Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Hvordan slutter 15/16?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    #31
    Hahaha, der er ederhyleme nogen der bliver skuffede...
    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

    Comment


      #32
      FCM
      BIF
      FCK
      OB
      EfB
      RFC
      AaB
      FCN
      AGF
      Sønderjyske
      Hobro
      VFF

      Comment


        #33
        http://www.tipsbladet.dk/blog/torste...ge-bundklubber - et bud fra et af hovederne på Tipsbladet. Personligt synes jeg at han rammer meget pænt og ræsonnere fint, han er bare alt for optimistisk på vegne af os og FCN.

        Comment


          #34
          Efter at have sat mig lidt mere ind i holdene vil jeg gerne ændre min mening om nnedrykning. Jeg mener faktisk at Viborg er et stærkere og langt mere sammenspillet hold end Agf. Så derfor tror jeg Agf rykker ned.
          11. Viborg
          12. Agf

          Comment


            #35
            Oprindeligt indsendt af Komsi Se indlæg
            http://www.tipsbladet.dk/blog/torste...ge-bundklubber - et bud fra et af hovederne på Tipsbladet. Personligt synes jeg at han rammer meget pænt og ræsonnere fint, han er bare alt for optimistisk på vegne af os og FCN.
            tror vi går en spændende sæson imøde.....men lige en 4. plads - det tror jeg trods alt også er skudt over mål - som truppen ser ud lige pt

            Comment


              #36
              Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
              Hahaha, der er ederhyleme nogen der bliver skuffede...
              Det er ved at være nogle år siden vi ikke har været skuffede. Denne gang er der bare, i modsætning til de foregående sæsoner, masser af optimisme blandt os fans.
              Lykken er at se Brøndby fejle.

              Comment


                #37
                Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                Hahaha, der er ederhyleme nogen der bliver skuffede...
                Hvis du mener alle dem, der har OB i top 6, så kan du desværre godt få ret. Vi har fået nogle på papiret gode spillere ind i El Makrini og Festersen, og hvis AK kommer inden udgangen af vinduet, så er vi klart forstærket, der hvor vi har været mest tandløse, nemlig i angrebet. Når man samtidigt ser positive meldinger fra Zohore, som virker skarpere nu end i foråret, så er det primært i offensiven, det ser bedre ud end længe. Om det så rent faktisk ER bedre end længe, det får vi snart at se, og det er en afgørende faktor. Sammenligner med et hold som Hobro, der har mistet deres 2 mest scorende i sidste sæson + har den 3. ude med skade (Antipas); deres resultater er primært skabt på god defensiv, men der skal altså også mål på kontoen i den anden ende, og der ser de tynde ud pt.

                Så er der hele spørgsmålet om skift i spillestil: vi så med Troels hvordan det kan koste (og ikke kan lykkes) at skabe mere spilstyrende stil. Her er minefeltet lige så grimt for Kent, og vores defensiv virker langt fra f.eks. FCNs to teenagere Gregor/Marxø i boldsikkerhed. Her skal holdet finde hinanden - og gerne hurtigt for at kunne få bare nogenlunde resultater - og det kan nemt blive frustrerende at opleve. Jeg er forberedt på Kent raus-råbene, når resultaterne sandsynligvis er skuffende i efteråret (især for dem, der nu forventer top 6), forberedt på at mange vil ønske Ove P. tilbage, når organisationen sandsynligvis vil vakle; og håber bare at opbakningen til Kent og holdet både blandt klubbens ledelse og fans kan holde til flere skuffelser, som jeg ser som uundgåelige.

                Jeg tror på en 7./8. plads i den sidste ende, fordi vi har god kvalitet offensivt. Jeg tror og håber på at spillere, som nogen (herunder mig selv) allerede havde 'afskrevet' som Zohore, Emil, Kirkeskov, Kasper Larsen og Hallgrimur kan stige i niveau med tiltro fra ny træner. Jeg tror og håber at en spiller som El Makrini kan gøre en forskel i forhold til at gøre os lidt mere boldsikre. Tror ikke han gør det fra dag 1, og der skal sikkert blive skuffelse over ham i efteråret, hvis folk tror han er Djemba-Djemba og OB nu er teleporteret tilbage til 2009 i styrke. Tror på at vi starter langsomt og sikkert skuffende for mange - hvis vi ligger og roder i bunden efter de første 7 kampe mener jeg ikke, det er så overraskende. Derfra tror jeg vi langsomt vil hive os op i niveau - ikke sprudlende og fantastisk, men langsomt begynde at finde noget stabilitet.

                Comment


                  #38
                  Gode pointer, nixcha. Jeg vil dog påstå at vi har lige så store muligheder for top6, som FCN, AaB, EfB.

                  EfB har meget de skal reparerer, specielt defensivt.
                  AaB har ikke set den sidste spiller ud af truppen, kan de nå at hente nok ind med kvalitet eller laver de en 'Esbjerg'?.
                  FCN har en god start11'er men en virkelig tynd trup og en træner der ikke rigtig har fået sat noget aftryk.

                  Top4 går nok til FCK, FCM, BIF, RFC.

                  Uanset hvor vi ender, vil jeg ikke råbe Kent raus på noget tidspunkt i hans første sæson. Vi har ikke skrevet med en mestertræner for fire år, bare for at give op i en evt. svær start. Kent skal have al den tid han har brug for.

                  MvT
                  Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                  Comment


                    #39
                    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
                    Hvis du mener alle dem, der har OB i top 6, så kan du desværre godt få ret. Vi har fået nogle på papiret gode spillere ind i El Makrini og Festersen, og hvis AK kommer inden udgangen af vinduet, så er vi klart forstærket, der hvor vi har været mest tandløse, nemlig i angrebet. Når man samtidigt ser positive meldinger fra Zohore, som virker skarpere nu end i foråret, så er det primært i offensiven, det ser bedre ud end længe. Om det så rent faktisk ER bedre end længe, det får vi snart at se, og det er en afgørende faktor. Sammenligner med et hold som Hobro, der har mistet deres 2 mest scorende i sidste sæson + har den 3. ude med skade (Antipas); deres resultater er primært skabt på god defensiv, men der skal altså også mål på kontoen i den anden ende, og der ser de tynde ud pt.

                    Så er der hele spørgsmålet om skift i spillestil: vi så med Troels hvordan det kan koste (og ikke kan lykkes) at skabe mere spilstyrende stil. Her er minefeltet lige så grimt for Kent, og vores defensiv virker langt fra f.eks. FCNs to teenagere Gregor/Marxø i boldsikkerhed. Her skal holdet finde hinanden - og gerne hurtigt for at kunne få bare nogenlunde resultater - og det kan nemt blive frustrerende at opleve. Jeg er forberedt på Kent raus-råbene, når resultaterne sandsynligvis er skuffende i efteråret (især for dem, der nu forventer top 6), forberedt på at mange vil ønske Ove P. tilbage, når organisationen sandsynligvis vil vakle; og håber bare at opbakningen til Kent og holdet både blandt klubbens ledelse og fans kan holde til flere skuffelser, som jeg ser som uundgåelige.

                    Jeg tror på en 7./8. plads i den sidste ende, fordi vi har god kvalitet offensivt. Jeg tror og håber på at spillere, som nogen (herunder mig selv) allerede havde 'afskrevet' som Zohore, Emil, Kirkeskov, Kasper Larsen og Hallgrimur kan stige i niveau med tiltro fra ny træner. Jeg tror og håber at en spiller som El Makrini kan gøre en forskel i forhold til at gøre os lidt mere boldsikre. Tror ikke han gør det fra dag 1, og der skal sikkert blive skuffelse over ham i efteråret, hvis folk tror han er Djemba-Djemba og OB nu er teleporteret tilbage til 2009 i styrke. Tror på at vi starter langsomt og sikkert skuffende for mange - hvis vi ligger og roder i bunden efter de første 7 kampe mener jeg ikke, det er så overraskende. Derfra tror jeg vi langsomt vil hive os op i niveau - ikke sprudlende og fantastisk, men langsomt begynde at finde noget stabilitet.
                    Top-6 synes jeg som ikke er helt 100% urealistisk, tænker også det er det OB selv vil opnå... men vi skal stå tidligt op hvis vi skal være med der, og jeg vil næsten sige at det meste skal lykkes for os for at det sker, og det er trods alt for meget at håbe på i min verden...

                    Jeg er meget enig med dig, fint indlæg som jeg synes rammer meget godt, og tror også selv på vi kan nappe en 7. plads, men det vil også stadig kræve at vi er klar fra start nu, at vi har en sæson der er stabil, og sidst nævnte er måske bare for meget at forlange, situationen taget i betragtning med nyt, nyt, og nyt... men hvor om alting er, over en 6-plads forstår jeg ikke helt folk kan komme frem til, og at tænke positivt kan ikke bruges som noget svar...
                    Til-afgange under Alm: 96 - still counting

                    Comment


                      #40
                      Oprindeligt indsendt af Kaspernon Se indlæg
                      Top-6 synes jeg som ikke er helt 100% urealistisk, tænker også det er det OB selv vil opnå... men vi skal stå tidligt op hvis vi skal være med der, og jeg vil næsten sige at det meste skal lykkes for os for at det sker, og det er trods alt for meget at håbe på i min verden...

                      Jeg er meget enig med dig, fint indlæg som jeg synes rammer meget godt, og tror også selv på vi kan nappe en 7. plads, men det vil også stadig kræve at vi er klar fra start nu, at vi har en sæson der er stabil, og sidst nævnte er måske bare for meget at forlange, situationen taget i betragtning med nyt, nyt, og nyt... men hvor om alting er, over en 6-plads forstår jeg ikke helt folk kan komme frem til, og at tænke positivt kan ikke bruges som noget svar...
                      Hvem er selvskrevet i Top5?

                      MvT
                      Får glæden tilbage, når OB vinder tre kampe i træk.

                      Comment


                        #41
                        Oprindeligt indsendt af kbhob Se indlæg
                        Jeg ved godt, at jeg alt for ofte har sortseerbrillerne på, men jeg kan simpelthen ikke se, hvad det er, der skal gøre, at vi forbedrer vores placering ret meget! Bevares vi har fået en ny træner+setup, men for h......, det tager jo tid før det slår igennem. Jeg er heller ikke vildt begejstret for vores indkøb, vi har købt fra nedrykkerne, en hollandsk mellemklub og BIFs reservelager... Jeg ser stort potentiale i holdet, men jeg tvivler stærkt på, at det bliver forløst i første sæson. mit bud på en slutstilling er:

                        1 FCM
                        2 FCK
                        3 BIF
                        4 RFC
                        5 FCN
                        6 EfB
                        7 SDJ
                        8 AaB
                        9 AGF
                        10 OB
                        11 Hobro
                        12 VFF
                        Eftersom du de sidste fem år har haft os vurderet til at være sikre nedrykkere, er det da nærmest jubeloptimistiskt fra din side

                        ...Og der kommer en målmand og konkurrerer med Falke. Og det er ok at hente spillere fra nedrykkere, når de er bedre end dem man har i forvejen (Festersen er god. Bedre end Lado og Mikkelsen). Utaka kom fra den næstbedste belgiske række, og han var da hæderlig...
                        "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                        Kluden Krew - O'ense Internationals

                        Comment


                          #42
                          1:FCK
                          2:Brøndby ( desværre)
                          3:FCM
                          4:Aab
                          5:Randers
                          6:FCN
                          7:OB ( solid midterplacering )
                          8:EFB
                          9: SDJ ( de får det svært )
                          10:Hobro ( de får det svært )
                          11:AGF ( de får det svært )
                          12:VFF ( de får det svært )

                          Comment


                            #43
                            Oprindeligt indsendt af Lars Elstrup Se indlæg
                            Jeg har svært ved at se, hvor det er vi skal have forbedret os så meget, at vi for alvor rykker fremad.

                            København
                            midtjylland
                            bif
                            Nordsjælland
                            Esbjerg
                            Randers
                            Sønderjyske
                            Aab
                            OB
                            Hobro
                            Viborg
                            AGF
                            Det kommer jo i hvert fald meget an på KN. Vi har mistet et arbejdsmonster i Spelmann der ikke er erstattet og vi er med KL i stedet for DH formentligt svækket bagude. Det lægger vel op til at vi skal spille på nogle andre tangenter end i sidste sæson og så er det vel også et spørgsmål om KN vil bruge vores unge fremadstormende spillere for det er vel dem fremfor de etablerede såsom Ari, Kryger og Lado f.eks. der kan hæve niveauet på holdet...
                            Ari på midten syntes jeg et et skridt tilbage ...
                            Jeg tror på OB i midten altså 5-8. pladsen sammen med AAB, EFB og FCN.

                            FCK, BIF, FCM og RFC på de første og AGF, VIFF, SDJ samt Hobro i bund4
                            "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

                            "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

                            Venter man for længe, får man ingenting ...

                            Comment


                              #44
                              Det bliver livsvigtigt for os, at vores angribere får lavet tilstrækkelige kasser, for der vil uundgåeligt være huller i forsvaret, når vi formentlig spiller med en helt ny bagkæde i forhold til sidste sæson. Det er derfor også vigtigt Kent finder en fast konstellation nede bagved meget hurtigt, for ellers kommer det hurtigt til at sejle.
                              Jeg synes i det hele taget der er mange ting, der skal gå op i en højere enhed, for det er mange nye spillere, som skal finde sammen i et nyt system. Drengene virker dog meget tændte på de ideer trænerteamet har fundet på, så håber virkelig vi får en god start, så selvtilliden blusser op og vi får en eller anden kent-effekt allerede fra starten, for så kan vi hurtigt blande os lidt højere i tabellen end vi er vant til. Jeg tror superligaen ender således:
                              FCK
                              FCM
                              BIF
                              Randers
                              AaB
                              OB
                              FCN
                              AGF
                              Esbjerg
                              Viborg
                              Sønderjyske
                              Hobro

                              Det må slutte her for Hobro og FCK har købt stærkt ind, så de bør gå indenom et FCM-hold med ny træner og salg af minimum en profil

                              Comment


                                #45
                                Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
                                Det kommer jo i hvert fald meget an på KN. Vi har mistet et arbejdsmonster i Spelmann der ikke er erstattet og vi er med KL i stedet for DH formentligt svækket bagude. Det lægger vel op til at vi skal spille på nogle andre tangenter end i sidste sæson og så er det vel også et spørgsmål om KN vil bruge vores unge fremadstormende spillere for det er vel dem fremfor de etablerede såsom Ari, Kryger og Lado f.eks. der kan hæve niveauet på holdet...
                                Ari på midten syntes jeg et et skridt tilbage ...
                                Jeg tror på OB i midten altså 5-8. pladsen sammen med AAB, EFB og FCN.

                                FCK, BIF, FCM og RFC på de første og AGF, VIFF, SDJ samt Hobro i bund4
                                det er vanskeligt at sammenligne Spelmann med de angribere som vi har fået ind i stedet for. Spelmann var ikke rigtig angriber. De spillere vi har fået ind og skrevet kontrakt med erstatter til fulde Spelmann som angriber. Spelmann var heller ikke rigtig kreativ midt eller defensiv midt og hans samarbejde med Ari på den position var aldrig rigtig godt på trods af hans enorme indsats. Så også her mener jeg vi er potentielt bedre stillet med Makrini som kreatør. Forsvaret ser umiddelbart lidt svækket ud med DHs afgang, og en lille forbedring på hb. Ialt synes jeg det ligner at der er mere sammenhæng mellem kæderne og dermed en HOLDmæssig styrkelse og det er måske der vi skal sikre fremgangen. Endeligt er vinduet åbent lang tid endnu og der må handles sent i vinduet også hvis det skønnes nødvendigt. Vi skal, som jeg ser det, undgå at ligge og slås med nedrykningsstregen langt hen i sæsonen og måske "bare" sørge for at ligge til i det brede midterfelt som 7-8 stykker og bygge på Kents spillesystem og få automatismerne på plads så vi klar til et stærkt forår med godt og effektivt spil.
                                Believe OB

                                ½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke

                                Ligegyldige kampe eksisterer ikke

                                Comment

                                Working...
                                X