Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X

• Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
    Ikke for at tage Kim Brinks meritter fra ham, for han er om nogen en klubmand.
    Men han har vel også en del af ansvaret for hvor vi er idag.

Vi levede over evne i en årerække, hvilket betød at OB skulle bryde seedningen til CL, eller slå et historisk stærkt FCK hold i ligaen.
    Set i bagklogskabens klare lys, så skulle man allerede dengang havde valgt en retning og bygget et bedre fundament klubben kunne stå på.
    Tja - Kim Brinks tid var vel præget af at han med superligaens næststørste budget opnåede 2. pladsen - altså spillede til par - det er så også betydeligt bedre end efterfølgerne.
    Jeg har dog altid undret mig over hvad der gik galt ? og hvorfor Kim Brink lige siden har været en slags "persona non grata" i Ådalen ? Hvad var det som skete mellem Thorborg og Brink dengang ?
    Flere har antydet noget men ingen hverken SFÅ eller Leif har skrevet om det...

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Tja - Kim Brinks tid var vel præget af at han med superligaens næststørste budget opnåede 2. pladsen - altså spillede til par - det er så også betydeligt bedre end efterfølgerne.
      Jeg har dog altid undret mig over hvad der gik galt ? og hvorfor Kim Brink lige siden har været en slags "persona non grata" i Ådalen ? Hvad var det som skete mellem Thorborg og Brink dengang ?
      Jeg ved så meget, at der er en grund til, at man ikke hænger dét vasketøj til tørre i offentligheden. Og jeg ved, at det er stærkt usandsynligt, at Kim Brink overhovedet sætter sine ben i OB så længe Thorborg er ejer.

De to har en eller anden gigantisk beef, og fred være med det.

Kim Brink var ikke nogen frelser for OB, han var en dygtig sportsdirektør, men man skal jo ikke tale ham op til noget, han ikke er. Han har notorisk haft svært ved at skabe markante resultater som sportsdirektør i de klubber han ellers har været ansat i. Hans tid på topniveau i dansk fodbold har været.

Comment

Oprindeligt indsendt af Mfriise Se indlæg
        Ikke for at tage Kim Brinks meritter fra ham, for han er om nogen en klubmand.
        Men han har vel også en del af ansvaret for hvor vi er idag.

Vi levede over evne i en årerække, hvilket betød at OB skulle bryde seedningen til CL, eller slå et historisk stærkt FCK hold i ligaen.
        Set i bagklogskabens klare lys, så skulle man allerede dengang havde valgt en retning og bygget et bedre fundament klubben kunne stå på.
        Kan slet ikke se Kim Brink har en del af ansvaret for vores nuværende situation.
        Den kan vi roligt parkere et andet sted.

Comment

Oprindeligt indsendt af Christian89 Se indlæg

Jeg ved så meget, at der er en grund til, at man ikke hænger dét vasketøj til tørre i offentligheden. Og jeg ved, at det er stærkt usandsynligt, at Kim Brink overhovedet sætter sine ben i OB så længe Thorborg er ejer.

De to har en eller anden gigantisk beef, og fred være med det.

Kim Brink var ikke nogen frelser for OB, han var en dygtig sportsdirektør, men man skal jo ikke tale ham op til noget, han ikke er. Han har notorisk haft svært ved at skabe markante resultater som sportsdirektør i de klubber han ellers har været ansat i. Hans tid på topniveau i dansk fodbold har været.
          Jeg er ikke færdig med hans trænertid i bogen endnu så har ikke hans perspektiv på fyringen som sportsdirektør men jeg er lidt i tvivl om hvad det var han skulle redde OB fra.
          Jeg kom til 97/98 sæsonen, hvilket jo ikke var muntert men derfra gik det da kun fremad resultatmæssigt indtil at han blev fyret - var økonomien spændt for hårdt?, formentligt, var trupsammensætningen håbløs, bestemt men ikke anderledes end andre klubber - var kulturen i hegnet? Bestemt og helt sikkert i forhold til den kultur han ønskede som træner men det var vel i højere grad Lars Olsens bord.
          Spørgsmålet er om han leverede på de mål han blev sat af bestyrelsen ud fra de midler der blev stillet til rådighed?
          Som jeg svagt husker det blev han fyret for uskøn opførsel på en tur grundet alkohol men kan tage fejl og der er sikkert mere bag det.
          I mange andre tråde har jeg gennem tiden kritiseret ledelsen for fyringen af trioen og specielt timingen men NT’s begrundelse gik mere på hvad der skete på banen og ikke udenfor banen. Jeg er med på at alt det sportslige er sportsdirektørens ansvar.
          "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Oprindeligt indsendt af Plum Se indlæg

Mener du som træner eller sportsdirektør?
            Er kun lige kommet til at han stopper i Ikast og har sat gang i FCM ..
            Første gang som træner. Der var han før sin tid. Anden gang som sportsdirektør finder du ud af senere i bogen. Vil ikke afsløre noget.

Comment

Jeg husker først og fremmest KB for at være en ekstremt visionær træner i sin tid. Som sportsdirektør var jeg aldrig tilhænger af metoden (FCK light), og til sidst bristede det jo også - med Helvegs ord: “vi træner ikke godt nok”, læs: kulturen var for dårlig.

Men hold nu kæft hvor jeg stadigvæk savner tiden med europæisk bold på stadion. Der var noget særligt.

Comment

Jeg er ikke færdig med hans trænertid i bogen endnu så har ikke hans perspektiv på fyringen som sportsdirektør men jeg er lidt i tvivl om hvad det var han skulle redde OB fra.
                Jeg kom til 97/98 sæsonen, hvilket jo ikke var muntert men derfra gik det da kun fremad resultatmæssigt indtil at han blev fyret - var økonomien spændt for hårdt?, formentligt, var trupsammensætningen håbløs, bestemt men ikke anderledes end andre klubber - var kulturen i hegnet? Bestemt og helt sikkert i forhold til den kultur han ønskede som træner men det var vel i højere grad Lars Olsens bord.
                Spørgsmålet er om han leverede på de mål han blev sat af bestyrelsen ud fra de midler der blev stillet til rådighed?
                Som jeg svagt husker det blev han fyret for uskøn opførsel på en tur grundet alkohol men kan tage fejl og der er sikkert mere bag det.
                I mange andre tråde har jeg gennem tiden kritiseret ledelsen for fyringen af trioen og specielt timingen men NT’s begrundelse gik mere på hvad der skete på banen og ikke udenfor banen. Jeg er med på at alt det sportslige er sportsdirektørens ansvar.
                Som jeg forstår sagen, så er den dybt personlig - der er flere årsager til fyringen af Brink, som du selv nævner, kultur, økonomi, manglende titler, men den altovervejende skulle være personlig. Altså en ting mellem de to mænd.

Den der alkoholtur opfatter jeg som en del af et forsøg på at tegne et billede af Kim Brink, der retfærdiggjorde fyringen.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jebola Se indlæg

Ifølge bogen, og Brink selv, havde de aldrig det næsthøjeste budget. Brink siger at det aldrig var sandt. At budgettet steg løbende grundet spillersalg, og at de næsten kun hentede transfer frit. De bruger også en bog om økonomien i superligaen der hedder "Spillet uden for banen" som kilde. Ifølge den er OBs budget 4. højest.

Comment

Oprindeligt indsendt af Jungledyret Se indlæg
                    Jeg husker først og fremmest KB for at være en ekstremt visionær træner i sin tid. Som sportsdirektør var jeg aldrig tilhænger af metoden (FCK light), og til sidst bristede det jo også - med Helvegs ord: “vi træner ikke godt nok”, læs: kulturen var for dårlig.

Men hold nu kæft hvor jeg stadigvæk savner tiden med europæisk bold på stadion. Der var noget særligt.
                    At man ikke træner godt nok og at der er spillere på holdet der får særhensyn er vel først og fremmest trænerens ansvar .. er sportsdirektøren ikke tilfreds bør træneren fyres og det sket jo så ikke.
                    Men som jeg husker det kom det allerede frem dengang at NT m.fl. i ledelsen var utilfreds med Lars Olsen efter man tabte den kamp med FCK der (måske) tabte mesterskabet.
                    At han ikke blev fyret der eller senest efter sæsonen forstår jeg stadig ikke ..
                    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

"Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

Venter man for længe, får man ingenting ...

Comment

Men Brink løfter ikke sløret for noget omkring fyringen. Han kalder alkoholanklagerne et karaktermord. Men han taler kun positivt om Thorborg. Og han nægter at sige noget kritisk om OB overhovedet. Han siger at han vil lade sine resultater tale for sig selv, og så kommer han det ikke rigtig nærmere
                      Last edited by Garn; 13-02-2025, 14:08.

Comment

https://fyens.dk/sport/svoemmehal-og...0062457aa4a9-7 Er der noget OB relateret i dette ?
                        OB. På behørig afstand af egne ambitioner.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                          https://fyens.dk/sport/svoemmehal-og...0062457aa4a9-7 Er der noget OB relateret i dette ?
                          Nej. Kun at de får 8 mill til udbygning af faciliteter til gavn for OIK og andre foreninger

Comment

Kim Brink udtaler helt klar at det var decideret løgn og karaktermord fra B.T. dertid. Han beskriver to episoder om kampene mod Motherwell hvor han reagerede måske for emotionelt. Så fik spillere en hård sviner i omklædningsrummet efter hjemmekampen fordi Motherwell kunne reducere 2:1 til sidst i kampen. Han beskriver hvor vigtigt det var der tid at komme videre til gruppenspillet og at han derfor gik i omklædningsrummet og tog hård stilling hvad vel ville have været LOs opgave. Desuden var der en episode under udekampe hvor han blev bortvist fordi han kom tilfældigt til sidelinjen mens han kedede efter et toilet. Det lødt lidt mærkeligt til mig.
                            Alkoholproblem stikken blev der tid også absolut nægtet af OB.
                            Mit indtryk er at der mangler en del af informationen hvad gik galt dertid mellem NT og KB og førte til blodbadet. Hele historien får vi vel aldrig at vide.
                            Men bogen er virkelig klasse og kan kun anbefales.
                            Last edited by andlox; 13-02-2025, 14:22.
                            "Einstellung ist alles. Talent wird überschätzt. Talent ist Grundvoraussetzung, ohne Talent geht nichts, aber Talent stellt dich nur in die Tür. Charakter, Einstellung und Fleiß bringen dich hindurch"
                            - Norbert Elgert -

Comment

At man ikke træner godt nok og at der er spillere på holdet der får særhensyn er vel først og fremmest trænerens ansvar .. er sportsdirektøren ikke tilfreds bør træneren fyres og det sket jo så ikke.
                              Men som jeg husker det kom det allerede frem dengang at NT m.fl. i ledelsen var utilfreds med Lars Olsen efter man tabte den kamp med FCK der (måske) tabte mesterskabet.
                              At han ikke blev fyret der eller senest efter sæsonen forstår jeg stadig ikke ..
                              Det er begge parters ansvar. Hvis man, som BW også gjorde det, henter for mange spillere som ikke har den rette mentalitet til en holdsport, har træneren ikke en chance.

Comment

Oprindeligt indsendt af sinus Se indlæg
                                Jeg bider mærke i overskriften. Svømmehal og atletikstadion må vente.
                                Men lad os nu se. Nu har Thorborg jo lige reddet en robotvirksomhed for 360 millioner kroner.
                                Det er mere end han har postet i OB de sidste 25 år.

Efterhånden forstår jeg OB bliver holdt som gidsel mellem flere parter. Ønsker mere og mere The big bang.

Comment

Working...
                                X