Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Kamptråd OB - AGF

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    http://www.tv3sport.dk/fodbold/nyhed...omeback-evner/
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Okay, så fik jeg lige alle vinklerne med, og kan se jeg må give mig... den må tilskrives Larsen ja, enig...

      Til-afgange under Alm: 96 - still counting

      Comment


        Er så enig hele vejen igennem med ChrisOB.
        KL skal nok spille nogle enkelte gode kampe. Men generelt er han bare ikke god nok..
        Alle kan se det.. Og vi må forvente at folk i OB også kan...
        Gør de noget ved det eller skal der lige bruges en sæson på noget som vil føles som spild?
        Der er ingen fremtid i det makkerpar hvis vi vil op i Top 4..

        Ari gider jeg snart ikke bruge mere tid på... Det er endnu mere håbløst

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
          Okay, så fik jeg lige alle vinklerne med, og kan se jeg må give mig... den må tilskrives Larsen ja, enig...

          Man tager sig til hovedet... Jeg synes også, hans "groupies" er blevet stille. Han har lavet mange fejl her i opstarten, og man skal altså være kraftigt medicineret for at synes, at han har meget større potentiale end Høegh, og at han kan blive ti gange bedre, og hvad der ellers blev sagt. Jeg blev selv angrebet for at sige, at han skal være glad for at komme op på det niveau Høegh har nu, som er fast mand på et Champions League hold. Vi skal ha' en ny til det midterforsvar, ellers for jeg et nervesammenbrud inden sæsonen er omme.

          Comment


            Jeg er nok en af KL's groupies, og jeg er ikke nødvendigvis stille - dog lidt bekymret. Man skal trods alt have i mente, at han har været helt ude af spillet i en lang periode, men stadigvæk...
            Hvis man skal være lidt grov, så er det ikke super svært at spille stopper :) da det ikke er så mange valg, man egentligt skal tage. Stort set det eneste rigtigt svære valg er, hvornår du skal følge med modstanderens angriber, og hvornår du skal give slip. Resten af de taktiske opgaver er primært et spørgsmål om koncentration (det er selvfølgeligt ret groft sat op). Og for mig at se, er det lige netop det, der går galt her. Han virker fokuseret på Aabech, som er søgt ned i et mellemrum, hvor de central midts ikke har fået overtaget ham endnu (hvis man ser på det første billede) og træder derfor halvt ud af bagkæden uden at have styr på, hvad der sker bag ham. Den går selvfølgelig ikke, og da slet ikke, når Danny Olsen er totalt upresset. Man kan så sige (det ville KL nok i hvert fald :) ), at i det han vælger at træde ud af kæden, er der stadig 3 mand til at tage sig af Vatsadze (på det første billede har Olsen ikke lagt an til aflevering endnu, og der er han allerede trådt lidt frem). Når man ser hele situation feks. fra ca 40 sek inde i tv3sports video af 2-2 målet, synes jeg faktisk ikke, at Kirkeskov ser alt for heldig ud i situationen heller. Vatsadze kommer nede fra en off-side og stiller sig så ind i mellem de to og løber så i ryggen på KL, som allerede er trådt frem. Enten skal Kirke følge med eller få råbt det videre. Synes i hvert fald, at der er nogle relationer der, som ikke er helt på plads, selvom den primært ligger på KLs skuldre (indtil Falke går skævt af den, hvorefter de kan dele den)

            Jeg synes egentligt, at KL ageren ved deres første mål er dårligere. Da jeg så den live, troede jeg først, at han var blevet skubbet lidt i ryggen eller noget, men efter at have set den flere gange, kan jeg simpelthen ikke regne ud, hvordan han på den måde kan hoppe/heade forbi bolden, det ser jo helt tosset ud.

            Comment


              Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
              Jeg er nok en af KL's groupies, og jeg er ikke nødvendigvis stille - dog lidt bekymret. Man skal trods alt have i mente, at han har været helt ude af spillet i en lang periode, men stadigvæk...
              Hvis man skal være lidt grov, så er det ikke super svært at spille stopper :) da det ikke er så mange valg, man egentligt skal tage. Stort set det eneste rigtigt svære valg er, hvornår du skal følge med modstanderens angriber, og hvornår du skal give slip. Resten af de taktiske opgaver er primært et spørgsmål om koncentration (det er selvfølgeligt ret groft sat op). Og for mig at se, er det lige netop det, der går galt her. Han virker fokuseret på Aabech, som er søgt ned i et mellemrum, hvor de central midts ikke har fået overtaget ham endnu (hvis man ser på det første billede) og træder derfor halvt ud af bagkæden uden at have styr på, hvad der sker bag ham. Den går selvfølgelig ikke, og da slet ikke, når Danny Olsen er totalt upresset. Man kan så sige (det ville KL nok i hvert fald :) ), at i det han vælger at træde ud af kæden, er der stadig 3 mand til at tage sig af Vatsadze (på det første billede har Olsen ikke lagt an til aflevering endnu, og der er han allerede trådt lidt frem). Når man ser hele situation feks. fra ca 40 sek inde i tv3sports video af 2-2 målet, synes jeg faktisk ikke, at Kirkeskov ser alt for heldig ud i situationen heller. Vatsadze kommer nede fra en off-side og stiller sig så ind i mellem de to og løber så i ryggen på KL, som allerede er trådt frem. Enten skal Kirke følge med eller få råbt det videre. Synes i hvert fald, at der er nogle relationer der, som ikke er helt på plads, selvom den primært ligger på KLs skuldre (indtil Falke går skævt af den, hvorefter de kan dele den)

              Jeg synes egentligt, at KL ageren ved deres første mål er dårligere. Da jeg så den live, troede jeg først, at han var blevet skubbet lidt i ryggen eller noget, men efter at have set den flere gange, kan jeg simpelthen ikke regne ud, hvordan han på den måde kan hoppe/heade forbi bolden, det ser jo helt tosset ud.
              Det var godt nok ikke dig som jeg mente Det var efter Brøndby kampen, hvor jeg fik et par ret hårde kommentarer, da jeg sagde at Kasper ikke var 10 gange bedre end Høegh, og da jeg senere i tråden forklarede det med, at Kasper skal være glad for, hvis han en dag udviklede sig til at være fast mand i en Champions League klub. Men det er jo hvad der kan ske på et debatforum, og jeg bære ikke nag eller noget.

              Jeg er i øvrigt 100% enig i dit indlæg

              Comment


                Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
                Det var godt nok ikke dig som jeg mente Det var efter Brøndby kampen, hvor jeg fik et par ret hårde kommentarer, da jeg sagde at Kasper ikke var 10 gange bedre end Høegh, og da jeg senere i tråden forklarede det med, at Kasper skal være glad for, hvis han en dag udviklede sig til at være fast mand i en Champions League klub. Men det er jo hvad der kan ske på et debatforum, og jeg bære ikke nag eller noget.

                Jeg er i øvrigt 100% enig i dit indlæg
                Jeg tog nu heller ikke kommentaren ilde op eller personligt, brugte den bare til at bekende kulør mht KL fra starten af mit indlæg. Jeg kendte ikke forhistorien og skulle nok bare have konstateret, at jeg er pro KL i stedet.

                Comment


                  I Brøndby-kampen spillede de med et stærkt pres mod os og derfor fandt jeg KLs spil o.k.
                  Men i går var anderledes, det var på to dumme fejl ved begge mål mod os. Jeg håber, at Kent giver Lasse Nielsen endelig en chance.
                  "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                  - Norbert Elgert -

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
                    Jeg er nok en af KL's groupies, og jeg er ikke nødvendigvis stille - dog lidt bekymret. Man skal trods alt have i mente, at han har været helt ude af spillet i en lang periode, men stadigvæk...
                    Hvis man skal være lidt grov, så er det ikke super svært at spille stopper :) da det ikke er så mange valg, man egentligt skal tage. Stort set det eneste rigtigt svære valg er, hvornår du skal følge med modstanderens angriber, og hvornår du skal give slip. Resten af de taktiske opgaver er primært et spørgsmål om koncentration (det er selvfølgeligt ret groft sat op). Og for mig at se, er det lige netop det, der går galt her. Han virker fokuseret på Aabech, som er søgt ned i et mellemrum, hvor de central midts ikke har fået overtaget ham endnu (hvis man ser på det første billede) og træder derfor halvt ud af bagkæden uden at have styr på, hvad der sker bag ham. Den går selvfølgelig ikke, og da slet ikke, når Danny Olsen er totalt upresset. Man kan så sige (det ville KL nok i hvert fald :) ), at i det han vælger at træde ud af kæden, er der stadig 3 mand til at tage sig af Vatsadze (på det første billede har Olsen ikke lagt an til aflevering endnu, og der er han allerede trådt lidt frem). Når man ser hele situation feks. fra ca 40 sek inde i tv3sports video af 2-2 målet, synes jeg faktisk ikke, at Kirkeskov ser alt for heldig ud i situationen heller. Vatsadze kommer nede fra en off-side og stiller sig så ind i mellem de to og løber så i ryggen på KL, som allerede er trådt frem. Enten skal Kirke følge med eller få råbt det videre. Synes i hvert fald, at der er nogle relationer der, som ikke er helt på plads, selvom den primært ligger på KLs skuldre (indtil Falke går skævt af den, hvorefter de kan dele den)

                    Jeg synes egentligt, at KL ageren ved deres første mål er dårligere. Da jeg så den live, troede jeg først, at han var blevet skubbet lidt i ryggen eller noget, men efter at have set den flere gange, kan jeg simpelthen ikke regne ud, hvordan han på den måde kan hoppe/heade forbi bolden, det ser jo helt tosset ud.
                    Hvis du vil holde fast på, at Kirkeskov heller ikke så for heldig ud ved 2-2-målet, så må du også mene det samme er tilfældet ved 1-1 målet. For hvornår stopper en stoppers ansvar, og hvornår begynder backens?

                    Der var mange ting, der kunne være gjort anderledes ved begge mål; men i den sidste ende så er det altid stopperen, der skal sørge for at være rigtigt placeret. En back er kun, undskyld udtrykket, back-up'en; der skal stole på at stopperen i første omgang er klar over, hvor han skal stå og hvordan han skal gribe ind. Dette kræver også en hel indbyrdes forståelse, og dén er der bare ikke; hvorfor det er naturligt, endnu, for Kirkeskov at dække sin position og så lave sine udfald i splitsekunderne efter stopperen har lavet sit træk. Og desuden ved vi sådan set ikke om Kirkeskov rent faktisk nåede at råbe ind til Kasper Larsen; da vi jo ikke kan høre alt, hvad der bliver råbt inde på banen; men jeg lagde da mærke til Kirkeskov og Kasper Larsen havde en livlig "dialog" om hvis skyld det mål var. Kan forestille mig Kirkeskov sagde noget i retningen af "Du skal dække din mand og dit område" og Kasper Larsen svarede vel: "Råb til mig, når der går en mand i ryggen".

                    Either way viser det, at der ikke er et indbyrdes tillidsforhold de to spillere imellem. Og her snakker jeg ikke generelt, men i fodboldmæssig forstand; det svarer lidt til hvis en anden spiller ikke automatisk løber de ekstra meter for den spiller, der lige har mistet bolden og ikke har luft til at løbe tilbage. Nogle gange sidder det bare på rygraden; andre gange passer hver spiller sit; og det sker som regel, når rollerne ikke er blevet korrekt forklaret, eller fordi nogle spillere simpelthen ikke passer sammen. Måske fordi den ene er forhippet på at passe SIN plads, mens den anden placerer sig håbløst i forhold til spiller og situation, og dermed sælger både sig selv og makkeren, der så kan risikere at lave alt for meget dobbelt-arbejde.

                    Det er rigtigt, at Kirkeskov kunne ha' hjulpet Kasper Larsen bedre. Men det er og bliver stopperens ansvar at være opmærksom på sin egen mand og ikke hænge og dingle foran de 3 andre; i bedste serie-mode, så alt det kræves for modstanderen at skabe en chance er at smække den langt.

                    Kasper Larsen lavede imod AGF to af dén slags fejlvurderinger, som han også lavede alt for mange af før han blev sat af og siden sendt til Kazakhstan.

                    Så spørgsmålet er: Har vi råd til at have tålmodighed med Kasper Larsens evne til at placere sig rigtigt og få de indbyrdes relationer med sine kollegaer?

                    Nogle ville sikkert mene "ja"; jeg mener det er for risikabelt. For dén slags amatørfejl fortæller altså mig, at der er noget helt galt med hans placeringsevne. Og dén må man altså ikke have problemer med som forsvarsspiller med snart 90 Superliga-kampe. Der er ingen, der forlanger han placerer sig rigtigt hver eneste minut af hver eneste kamp; men når modstanderen slår indlæg, der må han ikke stå så langt fra sin direkte modstander. Når modstanderen har bolden så tæt på midterlinien og egen back-linie står så højt, så må man ikke miste overblikket og være længere fremme end de andre; ligesom man heller ikke må være bag den. Det er utilgivelige fejl på dét niveau. Det er heller ikke sjovt, når det sker i serie-bold, vel?

                    Kasper kan selvfølgelig rejse og spille en brandkamp næste gang. Men jeg er stadig ikke overbevist om, at der gemmer sig en klasse-forsvarer i ham. Og en sådan én har vi så desperat brug for; især når træneren gambler med vores bold og spildprocent på midten ved at lade Skulason rende rundt derinde.

                    Mistede bolde ryger jo hurtigt retur; og sætter forsvaret under pres. Og så bliver det sværere og sværere for Kasper Larsen at kompensere for sin usikkerhed i placeringen.

                    MvH ChrisOB
                    1 nederlag de sidste 14 kampe. (8-5-1 - målscore: 23-9) 0 i de sidste 9 (6-3-0 - målscore: 16-6). 0 kampe siden sidst vi vandt en kamp efter været kommet bagud 0-1. Casper Nielsen - gør hvad han vil.

                    Comment


                      True shit ^

                      Comment


                        At KL har været udenfor fodbold i lang tid, er lige netop det mest brugte argument siden han kom hjem... Så mon ikke folk har det med i regnskabet...

                        Jeg ved ikke hvad folk forventede fra ham, eller jo det gør jeg, men forstår det ikke, for kan ikke se hvor det skulle komme fra, men flere havde en idé om at han var blevet bedre af ikke og spille i 8 måneder, og heller ikke træne i månedsvis... ikke underligt folk ikke kunne forklare deres idé med andet end "luk øjnene og tænk lyserødt"...

                        Hall, KL, og LN er en trio der slet ikke kan tages seriøst, det har stået klart hele tiden...
                        Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                          At KL har været udenfor fodbold i lang tid, er lige netop det mest brugte argument siden han kom hjem... Så mon ikke folk har det med i regnskabet...

                          Jeg ved ikke hvad folk forventede fra ham, eller jo det gør jeg, men forstår det ikke, for kan ikke se hvor det skulle komme fra, men flere havde en idé om at han var blevet bedre af ikke og spille i 8 måneder, og heller ikke træne i månedsvis... ikke underligt folk ikke kunne forklare deres idé med andet end "luk øjnene og tænk lyserødt"...

                          Hall, KL, og LN er en trio der slet ikke kan tages seriøst, det har stået klart hele tiden...
                          Hall, KL og LN er ikke nogen af de bedste centerforsvarere i verden, de er heller ikke top 5 i superligaen nogen af dem, men gennemgår jeg samtlige trupper i suppen for deres tre bedste centerforsvarere, så er der altså mange jeg ikke ser som voldsomt meget mere attraktive.

                          Jeg synes rigtig godt om dem de har i FCK og FCM, synes også godt om Fenger (Randers) og Kanstrup (Sønderjyske), derefter så skal jeg til at have luppen frem. Nu er der nok nogen der vil smide "Hobro-kortet", dertil vil jeg bare lige minde om forskellen i spillestil, dem der ved lidt om bold ved godt hvad jeg mener!

                          Så synes ikke vores trio er super og fantastisk, men "ikke tages seriøst", der er jeg ikke umiddelbart enig, dog enig hvis præmissen er hvad der skal til for at hente en top 2 placering i ligaen.

                          Comment


                            Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                            Hall, KL og LN er ikke nogen af de bedste centerforsvarere i verden, de er heller ikke top 5 i superligaen nogen af dem, men gennemgår jeg samtlige trupper i suppen for deres tre bedste centerforsvarere, så er der altså mange jeg ikke ser som voldsomt meget mere attraktive.

                            Jeg synes rigtig godt om dem de har i FCK og FCM, synes også godt om Fenger (Randers) og Kanstrup (Sønderjyske), derefter så skal jeg til at have luppen frem. Nu er der nok nogen der vil smide "Hobro-kortet", dertil vil jeg bare lige minde om forskellen i spillestil, dem der ved lidt om bold ved godt hvad jeg mener!

                            Så synes ikke vores trio er super og fantastisk, men "ikke tages seriøst", der er jeg ikke umiddelbart enig, dog enig hvis præmissen er hvad der skal til for at hente en top 2 placering i ligaen.
                            Hvis vi antager at alle hold har 3 CF'er så er der 12X3=36 i trupperne (ved godt der er flere). Jeg tror ikke nogen af vores kommer i top 15. De ligger nok i omegnen af 15-20 pladsen alle 3. Derfor er det interessant med hvad potentialet for de 3 er. Jeg vil ikke afskrive KL, men på den korte bane er han den dårligste af vores 3. Vi mangler i den grad en som vi kunne sige er i top 5. Det er vel kun Esbjerg og GF som er dårligere stillet end os, i forhold til at have en i top 15.

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
                              Jeg synes altså, at du er alt for hård ved El Makrini; lidt ligesom du, i starten, var alt for hård ved Azer. Jeg er enig i, at han heller ikke har været specielt fremragende; men at han skulle ha' smidt næsten lige så mange bolde væk som Skulason synes jeg personligt er at stramme den lige en tand.

                              I det mindste kan jeg se tegningerne til, at han kan blive bedre med bolden; Skula er et håbløst tilfælde. Og bedre med bolden handler ikke kun om teknik. Det handler om overblik. Og Skula tænker ikke fodbold hurtigt nok. El Makrini har spillet fast i Æresdivisionen, hvor det er fordret af ham, at man skal kunne spille hurtigt, så jeg har, synes jeg, et begrundet håb om at El Makrini kan blive bedre, så snart han har en bedre makker ved siden af ham; som ikke "leads by example" i form af adskillige boldtab/tabte kropsdueller og fejlplaceringer.

                              Hvis nu JJ rent faktisk var dén spiller, så kunne opspillet både bliver bedre, og så kunne El Makrini vokse ved sin fysiske styrke, og dermed også få overskud til at aflevere bedre. Han er, trods alt, ny, mens Skulason på den centrale midt ER blevet afprøvet og er nærmest direkte bevist (i form af hans status som dén med flest fejlafleveringer i sidste sæson) en waiting fiasko.

                              Hvis vi nu hentede en bedre makker til El Makrini, så tror jeg du vil komme til at se en bedre udgave af ham. Lige nu lider vi af, at de spillere vi har til de centrale akser, efter min mening, aldrig kan blive bedre end Sup-bund regionen i Danmark. Selv hvis vi skiftede Kasper Larsen eller Haddi ud med Lasse Nielsen, ville det stadig gælde.

                              Det er et stort problem, synes jeg. Specielt hvis vi har ambitioner om at krybe os med i TOP-6.

                              MvH ChrisOB
                              Jeg skriver så ikke at han smider næsten lige så mange bolde væk som Ari ;-) han smider for mange væk men Ari er langt værre . Ville faktisk gerne se en statestik for de enkelte spilleres afleverings nøjagtighed .

                              At Makrini kommer fra Holland gør ikke at han automatisk er bedre end det vi er vant til , syntes han har skuffet ift hvad jeg håbede på , selvom jeg som skrevet andet steds ikke havde de store forventninger . Men der er jo også forskel på håb og forventning .
                              817 ⚪️
                              Y.N.W.A ❤️

                              Comment


                                Oprindeligt indsendt af Polle Se indlæg
                                Hall, KL og LN er ikke nogen af de bedste centerforsvarere i verden, de er heller ikke top 5 i superligaen nogen af dem, men gennemgår jeg samtlige trupper i suppen for deres tre bedste centerforsvarere, så er der altså mange jeg ikke ser som voldsomt meget mere attraktive.

                                Jeg synes rigtig godt om dem de har i FCK og FCM, synes også godt om Fenger (Randers) og Kanstrup (Sønderjyske), derefter så skal jeg til at have luppen frem. Nu er der nok nogen der vil smide "Hobro-kortet", dertil vil jeg bare lige minde om forskellen i spillestil, dem der ved lidt om bold ved godt hvad jeg mener!

                                Så synes ikke vores trio er super og fantastisk, men "ikke tages seriøst", der er jeg ikke umiddelbart enig, dog enig hvis præmissen er hvad der skal til for at hente en top 2 placering i ligaen.
                                Du kan meget vel have ret i der ikke er så mange interessante eller dygtige trioer i Suppen, men det har jeg så godt nok valgt at holde udenfor, det spiller på ingen måde en rolle i hvad jeg mener om vores egen...

                                Der er også kun så langt som det overhovedet er muligt, imellem "ikke tage seriøst" og "super fantastisk"... Samtlige spillere jeg kender på kloden er at finde på den skala...

                                KL kommer fra ikke at have spillet i 8 måneder, han placeres ved siden af en alt mulig mand der snart har prøvet det hele, med undtagelse af at overbevise, og den eneste hvor der måske kunne være lidt forventninger, han er helt ude i kulden... Vi sælger DH og træneren vil ikke bruge Lasse, dvs. vores to klare 1. valg er væk, og de erstattes så med dette makværk... Og det hele foregår lige foran en ny målmand, der kun har få kampe flere sæsoner tilbage... Jeg kan ikke se der er noget at tage seriøst overhovedet...
                                Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                                Comment

                                Working...
                                X