Annoncering

Collapse
No announcement yet.

Falk

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

  • ChrisOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg kunne sagtens forestille mig at denne her har været oppe og vende sammen med NT. Det er en af de allerstørste beslutninger i OB i lang tid - klubbens klart største salgsobjekt, der er ved at forlade klubben uden af give en krone i afkast.

    Jeg holder altså fast i min tolkning af sagen, at Falks og agentens aggeren gennem forløbet indikerede, at beslutningen om et skifte et eller andet sted hen praktisk talt allerede var taget, inden det første løntilbud kom på banen. Det er oplagt, at Falks bevæggrunde er, at det ikke er realistisk at opnå noget "stort" med OB de næste 2-3 år (der kan man så diskutere hvor stor en anpart JH har i det - kunne/burde han have skabt et hold nu, som allerede nu eller meget snart kunne spille med i toppen? Det vil nogen mene / andre noget andet) . Men at mene at JH og NT er så inkompetente at de igennem et lavt bud har sendt RF væk fra klubben er altså en smule for tyndt. Hvorfor ønskede Falk ikke at indgå i et regulært forhandlingsforløb, som han endda havde fået lov til at udskyde længere end normalt, for at han kunne være helt sikker på sine fremtidsplaner. Det er der sgu ikke ret mange andre svar på, end at han havde besluttet sig for at forlade OB - derfor holdt han OB hen ved at undlade at svare på OBs henvendelser og følge op på den snak, der var foregået i august.

    JHs kommunikation er rigtig rigtig stærk i det 6 minutter lange interview. Han får svinet Falk og Agenten indirekte utallige gange uden at nogen direkte kan sætte en finger på det og dermed klandre ham for at kritisere en ansat - det nærmer sig det geniale. Journalisten fatter det naturligvis heller ikke og spørger derfor ikke ind. Hun stiller de tre forberedte spørgsmål.

    EDIT: hun prøver faktisk til sidst - med et enkelt - men det spørgsmål har JH jo fuldstændig ret i, at Falk og agenten skal besvare. At Falk så ikke bliver spurgt om netop det, viser jo bare at pressens agenda i denne sag er at sætte OB i et dårligt lys og den "soon to be" københavner skal stryges med hårene - han bliver ikke spurgt til noget der kan stille ham eller agenten i dårligt lys - for pressen - som det så ofte er tilfældet - har valgt sin vinkel - OB er badguy - Falk er goodguy...
    Tænk jeg synes JH faldt helt igennem i det interview, men øjnene ser vel, hvad de VIL se, uanset hvem af os der så hentydes til.

    Du kalder noget "tyndt", jeg kalder din argumentation "søgt", fordi partout vil holde fast i din fortolkning ad tingene. Godt i øvrigt at se, du er gået fra "det er virkelighed" til "fortolkning", for det er lige, hvad det her handler om.

    Når nogen påpeger, at det måske sjældent at en ledelse er indover en handel, så drejer du det hele om til, at fordi Falk var det største salgsobjekt, så har han været inde over alt omkring den handel, og bum, så har du logisk backing for dit synspunkt.

    Lad mig prøve noget i samme boldgade, pun intended: NT er forretningsmand. Og hvis han ønsker at beholde en skattet medarbejder, selv når han har en beløbsgrænse, så vil det da være ulogisk at starte med at tilbyde en lønnedgang.

    Så er han da helt sikker på, at det tilbud bliver forkastet.

    Påstand.

    MvH ChrisOB

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Hvis hans løn er meget afhængigt af resultater,placeringer og OSE overskud kan jeg sgu godt forstå han er skiftet væk
    Det kan jeg også - økonomisk set. Men det er ikke det der er emnet for diskussionen.

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Men de 175.000-200.000 kr. er jo grundlønnen. Jeg har ladet mig fortælle og det siger JH jo egentligt også i interviewet at kontrakterne i OB er skruet meget anderledes sammen end tidligere. En meget større del af det der kan tjenes er nu "resultat"-løn. Klubbens indtægter afhænger uhyggeligt meget at placering i superligaen og en evt. deltagelse i europæisk fodbold og man er ikke villig til at budgettere med usikre indkomster, som er afhængige af høje placeringer og europæisk fodbold etc. - med andre ord: hvis OB tjener flere penge end budgetteret, så får spillerne sin del af kagen.

    Derfor kan man ikke direkte sammenligne de to beløb - selvom det er rart for pressen at lave en sag ud af det. Det kan godt være at alle vidste det - men nu har jeg i hvert fald delt min viden med jer.
    Hvis hans løn er meget afhængigt af resultater,placeringer og OSE overskud kan jeg sgu godt forstå han er skiftet væk

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    TV3 sport1 fra forleden.. JH tæt på bekræfter at Falk's sidste tilbud var loftet i OB..
    Og det var 200.000 plus det løse
    Men de 175.000-200.000 kr. er jo grundlønnen. Jeg har ladet mig fortælle og det siger JH jo egentligt også i interviewet at kontrakterne i OB er skruet meget anderledes sammen end tidligere. En meget større del af det der kan tjenes er nu "resultat"-løn. Klubbens indtægter afhænger uhyggeligt meget at placering i superligaen og en evt. deltagelse i europæisk fodbold og man er ikke villig til at budgettere med usikre indkomster, som er afhængige af høje placeringer og europæisk fodbold etc. - med andre ord: hvis OB tjener flere penge end budgetteret, så får spillerne sin del af kagen.

    Derfor kan man ikke direkte sammenligne de to beløb - selvom det er rart for pressen at lave en sag ud af det. Det kan godt være at alle vidste det - men nu har jeg i hvert fald delt min viden med jer.

    Leave a comment:


  • claudes1
    replied
    Oprindeligt indsendt af SU1978 Se indlæg
    Selvfølgelig er han inde over store beslutninger, men hvad er en stor og lille beslutning i denne sammenhæng? det ved vi jo ikke. Selvfølgelig er den overordnede lønramme en ledelsesmæssig beslutning, som NT er inde over, sammen med bestyrelsen. Men tror næppe det er NT, der har beordret, at JH skulle give et kontrakttilbud der indeholdte en lønnedgang, det er en JH Mads "Femøre" classic.
    Jeg kunne sagtens forestille mig at denne her har været oppe og vende sammen med NT. Det er en af de allerstørste beslutninger i OB i lang tid - klubbens klart største salgsobjekt, der er ved at forlade klubben uden af give en krone i afkast.

    Jeg holder altså fast i min tolkning af sagen, at Falks og agentens aggeren gennem forløbet indikerede, at beslutningen om et skifte et eller andet sted hen praktisk talt allerede var taget, inden det første løntilbud kom på banen. Det er oplagt, at Falks bevæggrunde er, at det ikke er realistisk at opnå noget "stort" med OB de næste 2-3 år (der kan man så diskutere hvor stor en anpart JH har i det - kunne/burde han have skabt et hold nu, som allerede nu eller meget snart kunne spille med i toppen? Det vil nogen mene / andre noget andet) . Men at mene at JH og NT er så inkompetente at de igennem et lavt bud har sendt RF væk fra klubben er altså en smule for tyndt. Hvorfor ønskede Falk ikke at indgå i et regulært forhandlingsforløb, som han endda havde fået lov til at udskyde længere end normalt, for at han kunne være helt sikker på sine fremtidsplaner. Det er der sgu ikke ret mange andre svar på, end at han havde besluttet sig for at forlade OB - derfor holdt han OB hen ved at undlade at svare på OBs henvendelser og følge op på den snak, der var foregået i august.

    JHs kommunikation er rigtig rigtig stærk i det 6 minutter lange interview. Han får svinet Falk og Agenten indirekte utallige gange uden at nogen direkte kan sætte en finger på det og dermed klandre ham for at kritisere en ansat - det nærmer sig det geniale. Journalisten fatter det naturligvis heller ikke og spørger derfor ikke ind. Hun stiller de tre forberedte spørgsmål.

    EDIT: hun prøver faktisk til sidst - med et enkelt - men det spørgsmål har JH jo fuldstændig ret i, at Falk og agenten skal besvare. At Falk så ikke bliver spurgt om netop det, viser jo bare at pressens agenda i denne sag er at sætte OB i et dårligt lys og den "soon to be" københavner skal stryges med hårene - han bliver ikke spurgt til noget der kan stille ham eller agenten i dårligt lys - for pressen - som det så ofte er tilfældet - har valgt sin vinkel - OB er badguy - Falk er goodguy...
    Last edited by claudes1; 01-03-2016, 15:01.

    Leave a comment:


  • Kaspernon
    replied
    Oprindeligt indsendt af Onkel Riffel Se indlæg
    Jeg gider snart ikke høre mere....


    http://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/tv-rasmus-falk-fortaeller-historien-om-sit-klubskifte

    Leave a comment:


  • StateTrooper
    replied
    Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
    Nå der var jeg lidt hurtigt ude - lidt nyt har de - i form af et tlf interview med sjade - det kommer så til at handle om deres sang.....og at de har sendt blomster til falk - nåååååå hvor sødt
    Jeg synes også, at Sjades sang var pinlig. Ikke fordi den lavede grin med Rasmus Falk, men fordi det var så tåbeligt umusikalsk, at det frembragte trækninger i mine tæer, som jeg får problemer med at rette ud igen.

    Hvorfor sende ham blomster? Forhåbentlig var det en rådden buket med en gemt hugorm inde i, som lå klar til at bide.

    Leave a comment:


  • StateTrooper
    replied
    Det er sjovt, at Rasmus Falk bliver ved med at snakke om, at han vil fokusere på sin sidste tid i OB. Alligevel laver dummedrengen ikke andet end at lade sig interviewe om sagen. Nu har han så været ude og gå en lang tur med en journalist, hvor han snøvler sig igennem dumme forklaringer for sit valg. Var han ikke kommet til at tage kærestens halstørklæde på?

    Jeg glæder mig SÅ meget til, at Rasmus Falk løber over til København og tilslutter sig skaren af får. Kan simpelthen ikke holde ud at se ham i OB og Odense. Han hører til i København, og han er aldrig velkommen til at vende tilbage.

    Smid ham nu på bænken, Kent. Han spillede ELENDIGT mod AGF. Det eneste, der roterer i hans ellers minimale tankestrøm, er den liderlige drøm om at spille i FCK. Hvorfor løste vi ham ikke bare fra kontrakten? Vil 10x hellere se Greve spille den plads.

    Rasmus Falk, jeg ønsker dig alt det bedste, man kan du ikke bare se at skride over til den nye klub, så vi kan fryde os, når du ikke slår igennem på grund af din ikke-eksisterende mentale styrke og ekstreme mangel på alt andet end finurlige driblinger, som for det meste ender i ingenting.

    Leave a comment:


  • SU1978
    replied
    Oprindeligt indsendt af claudes1 Se indlæg
    Jeg er blevet bildt ind at NT er inde over alle store beslutninger - men jeg kan naturligvis tage fejl, når jeg regner med at Falk-sagen ikke er for lille til at NT vil have indflydelse på den. Men det tvivler jeg nu på. Men sikker kan jeg naturligvis aldrig være.
    Selvfølgelig er han inde over store beslutninger, men hvad er en stor og lille beslutning i denne sammenhæng? det ved vi jo ikke. Selvfølgelig er den overordnede lønramme en ledelsesmæssig beslutning, som NT er inde over, sammen med bestyrelsen. Men tror næppe det er NT, der har beordret, at JH skulle give et kontrakttilbud der indeholdte en lønnedgang, det er en JH Mads "Femøre" classic.

    Leave a comment:


  • RASH
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Nu behøver jeg faktisk snart ikke at høre mere om det hr Jensen

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...sit-klubskifte
    Det er blevet kvalmende, at Falk bruger så meget tid i medierne, koncentrer dig dog om at spille fodbold. (smiley der brækker sig)

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Oprindeligt indsendt af Limefrugten Se indlæg
    Overskriften fortæller ret tydeligt, hvad indslaget handler om, så hvis du ikke vil høre det, kunne du jo lade være med at trykke på den
    Måske har jeg bare linket det

    Leave a comment:


  • Tåhyler
    replied
    Jeg forstår godt Unge Jensen. Han ville så gerne have blevet for at skabe nogle resultater med sin klub, men klubben er stadig ude af stand til at præstere et hold med habilt forsvar, midtbane og angreb - på samme tid. Og når der er en idiot eller to der forslår lønnedgang for at lokke ham til at tage lidt længere tid i klubben, ja så ved man, at det ikke bliver godt nok endnu.

    Leave a comment:


  • Limefrugten
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Nu behøver jeg faktisk snart ikke at høre mere om det hr Jensen

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...sit-klubskifte
    Overskriften fortæller ret tydeligt, hvad indslaget handler om, så hvis du ikke vil høre det, kunne du jo lade være med at trykke på den

    Leave a comment:


  • Bossy
    replied
    Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
    Nu behøver jeg faktisk snart ikke at høre mere om det hr Jensen

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...sit-klubskifte
    100% enig....

    Leave a comment:


  • fmprOB
    replied
    Nu behøver jeg faktisk snart ikke at høre mere om det hr Jensen

    http://tipsbladet.dk/nyhed/superliga...sit-klubskifte

    Leave a comment:

Working...
X