Annoncering

Collapse
No announcement yet.

transferønsker og muligheder sommer 2015

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af nixcha Se indlæg
    Øh, hvis man vil have 3 keepere, og den ene bliver skadet for hele året, så bliver der 4 keepere. Uanset hvornår man henter den sidste. Tørnæs eller en som ham havde vi hentet uanset hvad, så jeg kan ikke se 'spildet' i det. Problemet er at hente en 1.keeper; det har varet meget længe, og vi har stadigvæk ikke fundet en. Vi må se, om det rent faktisk lykkes.

Alternativt var Falkesgaard rent faktisk tænkt som 1.keeper, hvilket ville forklare en del. Vi kan ikke hente dyre, erfarne spillere over hele linjen; vi er nødt til at hente spillere, vi mener har uforløst potentiale - á la Lund og Falkesgaard. Hvis det har været strategien, så kan jeg forstå nødvendigheden; så er det bare mega uheldigt, at han ryger ind i den skade. Derfra har det så været panik, for dels skulle der en keeper ind på 5 dage, dels skal man tilbage til tegnebrædtet og se på ny 1.keeper.

En mulighed kunne være at leje en lovende keeper fra en større klub for et år. Langt fra ideelt, men kunne måske løse behovet her og nu.
    Efter som man længe vidste at Toppel skulle presses ud , dermed har man kendt til behovet for at finde en ny 1. Keeper . Man hentede så en reserve i BIF uden erfaring og uden det rette niveau og lod ham stå mens man håbede at der ud af det blå dukkede en 1. keeper op .

Hvis man fra start havde haft en 1. Keeper på plads , havde der ikke været behov for at lade Falke stå . Dermed koster spareiveren fra JH atter ekstra penge . Og vi står stadig uden en målmand med liganiveau , og har det heller ikke når Falke er klar igen .
    Hvis der død og pine skulle spares så meget på keeper pladsen kunne man sgu lige så godt have beholdt Toppel , for det skrammel der er smidt penge efter har ikke højnet niveauet og sikkerheden på pladsen .

Leave a comment:

• obforever
    replied
    Øh, hvis man vil have 3 keepere, og den ene bliver skadet for hele året, så bliver der 4 keepere. Uanset hvornår man henter den sidste. Tørnæs eller en som ham havde vi hentet uanset hvad, så jeg kan ikke se 'spildet' i det. Problemet er at hente en 1.keeper; det har varet meget længe, og vi har stadigvæk ikke fundet en. Vi må se, om det rent faktisk lykkes.
    Ærligt - jeg tror, OB kører igennem efteråret med Tørnes og Radza som keepere... OB udtaler efter transfervinduet er lukket: "Vi har jo 3 keepere i truppen, dog er Falkesgaard pt. skadet, men når han vender tilbage, er han vores 1. keeper. Vi har jo ikke så mange kampe her i efteråret, og derfor mener vi, det godt kan lade sig gøre med 2 keepere i efterårssæsonen"

Leave a comment:

• nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Nøleriet med at finde en 1. Keeper har foreløbig kostet en årsløn til Tørnes 0,5 mill ?? .

Alternativt var Falkesgaard rent faktisk tænkt som 1.keeper, hvilket ville forklare en del. Vi kan ikke hente dyre, erfarne spillere over hele linjen; vi er nødt til at hente spillere, vi mener har uforløst potentiale - á la Lund og Falkesgaard. Hvis det har været strategien, så kan jeg forstå nødvendigheden; så er det bare mega uheldigt, at han ryger ind i den skade. Derfra har det så været panik, for dels skulle der en keeper ind på 5 dage, dels skal man tilbage til tegnebrædtet og se på ny 1.keeper.

En mulighed kunne være at leje en lovende keeper fra en større klub for et år. Langt fra ideelt, men kunne måske løse behovet her og nu.
    Last edited by nixcha; 29-08-2015, 13:29.

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Har prøvet at kigge lidt på, hvad der er af målmænd, som kunne ligge indenfor rækkevidde økonomisk.

http://www.transfermarkt.de/spieler/vertragslosespieler/statistik/1/plus/?ausrichtung=Torwart&spielerposition_id=1&land_id= alle&wettbewerb_id=alle&seit=2015&yt0=Anzeigen

Målmænd uden kontrakt pt. Èt navn på listen jeg genkender: Nathan Coe, der jo udmærket kender dansk fodbold. Ikke som sådan et ønske, men måske en mulighed. Derudover ligner listen en blanding af over-the-hill og 'aldrig været 1. målmand'; men hvem ved, om der skulle være en god mulighed i blandt.

Hvis vi skal gå på strandhugst i DK, så kunne det være Jesper Rask fra Hobro, eller måske Fæste fra Vejle; begge har et år tilbage af kontrakten. Fæste har måske niveauet til noget mere, Rask har gjort det godt i Hobro; ingen af dem er ønsker, bare muligheder.

Ellers skal vi nok ud over landets grænser med en pose penge i hånden.
    Nøleriet med at finde en 1. Keeper har foreløbig kostet en årsløn til Tørnes 0,5 mill ?? .

Leave a comment:

• nixcha
    replied
    Har prøvet at kigge lidt på, hvad der er af målmænd, som kunne ligge indenfor rækkevidde økonomisk.

http://www.transfermarkt.de/spieler/vertragslosespieler/statistik/1/plus/?ausrichtung=Torwart&spielerposition_id=1&land_id= alle&wettbewerb_id=alle&seit=2015&yt0=Anzeigen

Målmænd uden kontrakt pt. Èt navn på listen jeg genkender: Nathan Coe, der jo udmærket kender dansk fodbold. Ikke som sådan et ønske, men måske en mulighed. Derudover ligner listen en blanding af over-the-hill og 'aldrig været 1. målmand'; men hvem ved, om der skulle være en god mulighed i blandt.

Hvis vi skal gå på strandhugst i DK, så kunne det være Jesper Rask fra Hobro, eller måske Fæste fra Vejle; begge har et år tilbage af kontrakten. Fæste har måske niveauet til noget mere, Rask har gjort det godt i Hobro; ingen af dem er ønsker, bare muligheder.

Ellers skal vi nok ud over landets grænser med en pose penge i hånden.

Leave a comment:

• nixcha
    replied
    Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
    http://www.transfermarkt.de/kim-andr.../spieler/49477
    Det ser ud til at klubben satser på deres unge gutter.
    Han har i hvert fald været god. Vi kunne også røve Stabæk - Nicolai Naess og deres målmand Sayouba; begges kontrakter løber ud til vinter. Problemet er bare, at det norske vindue vistnok er lukket, så de kan ikke erstatte deres salg så let.

Leave a comment:

• Løvkvist_jr.
    replied
    http://www.transfermarkt.de/kim-andr.../spieler/49477
    Det ser ud til at klubben satser på deres unge gutter.

Leave a comment:

• fmprOB
    replied
    Hvor skifter Matti hen?

http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...r-skifter-klub

Matti Lund Nielsen
    Alder: 27 år
    Klub: Pescara
    Kontraktudløb: Sommer 2016
    Status: Fynboen er åben for en afsked med Pescara, hvor kontrakten snart udløber. Barndomsklubben OB kunne være oplagt, men Lund Nielsen har angiveligt flere muligheder på hånden. Han har et godt navn i Italien og vil også kunne forstærke en håndfuld Superliga-klubber.
    Sandsynlighed for skifte: Høj

Leave a comment:

• Magge
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Men kom Kryger ikke fra den klub JH var sportsdirektør i før OB og dermed havde et indgående kendskab til spilleren igennem flere år?
    Var det jeg mente , men enten blev det ignoreret eller ikke fanget ;-)

Leave a comment:

• SU1978
    replied
    SÅ har vi en svag sportschef, der ikke kan give træneren den fornøde professionelle feed back og kritik.

Leave a comment:

• Xabuni
    replied
    Jammen for h... den Kryger føljeton. Han er da sikkert en fin fyr og han slider virkelig i den. Men det var vel en investering der ikke kommer til at give overskud. Se nu bare at få ham sendt videre, lykke til.

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke ved, præcis hvor stort kendskab en sportsdirektør forventes at have til scoutede spillere og til, præcis hvordan de skal indlemmes på holdet og i præcis hvilken funktion. Hvis nu Troels har fået foreslået Kryger, og har fortalt JH at han bestemt ser mulighed for Kryger som højreback på holdet...
    Men kom Kryger ikke fra den klub JH var sportsdirektør i før OB og dermed havde et indgående kendskab til spilleren igennem flere år?

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg
    Men lige med Kryger som JH kender så godt så burde han måske lige høre TB om han nu også var helt sikker fordi ...
    Jeg skal ærligt indrømme, at jeg ikke ved, præcis hvor stort kendskab en sportsdirektør forventes at have til scoutede spillere og til, præcis hvordan de skal indlemmes på holdet og i præcis hvilken funktion. Hvis nu Troels har fået foreslået Kryger, og har fortalt JH at han bestemt ser mulighed for Kryger som højreback på holdet...

Leave a comment:

• Plum
    replied
    Oprindeligt indsendt af anglicantian Se indlæg
    Til dels jo, men det er vel også trænerens job at kommunikere med sportsdirektøren om, hvilke typer der mangler, og om hvordan han ser de spillere, der kigges på, passe ind. Alle nye handler foregår vel optimalt set i et samspil mellem sportsdirektør, scout, træner og assistent træner. Jeg synes det er lidt usagligt kun at kritisere JH for de handler der ikke blev succeser, især m tanke på at de trænere han har arbejdet med vel har fortalt ham hvad de savner. Jeg går da ud fra, at JH ikke er enevældigt herskende når der hentes spillere.
    Men lige med Kryger som JH kender så godt så burde han måske lige høre TB om han nu også var helt sikker fordi ...

Leave a comment:

• anglicantian
    replied
    Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
    Den træner som har været med til at hente en del af de ubrugelige spillere vi stadig har i truppen er heldigvis også fortid .
    Det er netop min pointe. At skulle arbejde med så skiftende trænere, uden mange penge at rutte med, er sgu svært. Troels ville gerne tiki-taka, men sadlede så kraftigt om inden fyringen. Ove P ville solid defensiv og lav-risiko spil, og nu har vi Kent, der ønsker omstillingsspil (fra start, anyways).

En spiller som Lado ville muligvis fungere godt m høj possession. Det er klart at JH har en del ansvar for den nuværende rodebutik, men arbejdsbetingelserne har bestemt heller ikke været lette.

Leave a comment:

Working...
X