Annoncering

Collapse
No announcement yet.

transferønsker og muligheder sommer 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af RASH Se indlæg
    Hvad har det med noget som helst at gøre? Jeg poster lige mit indlæg igen, så du får chancen for at læse det igen.

Hele mit indlæg handler om kommunikationen ud ad til. Jeg er rystet over, at OB som den eneste klub i superligaen, ikke har nosserne til at melde ambitioner ud.

Hvad får du ud af at skrive sådan noget som det her: Hvis kriteriet for 'godt arbejde' er at lægge bud, der så bliver afvist; så tror jeg også jeg kunne klare sportsdirektørjobbet. Jeg ville starte med at byde 20 mio på Messi, så var det første afslag hjemme.

Hvad var din idé med den sætning?
    Hvis stærk kommunikation udadtil er at lave bud, der er blevet afvist, sådan at fans kan se, at der sandelig bliver arbejdet, og klubben er ambitiøs - så er jeg bare ikke så imponeret af det. Alle og enhver kan få et bud afvist, det er min eneste pointe; det er jo kun de spillere, der rent faktisk skriver kontrakt, der kan gøre en forskel. Man må bedømme arbejdet på resultater, ikke stor snak om ambitioner.
    Det gælder skam også i OB: jeg har ikke hørt Jesper Hansen melde stort ud, udover meldingen om at OB kan hente gode spillere, som kom på bagkant af El Makrini og Festersen-signingerne. Det, der bliver interessant de næste 48 timer (eller hvor meget det nu er) er om vi rent faktisk henter min. en målmand og helst også en forsvarsspiller, og i så fald hvilken kvalitet de har. Om klubben så har meldt stort ud eller ej er ret ligegyldigt i min bog.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Jeg ved ikke om du er bedre end mig til at vurdere spillere ;-) . Kan ikke huske vores historik .
    Men for at kunne deltage i en debat er jeg nød til at bruge min egen mening og ikke sidemandens på stadion , JH's , KN's og endda ikke Høgh's

Hvor har du fra at Høgh har udtalt/vurderet Falke som et kæmpe talent ?

Det kan vel ikke diskuteres af BIF ikke på noget tidspunkt har anset Falke som værende god nok at satse på ?
    Var de Nixcha, som mente at det var sikker viden? Det blev i hvert præsenteret af én herinde, som jeg har tillid til hvad angår OB-viden.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det er Tøffe, der er kommet med en konklusion, og den er du uenig i. Jeg snakker ikke om din egen konklusion. I fodboldmæssig forstand er den en god argumentation at kigge på redningsprocenter som noget der ligger oven i den generelle vurdering af f.eks Tørnes' hidtidige karriere. Redningsprocenten blev bare brugt som et enkelt lille led; ikke som selve hovedpunktet for, hvorfor han mener, at OB måske burde ha hentet noget, der var bedre. Og hvem siger egentlig at de 43 procent er for de to kampe, som han har spillet for OB? Kan det måske ikke være hans samlede redningsprocent i alle Superliga-kampe?

Nej. Han har brugt en ARGUMENTATION, som er tynd - jeg angriber ikke konklusionen - jeg skriver endda at han kan få ret i konklusionen! Så læg ikke ord i munden på mig! Du kan ikke mene, at en redningsprocent byggende på 2 kampe kan bruges til noget som helst - alt statistik er kun valid, hvis det statistiske materiale er meget større - og man skal da kigge på, hvordan målene er faldet og hvor mange afslutninger har der været i alt. Har det været én mod én situationer? Straffespark? Hvilke hold er målene faldet i mod? Var det 8 drops eller var han chanceløs på alle mål. OG Det er hans ENESTE argument for sin konklusion - læs selv efter!

Manuel Neuer ville ubetinget klare sig bedre end Tørnes, uanset hvor dårligt vores forsvar så er; det ville alle målmænd med højere niveau end Tørnes, så hvad er egentlig din pointe? Ja, man skal kigge på, hvor dårligt vores forsvar, men hvis en målmand ikke har niveauet, så har han ikke niveauet. Tror Tøffe gerne så en bedre målmand, når nu vores forsvar også er så dårligt, som det nu er.

Neuer ville se bedre ud - men han ville se væsentligt ringere ud end han "er"! Jeg vil også gerne have en bedre målmand!

Du er uenig i Tøffes konklusion; fordi du ikke selv er kommet til nogen konklusion endnu, men det betyder ikke at den argumentation Tøffe bruger (Han bruger endda sig selv som eksempel på, hvordan mekanismerne fungerer i fodbold), ikke kan eller vil blive brugt af trænere og andre, der ved at fodbold kan være en barsk omgang. Hvis man som målmand lukker 8 mål ind i 2 kampe, så har man vel ikke ligefrem fået en højere stjerne, uanset om han så ikke kunne ha gjort noget ved ret mange af målene, fordi han i flere situationer var prisgivet af et elendigt forsvar.

Jeg er ligeglad med om det er en argumention, som bliver brugt i fodbold - når den objektivt/faktuelt set er tynd, når man bruger den samfundsvidenskabelige/matematiske viden om statistik som findes og kan modbevise dens validitet - og den bliver ikke bedre at at den bliver brugt flittigt. "2-0 er den farligste føring" - nårhh nej...

Men en klassemålmand havde måske f.eks taget Randers' 3-2 mål. Eller ikke givet returen til 5-1 i Aalborg. Eller måske hevet en mirakelredning op ad ærmet ved AaB's føringsmål.

Det er muligt.

Det er selvfølgelig ren spekulation, men når man nu har så dårligt et forsvar; så nytter det vel ikke, at man heller ikke har ret overbevisende klasse nede i målet. For uanset hvordan du vender og drejer det; så har vi brug for klasse på den position. Og hvad i Tørnes' hidtidige karriere får dig til at afvente en konklusion på om hvor vidt Tørnes er et brugbart alternativ?

Det har jeg ikke påstået! Du lægger ord i munden på mig igen. Læs hvad jeg skriver i stedet for hvad du tror jeg mener! Jeg angriber Tøffes pinlige argumentation!

Jeg tror heller ikke på Tørnes vil kunne forstærke os. Og for mig, er det ikke nødvendigt at afvente noget, der på mig virker ret uundgåeligt.

MvH ChrisOB
    se ovenfor!

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    jeg kender ham ikke fra før i tiden, så det vil jeg holde mig fra at gøre, og jeg vil heller ikke vurdere ham ud fra de 2 kampe han har spillet i OB med et særdeles mangelfuldt og og i særdeleshed nyt forsvar foran sig. Alle ved at der kommer kommunikationsbrist når der hives en målmand ind så hurtigt som tilfældet var. Toppel og "hans forsvar" fungerede først langt hen i forløbet efter JC blev sendt videre. Jeg siger dermed ikke at Tørnes er løsningen på problemerne..slet ikke. Jeg synes bare det stod lidt for meget alene, det er jo ikke os alle der ved lige så meget om målmandsspil som du gør
    Jeg kan godt huske ham i BIF, han var en rædselsfuld målmand. Du kan da have en pointe med kommunikation, sammenspil mv. men det falder så tilbage på KN, som fravælger Radza, der har trænet med spillerne i meget længere tid, det er i mine øjne helt uforståeligt, at man tager en, efter min ydmyge mening, ringere målmand, der kender spillerne endnu mindre, end at tage den oplagte løsning, og så have MT som backup. Det er en klokkeklar fadæse af KN, og laver han mange flere af dem, ender hans tid i OB, som den gjorde i BIF. Manden er ikke ufejlbarlig.

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Se ovenfor
    Jeg ved ikke om du er bedre end mig til at vurdere spillere ;-) . Kan ikke huske vores historik .
    Men for at kunne deltage i en debat er jeg nød til at bruge min egen mening og ikke sidemandens på stadion , JH's , KN's og endda ikke Høgh's

Hvor har du fra at Høgh har udtalt/vurderet Falke som et kæmpe talent ?

Det kan vel ikke diskuteres af BIF ikke på noget tidspunkt har anset Falke som værende god nok at satse på ?
    Last edited by Magge; 30-08-2015, 13:30.

Leave a comment:

• manner
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Det er jo på alle parametre. Han indgreb i feltet er nærmest ikke-eksisterende. Hans karisma og kommunikation halter, hans reaktionsevne, hans indgriben, placeringsevne under niveau. Der er ikke meget godt at sige. Men synes da, du skal komme med din vurdering også. Glæder mig.
    jeg kender ham ikke fra før i tiden, så det vil jeg holde mig fra at gøre, og jeg vil heller ikke vurdere ham ud fra de 2 kampe han har spillet i OB med et særdeles mangelfuldt og og i særdeleshed nyt forsvar foran sig. Alle ved at der kommer kommunikationsbrist når der hives en målmand ind så hurtigt som tilfældet var. Toppel og "hans forsvar" fungerede først langt hen i forløbet efter JC blev sendt videre. Jeg siger dermed ikke at Tørnes er løsningen på problemerne..slet ikke. Jeg synes bare det stod lidt for meget alene, det er jo ikke os alle der ved lige så meget om målmandsspil som du gør

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Selvfølgelig har du en pointe, men det er for tyndt, at tage MT ud af ligningen. En stærk keeper, med en stærk kommunikation, som spillerne er trygge ved, ville kunne forplante en større tiltro og sikkerhed i holdet. Husker hvordan Stephan Andersen som ung målmand brillierede for et nedrykningstruet AB, han gjorde en forskel under meget svære vilkår.

Så ja, forsvaret er skidt, men MT er en del af det.
    Det er jo også noget andet at sige, at han er en del af det, end at sige at han bare ikke har superliganiveau. Påstand: Lige meget hvor dygtig Tørnes kan kommunikere - Diarra vil aldrig tage den rigtige beslutning igen og igen kamp efter kamp!

Leave a comment:

• ChrisOB
    replied
    Jeg skriver "ser ud som om" - hvis jeg havde skrevet "han har været derinde" - havde du en pointe - men det har du så ikke.

Og det er da noget værre sludder du skriver om uenighed om konklusionen! Er det god argumentation at anvende en redningsprocent på baggrund af to kampe som grundlag for sin konklusion - det tror jeg ikke engang at du selv synes. Og jeg har slet ikke nogen konklusion endnu - jeg vil ikke dømme en mand ude, der har spillet to kampe i en helt urimelig kontekst, med en elendig forsvarskonstellation foran sig , som ingen målmænd ville kunne gøre mærkbart bedre - Neuer ville se sig om efter en anden klub pronto - hvis han blev sat til at blive til grin bagved OBs forsvar i øjeblikket.
    Det er Tøffe, der er kommet med en konklusion, og den er du uenig i. Jeg snakker ikke om din egen konklusion. I fodboldmæssig forstand er den en god argumentation at kigge på redningsprocenter som noget der ligger oven i den generelle vurdering af f.eks Tørnes' hidtidige karriere. Redningsprocenten blev bare brugt som et enkelt lille led; ikke som selve hovedpunktet for, hvorfor han mener, at OB måske burde ha hentet noget, der var bedre. Og hvem siger egentlig at de 43 procent er for de to kampe, som han har spillet for OB? Kan det måske ikke være hans samlede redningsprocent i alle Superliga-kampe?

Manuel Neuer ville ubetinget klare sig bedre end Tørnes, uanset hvor dårligt vores forsvar så er; det ville alle målmænd med højere niveau end Tørnes, så hvad er egentlig din pointe? Ja, man skal kigge på, hvor dårligt vores forsvar, men hvis en målmand ikke har niveauet, så har han ikke niveauet. Tror Tøffe gerne så en bedre målmand, når nu vores forsvar også er så dårligt, som det nu er.

Du er uenig i Tøffes konklusion; fordi du ikke selv er kommet til nogen konklusion endnu, men det betyder ikke at den argumentation Tøffe bruger (Han bruger endda sig selv som eksempel på, hvordan mekanismerne fungerer i fodbold), ikke kan eller vil blive brugt af trænere og andre, der ved at fodbold kan være en barsk omgang. Hvis man som målmand lukker 8 mål ind i 2 kampe, så har man vel ikke ligefrem fået en højere stjerne, uanset om han så ikke kunne ha gjort noget ved ret mange af målene, fordi han i flere situationer var prisgivet af et elendigt forsvar.

Men en klassemålmand havde måske f.eks taget Randers' 3-2 mål. Eller ikke givet returen til 5-1 i Aalborg. Eller måske hevet en mirakelredning op ad ærmet ved AaB's føringsmål.

Det er selvfølgelig ren spekulation, men når man nu har så dårligt et forsvar; så nytter det vel ikke, at man heller ikke har ret overbevisende klasse nede i målet. For uanset hvordan du vender og drejer det; så har vi brug for klasse på den position. Og hvad i Tørnes' hidtidige karriere får dig til at afvente en konklusion på om hvor vidt Tørnes er et brugbart alternativ?

Jeg tror heller ikke på Tørnes vil kunne forstærke os. Og for mig, er det ikke nødvendigt at afvente noget, der på mig virker ret uundgåeligt.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• RASH
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Øh, har Esbjerg rent faktisk hentet de spillere, som de efter sigende er interesserede i? De har fået NEJ i Helsingborg på Palsson, og Sønderjyske skal nok vide at tage sig betalt for Paulsen.

Hvis kriteriet for 'godt arbejde' er at lægge bud, der så bliver afvist; så tror jeg også jeg kunne klare sportsdirektørjobbet. Jeg ville starte med at byde 20 mio på Messi, så var det første afslag hjemme.
    Hvad har det med noget som helst at gøre? Jeg poster lige mit indlæg igen, så du får chancen for at læse det igen.

Esbjerg som i modsætning til OB godt tør melde deres ambitioner ud, det er jo faktisk kun OB i superligaen som ikke tør. Hvis jeg høre et ord mere om at det er grundet spin, så brækker jeg mig ud over det hele. Det er amatørarbejde der grænser sig til det pinlige, ta' det fra en som arbejder med det til dagligt. Men tilbage til Esbjerg, de er ved at købe Bjørn Paulsen, ham så jeg meget gerne i OB!

Jesper Hansen du har lidt over 24 timer til at tage dig gevaldigt sammen og redde stumperne i vores klub, ellers så vil vi forsøge at vælte dig, du er altødelæggende!
    Hele mit indlæg handler om kommunikationen ud ad til. Jeg er rystet over, at OB som den eneste klub i superligaen, ikke har nosserne til at melde ambitioner ud.

Hvad får du ud af at skrive sådan noget som det her: Hvis kriteriet for 'godt arbejde' er at lægge bud, der så bliver afvist; så tror jeg også jeg kunne klare sportsdirektørjobbet. Jeg ville starte med at byde 20 mio på Messi, så var det første afslag hjemme.

Hvad var din idé med den sætning?

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    1. Jeg syntes ikke Falke viste noget som indikerede at han er mere end på niveau med Toppel .
    Er du en så stor fodboldekspert, at du kan bedømme en målmands potentiale efter 4 betydningsfulde kampe? Du har måske fuldt ham tæt i længere tid og set mange flere træninger end mig?

2. Jeg skriver ikke at Falke er talentløs , han er da et ok talent.
    Se kommentar under punkt 1

3. OB har ikke stabiliteten , fundamentet eller forsvaret til at der er plads til at spille et uprøvet måske stort talent ind på målmandsposten .
    Der kan du have en pointe - men det afhænger af målsætningen. Så jeg vil ikke give dig helt ret endnu!

4. Høgh er og bliver for mig den ypperste og evige Mr OB . Hans ord vægtet tungt , men selv en legende kan overvurdere et talent . Hvor kommer det iøvrigt fra at Høgh har udtalt at Falke er et kæmpe talent ?
    Alle kan overvurdere et talent - som man kan undervurdere det.... - men jeg vil nu til enhver tid have mere tillid til Høgh end til dig eller andre herinde, når det handler om målmandsvurdering - det håber jeg at du har forståelse for :o)

5. BIF har vel også et ok grundlag for deres vurdering?
    Det kan vel ikke diskuteres af Hradetsky var ligaens bedste målmand - så der havde Falke ikke en chance. Jeg vil også mene, at Rønnow noget er bedre en Falke nu. Han er simpelthen længere fremme i sin udvikling pga. ikke mindst rigtig mange betydningsfulde kampe i benene (så vidt jeg kan se 74 ligakampe og 20 U-landskampe.) Hvis man har mulighed for at hente U21 landsholdsmålmanden gør man det da!
    Se ovenfor

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Jeg skriver "ser ud som om" - hvis jeg havde skrevet "han har været derinde" - havde du en pointe - men det har du så ikke.

Og det er da noget værre sludder du skriver om uenighed om konklusionen! Er det god argumentation at anvende en redningsprocent på baggrund af to kampe som grundlag for sin konklusion - det tror jeg ikke engang at du selv synes. Og jeg har slet ikke nogen konklusion endnu - jeg vil ikke dømme en mand ude, der har spillet to kampe i en helt urimelig kontekst, med en elendig forsvarskonstellation foran sig , som ingen målmænd ville kunne gøre mærkbart bedre - Neuer ville se sig om efter en anden klub pronto - hvis han blev sat til at blive til grin bagved OBs forsvar i øjeblikket.
    Selvfølgelig har du en pointe, men det er for tyndt, at tage MT ud af ligningen. En stærk keeper, med en stærk kommunikation, som spillerne er trygge ved, ville kunne forplante en større tiltro og sikkerhed i holdet. Husker hvordan Stephan Andersen som ung målmand brillierede for et nedrykningstruet AB, han gjorde en forskel under meget svære vilkår.

Så ja, forsvaret er skidt, men MT er en del af det.

Leave a comment:

• nixcha
    replied
    Esbjerg som i modsætning til OB godt tør melde deres ambitioner ud, det er jo faktisk kun OB i superligaen som ikke tør. Hvis jeg høre et ord mere om at det er grundet spin, så brækker jeg mig ud over det hele. Det er amatørarbejde der grænser sig til det pinlige, ta' det fra en som arbejder med det til dagligt. Men tilbage til Esbjerg, de er ved at købe Bjørn Paulsen, ham så jeg meget gerne i OB!

Jesper Hansen du har lidt over 24 timer til at tage dig gevaldigt sammen og redde stumperne i vores klub, ellers så vil vi forsøge at vælte dig, du er altødelæggende!
    Øh, har Esbjerg rent faktisk hentet de spillere, som de efter sigende er interesserede i? De har fået NEJ i Helsingborg på Palsson, og Sønderjyske skal nok vide at tage sig betalt for Paulsen.

Hvis kriteriet for 'godt arbejde' er at lægge bud, der så bliver afvist; så tror jeg også jeg kunne klare sportsdirektørjobbet. Jeg ville starte med at byde 20 mio på Messi, så var det første afslag hjemme.

Leave a comment:

• claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af ChrisOB Se indlæg
    Det er vel også for tyndt at påstå, at han "bare har været herinde", når man tænker på hvor mange års erfaring, han har med topfodbold, og ved hvordan mekanismerne fungerer i fodbold. Argumentationen er ikke tynd, bare fordi du tilfældigvis er uenig i konklusionen.

MvH ChrisOB

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af manner Se indlæg
    for at det ikke skal blive for meget "one-liner-agtigt", kan du så beskrive de store mangler han har i sit spil, hvor du samtidig har med, at han står bag et pinligt ringe spillende forsvar...
    Det er jo på alle parametre. Han indgreb i feltet er nærmest ikke-eksisterende. Hans karisma og kommunikation halter, hans reaktionsevne, hans indgriben, placeringsevne under niveau. Der er ikke meget godt at sige. Men synes da, du skal komme med din vurdering også. Glæder mig.

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Den er lidt svær den der - hvis muligheden for at hente en rigtig god målmand for rimelige penge åbner sig, kan det være meget svært at satse på et talent, som kan blive rigtig stor. Især hvis man som klub er under massivt pres for at ligge i den gode ende af ligaen hvert år.

Samtidig udvikler man sig ikke, hvis man ikke spiller betydende kampe. Jeg må sige, at jeg tror på Falke efter a) de efterhånden mange træninger jeg har set ham - han er bedre end Toppel - han mangler bare de mange kampe i benene og blive sammenspillet med et GODT NOK forsvar b) hvis Høgh kender ham godt og mener han er et stort talent er det altså useriøst at mene, at han ikke er det (Høgh har arbejdet med målmandsposten hele sit liv på højeste niveau - det har vel nærmest VÆRET hele hans liv).
    1. Jeg syntes ikke Falke viste noget som indikerede at han er mere end på niveau med Toppel .

2. Jeg skriver ikke at Falke er talentløs , han er da et ok talent.

3. OB har ikke stabiliteten , fundamentet eller forsvaret til at der er plads til at spille et uprøvet måske stort talent ind på målmandsposten .

4. Høgh er og bliver for mig den ypperste og evige Mr OB . Hans ord vægtet tungt , men selv en legende kan overvurdere et talent . Hvor kommer det iøvrigt fra at Høgh har udtalt at Falke er et kæmpe talent ?

5. BIF har vel også et ok grundlag for deres vurdering ?

Leave a comment:

Working...
X