Oprindeligt indsendt af obforever
Se indlæg
Annoncering
Collapse
No announcement yet.
Foråret 2015 og det samlede resultat.
Collapse
X
-
Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlægHusker det godt, men alligevel
Comment
-
Oprindeligt indsendt af obforever Se indlægDet er jo lidt ligesom ham forsvarsspilleren, som TB hentede ind fra FC Fyn....et (næsten) gratis projekt, hvor man kunne se, om det kunne føre til mere....og det er i mine øjne ganske fint at afprøve den slags ting, så længe det ikke har store økonomiske konsekvenser a la Thomas Mikkelsen, der bliver frikøbt for godt 1 mio og bliver tildelt en 4-årig kontrakt....og jeg ser ham virkelig ikke som en fyr, der kan komme ind på holdet...hverken nu eller senere.Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Marco van Tasten Se indlægKan man se et sted, hvilke signinger JH har stået for?
MvT"Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
Kluden Krew - O'ense Internationals
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlægI hvert fald: Spelmann, Lasse Nielsen, Kirkeskov, Skogseid, Skulasson, Jonasson, T. Mikkelsen, Dalgaard, Zohore, Lucas Jensen, Kryger, forlængelsen af Barrett (jeg kan ikke huske om han også blev hentet under JH), Azer og Dvalishvili.Believe OB
½ sæsoner der bare skal overstås findes ikke
Ligegyldige kampe eksisterer ikke
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlægHold op og kom ned for din piedistal. Jeg lukker på ingen måde debatten med min kommentar, at jeg så ikke bød ind med noget vildt er noget andet. Men jeg vil da gerne snakke JH med dig. Jeg mener ikke at alle JHs handler er specielt vellykket. Jeg mener eksempelvis ikke at Lasse Nielsen handlen er så vellykket endda. Jeg sætter også min tvivl ved hvorfor eksempelvis JBL skulle have en kontrakt efter at vi havde hentet Kirkeskov.
Men der hvor jeg synes at JH bliver lidt fredet er på følgende områder. Manden kommer til en klub der sejlede rundt uden styrmand. En klub hvis kultur og sjæl var på vej til at uddø. En klub hvor pengekassen er smækket gevaldigt i, og en klub hvor der i de forgående år er taget en masse dårlige beslutninger (Hej TC og PH). Jeg synes det er fair nok at folk stiller spørgsmålstegn ved de indkøb der er lavet. Men hvad ved om hvilke midler JH har haft? Hvad nu hvis de handler vi har gjort var det bedste vi kunne få? Samtidig kan man spørge sig selv om hvorfor mere eller mindre alle indkøb er faldet igennem efter de er kommet til klubben. Er det mon bare et spørgsmål om spiller kvalitet? Nej det tror jeg ikke på. Når man kommer til en klub i krise er der ikke lang vej til selv at komme en tur ned i sølet. Lado og Dalgaard har scoret pænt i deres karrierer, men ikke her. Kryger og Ari er fornuftige spillere på dødbolde - Men ikke her. Sådan kan man blive ved. Er det JHs skyld? Nej det tror jeg ikke. Det er vores klub kultur der er råden od det smitter af.
Kunne JH have gjort det anderledes? Bestemt. Kunne han gør det bedre. Det kunne han formodentlig på en del områder. Men lad os lige giver manden bare en smule kredit også. Han sagde farvel til Troels da det blev for meget. Hentede Ove, med det der ligner succes efter opgaven art - Overlevelse. Han har hentet klubbens måske mest kompetente team, i klubbens historie, til at tage sig af klubbens bedste hold, samt spillerne rundt om det. En træner og en assistent der inden for de seneste par år er blevet Danmarksmestre og har vist noget af det flotteste bold i Superligaen i. Hele setup'et for vores fremtid er ved at være på plads.
JH har givet gode kontrakter til JJT, Desler, Greve og er med til at skabe forhold til at vi kan skabe flere af samme slags i fremtiden. Foruden kontrakten til Thomas Mikkelsen (selvom manden kæmpede for det), så synes jeg ikke at det har været katastrofalt. Kryger var en af vores bedste i i flere kampe i efteråret - Nej han er ikke højre back, men han har allerede bidraget mere end nogle af de tåbelige indkøb som både PH og Kim Brink også har på deres CV (N'Koum, Jochumsen, Conteh og mange mange flere handler der var håbløse). Ari er/var landsholdsspiller, Jonasson det samme. Kirkeskov var landsholds aktuel så helt ved siden af er han ikke - Men bundniveauet skal da op. Men husk for fanden hvordan også Høegh måtte høre for sådan noget for ikke så længe siden. Husk unge spillere kan udvikle sig.
Ja JH fejler også med nogle kontrakter og med, måske, at love en økonomisk forbedring lidt for hurtigt. Det må vi se på næste år. Men manden blev sat på borgen af et skib på dødskurs. Den kurs er han ved at rette op på med de handlinger han laver. Det synes jeg er nemt at se. Men han har også fejlet. Det gør alle og han vil gøre det igen. Men han skal ikke høre for at køre vores klub i sænk eller ikke at være opgaven voksen nok, fordi det er ikke rigtigt. Han er på vej til at gøre det modsatte. Gør han os til tophold? Det ved jeg ikke. Men han kan kickstarte vores sjæl, kultur og stolthed for øens hold igen.
Vi skal også være med. Ikke blåøjet. Som vi skal juble og støtte, må vi også brokke os, men ikke hovedløst.
Comment
-
Oprindeligt indsendt af manner Se indlægså må vi på negativsiden også fjerne et på svenskere som dels TB og JH hentede i form af Dusan og Lōfquist. Efterhånden nærmer vi os noget der ligner flere gode signs end det modsatte af JH.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
-
Oprindeligt indsendt af Oblisk Se indlægHold op og kom ned for din piedistal. Jeg lukker på ingen måde debatten med min kommentar, at jeg så ikke bød ind med noget vildt er noget andet. Men jeg vil da gerne snakke JH med dig. Jeg mener ikke at alle JHs handler er specielt vellykket. Jeg mener eksempelvis ikke at Lasse Nielsen handlen er så vellykket endda. Jeg sætter også min tvivl ved hvorfor eksempelvis JBL skulle have en kontrakt efter at vi havde hentet Kirkeskov.
Men der hvor jeg synes at JH bliver lidt fredet er på følgende områder. Manden kommer til en klub der sejlede rundt uden styrmand. En klub hvis kultur og sjæl var på vej til at uddø. En klub hvor pengekassen er smækket gevaldigt i, og en klub hvor der i de forgående år er taget en masse dårlige beslutninger (Hej TC og PH). Jeg synes det er fair nok at folk stiller spørgsmålstegn ved de indkøb der er lavet. Men hvad ved om hvilke midler JH har haft? Hvad nu hvis de handler vi har gjort var det bedste vi kunne få? Samtidig kan man spørge sig selv om hvorfor mere eller mindre alle indkøb er faldet igennem efter de er kommet til klubben. Er det mon bare et spørgsmål om spiller kvalitet? Nej det tror jeg ikke på. Når man kommer til en klub i krise er der ikke lang vej til selv at komme en tur ned i sølet. Lado og Dalgaard har scoret pænt i deres karrierer, men ikke her. Kryger og Ari er fornuftige spillere på dødbolde - Men ikke her. Sådan kan man blive ved. Er det JHs skyld? Nej det tror jeg ikke. Det er vores klub kultur der er råden od det smitter af.
Kunne JH have gjort det anderledes? Bestemt. Kunne han gør det bedre. Det kunne han formodentlig på en del områder. Men lad os lige giver manden bare en smule kredit også. Han sagde farvel til Troels da det blev for meget. Hentede Ove, med det der ligner succes efter opgaven art - Overlevelse. Han har hentet klubbens måske mest kompetente team, i klubbens historie, til at tage sig af klubbens bedste hold, samt spillerne rundt om det. En træner og en assistent der inden for de seneste par år er blevet Danmarksmestre og har vist noget af det flotteste bold i Superligaen i. Hele setup'et for vores fremtid er ved at være på plads.
JH har givet gode kontrakter til JJT, Desler, Greve og er med til at skabe forhold til at vi kan skabe flere af samme slags i fremtiden. Foruden kontrakten til Thomas Mikkelsen (selvom manden kæmpede for det), så synes jeg ikke at det har været katastrofalt. Kryger var en af vores bedste i i flere kampe i efteråret - Nej han er ikke højre back, men han har allerede bidraget mere end nogle af de tåbelige indkøb som både PH og Kim Brink også har på deres CV (N'Koum, Jochumsen, Conteh og mange mange flere handler der var håbløse). Ari er/var landsholdsspiller, Jonasson det samme. Kirkeskov var landsholds aktuel så helt ved siden af er han ikke - Men bundniveauet skal da op. Men husk for fanden hvordan også Høegh måtte høre for sådan noget for ikke så længe siden. Husk unge spillere kan udvikle sig.
Ja JH fejler også med nogle kontrakter og med, måske, at love en økonomisk forbedring lidt for hurtigt. Det må vi se på næste år. Men manden blev sat på borgen af et skib på dødskurs. Den kurs er han ved at rette op på med de handlinger han laver. Det synes jeg er nemt at se. Men han har også fejlet. Det gør alle og han vil gøre det igen. Men han skal ikke høre for at køre vores klub i sænk eller ikke at være opgaven voksen nok, fordi det er ikke rigtigt. Han er på vej til at gøre det modsatte. Gør han os til tophold? Det ved jeg ikke. Men han kan kickstarte vores sjæl, kultur og stolthed for øens hold igen.
Vi skal også være med. Ikke blåøjet. Som vi skal juble og støtte, må vi også brokke os, men ikke hovedløst.
JH debatten kører jo i døgndrift, og vi har allesammen været omkring indkøbene 100 vis af gange, jeg har feks. selv godkendt den transfer(Spelmann) af flere omgange, som de fleste andre... det er så tamt bare at konstatere vi alle glemmer det gode, og så følge det op med at det åbenbart er med vilje vi gør det, for så kan vi jo ikke brokke os(du lyder ikke som én der vil snakke JH, bare provokere, med den kommentar)... når så JH samtidig tillægges de største evner her på kloden, så bliver det bare for lamt at sidde og have den diskussion her... for mig bliver det i hvert fald ikke nuanceret så, som ellers efterspørges...(ved godt det ikke lige er de meldinger du kommer med)
Det var jo netop derfor vi valgte JH, han er en mand der hele karrieren har haft mindre budgetter end han har haft i OB, en mand der har prøvet nedrykning, at skal rydde op osv... Det lyder tit som om det er en unik situation OB står i... Manden er overhovedet ikke fredet på disse områder, men skal selvfølgelig have tid og ro til arbejdet, derfor nytter det heller ikke han nu igen skal til at rydde op i hans egne indkøb, det gjorde han også i sommers...
Jeg kender godt historien de sidste sæsoner, og har det selvfølgelig med i min vurdering, hvad ellers... men jeg ved også hvad der løbende er meldt ud, feks. fra JH selv, jeg har hørt ambisionerne, også fra JH selv, og jeg har hørt JH fortælle og forklare om transfers og idéerne bag... og det skal han selvfølgelig ikke fredes det mindste for, slet ikke når det så ikke hænger sammen...
Jeg giver JH den kredit eller kritik jeg mener han skal have, feks. lavede jeg, modsat alle jer andre, en tråd da han havde været her 1½ år, med alle hans handler, hans gode og dårlige sider ud over købmandskab... i er velkomne til at starte en tråd/debat, men det gør i ikke, i kommer først på banen når nogen har brokket sig(den var ikke direkte til dig, men generelt)
JH har gjort godt og skidt, en af de ting jeg har haft stor respekt for hos JH, og som var en af hans forcer i AC, det er hans evne til at holde tingene internt, der er han en rigtig dygtig leder... det har så knebet i OB, hvor kakao, Redbull, VIP rum, og OB legender har gjort det svært for ham...
Og jeg synes også han har lavet fine handler, som jeg flere gange har ytret herinde i diverse lister og oversigter over indkøb, og selvfølgelig rammer manden også rigtigt, bare ikke nok... Kryger er fin at have i truppen, som jeg også løbende har udmeldt det, faktisk fra dag 1, men stuntet vi hentede ham på, var en total fallit erklæring, en uhyggelig amatør transfer... men ellers enig, og jeg har flere gange talt truppen op, når folk kørte den ned under gulvbrædderne, for jeg mener heller ikke at feks. Kirke bare kan listes op som 1. Divisionsspiller, han kom fra flere sæsoner i Suppen... men når han henter 5 spillere til de to backs på et halvt år, så nytter det jo ikke noget bare at sige, "han er ikke helt ved siden af"... for hvad er det så??? er det ikke lige præcis det der gør vi står med en oprydning, vi står med spildte ressourcer, som skal bruges anderledes... Det er egentlig noget af det jeg har sværest ved at forstå, og synes bliver over set... Har har hentet 9 spillere til 3-4 pladser siden i sommers, det er jo HELT GALT!!! (og hvor mange af dem spiller overhovedet)
Når det kommer til stykket, er vi to ikke så uenige igen tror jeg, det handler nok mere om hvor vores grænser hver især går, og hvordan vi vægter det gode og det dårlige... selvfølgelig har han lavet gode ting, og ting hvor han ikke rigtig kunne gøre det anderledes, altså så meget kredit vil jeg nu ikke give ham for at feks. at en 36 årig AMCs kontrakt udløber, eller fordi et helt åbenlyst talent hentes op i rækkerne... der må være nogen nede i rækkerne der skal have den kredit, ikke JH... Og ja, selvfølgelig kan de unge udvikle sig, hvad forestillede du dig jeg troede da..? DH ramte den bølgedal som de fleste unge gør, når det medførdte talent ikke længere kan bære så meget af det længere, og den var hård ved ham, enig, også at må have stået til måls for...
Den økonomiske forbedring er allerede kommet, det kan vel forhåbentlig ses på vores transfer politik, og ansættelsen KN allerede sidste år...
Jeg er enig med dig i at en udtalelse som feks. "Han har ikke været i nærheden af bare ét anstændigt køb" er for langt ude... men det er også langt ude når en anden bruger så prøver at bruge det mod alle moddebattørerne...Last edited by Kaspernon; 07-05-2015, 10:10.Til-afgange under Alm: 96 - still counting
Comment
Comment