Jeg tror ikke vi satte nok pris på dem imens vi havde dem. desværre.

De er savnet og vi husker dem tydeligt - det må også betyde noget. :-)

Comment

Helt vildt! Sådan et forsvar får vi aldrig igen. Jeg tror ikke vi satte nok pris på dem imens vi havde dem. desværre.

De er savnet og vi husker dem tydeligt - det må også betyde noget. :-)
              Nej, sådan et forsvar får vi desværre aldrig igen. Dels har vi ikke pengene/viljen til at købe/dyrke så gode spillere, og dels ville de blive solgt med det samme, de viste det mindste potentiale.

Nu vi snakker om Ulrik Laursen, så er han for længst tilgivet for sit skifte i min bog. Han er sådan en type, som jeg meget gerne ville se i OB's ledelse. Måske i form af sportsdirektør eller lignende. Han har hjertet med sig og virker også som en velovervejet og intelligent person.

Faktisk vrimler det med disse stærke OB-personligheder. Laursen, Hemmingsen, Helveg og flere, men de er smidt ud i kulden, fordi en jysk krejler har sat sig på klubben og nægter at give noget fra sig. Magtliderlig dækker end ikke hans personlighed.

Comment

Nej, sådan et forsvar får vi desværre aldrig igen. Dels har vi ikke pengene/viljen til at købe/dyrke så gode spillere, og dels ville de blive solgt med det samme, de viste det mindste potentiale.

Nu vi snakker om Ulrik Laursen, så er han for længst tilgivet for sit skifte i min bog. Han er sådan en type, som jeg meget gerne ville se i OB's ledelse. Måske i form af sportsdirektør eller lignende. Han har hjertet med sig og virker også som en velovervejet og intelligent person.

Faktisk vrimler det med disse stærke OB-personligheder. Laursen, Hemmingsen, Helveg og flere, men de er smidt ud i kulden, fordi en jysk krejler har sat sig på klubben og nægter at give noget fra sig. Magtliderlig dækker end ikke hans personlighed.
                Enig. Der render så meget OB kultur rundt i Danmark, som med garanti kunne gavne vores klub. Jeg mener det er et stort problem at vi ingen "ægte" OB'er har i vores ledelse. Man burde fandeme lave et åbent brev til ledelsen og vores koryfæer i form af spillere som Hemmingsen, Helveg, Laursen osv.

Bare den ene udtalelse Helveg havde for et par uger side omkring klubbens nuværende situation, den betød langt mere end alt hvad der er blevet sagt de sidste tre år.

Laursen havde jeg det skidt med i et par kampe da skiftet skete, men det ændrede sig hurtigt da det gik op for mig, at han netop gjorde det fordi han har så stort et OB hjerte.. De 20 mio. vi fik for ham, sammen med Borrings salg gjorde at vi kunne gøre truppen endnu bedre og høste tre sølvmedaljer.

Comment

Enig. Der render så meget OB kultur rundt i Danmark, som med garanti kunne gavne vores klub. Jeg mener det er et stort problem at vi ingen "ægte" OB'er har i vores ledelse. Man burde fandeme lave et åbent brev til ledelsen og vores koryfæer i form af spillere som Hemmingsen, Helveg, Laursen osv.

Bare den ene udtalelse Helveg havde for et par uger side omkring klubbens nuværende situation, den betød langt mere end alt hvad der er blevet sagt de sidste tre år.

Laursen havde jeg det skidt med i et par kampe da skiftet skete, men det ændrede sig hurtigt da det gik op for mig, at han netop gjorde det fordi han har så stort et OB hjerte.. De 20 mio. vi fik for ham, sammen med Borrings salg gjorde at vi kunne gøre truppen endnu bedre og høste tre sølvmedaljer.
                  Har du link til Helveg-udtalelsen? Har jeg vist misset.

Comment

Oprindeligt indsendt af mckellberg Se indlæg
                    Har du link til Helveg-udtalelsen? Har jeg vist misset.
                    Mener der stod lidt i denne betalingsartikel

http://www.bt.dk/sport/dansk-landsho...il-han-tilbage

Men der var vidst også en anden artikel et par dage senere

Comment

Nu kan jeg ikke lige finde artiklen igen, men skal nok ledenår jeg kommer hjem.

Den artikel fmprOB henviser til har endda overskriften "Nu vil han tilbage" efter at have været udbrændt. Hvorfor er han ikke i OB? Vi vil til enhver tid og altid kunne bruge en person som Thomas Helveg! What a fucking legend! Ville ønske vi havde ham i organisationen et sted..

Comment

Tror faktisk vi hiver en hårdt tilkæmpet 1-0 sejr hjem på mål af AK
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

Comment

Nu kan jeg ikke lige finde artiklen igen, men skal nok ledenår jeg kommer hjem.

Den artikel fmprOB henviser til har endda overskriften "Nu vil han tilbage" efter at have været udbrændt. Hvorfor er han ikke i OB? Vi vil til enhver tid og altid kunne bruge en person som Thomas Helveg! What a fucking legend! Ville ønske vi havde ham i organisationen et sted..
                          Et bud kunne være (og det står helt for egen regning) at han ikke synes om den måde tingene foregår på! Er heller ikke sikkert man har spurgt/ønsker ham i organisationen.....men ja jeg ville også ønske der kom noget OB DNA ind i Ledelsen
                          Det er alligevel utroligt at hver gang man tænker ok, nu kan de ikke blive mere inkompetente i OB, jamen så lykkedes det dem alligevel at finde nye måder at fremstå som idioter på...
                          2025 stadig med armene over kors

Comment

KEP er sat af holdet til kampen. Interessant at sætte sin anfører helt uden for truppen til sådan en kamp. At det så er fuldstændig retfærdigt er en helt anden snak.

Truppen:

1. Michael Falkesgaard
                            3. Frederik Tingager
                            5. Joao Pereira
                            6. Jeppe Tverskov
                            7. Joan Simun Edmundsson
                            8. Mohamed El-Makrini
                            9. Rasmus Jönsson
                            13. Sten Grytebust
                            15. Izunna Uzochukwu
                            18. Mathias Thrane
                            20. Jacob Barrett
                            21. Mathias Greve
                            22. Nana Welbeck
                            23. Thomas Mikkelsen
                            24. Oliver Lund
                            26. Yao
                            28. Anders Jacobsen
                            35. Hasan Kurucay

Det ligner et taberhold i mine øjne. Kan man stadig få odds 4 på Vendsyssel? ;)

Comment

KEP er sat af holdet til kampen. Interessant at sætte sin anfører helt uden for truppen til sådan en kamp. At det så er fuldstændig retfærdigt er en helt anden snak.

Truppen:

1. Michael Falkesgaard
                              3. Frederik Tingager
                              5. Joao Pereira
                              6. Jeppe Tverskov
                              7. Joan Simun Edmundsson
                              8. Mohamed El-Makrini
                              9. Rasmus Jönsson
                              13. Sten Grytebust
                              15. Izunna Uzochukwu
                              18. Mathias Thrane
                              20. Jacob Barrett
                              21. Mathias Greve
                              22. Nana Welbeck
                              23. Thomas Mikkelsen
                              24. Oliver Lund
                              26. Yao
                              28. Anders Jacobsen
                              35. Hasan Kurucay

Det ligner et taberhold i mine øjne. Kan man stadig få odds 4 på Vendsyssel? ;)
                              Kan være andre årsager der ligger til grund end hans dårlige spil , men vi kommer ikke til at mangle hans lederskab ;-)

Odds 4,45 på 888 .
                              Har lige spillet halvleg/fuldtid X-1 til odds 9,5
                              Last edited by Magge; 18-10-2016, 13:41.
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

Comment

Working...
                              X