Annoncering

Collapse
No announcement yet.

OBs økonomi. Transfers, budget, penge, penge, penge.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts

    Oprindeligt indsendt af Sheed Se indlæg
    Det er muligt, jeg har ikke svaret på det ene eller andet.

    Når det så er sagt, er sponsortilstrømning en meget sekundær ting for mig. Det der betyder noget for mig er, at Superligaen er spændende, uforudsigelig og så må mit eget hold gerne have en realistisk chance for at kunne blande sig på et tidspunkt. Superligaen er røvkedelig i toppen i disse år, FCK er kæmpefavoritter til at vinde igen næste sæson, på trods af at de indenfor 6 måneder mister 4-5 af deres allerbedste spillere, og økonomisk er de også støt og roligt ved at udbygge forspringet.

    Det er min påstand, at det er meget skadeligt for konkurrencedygtigheden og risikovilligheden i dansk fodbold, at der er så langt op til toppen. Jeg tror ikke på, at Thorborg og Co et øjeblik overvejer at flexe de økonomiske muskler, fordi at gabet til FCK er så enormt, at det som minimum vil kræve en satsning i størrelsesordenen af et trecifret millionbeløb for bare at kunne give OB nogle realistiske forudsætninger for at kunne konkurrere. Var der en begrundet tro på, at man rent faktisk kunne springe op på tronen, tror jeg på, at vi ville se en langt større risikovilje rundt omkring i klubberne blandt investorere, og ikke mindst en langt større optisme og spænding for fans rundt i diverse klubber.

    Faktum er lige nu, at FCM og Brøndby er igang med at skrue ned, imens FCK skruer op. Jeg har virkeligt svært ved at se, hvordan det ikke skal tolkes som en sørgelig udvikling for Superligaen.
    Præcis. Det kan godt være, at det er fint at have et lokomotiv i ligaen, men lige pt. er lokomotivet kørt fra stationen og efterladt de 13 vogne ved perronen og afstanden bliver bare større og større. Det kan godt være, at Superligaen har lidt et ry for at være uforudsigelig, fordi holdene generelt er meget ligeværdige, men det vigtigste for ligaen - nemlig mesterskabet - er stort set afgjort på forhånd. Røvsygt. 1.35 giver danske spil på FCK som mester næste år - og det på trods af, at der er lagt op til relativ stor profil afgang.

    De sidste 10 års tid har det gjaldt om at toppe sit hold det/de år, hvor FCK har haft et lille dyk. Det er i sig selv lidt kedeligt men trods alt nok meget naturligt. Frygter også nu, at vi bevæger os stille og roligt mod skotske tilstande

    Comment


      Nogen der ved hvor OBs nyeste regnskab ligger? Eller er det endnu ikke offenligt?
      På forhånd tak

      Comment


        Oprindeligt indsendt af Richard Se indlæg
        Nogen der ved hvor OBs nyeste regnskab ligger? Eller er det endnu ikke offenligt?
        På forhånd tak
        Jeg har regnskabet som pdf-fil fundet på Navne&Numre Erhverv

        Comment


          Oprindeligt indsendt af Jacob97 Se indlæg
          Jeg har regnskabet som pdf-fil fundet på Navne&Numre Erhverv
          Gider ikke lige finde det. Står der noget spændende som ikke har været fremme.

          Comment


            Udvikling i aktiviteter i Odense Boldklub
            2016 har været et år, hvor OB i foråret kæmpede for at opnå målsætningen om en solid midterplacering i
            Alka Superliga. Det lykkedes med en syvendeplads, der tillige var en fremgang i forhold til året forinden.
            Sommeren var præget af optimisme, men efter en nogenlunde sæsonstart udeblev resultaterne i midten af
            efterårssæsonen, og en rimelig afslutning på 2016 ændrede ikke på, at OB overvintrede på en skuffende 13.
            plads. Muligheden for at kvalificere sig til medaljeslutspillet ser desværre ud til at være forpasset, men
            præstationerne i kampene har vist en udvikling i rigtig retning, hvilket understøttes af den generelle
            udvikling i klubben. Særligt talentudviklingen har oplevet et 2016, hvor der er skruet op for aktivitetsniveauet
            med flere fuldtidsansatte trænere end tidligere, og dermed et intensiveret fokus på akademiholdene.

            Økonomisk har resultaterne i Alka Superliga betydet svigtende indtægter fra TV, hvilket imidlertid næsten
            opvejes af fornuftige indtægter fra transfer og øvrige spillerrelaterede poster.

            I løbet af efteråret har vi arbejdet på at formidle OB’s sportslige kurs, herunder at resultaterne vil vise sig,
            hvis vi fortsætter det lange seje træk. Og såvel i forhold til fans som sponsorer har stemningen omkring OB
            generelt set været meget passioneret og fyldt med engagement.

            En lang række tiltag er iværksat for at modvirke den generelle tendens i Superligaen med faldende
            tilskuertal. Vi har ikke helt kunne neutralisere den generelle tendens, men har dog klaret os bedre end
            gennemsnittet af holdene i Superligaen.

            På sponsorsiden er det lykkedes at fastholde den meget store kreds af loyale partnere. Også på det område er
            der arbejdet med udvikling indenfor samarbejde og tilbud på ydelser, hvilket har medvirket til at styrke
            netværket omkring Odense Boldklub og Odense Sport & Event A/S.

            Comment


              Udvikling i aktiviteter i Odense Congress Center og JVB Concerts
              Odense Congress Center har ikke helt kunnet leve op til resultatet fra 2015.

              Messeafdelingen er påvirket af de cyklusser som messer arrangeres i. Afhængig af, om messer arrangeres
              hvert år, hvert andet år eller hvert tredje år, vil resultaterne kunne svinge betragteligt. 2016 var ikke noget
              stort messeår efter disse standarder, men alligevel blev en lang række aktiviteter gennemført med fine
              resultater.

              Blandt de store messer i 2016 kan nævnes El & Teknik, Elektronik E16, Ferie-Fritid, Digitaliseringsmesse,
              Havemesse, Ridesportsmesse, FTZ Messe, Ajour og JBK Horseshow. Afdelingen blev dog ramt af en
              konkurs hos arrangøren bag en ny messe, RoboBusiness, hvilket medførte et tab.

              Omsætningen og indtjeningen indenfor Konference og F&B har været præget af hård konkurrence, og har
              ikke levet op til en forventet fremgang.

              OCC Hotel Odense er ikke længere medlem af Best Western-kæden, men trods udmeldelsen og trods lidt
              mindre afledt omsætning fra messer og konferencer, er det lykkedes at fastholde og underbygge hotelles
              position i markedet.

              I 2016 indledtes arbejdet med opførelsen af et nyt hotel i Odense midtby, Hotel Odeon. Hotellet står færdigt i
              2018, og bliver byens største.

              JVB Live blev i 2016 ramt af en markant ændret markedssituation. Et væsentligt større udbud på landsplan
              af koncerter med helt store internationale navne, kombineret med fremgang for en række af de største
              musikfestivaler, betød et mindre billetsalg end forventet til en række JVB-arrangementer. Det har samlet
              givet et utilfredsstillende resultat i JVB Live.

              Trods resultatet kan der noteres en lang række koncerter af en høj kunstnerisk standard, herunder Ronan
              Keating, L.O.C, Rasmus Seebach, Andrew Strong, Christopher, Kris Kristoffersen m.fl.

              Show & Event-delen har til gengæld præsteret et fint resultat, primært båret oppe af en succesfuld
              gennemførelse af Disney on Ice plus enkelte andre arrangementer i Sparekassen Fyn Arena.

              Kai Thor A/S blev overtaget den 1. april 2016, og indgår således i regnskabet med ni måneders drift. Kai
              Thor A/S leverer frokostordninger til virksomheder og catering ud-af-huset til større events, firmafester og
              lignende. Kai Thor A/S har udviklet sig positivt og planmæssigt, som en integreret del af OS&E.

              Comment


                Super. Tak for det....

                Comment


                  Ifølge superstats.dk har ob i denne sæson haft 95272 tilskuer på hjemmebane i denne sæson.
                  En tilbagegang på 24 %
                  Hvis vi leger med tanken om at en billet koster ca. 50 kr.
                  95272 x 50 = 4.763.600 kr.
                  Ligger vi så de 24% oven i vil min folkeskole matematik sige at vi burde ha tjent. 5.906.864 kr.
                  Hvilket giver et samlet tab på 1.143.264 kr.
                  På rene billet priser, dertil kommer overskud fra bla. Mad og drikke købt på stadion.

                  Comment


                    Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                    Ifølge superstats.dk har ob i denne sæson haft 95272 tilskuer på hjemmebane i denne sæson.
                    En tilbagegang på 24 %
                    Hvis vi leger med tanken om at en billet koster ca. 50 kr.
                    95272 x 50 = 4.763.600 kr.
                    Ligger vi så de 24% oven i vil min folkeskole matematik sige at vi burde ha tjent. 5.906.864 kr.
                    Hvilket giver et samlet tab på 1.143.264 kr.
                    På rene billet priser, dertil kommer overskud fra bla. Mad og drikke købt på stadion.
                    Mange af dem der er blevet væk har nok også haft sæsonkort eller VIP kort. Men det har da uden tvivl kostet en del penge at vi har været så dårlige

                    Comment


                      Oprindeligt indsendt af Løvkvist_jr. Se indlæg
                      Ifølge superstats.dk har ob i denne sæson haft 95272 tilskuer på hjemmebane i denne sæson.
                      En tilbagegang på 24 %
                      Hvis vi leger med tanken om at en billet koster ca. 50 kr.
                      95272 x 50 = 4.763.600 kr.
                      Ligger vi så de 24% oven i vil min folkeskole matematik sige at vi burde ha tjent. 5.906.864 kr.
                      Hvilket giver et samlet tab på 1.143.264 kr.
                      På rene billet priser, dertil kommer overskud fra bla. Mad og drikke købt på stadion.
                      Prøv at trække 50% fra 4 og derefter at lægge 50 % til resultatet :). Desuden er tilbagegangen i snit pr. kamp, Ikke i totalt antal.
                      Men det koster knaster uden tvivl og dit resultat er ikke milevidt fra sandheden.
                      Tror gerne på at det er nemt, har bare aldrig tjekket det ...

                      Jeg er ikke fan.
                      Men kan finde på at informere om træning og opdatere på ungdomsfronten ... hvorfor, fordi bold er sjovt og Ådalen er tæt på :).

                      Comment


                        Oprindeligt indsendt af fmprOB Se indlæg
                        Mange af dem der er blevet væk har nok også haft sæsonkort eller VIP kort. Men det har da uden tvivl kostet en del penge at vi har været så dårlige
                        Det er jo ikke kun entre de taber også omsætning på pølsesalg osv
                        817 ⚪️
                        Y.N.W.A ❤️

                        Comment


                          Oprindeligt indsendt af Magge Se indlæg
                          Det er jo ikke kun entre de taber også omsætning på pølsesalg osv
                          Selvfølgelig

                          Comment


                            Lidt mere info om Niels Thorborgs selskabs regnskab for 2016, stadig fodbold delen som hænger...
                            http://www.fyens.dk/erhverv/Trods-pr...rtikel/3159585

                            Comment


                              Oprindeligt indsendt af Faurskov Se indlæg
                              Lidt mere info om Niels Thorborgs selskabs regnskab for 2016, stadig fodbold delen som hænger...
                              http://www.fyens.dk/erhverv/Trods-pr...rtikel/3159585
                              Får det stadig fysisk dårligt når jeg læser disse artikler med hvor mange penge den mand tjener. Kan slet ikke glæde mig over det..
                              Heller ikke selvom det er meget rart at vide at baglandet er solidt og kan tåle underskud uden at skibet synker...

                              Virker næsten som om at alle de firmaer der er problembørn samles i OSE og de lukrative er samlet i 3C..

                              Comment


                                Slut med EWII Park?

                                http://www.fyens.dk/Fredericia/Ewii-...rtikel/3159521

                                Comment

                                Working...
                                X