Oprindeligt indsendt af claudes1
Se indlæg
Manuel Neuer ville ubetinget klare sig bedre end Tørnes, uanset hvor dårligt vores forsvar så er; det ville alle målmænd med højere niveau end Tørnes, så hvad er egentlig din pointe? Ja, man skal kigge på, hvor dårligt vores forsvar, men hvis en målmand ikke har niveauet, så har han ikke niveauet. Tror Tøffe gerne så en bedre målmand, når nu vores forsvar også er så dårligt, som det nu er.
Du er uenig i Tøffes konklusion; fordi du ikke selv er kommet til nogen konklusion endnu, men det betyder ikke at den argumentation Tøffe bruger (Han bruger endda sig selv som eksempel på, hvordan mekanismerne fungerer i fodbold), ikke kan eller vil blive brugt af trænere og andre, der ved at fodbold kan være en barsk omgang. Hvis man som målmand lukker 8 mål ind i 2 kampe, så har man vel ikke ligefrem fået en højere stjerne, uanset om han så ikke kunne ha gjort noget ved ret mange af målene, fordi han i flere situationer var prisgivet af et elendigt forsvar.
Men en klassemålmand havde måske f.eks taget Randers' 3-2 mål. Eller ikke givet returen til 5-1 i Aalborg. Eller måske hevet en mirakelredning op ad ærmet ved AaB's føringsmål.
Det er selvfølgelig ren spekulation, men når man nu har så dårligt et forsvar; så nytter det vel ikke, at man heller ikke har ret overbevisende klasse nede i målet. For uanset hvordan du vender og drejer det; så har vi brug for klasse på den position. Og hvad i Tørnes' hidtidige karriere får dig til at afvente en konklusion på om hvor vidt Tørnes er et brugbart alternativ?
Jeg tror heller ikke på Tørnes vil kunne forstærke os. Og for mig, er det ikke nødvendigt at afvente noget, der på mig virker ret uundgåeligt.
MvH ChrisOB
Comment