Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af kentini Se indlæg
    Lyder som om JVB er den primære grund om end OB endnu ikke er helt i mål med at balancere og dermed stadig bidrager negativt ..
    "Fejlen ved verden er, at de dumme er så skråsikre på alting, og de begavede så fulde af tvivl."

    "Der findes ingen kendsgerninger, kun fortolkninger."

    Venter man for længe, får man ingenting ...

    Comment


      Oprindeligt indsendt af Kielberg Se indlæg
      Det er dybt skuffende vi kommer ud med 12 millioner i underskud. Der er skåret ned mange steder, og solgt en del spillere. Om jeg fatter hvordan det kan gå så galt. Tror ikke OB bærer hele skylden denne gang.
      Jeg kender naturligvis ikke svaret ud fra disse oplysninger, men det vil være naturligt nok, hvis det sportslige spiller en pæn rolle i det dårligere resultat. Man har jo hentet Joan, Izunna, Gryte, KEP, Jönsson, Pereira, Thrane, Tingager, Welbeck og Yao i det tidrums, og selvom at det kun er Joan og Izunna der er betalt transfers for, er Jönsson, KEP, Izunna og Gryte strøget direkte ind i top 5 i vores lønstruktur, kun overgået af AK, jf. EBs opgørelse, og det har med garanti også være med nogle pæne sign-on fees til følge. Bedømt ud fra hvem der er smuttet i mellemtiden, må det næsten betyde et øget lønbudget. Derudover er der puttet flere penge i talentudviklingen.

      At indkøbene over over en bred kam har været så ringe, især de dyre af dem i hvert fald, ender jo med at smitte gevaldigt af på de sportslige resultater, som jo helt sikkert her været budgetteret til at skulle være blevet væsentligt bedre, end de var i efteråret, hvilket jo både smitter af på TV-pengene især og et lavere tilskuertal. Derfor er det så enormt vigtigt, at du er dygtig på transfermarkedet, og derfor er det så sørgeligt, at vi øjensynligt ikke er blevet klogere og dygtigere.

      Med et tocifret millionbeløb indkasseret for Zohore, samt evt. nogle småslanter for Skulason, Kirkeskov og Emil Larsen, siger det i hvert fald noget om, at man igen har lavet nogle bekostelige sportslige fejl, hvis fodbolddriften fortsat kører med underskud.
      Last edited by Sheed; 11-04-2017, 18:04.

      Comment


        Træls med det minus, men det lyder dog stadig til at fodboldforretningen er på rette vej.
        Form barometer 1-2-3-4-5-6-7-8-9-10

        Comment


          Mega skuffende. Frygter for at vi sælger 1-2 af vores bedste til sommer

          Comment


            Det kan være svært at bilde sig selv ind at OSE er en god idé. Nok beskytter koncernen OB i svage tider, men når koncernen selv består af en masse middelmådige forretninger, så risikerer man nemt at der der altid vil være ben af forretningen som trækker ned...
            Grundlæggende er idéen god, såfremt den består af sikre, stabile forretninger, men findes det reelt?

            Hvad tænker I?

            Comment


              Oprindeligt indsendt af René Se indlæg
              Grundlæggende er idéen god, såfremt den består af sikre, stabile forretninger, men findes det reelt?

              Hvad tænker I?
              Ja, det findes faktisk. Papirfabrikken har i en del år holdt røven oppe på Silkeborg økonomisk, og leverer stabile overskud hvert år, samtidig med at fodbolden gør det modsatte. http://silkeborgnyt.dk/2017/03/24/ny...dent-overskud/

              Om det kan lykkes med en lignende model for OS&E har jeg absolut ikke ingen forstand på, tager man sølvpapirshatten på, kan man godt få tanken om, at Thorborg og Co primært nu har en ambition om at være Fyns helt store Hotel-, Konference- og Underholdningsmogul, en position vi jo beviseligt kan se, at man har forsøgt at misbruge politisk. Om kongstanken er, at det på et tidspunkt skal blive en guldrandet forretning, og at grunden til at aktiverne ligger under samme paraply, er at en del af overskudet skal kanaliseres over i udvikling af OB, kunne man jo godt håbe på, men om det er realistisk ved jeg sgu ikke.

              Comment


                Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                Mega skuffende. Frygter for at vi sælger 1-2 af vores bedste til sommer
                Men de skal jo stadig erstattes og hvis målet stadig er top 6 er det en forkert løsning.....Men klart kommer der et vildt bud ala Zohore så bliver der naturligvis solgt

                Comment


                  JVB er en klods om OSE. For få originale koncerter, mest banal metervare, det sikre som også er dyrere og dermed ikke så sikkert.
                  Og hvor blev koncerter på stadion og Arena Fyn af.
                  Jeg tror der skal nye folk på banen i JVB. Ellers luk det, så der bliver plads til andre. Måske for drastisk, men der skal ske noget.
                  Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                  OB - engang var vi gode

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Tåhyler Se indlæg
                    JVB er en klods om OSE. For få originale koncerter, mest banal metervare, det sikre som også er dyrere og dermed ikke så sikkert.
                    Og hvor blev koncerter på stadion og Arena Fyn af.
                    Jeg tror der skal nye folk på banen i JVB. Ellers luk det, så der bliver plads til andre. Måske for drastisk, men der skal ske noget.
                    JVB var en god forretning, indtil dem med forbindelserne skred.
                    Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                    Jeg er ikke fan.
                    Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                      Men de skal jo stadig erstattes og hvis målet stadig er top 6 er det en forkert løsning.....Men klart kommer der et vildt bud ala Zohore så bliver der naturligvis solgt
                      Jeg tror desværre at med disse tal siger de ja til sommer hvis der bare kommer et nogenlunde bud på en spiller eller 2
                      Og ja. De bliver erstattet. Men med hvad kvalitet?

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Jeg tror desværre at med disse tal siger de ja til sommer hvis der bare kommer et nogenlunde bud på en spiller eller 2
                        Og ja. De bliver erstattet. Men med hvad kvalitet?
                        som jeg forstod det var OB ikke det store problem og derfor vil det jo være hovedløst at forsøge at hente nogle småpenge der....de penge kan snildt findes gennem sejrsbonusser, placeringspenge og øgede tilskuerindtægter- som følge af bedre spil.....
                        at sælge ud for at hente et par hurtige basseøre vil være håbløst

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af mhbp Se indlæg
                          som jeg forstod det var OB ikke det store problem og derfor vil det jo være hovedløst at forsøge at hente nogle småpenge der....de penge kan snildt findes gennem sejrsbonusser, placeringspenge og øgede tilskuerindtægter- som følge af bedre spil.....
                          at sælge ud for at hente et par hurtige basseøre vil være håbløst
                          Jeg er fuldstændig enig. Håbløst.
                          Men indtil min tillid til JH og sportsudvalget er kommet op på et tåleligt niveau er det klart det jeg forventer..

                          Og OB hang jo kun næsten sammen i 2016 fordi man hentede 15 millioner i transfer og EM penge. En indtægt man ikke kan påregne i 2017

                          Comment


                            Det her er spændende. Nogle ville sige lidt for spændende.

                            Kort fortalt: Der florerer i dansk fodbold en finte, hvor spillernes agenter bliver aflønnet af klubberne frem for spilleren selv, i forbindelse med klubskifter/kontraktforlængelser (som såkaldte "konsulenter")

                            (EDIT: Det er for at spare spillerne for udgifter til salær og skat, og klubberne for moms.)

                            Der er nogen tvivl om, hvorvidt det egentlig er lovligt. Hvis det kendes ulovligt, kan det koste klubberne en efterbetaling i millionklassen plus evt. bøde. Og ja, OB er en af de klubber der gør det.

                            Den oprindelige artikel, der går i detaljer (Sorgenfri er meget omhyggelig med ikke at komme med direkte beskyldninger, men der er noget der lugter): http://nordicbetblog.dk/superligaens...-saa-daarlige/

                            Oversigten fra DBU over de klubber, hvor agenter har repræsenteret klubben frem for spilleren i kontraktforhandlinger:
                            https://www.dbu.dk/~/media/files/dbu...016-030517.pdf

                            Det skal dog siges, at hvis en agent finder og tilbyder en spiller til en klub, vil finten sandsynligvis være lovligt. Det vil som oftest være udenlandske spillere der var uden for klubbens søgelys.
                            Last edited by Onkel Riffel; 08-05-2017, 11:27.
                            "Ohne sauhunde geht es nicht!" - Maik Franz
                            Kluden Krew - O'ense Internationals

                            Comment


                              Som jeg har omtalt tidligere har Politiken som en del af Football Leaks skrevet udførligt om dette klart for smarte nummer. En klar skatteteknisk omgåelse for at skabe flere penge til alle andre end samfundet.
                              Der burde falde krav om tilbagebetaling men på den anden side er der mange lignende usmagelige numre som ikke straffes i andre brancher.
                              Dette er dog så tykt og gennemskueligt så mon ikke klubberne må til lommerne. Som jeg husker de flere måneder gamle artikler er det især FCK og Brøndby, der har brugt det.
                              Græsset er altid grønnere på den anden side, hvis man glemmer at vande.

                              OB - engang var vi gode

                              Comment


                                I disse tider er Glistrups citat, om de fædrelandsnyttige skattesnydere, nærmest ved at være modent til at comeback. Hvorfor ikke forsøge at undgå at betale nogle penge til de uduelige skvaddermikler, hvis det er muligt, det er jo efterhånden blevet en paradedisciplin. Indtil der bliver gjort op med den syge kultur i det foretagende, hvor man svindler for at opnå diffuse måltal i stedet for at overholde borgernes principielle retsfølelse og forvalte vores midler med respekt, så er der pligt til snyde hvor der snydes kan. De penge Superliga-klubberne kan rykke rundt, fylder nok ikke meget ift. de 78,6 milliarder, som statskassen aldrig kommer til at se igen.

                                Comment

                                Working...
                                X